Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Racefietsers united!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dat zou echt een Dumpert filmpje van niks zijn geweest zeg!
    Volvo V70 --- Lexus IS300h
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Toch mooi dat je die totale kilometerpats nog in het gesprekje hebt kunnen verwerken ;-)
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Brahma Een fiets huren in een goede maat is altijd lastig inderdaad; ik ben nog iets langer dan jij. Twee maal heb ik een passende fiets kunnen huren, in Schotland en in Portugal! In Frankrijk en Spanje krijg je altijd kinderfietsen mee.

@verhit gesprek: ik vind het opvallend dat je in Duitsland en Polen als fietser zoveel meer ruimte krijgt op straat dan hier. Duitsers riskeren liever frontaal op een tegenligger te botsen dan jou te hinderen. Dat hoeft voor mij dan ook weer niet, maar het valt wel op.
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Vakantiefietsen altijd goed MTB of Race wat maakt het uit, lekker bezig zijn, in de natuur, genieten, afzien, zweet met zonnebrand uit je ogen wrijven ;)

Ik heb ook best wel wat geklommen op de MTB afgelopen weken (1 week Livigno, 1 week Idro en 1 week Levico) toch wel een dikke 12.000hm veelal over totaal onbegaanbare paden.
          Rolweerstand, een topic waar ik veel tijd in heb gestoken en voor bij ons in de Duinen van Schoorl goed meetbaar aan de rondetijden.
          Nu tijdens de afgelopen 3 weken biken, gewoon op zeker, dus banden van een kilo eronder.
          Prachtige ritten gemaakt, mezelf overtroffen denk ik met deze zomer meer dan 10.000 offroad hoogtemeters.
          Dat ging niet altijd makkelijk en al hemelaal niet zonder vloeken, maar hoe langer hoe beter, en de laatste rit van 77km/2090hm met een gemiddelde van 15kmh. Hierin zat naar mijn smaak wel wat teveel verhard maar soms moet je wel verhard klimmen om bij de mooie offroad secties te komen. De benen zijn nog stram, ik zat Strava terug te kijken, tjah kilomeeters lang 20% en steiler.
          Gelukkig hebben we ook de foto's nog :)
          Morgenochtend weer het lokale rondje Schoorl.
          Ben benieuwd wat ik ervan bak op 2minuten klimmetjes.
          Kijk nu al uit naar volgend jaar.
          We hebben een vroeg project dus laatste week Juni staat er al weer een week Livigno gepland.

Last edited by TSM; 26-08-17, 22:13.
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Schone plaatjes, inderdaad het genre paden dat ik als wandelaar met rugzak zo goed ken.

Mijn ervaring na twee weken vakantie fietsen in mei, is dat ik qua kracht in mijn handen en armen nu pas weer op het nivo van voor het fietsen kom.
            Kan ik dat zo exact meten? Nee, totaal niet. Maar behalve aan duursporten doe ik ook al jaren aan klimmen, meestal in een hal. Met het ontstaan van boulder-klimhallen boulder ik alleen nog maar. Boulderen is klimmen zonder touw tot een meter of 3, 4 hoog met een dikke mat eronder als t binnen is of een dunner matje als t bij rotsen zoals Bleau (Fontainebleau) is.

Na mijn tochtje naar Krakau, merkte ik dat blokjes die ik voorheen kon vasthouden, een blokkade waren geworden.
            Komende maand staan er weer wat fietstripjes op het programma; wellicht dat ik met wat spiertraining onderweg, de terugval in de hal kan beperken.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Zojuist een Elite Qubo Digital Smart B+ fietstrainer gekocht om de herfst en winter eens een flinke conditie op te bouwen.
              Ook goed voor MdV om in shape te blijven, met kleine kinderen gaat buiten fietsen in het weekend gewoon niet werken. En door de week al helemaal niet natuurlijk.

