Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Racefietsers united!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    Ik moet ook weer aan de bak. Ik heb met een paar drankjes te veel op toegezegd dat ik komende zomer mee doe met een team engelsen aan Rad am Ring.
    24 uur estafette fietsen op de nurburgring.

Voor die tijd even flink de klimspieren trainen.
    Voor de mentale voorbereiding: https://veloviewer.com/segment/5539685. Het allersteilste stukje zit blijkbaar bij Breidscheid.

ring_elev.png
    Last edited by MartijnL; 01-04-19, 15:27.
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Nog even geen fietsen voor mij. Door een klein valpartijtje tijdens het skieen loop ik rond met een zweepslag. Duurt nog wel een weekje of twee vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
        Voor de mentale voorbereiding: https://veloviewer.com/segment/5539685. Het allersteilste stukje zit blijkbaar bij Breidscheid.
        Ik vond hohe8 veel zwaarder. Komt geen einde aan.
        Breidscheid is wel steil maar veel korter.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Afgelopen weekend ging ik na precies 5 jaar fietsen door de 100000e kilometer heen. Blijft leuk dat fietsen :-)
          ...

Comment

• Ik ben met moeite de winter doorgekomen, er zit iets niet goed in mijn linkerschouder, was bijna weg, en inmiddels weer terug. Na aanvankelijk een overbelaste supraspinatus weg gemasseerd en weggeoefend te hebben, heb ik dan nu een slijmbeurs ontsteking. Man wat een gedoe zo een schouder. Tijdens het fietsen voel ik bijna niets trouwens. Alleen de 3 dagen erna loop ik krom van de pijn. Dat kan ik dus prima wegslikken met een paracetmol elke 4 uur, maar daarmee is het wachten op een gat in je maag. Als iemand nog suggesties heeft ;-) moet 14juni weer naar Livigno dus :S. Voor de goede orde, die paracetamol ben ik na een week mee gestopt, dat is een kansloos perspectief. Wat ook kansloos is zijn de prognoses. 12-36 maanden ? WTF!
            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
              I Wat ook kansloos is zijn de prognoses. 12-36 maanden ? WTF!
              Sinds wanneer is een slijmbeursontsteking dodelijk?
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Rico rijdt even een ton in 5 jaar! Ik haal circa 3000 per jaar op mijn ambtenaren fiets.... Zo haal ik hem nooit in! Tijd voor een reetfiets? :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• :-)
                  ...

Comment

Ik ben met moeite de winter doorgekomen, er zit iets niet goed in mijn linkerschouder, was bijna weg, en inmiddels weer terug. Na aanvankelijk een overbelaste supraspinatus weg gemasseerd en weggeoefend te hebben, heb ik dan nu een slijmbeurs ontsteking. Man wat een gedoe zo een schouder. Tijdens het fietsen voel ik bijna niets trouwens. Alleen de 3 dagen erna loop ik krom van de pijn. Dat kan ik dus prima wegslikken met een paracetmol elke 4 uur, maar daarmee is het wachten op een gat in je maag. Als iemand nog suggesties heeft ;-) moet 14juni weer naar Livigno dus :S. Voor de goede orde, die paracetamol ben ik na een week mee gestopt, dat is een kansloos perspectief. Wat ook kansloos is zijn de prognoses. 12-36 maanden ? WTF!
                    Paracetamol is niet slecht voor je maag (dat geldt meer voor Ibuprofen), paracetamol vertyft je lever.

Enige wat bij mij direct verlichting bracht bij een slijmbeursontsteking op mijn hiel was een cortisoneninjectie. Is een paardenmiddel en de injectie zelf is retepijnlijk maar het werkt doorgaans wel.

Comment

• Eens met GJ.

Ik heb een paar jaar geleden ook een slijmbeurontsteking gehad in mijn schouder. Erg pijnlijk, en let op, je gaat er minder door bewegen doordat je de schouder spaart en dat kan weer leiden tot een frozen shoulder.

Blijf zo lang mogelijk weg bij die cortisonen injectie. Ik heb een kuurtje diclofenac gekregen van 10 dagen en toen was hij bijna weg. Daarna nog vijf dagen en toen was het over.

Comment

• Ik heb een gevoelige slijmbeurs gehad na een aanrijding door een auto op mijn racefiets vorig jaar. Het is nog steeds licht gevoelig maar gelukkig niet meer pijnlijk. Bij mij heeft het een maand of 3-4 rust gekost voordat het hersteld was en ook een aantal bezoekjes aan de fysio.

