Boeken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfisto
    Senior Member
    • 07-06-08
    • 2531

    #65
    Meest recente boeken: Het kookboek De Zilveren lepel, Joe Speedboot (Tommy Wieringa) en Wij zijn ons brein-Van baarmoeder tot Alzheimer (Dick Swaab), maar deze lees ik meer hap snap. Het leest erg makkelijk en is zeer grappig. (Behalve als je bijvoorbeeld religie serieus neemt.)
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

    Comment

    • Parohl
      De Rijder
      • 05-06-08
      • 7849

      #66
      Over kookboeken gesproken, ik heb me van de week heel erg geamuseerd met het boek van Ilja Gort "Overleven in Frankrijk". Meesterlijk verteller die man met een eigen wijnchateau en heerlijke verhalen over eten en Fransen in het algemeen.
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

      Comment

      • brun
        Writer, baby.
        • 05-06-08
        • 22487

        #67
        Voor de melancholische Berlijnbezoekers: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...671/index.html

        Vertaling van 'Jeder stirbt für sich allein', waarvan Fallada in 1946 het manuscript (dat 866 getypte pagina's omvatte) in vier weken schreef. Het boek verkocht redelijk, meer niet, en raakte daarna in de vergetelijkheid. Maar in 2002 verscheen een Franse vertaling, en kort daarna een Amerikaanse en een Hebreeuwse, die allemaal bestsellers werden.

        Het is een langzame roman over eenvoudige mensen, geen spannend jongensboek over heldhaftige verzetsstrijders. Maar je raakt na een paar pagina's al gehecht aan dat oudere echtpaar dat zo verloren leeft in het vunzige, proletarische, hatelijke en oorlogszuchtige Berlijn van 1940. Ik was erg ontroerd.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

        Comment

        • PACO
          Ohjajoh??!!
          • 13-06-08
          • 19576

          #68
          Vandaag bij dit boekje meegenomen: de Metalbijbel



          Leuk curiosum waarbij verhalen van born-again christian metalheads om een bijbel heen zitten.
          Notabene op de kop getikt in de boekenwinkel aan het klooster van de Achelse Kluis ;-)

          En nee, Dave Mustaine staat er niet in.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

          Comment

          • scuderia
            Senior Member
            • 02-12-08
            • 17706

            #69
            Ik had voor mijn verjaardag het boek Bonita Avenue (P. Buwalda) gekregen, en deze vakantie heb ik hem gelezen. Ik geniet tegenwoordig net zo vaak meer van boeken omdat ik er de tijd niet voor heb of neem. Dit was echt een verrassing en zeker in het genre roman, die ik niet zo vaak lees. Erg mooi in elkaar gedraaid niet chronologisch verhaal over familierelaties, verschillende verhaallijnen en passend gemaakt in de werkelijkheid (omstreeks de vuurwerkramp). Er valt ook wel eea op aan te merken, en zeker het eind en sommige verhaallijnen, maar ondanks dat raad ik hem iedereen aan.

            Comment

            • MartijnL
              100 Miles and Runnin'
              • 09-06-08
              • 5521

              #70
              Eerst dit artikel bekijken op Amazon:
              The Diamond Club van Patricia Harkins-Bradley.


              En daarna pas: http://gizmodo.com/5933169/how-a-fak...op-5-of-itunes
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

              Comment

              • PACO
                Ohjajoh??!!
                • 13-06-08
                • 19576

                #71
                Ik hoop straks op vakantie weer wat boeken te kunnen killen.
                Ben al begonnen in Kitchen Confidential van Anthony Bourdain op de eReader. Verder gaat er natuurlijk een boek van de Katharen mee en kijk ik of ik nog een deel van The Holy Blood and The Holy Grail ga herlezen ;-)

                En voor onderweg nog wat audiobooks als ik de muziek even zat ben (lees: GF gaat zeiken over mijn muziekkeuze).

                En nog de laatste Dan Brown die ik voor mijn verjaardag had gekregen. Ideale poepboekje ;)
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                Comment

                • MartijnL
                  100 Miles and Runnin'
                  • 09-06-08
                  • 5521

                  #72
                  Recentelijk JPOD uitgelezen van Douglas Coupland. Vermakelijk absurd verhaal maar uiteindelijk niet helemaal mijn ding. Het begin was cool maar na 2/3 van het boek had ik het wel gehad.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                  Comment

                  • Shakes
                    Senior Member
                    • 25-09-10
                    • 530

                    #73
                    Net drie boeken besteld bij the bookdepository

                    Chasing the flame
                    hologram for the king
                    Manhunt, bin laden.