Tegelijkertijd de ogen openhouden voor een mooie racefiets-aanbieding om in voorjaar 2018 het buitenfietsen weer nieuw leven in te blazen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                Tegelijkertijd de ogen openhouden voor een mooie racefiets-aanbieding om in voorjaar 2018 het buitenfietsen weer nieuw leven in te blazen.
                De end of season sale periodes bij 12GoBiking en Mantel zijn weer begonnen.
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Vandaag voor het eerst mijn vaste 'zuidelijke' rondje van 47 kilometer met >32 in het uur gemiddeld afgeraffeld. Alhoewel ik geen kilo minder weeg dan dezelfde tijd vorig jaar is de gemiddelde snelheid op de fiets aardig toegenomen.
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Dat is niet verkeerd. Hoeveel km fiets jij per week ongeveer dan?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dti jaar zit ik op bijna 2100 kilometer. Het doel is de 3500 te halen (wat Rico ongeveer in een maand doet :) )

Volgens Strava waren de afgelopen 4 weken:
                      Fiets 101km/week gemiddeld
                      Loop: 12.2km/week gemiddeld
                      Zwem: 1400m/week gemiddeld
                      Last edited by MartijnL; 04-09-17, 09:02.

Comment

• Hoeveel heeft Rico eigenlijk echt per maand?
                        Vroegah, toen ik nog echt trainde, had ik nog wel eens een weken van 600km. Nu kom ik aan zo'n 1250 per maand.

Comment

• Ik heb er ook dik 2000 op staan dit jaar. Met dezelfde ketting, een unicum :) (offroad that is)

Comment

• Op deze ketting staat nu 5000+ (vanaf nieuw). De nieuwe (KMC) ketting ligt sinds zaterdag klaar. Zal wel aankomend weekend worden.

Comment

• Na in onze vorige woonplaats (Hellevoetsluis) 1x de Giro en 2x de Tour de France te hebben zien voorbij snellen waren we afgelopen zaterdag getuige van de start van etappe nummertje vijf van Boels Ladies Tour. Want deze vertrok uit Rooj, een naburig dorp.
                              Al rondslenterend in het uur voorafgaand aan de start kreeg je een leuk inkijkje in wat er allemaal nodig is om 98 wielrenners een meerdaagse ronde te laten rijden.
                              Wat een fraaie carbon "F1 like" fietsen zeg en de onmiskenbare geur van ooievaarskuitenvet was alom aanwezig.
                              Had m'n digitale klikklak mee en daarmee natuurlijk wat kiekjes geschoten.

https://www.flickr.com/photos/levens...57684779791162

edit
                              nu we toch bezig zijn: wat kiekjes van het circus wat TdF heet toen die karavaan in 2015 door ons vestingstadje aan het Haringvliet trok
                              https://www.flickr.com/photos/129204...57655473531962
                              Last edited by levensnevel; 04-09-17, 19:20.
                              Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+5K km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Donderdag Bekijk bericht
                                Hoeveel heeft Rico eigenlijk echt per maand?
                                Vroegah, toen ik nog echt trainde, had ik nog wel eens een weken van 600km. Nu kom ik aan zo'n 1250 per maand.
                                3500 km per maand in de zomerperiode, winterperiode ongeveer 2500 km per maand.

Last edited by Rico; 05-09-17, 10:35.
                                ...

Comment

• 3500km p/m. Mooi man.
                                  En hoeveel op de fiets? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• 3500 :-)))) (serieus)
                                    ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht

3500 km per maand in de zomerperiode, winterperiode ongeveer 2500 km per maand.

Dat is echt fokking veel. Jij fietst per gemiddelde maand meer dan ik in een gemiddeld kwartaal. Zit voor dit jaar nu op 5700 en dat is meer dan ik de meeste jaren doe.

Comment

• 23,5 uur per week op de fiets die Rico.

Comment

• Ik heb al ruim 6 weken niet meer op de fiets gezeten. Weet niet of het nog gaat gebeuren dit jaar. Baal ook van het gedoe met het materiaal telkens.

Ik merk dat het fietsen nogal botst met mijn andere sporten en lastig te combineren is. Maar ik heb dit jaar wel geleerd dat als ik wat vaker ga fietsen best aardig meekom en zeker niet een van de langzaamsten ben, ondanks mijn strafgewicht. Mooie sport om serieus op te pakken als ik een slappe oude man word ;-)

Maar alleen fietsen in de polder is voor mij toch te saai. Misschien dat ik het MTB-en weer wat vaker ga doen, maar dan liefst wel op mooie tracks; ook dat vind ik hier in Zuid-Holland maar behelpen, als je anders gewend bent. Wat ik wel prachtig vind van het fietsen is dat je lekker buiten bent.

