Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zimmer Frei / Pension omgeving Bodensee gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zimmer Frei / Pension omgeving Bodensee gezocht

In mei gaan we weer naar de 1000 Miglia toe. Aangezien we met de Duetto gaan, willen een beetje rustig aan doen. Zondag 10 mei hebben we een leuke Agriturismo geregeld in Chiavenna, dinsdag 12 mei zullen we verder rijden naar Iseo, waar we een chaletje hebben geregeld.

Ik wil zaterdag 9 vast gaan rijden en een tussenstop doen rond de Bodensee. Aan de Duitse kant ten noorden van het meer.

Heeft iemand goede tips voor een Gastezimmers / Zimmer Frei / Pension / Bed & Breakfast? 9 mei aankomst, 10 mei vertrek. Aan het meer zelf is natuurlijk het mooist, maar portemonneevriendelijk is ook belangrijk. Tussen de 50 en 100 euro voor een 2-persoons kamer moet denk ik wel lukken.

Tis wel bekend terrein voor de Duetto Lennart..

( geen adres voor een B&B, altijd makkelijk een ex in de buurt :-) )
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Bodensee weet ik niks, aan de Nordsee heb ik nog wel wat voor je! :)

You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Tis wel bekend terrein voor de Duetto Lennart..

( geen adres voor een B&B, altijd makkelijk een ex in de buurt :-) )
        Als in je bent er wel eens gestrand? :-)

Heb al een linkje denk ik met wat accomodaties die voldoen aan mijn wensen:

Paar tientjes per nacht, uitzicht over de Bodensee.

Comment

Via booking.com: http://www.booking.com/searchresults...=price_for_two

Comment

Ben je ook van plan om te gaan kijken bij Auto Salon Singen? Ligt er namelijk redelijk dicht bij in de buurt.

Comment

Hee Baron, ik was het in elk geval niet van plan, maar is een goede tip!
              Ik ben echter niet alleen op reis en de anderen hebben helaas ook een mening, maar ik gooi het in de groep!

Comment

Eh Lennart, de Duetto heeft mij nog nooit in de steek gelaten, op een lek koppelingscilindertje na ( en daar ben ik zelfs nog Amsterdam mee doorgekomen tot aan de garage)

Comment

Goed spul, die 105 serie inderdaad. Ik ben ook nog nooit komen te staan met al mijn, GT, Giulia's, Berlina's.
                  Trouwens niet waar. Een keer met een junior, maar dat was achterstalling onderhoud van de ontsteking. Verdelerkap, contactpuntjes en rotor waren compleet verrot. Voor bij elkaar 25 euro nieuw spul gehad en het probleem was voorbij.

Comment

@lennart

ik ben ooit in een naief verleden in noord frankrijk op vakantie geweest met vrienden met de auto van een van de ouders , en daar waren we buitenom het prachtige berggebied fulgeze ,binnen 3 dagen helemaal genezen van die arrogante fransen

we zijn toen op aanraden van mn broer (globetrottende motormuis ) die ik had gebeld , naar de bodensee geweest
                    prachtige omgeving , schone campings en natuurlijk de schone wc's langs de snelweg
                    en niet die smerige schijtholen met beugels aan de muur zoals bij die walgelijke fransen
                    we hebben daar met een tentje in de beurt van lindau op een camping gestaan
                    het pitoreske plaatsje lindau ligt op een soort schiereiland en vlak bij het 3 landenpunt op de route naar italie
                    en buiten om de chef torpedomaker die ik daar stom toevallig op een terasje tegenkwam , nauwelijks nederlanders met een bord voor de kop gezien daar
                    weet niet hoe het nu is natuurlijk
                    lindau is een aanrader ze schijnen er ook rond die tijd zon weekelijks bierfeest te hebben
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Daar ben ik een keer helemaal lekgeprikt door de muggen. Dus flink doorzuipen dan, dat helpt!