Rico : Dat zijn mooie cijfers! Jouw getallen zijn denk ik in de top van veel segmenten te zien op afstanden. Ik baal ervan dat ik nu weer wat verder weg aan het werk ben, want 80km enkele reis is te ver om heen-en-weer te fietsen. Na de marathon ga ik vol aan de bak trainen richting Alpe d'HuZes. Heb deze winter voornamelijk Zwift aangezwengeld en dat ging lekker.

Comment

• Ik ben door mijn fysio op het hart gedrukt geen injectie te nemen, ook niet onder echo begeleiding
                          En aangezien het een fietsmaatje van me is en ik niets hoef te betalen zit er geen commerciële gedachte achter die uitspraak ;-)

Comment

• Zo dit weekend de 100% Amstel Gold Race experience gehad. Ondertussen al weer thuis en de tv aan voor de AGR, maar wat was het al een heerlijk weekend. Ik had vorig jaar besloten, ik moet het gewoon een keer doen, de Amstel Gold Race tour versie rijden. Dus vorig jaar opgegeven en jawel uitgeloot. Dus meteen hotel geboekt, zoals we eigenlijk altijd doen VdValk. Daar aangekomen, verrek, er staan wat teambussen. Boels-Dolmans (dames), Israel Cycling Academy (dames), Sky, Lotto Visma, Trek Segafredo, dus tja dat is wel gaaf. Regelmatig in de lift gestaan met de dames van Boels-Dolmans, want die sliepen letterlijk tegenover ons. Echt ontzettend leuk, Foto's gemaakt met Wout Poels, Bauke Mollema en Robert Gesink, toch wel wielerhelden voor mij!
                            Dan zelf fietsen, ik keek er op zich tegenop, zeker kwa temperatuur, dus besloot ik ipv 150 toch de 125 te doen. uiteindelijk zou ik ook nog naar de start fietsen en weer naar het hotel, bij elkaar nog steeds dik 140 km!
                            Echt genoten al vrijdags in Valkenburg, al die fietsers, al die mensen, gezellig bekeken vanaf het terras. Dan toch door naar het hotel en tja dan maar steeds even buiten rondlopen en kijken naar alle bedrijvigheid .Ook vooral komisch de fans die er de hele dag rondhangen, hopend om een foto te maken of handtekeningen te scoren, heerlijk!
                            Bij het ontbijt kom je dan ook rustig bekende mensen tegen, of op het terras, ook bekende wieler journalisten. Was echt leuk om mee te maken.

Zaterdag heel vroeg uit bed, ontbijten en hop op de fiets, terwijl ik weg fiets zie ik anderen de fiets in de auto leggen en daarmee naar de start rijden (10 km).
                            Aangezien ik alleen ging hoefde ik nergens op te wachten, maar kon gewoon lekker fietsen wat ik wilde. Is leuk, maar ook nadelig omdat je echt alleen zit. Na een km of 20 zat er een andere fietser in mijn wiel, na een paar km achter mij gefietst te hebben fietsen we toch opeens naast elkaar, stellen we elkaar voor en is een fiets vriendschapje geboren, in ieder geval voor een aantal kilometers. Yves rijdt 200, ik 125. Maar de route is lang gelijk en wat blijkt, we hebben zelfs connectie, want zijn vader heeft vroeger in de jaren 60 rally's gereden, de oude SLS, waar die in leidende positie is uitgevallen, de Tulp etc... 40 km fietsen we samen op, echt fijn om even lekker weg te praten, grappen te maken en te genieten van het uitzicht.
                            Dan opeens splitst de route en zit ik weer alleen.
                            Gewoon doorgaan, rustig doortrappen. Vlak erna een stevige klim, zoals alle gaat die best lekker, sterker nog, waar ze mij voor of na de klim voorbij rijden rij ik mensen weer voorbij op de klim, lekker gevoel is dat. Op de Garmin heb ik de route geinstalleerd en daar zit denk ik nog een fout in, waar ik opeens links af ga op de Watersley had ik waarschijnlijk rechtdoor gemoeten. Daar kom ik dan achter als ik na de Watersley weer invoeg bij andere renners en ik opeens renners voor mij zie die ik eerder achter mij had gelaten. Nou ja niets aan te doen toch?
                            Na 80 km begint het zwaar te worden, na 100 km komen er nog een aantal beklimmingen en dat gaat prima, maar op een beklimming krijg ik toch opeens wat kramp, even rustig aan, eten, nog een keer extra stoppen en door. Dan opeens zit je weer in Valkenburg. Nog 2 beklimmingen en dan zijn we er, ik ga het gewoon halen!
                            Die cauberg is echt zwaar op het eind, terug naar de laagste versnelling en even doorstampen. Mensen juichen, moedigen je aan, je haalt veel mensen in, zelfs mensen die gaan lopen. Gewoon doorgaan, doorstampen, dan vlakt het af en is het tijd om gas te geven. Nog een paar minuten over voordat ik over de 5 uur ga, dat doen we dus niet, dus op 2 km op de finish volle bak....en dan die finish, opeens een speaker en daar komt Niko Bloemendal uit Enschede, verrek ik ben er yes!!