                    Ben benieuwd
                    I'm your worst nightmare squared, that's times two for those who aren't mathematically aware....

                    Comment

                    • scuderia
                      Senior Member
                      • 02-12-08
                      • 17706

                      #74
                      Yeah!

                      Jenna Jameson heeft haar nieuwe boek uit!

                      Hier een diepteinterview:

                      Comment

                      • Jasper
                        Relsmurf Emeritus
                        • 06-06-08
                        • 50822

                        #75
                        *skups*

                        Dit zou zo maar eens een erg fijn weglezertje kunnen worden: http://www.nu.nl/boek/3741923/red-ho...-memoires.html

                        Beetje in de lijn Motley Crew's The Dirt, memoires van Slash en zo. Ik lees dat soort glorified sleaze erg graag. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

                        Comment

                        • netraam
                          Wahnsinn
                          • 28-06-09
                          • 27273

                          #76
                          Ja, nou... Anthony Kiedis' memoires waren vooral ook ontluisterend. Behalve vermakelijke inside stories vooral een schokkend inkijkje in het leven van een eeuwige junk...
                          I fart in your general direction

                          Comment

                          • Dutch
                            Koppierijder
                            • 05-06-08
                            • 18618

                            #77
                            Als ik toch een morsdood draadje over een belanghebbend onderwerp - namelijk: boeken! - een schop moet geven, dan meteen een draadje dat ik zelf ben begonnen...

                            En dan ook meteen met wat schaamteloze zelfpromotie: mijn boek over de jonggestorven toerwagenheld Ab Goedemans is vanaf vandaag in de voorverkoop. Bemachtigt allen uw exemplaar!

                            Hier lees je er alvast meer over:

                            In 2019 verscheen bij Autosport.nl Wim Loos, De onvervulde belofte van een natuurtalent, een boek dat je hopelijk met veel plezier hebt gelezen. Nu zijn...

                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment

                            • Ti-Tourist
                              Schildkröten-Fahrer
                              • 15-01-09
                              • 559

                              #78
                              @ Dutch:

                              Leuk. Wil het ook graag bestellen, maar hopelijk gaat het met inschrijven nu wel beter dan bij het Wim Loos boek. Vorige keer tijdig ingeschreven, maar nooit bevestiging. Ook na meerdere e-mails geen reactie. Uiteindelijk maar tweedehands gekocht..... Niet wat je wil. Boek was wel goed en jouw schrijfsels zijn altijd uitstekend.

                              Edit: Zojuist het bestelformulier ingevuld. Ben benieuwd.
                              Last edited by Ti-Tourist; 25-01-21, 14:25.

                              Comment

                              • Parohl
                                De Rijder
                                • 05-06-08
                                • 7849

                                #79
                                Ingevuld.
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                Comment

                                • Dutch
                                  Koppierijder
                                  • 05-06-08
                                  • 18618

                                  #80
                                  En hier een eerste voorproefje uit het boek:

                                  Nutschool aan de Reigerlaan in Eindhoven. Appie op de voorgrond linksAutosport.nl is druk bezig met de voltooiing van de biografie van Ab Goedemans....

                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment

                                  • Hansv
                                    Tuttut-hoho'er
                                    • 05-06-08
                                    • 22684

                                    #81
                                    Ha, die Dutch;

                                    Ook een reservering gestuurd. Komen die boekenbonnen toch nog een keer van pas. ;-)
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment

                                    • Dutch
                                      Koppierijder
                                      • 05-06-08
                                      • 18618

                                      #82
                                      Ah, super, Hans, dank je wel!
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment

                                      • janspeed
                                        Senior Member
                                        • 18-08-08
                                        • 5401

                                        #83
                                        Over aero-engine design tijdens WW2:

                                        Comment

                                        • V4
                                          Armchair Enthusiast
                                          • 05-06-08
                                          • 10698

                                          #84
                                          Het boek over Ab Goedemans is hier zojuist ontvangen !

                                          Comment

                                          • Parohl
                                            De Rijder
                                            • 05-06-08
                                            • 7849

                                            #85
                                            Hier gisteren al en eerste 50 pagina's zitten erop en zijn zeer lezenswaardig !
                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                            Comment

                                            • Dutch
                                              Koppierijder
                                              • 05-06-08
                                              • 18618

                                              #86
                                              Goed om te horen!
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment

                                              • Hansv
                                                Tuttut-hoho'er
                                                • 05-06-08
                                                • 22684

                                                #87
                                                Ha, die Dutch;

                                                Boek ligt hier net ook op de mat. Erg verzorgde uitgave. Ook leuk om je eigen naam terug te vinden.
                                                Scherven brengen gelul.