Comment

Walgelijke en arrogante Fransen.........over wie zegt dat nou iets ?
                        Sorry Lennart het heeft niets met je vraag te maken, Bodensee is me onbekend gebied.
                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Nou die Fransen in de Fulgeze zijn wel echte klootzakken hoor! :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Roflol @ Jasper

Comment

Doet me denken aan een nogal kakkineuze buurvrouw vroeger die vol trots vertelde over hun luukse vakaansie in de Hou-Tus Al-Pus. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Hoge Alpen is niet zo simpel Jasper.
                                Jij onderschat de moeilijkheidsgraad :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                  Walgelijke en arrogante Fransen.........over wie zegt dat nou iets ?
                                  Sorry Lennart het heeft niets met je vraag te maken, Bodensee is me onbekend gebied.

zeker francofiel?

weleens die ranzige plee's daar geobserveerd? en zet dat eens in contrast met de duitse op campings en snelwegen?
                                  geen frans kunnen spreken maar ook niet met engels terecht kunnen
                                  en vervolgens als een soort 3e rangs burger in restaurants behandeld worden
                                  verkeers manieren van die hufters ten opzichte van duitsers?
                                  lichtjaren verschil

maar wellicht wordt het beter
                                  heb ooit een fietswerkweek in frankrijk en de ardennen gehad nog voor de genoemde vakantie...wat een drama met die lui ,vooral die walen

ben echter een paar jaar terug nog eens in wat oorlogsmusea geweest in oa bastogne , en het viel me op dat de mensen je zelfs vriendelijk in het engels te woord staan tegenwoordig
                                  dus wellicht veranderd het met de tijd
                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Doet me denken aan een nogal kakkineuze buurvrouw vroeger die vol trots vertelde over hun luukse vakaansie in de Hou-Tus Al-Pus. :)

Parohl
                                    Today, 00:04

De Rijder

[q] #16 Hoge Alpen is niet zo simpel Jasper.
                                    Jij onderschat de moeilijkheidsgraad :-)

eikels

lol zelfs google kent de term niet ;-)
                                    ik weet het echt niet meer hoe je het schrijft :(

@ik snap meteen waarom die zoon van die buurvrouw ,zo gauw mogelijk die motorfiets wil hebben ;-)

Comment

help me effe hoe schrijf je het precies?
                                      fonetisch klopt het in ieder geval toch?

Comment

Vogezen in het Nederlands, Les Vosges in het Frans, even uit mijn hoofd. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

das nou weer jammer jasper
                                          een beetje neerkijken op zoiets met een grapje
                                          maar dan niet even netjes corrigeren/helpen zodat ik die fout in de toekomst niet meer hoef te maken

edit: ahah ok bedankt , je weet dus toch hoe het ook kan ;-)

Comment

Motroosje, allereerst: ik kijk niet op je neer.
                                            Is dat vastgesteld?
                                            In Frankrijk gelden echter door cultuur bepaalde regels die afwijken van de onze.
                                            Fransen zijn niet arrogant, wel trots.
                                            Een gemiddelde hollander stapt een restaurant binnen en ploft neer aan de 1e de beste tafel die hij ziet. In Frankrijk is dat niet de gewoonte, je blijft bij de ingang tot je welkom wordt geheten, je vraagt om een tafel voor het aantal personen waarmee je bent en men brengt je naar een tafel.

Uiteraard zijn er meer verschillen, dit is er één van.
                                            Fransen ergeren zich aan het soms horkerige gedrag van de meeste hollanders.
                                            Als je door hebt hoe het moet, vallen ze mee en ik geef toe, een mondje Frans helpt.
                                            Een beetje aanpassen, precies zoals jij ook wil dat onze medelanders zich aanpassen aan ons, normaal toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                              Motroosje, allereerst: ik kijk niet op je neer.
                                              Is dat vastgesteld?
                                              In Frankrijk gelden echter door cultuur bepaalde regels die afwijken van de onze.
                                              Fransen zijn niet arrogant, wel trots.
                                              Een gemiddelde hollander stapt een restaurant binnen en ploft neer aan de 1e de beste tafel die hij ziet. In Frankrijk is dat niet de gewoonte, je blijft bij de ingang tot je welkom wordt geheten, je vraagt om een tafel voor het aantal personen waarmee je bent en men brengt je naar een tafel.

Uiteraard zijn er meer verschillen, dit is er één van.
                                              Fransen ergeren zich aan het soms horkerige gedrag van de meeste hollanders.
                                              Als je door hebt hoe het moet, vallen ze mee en ik geef toe, een mondje Frans helpt.
                                              Een beetje aanpassen, precies zoals jij ook wil dat onze medelanders zich aanpassen aan ons, normaal toch ?

ik erger me net zo aan de meeste nederlanders in het buitenland als de fransen, lees mn eerste post maar eens terug dat ik blij was geen nederlanders tegen te zijn gekomen in lindau
                                              en hoewel ik wellicht als een botte over kan komen op een forum
                                              manieren heb ik wel van thuis mee gekregen, ik plof ook nooit zomaar neer aan een tafel in een restaurant , altijd netjes vragen ook in nederland
                                              ik spreek geen woord frans , das het grote minpunt

Comment

Ha, die Motroos;