Doel is om dit jaar weer vaker te gaan boksen en heel misschien te gaan hardlopen in de winter. Dat helpt de conditie ook wel.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            Ik heb al ruim 6 weken niet meer op de fiets gezeten. Weet niet of het nog gaat gebeuren dit jaar. Baal ook van het gedoe met het materiaal telkens.
                                            .
                                            Ik had eigenlijk al eerder willen reageren hier op, maar het verbaast mij wel dat er zoveel kapot gaat bij jullie. Als ik sprint, trap ik >1500 watt. En nu heb ik weliswaar dura-ace, maar vroeger met tiagra of in de winter met 105 door de modder in het bos, heb ik nog nooit een ketting of een trapas of een pedaal kapot getrapt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat het niet aan jullie ligt, behalve als je met de hogedrukspuit vol op de lagers gaat spuiten, of aan het materiaal. Dus dat je je daar ook niet door moet laten ontmoedigen of duurder kopen. Shimano 105 is echt goed genoeg.

Comment

• MTB=Core Stability (en dikke poten uiteraard zowel been als arm). Zet die Savalle op je passagiersstoel en kom eens naar Schoorl. Klein rondje van 14.8km. Kun je zo vaak doen als je wilt. Maakt grote mannen (zoals ik) nederig. Van het weekend nog meegemaakt hoe een "Rico kwadraat" binnen 2km stond te kotsen. Daar lachen we dan overigens niet om. Want we've all been there.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Donderdag Bekijk bericht

Ik had eigenlijk al eerder willen reageren hier op, maar het verbaast mij wel dat er zoveel kapot gaat bij jullie. Als ik sprint, trap ik >1500 watt. En nu heb ik weliswaar dura-ace, maar vroeger met tiagra of in de winter met 105 door de modder in het bos, heb ik nog nooit een ketting of een trapas of een pedaal kapot getrapt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat het niet aan jullie ligt, behalve als je met de hogedrukspuit vol op de lagers gaat spuiten, of aan het materiaal. Dus dat je je daar ook niet door moet laten ontmoedigen of duurder kopen. Shimano 105 is echt goed genoeg.
                                                Joh, weet ik veel. Misschien is het wel domme pech, want hier voor heb ik jarenlang gefietst zonder echte materiaalpech. Kan ook best aan mij liggen.
                                                Hogedrukspuit doe ik niet.

@TSM: I know, MTB is fysiek veel zwaarder en vraagt ook om veel meer concentratie. Op de racer zitten is vaak gewoon stom rechtuit stampen. Het fietsen is bij mij begonnen op de MTB. Ik hoefde toen maar bij mij de straat uit te fietsen en ik zat in schier 'oneindige' bossen (Leenderheide, Aalst/Waalre).
                                                Last edited by PACO; 11-09-17, 18:41.

Comment

• Maar de racefiets pak je zo lekker snel. De Mountainbikeroutes beginnen zelden voor je deur (hoewel ik dan weer mazzel heb door op 300m van een route te wonen) en het levert meer werk op (vieze kleding, fietsonderhoud).

Na een paar weekjes goed uit de running (pfeiffer) zit de vaart er bij mij gelukkig meteen al weer goed in. Het helpt enorm dat ik midden op de Veluwe woon, dus eindeloos veel fietsroutes en veel wild spotten.

Comment

• Ik weet niet of MTBen zwaarder is, het is anders. MTBen is veel intensiever, kan je je in een uur helemaal leeg rijden. Op dat moment een stuk zwaarder, maar wel een redelijk snel herstel (de dagen erna).

Maar een lange rit op de racer (vlak, heuvels of bergen), waar je echt je best voor moet doen, dat vind ik misschien nog wel vermoeiender.

Kortom, ik vind het vooral anders. Het een niet zwaarder dan het andere.

Met betrekking tot materiaal durf ik inderdaad nog wel te stellen dat 105 duurzamer is dan Dura Ace. 105 op mijn crosser doet het al 5/6 jaar zonder enig probleem, zelfs probleemlozer dan Dura Ace op de racer. Het voelt allemaal wat minder geciviliseerd, maar is gewoon bombproof.