                                                Comment

                                                • brun
                                                  Writer, baby.
                                                  • 05-06-08
                                                  • 22487

                                                  #88
                                                  Heb net dit boek uit: Across the airless wilds, van Earl Swift. Over de maanauto's die in de laatste Apollo-missies werden gebruikt.

                                                  Een tikje nerdy, maar toch een verrassend vermakelijk boek. De eerste helft biedt echt gave inzichten in alle bureaucratie en managementproblemen en persoonlijke spanningen en technische vragen rond de maanmissies (inclusief de rol van Wernher von Braun). Het is daardoor soms wel wat traag. Maar tegelijkertijd vertelt het wel weer prachtig hoe ongelooflijk moeilijk het überhaupt was om een auto te ontwikkelen die op de maan kan rijden. Vooral omdat er extreme druk was qua budget en deadlines. En omdat niemand überhaupt wist hoe het maanoppervlak eruit zag en hoe je erop moest rijden, zonder luchtbanden.

                                                  De tweede helft gaat van meter tot meter in op het daadwerkelijke rijden met de maanauto's tijdens Apollo 15, 16 en 17. Hoe goed ze het deden, hoe verbaasd de astronauten waren over de prestaties. En dan denk je weer: elektrische auto's (4x4) die letterlijk overal in het universum starten en een betrouwbare actieradius hadden.... ze konden het verdorie 50 jaar geleden al.

                                                  Aanrader.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                  Comment

                                                  • Cobraman
                                                    Boob expert
                                                    • 05-06-08
                                                    • 12317

                                                    #89
                                                    Boek Johan Derksen gelezen. Was erg vermakelijk.
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                    Comment

                                                    • motard
                                                      Mooi Weer Rijder
                                                      • 24-04-14
                                                      • 6180

                                                      #90
                                                      dit leest lekker weg..
                                                      leuke anecdotes uit de koude oorlog..



                                                      verhalen over de technische spionnen en hun werk.
                                                      Wat ik tot nu toe las was vnl jaren 50-70.
                                                      dan vraag je je wel af wat er hedendaags allemaal mogelijk en deployed is.


                                                      En bij het opzoeken van de link kwam ik ook deze veelbelovende tegen..
                                                      gaan we met kerst proberen te lezen, rode oortjes..


                                                      It's work Jim, but not as we knew it.

                                                      Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

                                                      Comment

                                                      • Jasper
                                                        Relsmurf Emeritus
                                                        • 06-06-08
                                                        • 50822

                                                        #91
                                                        Gisteravond hierin begonnen. Leest ook lekker weg. Bijzondere jongen die Michiel. :)

                                                        780x1200.jpg

                                                        Michiel Romeyn, Robert Lagendijk | 9789046828274 | Boeken | bol.com
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment

                                                        • Stirling
                                                          Senior Member
                                                          • 17-06-08
                                                          • 164

                                                          #92
                                                          Ook hier is het boek over Ab Goedemans zojuist ontvangen. Wat een geweldige foto's!
                                                          BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

                                                          Comment

                                                          • gait156
                                                            Senior Member
                                                            • 29-10-09
                                                            • 8470

                                                            #93
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Stirling Bekijk bericht
                                                            Ook hier is het boek over Ab Goedemans zojuist ontvangen. Wat een geweldige foto's!
                                                            En de tekst is ook nog enigszins door te komen? :-p
                                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                            Comment

                                                            • Stirling
                                                              Senior Member
                                                              • 17-06-08
                                                              • 164

                                                              #94
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                                              En de tekst is ook nog enigszins door te komen? :-p
                                                              Jazeker! En jeugdsentiment, mijn vader zat ook in de auto's en ik groeide op in Bezuidenhout in die tijd.
                                                              BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

                                                              Comment

                                                              • motard
                                                                Mooi Weer Rijder
                                                                • 24-04-14
                                                                • 6180

                                                                #95
                                                                ik wist dat er ergens een boekentopic was..

                                                                Dit zou wel eens een aanrader kunnen zijn, ivm het het laatste hoofdstuk:
                                                                Duitse geschiedenis: De eerste democratische Duitse staat werd door velen als een doodgeboren kind gezien. Maar Patrick Dassen neemt het in zijn spannende studie voor deze republiek op.


                                                                Iemand het al gelezen?
                                                                It's work Jim, but not as we knew it.

                                                                Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

                                                                Comment

                                                                • Dutch
                                                                  Koppierijder
                                                                  • 05-06-08
                                                                  • 18618

                                                                  #96
                                                                  En ik mag weer een nieuwe titel presenteren:



                                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X