Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Racefietsers united!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Racefietsers united!

Het eerste gumdraadje voor de racefietsers hier?

Hoedanook, het seizoen is weer begonnen en ik zit nu al te kijken met een gescheurd frame. :(

Ik ben me dus aan het oriënteren op een nieuwe kilometervreter voor niet teveel geld. Ben er alleen nog niet uit of ik alleen een frame of een complete fiets koop.

De bevriende LBS bood me vandaag een mooie 2e hands Cube aan die ik deze week nog even ga passen. Ben benieuwd naar het comfort en de houding.
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Volgens mij heb ik nog ergens een mooie Pinarello staan...
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

[email protected] : die fiets is weer mooi, omdat ik hem heb gered he, anders stond hij nog met lege banden in de garage in WS weg te roesten. ;-)
      Maar als jij wilt fietsen, mag je hem zo weer komen ophalen, ik heb nu toch die Scott CR1! Alleen die ene Sti-hendel doet nog steeds moeilijk af en toe, dus eigenlijk moet daar een andere op.

@Tomstr : wat voor frame heb je of had je? En wat voor onderdelen zitten erop? Los frame kopen en alles overbouwen is best wat werk en als je het niet zelf doet, kost dat ook geld. Daarnaast blijft het dan gebruikt/oud spul.
      Soms kun je beter kiezen voor een complete nieuwe fiets. Tegenwoordig heb je mooie racers voor niet al teveel geld, zelfs van Pinarello/Colnago/Cervelo etc.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooi draadje om eens te roepen dat jullie niet naast elkaar mogen fietsen als ik er langs wil en de plaats op de weg gewoon op het fietspad is.

$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Dat eikels op Gummen karakter eigenschappen van elkaar over nemen zal vast wel wetenschappelijk te verklaren zijn. Maar waarom ze allebei in van die badkuipen rijden...

Tom,
          Het seizoen is al een tijdje begonnen hoor :-) Sterker nog, dit jaar heb ik door gefietst op de baan in Sloten, erg leuk en verslavend.

Ben wel benieuwd naar die scheur. Frame van?

Heb zelf nu twee Cannondales.
          Six13 met Record en Eurus

En nog een CAAD8 met Ultegra en Ksryium Elite.
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ik heb m'n racert weer uit de stal gehaald omdat ik hier een leuk fietsgroepje heb gevonden. Mijn hoofdactiviteit is natuurlijk mountainbiken. Na een paar keer meegereden te hebben kwam ik gisteren uit bij een scheur van ong een centimeter ver in de balhoofdbuis.
            De scheur loopt vanaf de onderste cup naar boven, volgens m'n monteur is het een terminale zaak. Ik kan wel zeggen dat ik er flink van baal want het is verder een prima fiets. De fiets waar het om gaat is trouwens een commencal uit 2004.

Gisteren werd me dus een mooie cube aangeboden maar die heeft toch een heel andere geometrie, de commencal's zijn sloping en de cubes semi-sloping. Verder vraag ik me af of de cube een beetje comfortabel is. Mijn commencal heeft een lange 27.2 zadelpen terwijl de cube een korte 34.4 kanonsloop heeft.
            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Tom,
              frame en scheur is altijd game over... :-)

Semi slooping of slooping zegt niet alles, even de balhoofdbuis en de bovenbuis (virtueel) meten zegt voldoende. Een dikkere zadelpen is misschien minder comfortabel, maar als MTB-er is comfort op een racefiets toch relatief ;-) Als je echt wat meer comfort wil neem je iets minder druk op de banden :-)

Comment

Ik weet het, maar ik had natuurlijk nog een sprankje hoop.

Theoretisch gezien geeft sloping meer comfort omdat de (27.2 :)) zadelpen langer is en dus meer torsie aankan. Daarnaast is je frame stijver rond het zwaartepunt omdat de buizen korter zijn en dus minder torsie toelaten.

De mountainbikes zijn om de blasten, de racefiets is om kilometers te maken (omgeving 040). Die moet dus lekker comfy zijn en goed sturen. Ik heb nog enkele sets wielen liggen als reserve of om wat sneller te zijn (zoals Ksyriums met TTbanden :)).

Welke racefiets zou je aanraden om lekker kilometers te maken?
                Last edited by Tomstr; 12-03-09, 11:55.
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Hoeveel knaken zijn ermee gemoeid? Dat is nu even de belangrijkste vraag.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kijk anders hier even. Dit is wel de Milano onder de fietswinkels, dus voor weinig kopen en niet teveel zeuren. Dus niet voor iemand die er helemaal geen verstand van heeft. Soort van fietsen-outlet dus.

Wat voorbeelden :
                    Cervelo Soloist Team met Ultegra of Campa Centaur : 1450 euro
                    Pinarello FP2 met Ultegra : 1495 euro
                    Colnago Arte met Ultegra : 1400 euro
                    Colnago Primavera met 105 : 950 euro

FP2 (cool ding hoor) :

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tom,
                      erg theoretische benadering rondom sloping frames hoor :-) Dit was wel de manier waarop Giant ooit ons die dingen door de strot geduwd heeft, maar ondertussen blijkt de waarheid wel wat genuanceerder te zijn.