"weleens die ranzige plee's daar geobserveerd? en zet dat eens in contrast met de duitse op campings en snelwegen?
                                                en vervolgens als een soort 3e rangs burger in restaurants behandeld worden"

Ben zeker gaan francofiel en kom ook met plezier in Duitschtalige landen, maar mijn ervaringen met toiletten zijn nou net precies andersom; de smerigste wc langs de snelweg trof ik in Duitschland (was weliswaar op een zaterdagmiddag aan de route van een horde Borussiafans naar de uitwedstrijd, maar toch) en op Franse campings en langs péages heb ik het meestal weer erg goed getroffen.
                                                Ook een beetje typisch Hollands is natuurlijk om zonder kennis van de Franse taal te verwachten dan maar met Engels terecht te kunnen. Wij zijn van nature onderdanig in ons taalgedrag; niet vreemd met zo'n klein bereik. De Fransman is zich bewust van de plaats van zijn taal in de wereld en gedraagt zich daar vaak naar. Lijkt bot, is gewoon wennen. Dat Duitschers dat wel doen komt gewoon omdat ze op dat gebied soms nòg voorzichtiger zijn dan wij én omdat onze talen over en weer beter verstaanbaar zijn.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Schoon zijn van de toiletten onderweg ligt ook aan de tijd van het jaar dat je op reis gaat.

Hoogseizoen schijt/piest ook Jan en Mien graag naast de pot, want ach, we zijn toch in het buitenland he.... ( vooral op de route richting het Zuiden).
                                                  Op de zwarte zaterdagen staan overal files he ;-)

Laagseizoen zijn zowel de toiletten in F en D langs de snelweg veilig te gebruiken ( maar wel de toiletten in de wegrestaurants he)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                    Ha, die Motroos;

"weleens die ranzige plee's daar geobserveerd? en zet dat eens in contrast met de duitse op campings en snelwegen?
                                                    en vervolgens als een soort 3e rangs burger in restaurants behandeld worden"

Ben zeker gaan francofiel en kom ook met plezier in Duitschtalige landen, maar mijn ervaringen met toiletten zijn nou net precies andersom; de smerigste wc langs de snelweg trof ik in Duitschland (was weliswaar op een zaterdagmiddag aan de route van een horde Borussiafans naar de uitwedstrijd, maar toch) en op Franse campings en langs péages heb ik het meestal weer erg goed getroffen.
                                                    Ook een beetje typisch Hollands is natuurlijk om zonder kennis van de Franse taal te verwachten dan maar met Engels terecht te kunnen. Wij zijn van nature onderdanig in ons taalgedrag; niet vreemd met zo'n klein bereik. De Fransman is zich bewust van de plaats van zijn taal in de wereld en gedraagt zich daar vaak naar. Lijkt bot, is gewoon wennen. Dat Duitschers dat wel doen komt gewoon omdat ze op dat gebied soms nòg voorzichtiger zijn dan wij én omdat onze talen over en weer beter verstaanbaar zijn.
                                                    das echt raar hans , ben al een poosje niet meer in frankrijk geweest.. maar god wat was het smerig ...zonder uitzondering
                                                    duitse toiletten hebben meestal ook een toilet jufvrouw die het schoon houdt
                                                    het viel me echt op , keer op keer ook op de camping werde n de toiletten met de karcher een paar keer per dag gedesinfecteerd
                                                    trouwens de nederlandse toiletten zijn ook gewoon smerig bij tankstations

"Ook een beetje typisch Hollands is natuurlijk om zonder kennis van de Franse taal te verwachten dan maar met Engels terecht te kunnen"

nou ja verwachten... ik kan niet anders ;-) enige optie , jah of duits dan

Comment

Ha, die Motroos;

Fransen in het Engels aanspreken is een belediging, in het Duitsch wordt gezien als een oorlogshandeling. Nederlands herkennen ze gewoon niet.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Waar een simpel vraagje al niet toe kan leiden :-).

De SaniFair toiletten in Duitsland langs de snelweg zijn mooi schoon. Je krijgt je geld terug bij de raststatte of het tankstation als je daar iets te eten of te drinken koopt. Prima geregeld dus.
                                                        Ga je echter naar een parkeerplaats zonder tankstation erbij, dan is het een smerige stinkende bende.

Vorig jaar op de terugweg vanuit italie ook ergens in Frankrijk gestopt, in Phalsbourg was dat, ten noorden van de Fogezen, maar dat was helaas wel een vooroordeelbevestigend avontuur :-).
                                                        Ik wil ook wel graag melden dat ik ook andere ervaringen heb in Frankrijk en het helpt als je een beetje Frans spreekt natuurlijk.