Comment

• De inspanning is totaal verschillend. Niet te vergelijken. De Kneet (Kneteman) wist dat mooi te vertellen. Eeuwig zonde dat die beste man op onze route het leven liet.
                                                      Herstel van Kees herken ik wel, ik reed deze zomer met gemak 150km offroad per week. Moest ik wel plannen maar dat was omdat me reet losliet ;)
                                                      De ritjes in de Alpen/Dolemieten was andere koek.
                                                      Dat was echt pijn lijden. En dat is goed voor je kadaver.
                                                      Voor 2017 op Strava vastgelegd 2071km en 32933 hoogtemeters dat is ca. 16m per km klimmen.
                                                      LOL

Comment

• Ik heb vrij weinig kennis van materiaal, qua fiets, maar ik heb de indruk (die me ook wel eens bevestigd is door de vakman) dat een duurdere derailleur set weliswaar bijna alles beter doet, maar één ding niet: bestand zijn tegen vuil en dergelijke.
                                                        En de ellende met mijn soort fietsen is, zeker als ik met de Bob-Yak rijd, dat ik na een dag op de fiets niet ga poetsen in een goed geoutilleerde en verwarmde garage, maar een potje ga koken op een camping brandertje in een tentje, om niet al te lang erna in slaap te donderen tot de volgende ochtend.
                                                        De volgende ochtend bestaat uit thee zetten op hetzelfde brandertje, wat eten, alle bulletjes inpakken en hop terug op de fiets voor de volgende honderd of zo kilometer, op de weg of occasional bospad.
                                                        In de luxe variant zit er 's avonds een verwarmde douche bij, in de spartaanse variant zit er 's avonds een onverwarmde of niet werkende douche bij en in de - camping was er niet of gesloten of anderszin hopeloos, dus ik kampeer ergens in de bosjes - variant zit er helemaal geen douche bij. Dus poetsen is er gewoon niet bij.

En qua inspanning, heuvel op kan best zwaar zijn, vooral op den duur, maar na een lange dag is de concentratie bewaren toch wel het meest lastig.

Ik ga binnenkort weer een anderhalve week, hoop dat t dan wat minder regenachtig is dan afgelopen week ;-)

Comment

• Het schijnt zo te zijn dat je bij de Decathlon punten kan sparen met je Strava kilometers (loop/fiets). Het is een actie van Decathlon België maar zou ook voor NL moeten werken.

Ben het vanaf vandaag aan het uittesten. Een fietskilometer levert 1 punt op, een loopkilometer 3 punten en 400 punten is €6 euro korting. Geen wereldbedragen maar gratis geld is nooit weg.

Comment

• Op een mountainbike zijn in mijn geval alle derraileurs behalve de top modellen SRAM XX1 Eagle of Shimano XTR, binnen 500km krom en rijp voor de sloop. Die ervaring hebben wij met een groep vrienden sinds begin jaren 90. Een groot deel fietst zelfs uit pure frustratie met Rohloff, omdat tegen een boom of een rots, niets bestand is. Ik zal jullie een foto van de bak met reserve onderdelen besparen, maar als ik een paar weken ga rijden, dan gaat er o.a. een complete reserve groep mee.....

Comment

• Ik heb op mijn Fitnessbike een wapsieflapsie groep zitten deore lx ofzo.. 13000 km mee gefietst 3 winters met pekel en weer en wind . 2 keer nieuwe ketting en 1 keer nieuwe cassette.. probleemloos. Op de Felt tri fiets een 105 groep.. laatste 14000 km met dezelfde cassette en 2 x een ketting. Ik trap best wel door.. ook nul komma nul problemen wel weer net allemaal vervangen. De wielen (mavics) van de Felt waren na 40000 km wel compleet gaar. Die heeft een nieuw setje Infinito 50 mm Carbon gekregen afgelopen week. MTB zit nu op 3000 km volledige SLX groep ook niet zo spannend is verder nog als nieuw. Ik maak wel na elke rit de kettingen goed schoon met een sloffe doek . Al het zand en smeer er af. Een of ander super smeer middeltje er op en weer gaan. Ik ben alles behalve een mooi weer rijder. Weer en wind maar ik heb serieus nooit wat met de techniek. En sparen doe ik het zeker niet.
                                                              ...

Comment

• Die belachelijke slijtage die TSM altijd meldt, geloof ik ook niet hoor.
                                                                Zo'n derailleur gaat gewoon (tien)duizenden km's mee man. Behalve als je je MTB na elke rit op de grond flikkert waardoor de derailleur beschadigd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Maar jullie trappen ook geen kW de helft van de tijd, hè ;-)

Comment

Working...
                                                                  X