Je kan door de juiste materiaalkeuze, icm geometrie, en afmontage een prima stijf frame bouwen. (ook niet sloping) De stijfheid versus gewichts race waarin de Duitsers al jaren zitten is eigenlijk een kansloze route en zegt meer over Duitsers als over de frames zelf.

Als je comfort wilt neem dan een stalen of titanium frame. Ik geloof niet dat jij het verschil zal voelen tussen die frames door de zadelpen, eerder zal het verschil gemaakt worden door het feit dat die Cube waarschijnlijk een zwaar oversized alu vullingen uit je kiezen frame is :-)

Comment

Wat ik bedoelde is dat sloping van nature de makkelijkste manier is om een comfortabel en stijf frame te bouwen. Als je een goed ontwerp neemt met goede kwaliteit buizen kan je dezelfde STW waarden krijgen met de klassieke framevorm.

In mijn mountainbikes heb ik allemaal een 27.2 zadelpen, liefst een ritchey WCS omdat die qua prijs/kwaliteits verhouding erg goed zijn. Bij het betere crosscountry en marathonwerk zie je het frame samen met de zadelpen en zadel gewoon buigen wat dus een hoop comfort geeft waar nodig.

Waarschijnlijk moet ik gewoon even proefrijden met wat fietsen om te kijken wat ik wil, ik zie die cube wel zitten omdat die voorzien is van ksyriums en een ultegra 10speed groep en echt niet duur is.

@ Harry, goede suggestie! Ik ga ook minimaal eens per jaar naar Salden om daar voor een jaar aan voorraad in te slaan. Is ook een winkel waar je goed materiaal koopt voor weinig. :)
                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Keuze genoeg @ Salden

Martijn, wat vind je van dit frame?

Ik heb zelf nog wel een set zwarte ksyriums liggen, zou er aardig ziek uit moeten zien. :)
                          Last edited by Tomstr; 12-03-09, 12:25. Reden: linkje
                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Tom,
                            Ritchey WCS is idd prijs kwaliteit erg goed! Zoals gezegd, STW is leuk, maar niet interessant als je 70kg bent en nauwelijks een sprint wint. Wat moet je dan met een ueberstijve fiets?

Mbt frames is het heel erg persoonlijk denk ik... Ligt er vooral aan wat jij doet op de racefiets; lange toertochten of gewoon een paar keer per week een uur of 2 rammen. En ook je lengte en gewicht.

Die Giant zou voor lange toertochten als comfortracer niet verkeerd zijn. Aangezien ik wat zwaarder ben en van (te) stijf houd is het niet mijn smaak. Maar misschien ben jij lichter en houd je van lange toertochten en is het wel helemaal top.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van deze fiets:
                            http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=821

Comment

Ik heb zo'n soort Giant gehad en vond hem sowieso te saai.
                              Tevens is de Scott die ik nu heb veel fijner qua fietsen. Elke trap is raak, zeg maar.

Dit was de mijne, heb ik vorig jaar verkocht :
                              http://www.gummen.org/forum/showthre...ighlight=giant

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ook ik ben bevangen met het racefiets virus!

De winter door lekker op zondag gereden en door de weeks 2x spinning (als de tijd het toelaat). Spinning is leuk, je gaat er alleen niet harder van fietsen!

Nu eindelijk ook doordeweeks (na werk) weer wat ritjes kunnen maken.

Ik rij op een Pinarello FP2 met Campagnolo Veloce 2009. Vind het een hele fijne fiets, maar heb niet veel vergelijkingsmateriaal.

Als dit draadje goed doorloopt is het misschien wel eens tijd voor een gummen meeting :)

Comment

Harry,

Thanks voor de link. Die tent zit om de hoek en de prijzen zijn helemaal OK.

Ik ga er deze zaterdag maar eens even kijken voor een Cube MTB

Comment

Goed idee K33z! Een mountainbikemeeting zou ook wel kunnen wat mij betreft.

@ Martijn, ik was op wedstrijdgewicht tussen de 63 en 65 kilo tegenwoordig weeg ik zo'n 71 kilo dus een lichte fiets is erg gewenst.

@ Harry, mooi ding. Zoiets moet ik hebben man. :)
                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

@K33z : leuk man, zo'n Pinarello. Hele mooie fiets voor dat geld vind ik.

Racefiets-meeting is een optie : wat dacht je van Rad am Ring? :-)
                                      Ik ga waarschijnlijk ook, maar moet dan nog wel flink gaan trainen. Er zit nogal wat hoogteverschil in dat baantje namelijk. :-) Hohe acht viel de eerste keer serieus tegen, maar ik kwam wel boven daar.

@Tomstr : dan ben je mooi te laat man!! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Rad am ring lijkt me best leuk, moet maar eens kijken tegen die tijd.

Nu in 'training' voor de Amstel Gold Race (125km). Het probleem zal inderdaad zitten in de hoogteverschillen, dat ben ik niet gewend.