Duitsland is over het algemeen wel vriendelijker en betaalbaarder. De Bodensee schijnt erg mooi te zijn, en ik zie dat hier al bevestigd worden, het ligt erg handig op de route naar Chiavenna, dus alleen maar positief dus tot nu toe. Van het weekend maar even boeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                          Ha, die Motroos;

Fransen in het Engels aanspreken is een belediging, in het Duitsch wordt gezien als een oorlogshandeling. Nederlands herkennen ze gewoon niet.
                                                          "Fransen in het Engels aanspreken is een belediging"

das helemaal de limit waarom?
                                                          vanwege die paar zeeslagen eeuwen geleden?

wij hebben ook met die engelsen en spanjaarden geknokt eeuwen geleden
                                                          merk ik niets meer van terug in de omgang tegenwoordig
                                                          sterker nog oudere spanjaarden kunnen meestal ook geen engels , maar proberen je desnoods met handen en voeten nog vriendelijk te helpen
                                                          noren en zweden , kunnen allemaal engels ,ze lijken niet toegankelijk maar vraag je ze wat dan zijn ze vriendelijk en behulpzaam doorgaans

en hoe kan engels in hemelsnaam een belediging zijn voor die hautaine knoflook vreters?
                                                          als oa die engelsen (en engels sprekende amerikanen/australiers/canadezen)
                                                          niet ingegrepen hadden met grote verliezen in wereldoorlog 1 en 2
                                                          dan had ik er allang probleemloos met alleen duits terecht gekunt

maw ze hebben een hoop aan ze te danken dunkt me
                                                          nou hoeven ze niet op de knieeen ik gebruik de taal niet eens als politiek statement , maar als een default standaard ingeval er een taalprobleem is
                                                          zouden ze ook eens moeten proberen , gaat in talloze landen prima en makkelijk
                                                          maar als het waar is wat je zegt hans , dan weet ik nu weer precies waarom ik het verschrikkelijke omhooggevallen hufters vindt
                                                          lijken wel religieuze fundamentelisten , die zijn ook snel op de teentjes getrapt om nix , en dringen ook hun eisenlijstjes op zoals frankrijk in de eu

@lennart

hier een paar plaatjes van lindau

ook de kleine straatjes zijn erg mooi en gezellig , is net zoiets als het oude gedeelte van stockholm

Last edited by motroosje; 14-03-09, 04:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                            lange rant tegen knoflookvreters gelardeerd met Blut & Bodenpropagandafoto's....
                                                            Ha, die Motroos;

Ik zal de smiley voortaan niet vergeten, oké?
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik ben niet zo'n fan van de Duitse bouwstijlen etc, maar Lindau lijkt me wel leuk ja.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lindau is inderdaad mooi. Maar wel een beetje suf. Veel bejaarden in 't hoogseizoen. :-)

Over Duitse snelwegplees versus Franse snelwegplees: in mijn ervaring heb je in beide landen goede en slechte exemplaren. Sommige echte ouderwetse West-Duitse wegrestaurants zijn ook nog steeds te ranzig voor woorden. Gelukkig worden het er wel steeds minder.

Langs de tolwegen in Frankrijk alleen maar goede ervaringen gehad. Prachtig land. We ontdekken het sinds twee jaar weer helemaal opnieuw, nadat ik er in 1987 voor het laatst was.

Overigens in beide landen goede en slechte ervaringen hoor... in Beieren en in Hamburg heb ik ook wel eens flink mot gehad met hotel- of restaurantpersoneel. Zelfgenoegzame hufters respectievelijk botte viskoppen dat 't er waren. En ik beheers toch echt de plaatselijke taal, normen en waarden vrij aardig *kuch*.

Wel weer leuk was het dan om in knalhard Duits terug te kunnen schelden en de bediening rood van schaamte te zien aanlopen. :-)

Anyway! On topic. Lennart: op weg naar de Bodensee ga je bij Stuttgart natuurlijk even van de snelweg af. In Metzingen is een wijnboertje, de Metzinger Hofsteige. Hebben een winkeltje in het centrum (http://www.metzingen-hofsteige.de/). Als er nog flessen Metzinger Hofsteige Lemberger Barrique te krijgen zijn, móet je die meenemen. Die wijn hoort bij de beste rode wijnen van Duitsland, heeft een opmerkelijk Italiaanse inslag en kost iets van 16 euro per fles. Voor die kwaliteit een koopje.
                                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                                                X