Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Universum een hologram?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Universum een hologram?

Could our three dimensions be the ultimate cosmic illusion? A German detector is picking up a hint that we are all mere projections

Stelletje maffe Duitschers hebben opeens het idee dat het hele universum een soort van hologram is.

"The idea that we live in a hologram probably sounds absurd, but it is a natural extension of our best understanding of black holes, and something with a pretty firm theoretical footing. It has also been surprisingly helpful for physicists wrestling with theories of how the universe works at its most fundamental level."

Toch wel erg leuke theorie. Ben wel benieuwd naar de mening van de Astrofysici hier....
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Ik snap er geen zak van ;-)
    All you need to remember is the number '70' .

Comment

Donders interessant idee.......................
      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Een hologram van wat?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Foute vraag Dutch, de vraag moet zijn:
          waar is dat hologram dan in?
          ....
          Last edited by Steven; 10-03-09, 22:20.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Haha, het zou ook kunnen dat we allemaal in een reusachtige laboratorium opstelling leven, en dat de alien-onderzoeker dit alles met één druk op de knop kan uitschakelen.

Comment

Kiwi, ik dacht dat ik wel een klein beetje van dit soort materie afwist, maar hier begrijp ik geen drol van. Kun jij het even kort uitleggen a.u.b.?

Ik weet wel dat ik met dit soort zaken een algeheel probleem heb en dat is dat het allemaal zo verdomd theoretisch is dat er buiten het papier van een paar mad scientists er helemaal geen bewijs van is. Stringtheorie is ook zoiets: maar heel weinig mensen snappen hoe dit in elkaar zit en het is zo theoretisch als maar zijn kan. Het artikel spreekt over 5 dimensies terwijl die gasten al over 11 dimensies praten. Niet meer te volgen voor de normale sterveling.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oh, en dan nog iets: ze baseren zich op werk van Hawking m.b.t. black holes, maar zijn blijkbaar vergeten dat hij enorm op zijn plaat is gegaan met zijn theorie over event horizons. Is ooit nog een hele documentaire over geweest dat hij en publique dit heeft moeten toegeven en dat was een gifbeker die bijna 's mans carrière heeft gekost.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Het Holodeck bij Startrek was zo gek nog niet bedacht..................:-)
                  If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

*huhuhhuh* "hey Beavis, you said black hole" *huhhuhhuhhuhuh*
                    You know that reality is immaterial

Comment

Toevallig ben ik bezig met Michio Kaku's boek "Physics of the Impossible" en dat raakt wel aan deze materie. Daar heeft hij het niet over hologrammen maar wel over parallelle universums. Daarin stelt hij dat zaken als zwarte materie weleens een schaduw of echo zouden kunnen zijn van normale materie die uit een parallel universum doorlekt naar het onze.

Ook heeft hij het over stringtheorie en hoewel dat een heel elegante theorie lijkt (alle elementaire deeltjes zijn niks meer dan strings in een bepaalde vibratiefrequentie) geeft hij ook toe dat het een zeer theoretische is.

Comment

Ha, die Cobraman;

" (alle elementaire deeltjes zijn niks meer dan strings in een bepaalde vibratiefrequentie) "

Let nou toch eens op, man!
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                          Ook heeft hij het over stringtheorie en hoewel dat een heel elegante theorie lijkt (alle elementaire deeltjes zijn niks meer dan strings in een bepaalde vibratiefrequentie) geeft hij ook toe dat het een zeer theoretische is.
                          Voorlopig is al dat geneuzel theoretisch.

Ik heb me d'r maar bij neergelegd dat er zaken zijn waarop we nooit een antwoord zullen krijgen. We kunnen hooguit ooit ontdekken wat er gebeurde vanaf het moment dat ons heelal ontstond; over wat er zich voorheen afspeelde (of misschien buiten het huidige heelal om ) kunnen we alleen maar speculeren.
                          All you need to remember is the number '70' .

Comment

Mwoah, het theoretiseren is prima en niks mis mee. Het gaat m.i. pas mis als men een theorie op een onbewezen theorie gaat baseren en daar weer veronderstellingen uit gaat doen.

Neemt niet weg dat er theorieen zijn die wel enorm prikkelend zijn.

Comment

Even hansv voorwezen:

enorm prikkelend
                              Let nou toch op man!
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Neemt niet weg dat er theorieen zijn die wel enorm prikkelend zijn.

Ik vind zelf de stringtheorie enorm prikkelend, alhoewel 'de big bang' ook nogal erotiserend is.

Met een uitdijend heelal heb ik iets minder mee ;-)
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Nou Kiwi, ik heb het nog geprobeerd maar volgens mij is je draadje nu definitief stuk :)

Comment

Working...
                                  X
                                  😀
                                  🥰
                                  🤢
                                  😎
                                  😡
                                  👍
                                  👎