Comment

De shortlist

Al meer dan 70 jaar één van de grootste tweewieler speciaal zaken in de regio Eindhoven. Ruim assortiment E-Bikes, stadfietsen en kinderfietsen van de bekends

De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ik heb nog een GIANT uit 1983 staan...
                                            zgan. ;-)
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

>CAMPAGNOLO RECORD GROEP
                                              >DEDACCIAI CSL 1 VOORVORK
                                              >EASTON EC90 AERO CARBON WIELSET

FRAME
                                              >High Performance Composite Tube 2 Tube technologie
                                              >Bijzonder stabiel rijgedrag
                                              >Oversized balhoofd- en onderbuis (52mm diameter): voor een optimale krachtoverbrenging en balhoofdstijfheid
                                              >RFR geometrie: sportieve en agressieve zitpositie
                                              >Nieuwe, bijzonder stijve CARBON dropouts
                                              >Frame Save System: verwisselbare derailleurhanger met schroefdraad in de hanger
                                              >Meerdere lagen lak
                                              >Voldoet ruim aan de EU-normen, getest volgens de DIN Plus standaard
                                              >ca. 956 g

SPECS
                                              >Frame: HPC Tube2Tube Technology
                                              >Voorvork: Dedacciai CSL 1 full carbon
                                              >Balhoofdset: Acros AI-2X semi integrated
                                              >Stuurpen: Syntace F119 oversized
                                              >Stuur: Syntace Racelite Carbon oversized
                                              >Stuurlint: Cube Grip control
                                              >Derailleur achter: Campagnolo Record
                                              >Derailleur voor: Campagnolo Record double, aanlas
                                              >Shifters: Campagnolo Record Ergopower, 10-speed
                                              >Remmen: Campagnolo Record
                                              >Crankset: Campagnolo Record 53x39T
                                              >Bracket: Campagnolo Record bracket cups
                                              >Cassette: Campagnolo Record 12-25T, 10-speed
                                              >Ketting: Campagnolo Record
                                              >Wielset: Easton EC90 Aero Carbon Tube
                                              >Banden: Schwalbe Ultremo 23x622 Tubes
                                              >Zadel: Fi'zi:k Arione K1 Carbon
                                              >Zadelpen: Syntace P6 Carbon, 34.9mm
                                              >Zadelpenklem: Syntace Superlock Lite, 38.0mm

GEWICHT
                                              >ca. 6.6 kg
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Ik ben nog op zoek naar een kinderzitje dat er op past.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                  De shortlist

Al meer dan 70 jaar één van de grootste tweewieler speciaal zaken in de regio Eindhoven. Ruim assortiment E-Bikes, stadfietsen en kinderfietsen van de bekends

http://www.salden.nl/default.asp?pid...788&catid=2916
                                                  Die 1e vind ik mooier, door die kleurtjes o.a.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Geen racefiets, maar wel érg gaaf:

Comment

Ernstig mooi apparaat die Ibis, heel zeldzaam ook. Hadden we niet een mtbdraadje ergens?

Ik neig ook naar de eerste Harry, er moeten alleen nog mooie wielen op maar die heb ik wel in huis. :)
                                                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ja, geen mtb's hier a.u.b. :-)

Dit is mijn Scott. Voor een nette prijs overgenomen van een vage gozer. ;-)
                                                        Nu wel met fietscomputertje (simpele draadloze van Sigma) en Look Keo pedaaltjes.

Ik wil alleen nog wat dingen aanpassen, omdat ik hem nu te saai vind.
                                                        Witte stuurtape evt nw wit zadel etc. Alleen altijd zonde dat aanpassen, want dit zadel is nog als nieuw. We zien wel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als volleerde polderstoemper maak ik op de Zuid-Hollandse eilanden de polderwegen onveilig samen met deze

italiaanse schone.
                                                          Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 5K km

Comment

He, leuk ding levensnevel!
                                                            Mooie classic Alan met een bijpassend Campa-groepje zo te zien.

Die frames schijnen na wat jaartjes wel wat slap te worden heb ik wel eens gehoord, maar zolang je dat zelf niet merkt maakt het niet uit natuurlijk.
                                                            Mooi zijn ze wel.

Bedankt voor de foto, want ik herinner me nu weer dat ik toch echt een fietsbel moet hebben.
                                                            Last edited by Harry; 14-03-09, 14:37. Reden: framse --> frames

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Serieus bedoelde vraag: Mag je tegenwoordig nog wel op de openbare weg met zo'n ding zonder lampjes en 30cm witte strook op het spatbord?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                                Serieus bedoelde vraag: Mag je tegenwoordig nog wel op de openbare weg met zo'n ding zonder lampjes en 30cm witte strook op het spatbord?

Nee en ik moet vrees ik met Geelhoed meegaan: Die koleredingen horen sowieso niet op de openbare weg als er een fietspad naast ligt.

Ik heb heel veel gemountainbiked en ook groepstrainingen op de weg gedaan (elke woensdagavond, paar jaar lang). Vreemd dat wij ons wel konden gedragen (behalve als er hobbeltjes in de berm zaten :P) In principe is het namelijk op de openbare weg hetzelfde als wielrennen, alleen 10 km/u langzamer.

Comment

Working...
                                                                X