Terug kom je dan weer bekende wielrenners tegen en kan ik tevreden terug kijken. Ach misschien had meer gekund, maar voor mij was dit op dit moment even de max. Sterker nog, best kans dat ik nog nooit zover gefietst heb eerder in mijn leven. Al met al echt volle bak genoten en vanmorgen nog even de presentatie van de ploegen gezien en de mannen en vrouwen zien vertrekken. Top weekend, top dag..

Volgend jaar weer? Ja misschien wel, of een keer een andere klassieker... IMG_5204.JPG
                            IMG_5184.JPG
                            IMG_5196.JPG
                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                            Citroen 2CV 1982
                            Saab 9-3 2.0T 2002
                            Citroen C1 2014
                            Solex 3800

Comment

• Gaaf Niko! Mooie prestatie. Was je tijd naar wat je zelf verwachtte?
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Ik wilde boven de 25 gemiddeld fietsen was het doel. En dat is gelukt, net, maar het is gelukt ;-)

auto's
                                Citroen 2CV 1982
                                Saab 9-3 2.0T 2002
                                Citroen C1 2014
                                Solex 3800

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                  Eens met GJ.

Ik heb een paar jaar geleden ook een slijmbeurontsteking gehad in mijn schouder. Erg pijnlijk, en let op, je gaat er minder door bewegen doordat je de schouder spaart en dat kan weer leiden tot een frozen shoulder.

Blijf zo lang mogelijk weg bij die cortisonen injectie. Ik heb een kuurtje diclofenac gekregen van 10 dagen en toen was hij bijna weg. Daarna nog vijf dagen en toen was het over.
                                  Ok ik ben inmiddels wat wijzer.
                                  Er is een dubbele echo gemaakt, links en rechts.
                                  De klachten zijn links, maar duidelijk is schade te zien aan de rechterkop (die idd wat knakt, paar keer hard mee bomen gebodychecked).
                                  Er is links niets ontstoken. Geen kalk. Geen narigheid.

Nou daarmee is wel het worst case scenario waarheid geworden --> frozen shoulder.
                                  Daar ben je dus echt fucking klaar mee. Ze weten niet echt hoe je eraan komt. En ook echt niet hoe je er vanaf komt.
                                  Er werd gesproken over 12-48 maanden en dan nog rekening houden met blijvende immobiliteit.

TSM gaat dan dus googlen. Fuk. Dit is dus wat je overal leest. Frozen Shoulder is zwaar kut.

Ben nu in contact met deze (filmpje hieronder) gasten. Ik heb de beperking van beweging inmiddels ongeveer het zo erg als de man in het filmpje, alleen is mijn spier afbouw minimaal omdat ik door ben blijven fietsen, er was geen significant meetbare spierkracht verlies tov rechts. Fietsen gaat nog net binnen de nog aanwezige vrijheidsgraden van mijn linkerarm. Springen, kombochten rammen, drop-offs rijden probeer ik te vermijden, alsof er een mes in je kadaver wordt gestoken. Wat een gedoe :(

Comment

• https://speld.nl/2018/08/06/amateurf...ichtere-fiets/
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Leuk verslag Niko!
                                      De periode rond de AGR is altijd feest hier, omddat je hier 2 weken lang een hele hoop profrenners tegen het lijf loopt. Zowel op de fiets als op terrasjes, maar meestal kom je ze tegen in fietskleding op de terrassjes. (en dan verbaas je je er vaak om wat die gasten naar binnen schuiven) Zo ben ik jaren geleden eens samen op het terras verzeild geraakt met Tom Boonen. Vandaag kwam eerst Valverde met enkele ploermaten van Movistar de tafels naast me zitten, later kwamen daar nog Sunweb en FdJ bij plus nog enkele losse koppeltjes. Vrijdag werd ik nog ingehaald door Anna vd Breggen (in WK trui) en Annemiek van Vleuten tijdens een trainingsrondje.De teams zitten al jaren in de zelfde hotels (Novotel, vdValk en NH) en Peter Sagan komt meestal met z'n eigen camper.

Terras vanochtend stond klein fortuin aan fietsjes.
                                      Attached Files
                                      Last edited by Veloce; 22-04-19, 20:54.
                                      Giulia 1600 Super '65
                                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ik zaterdag een rondje hardlopen de Vaalserberg op vanuit België. Gaaf om te zien al die wielrenners. Maar sommigen pphfff ik rende sneller de berg omhoog dan anderen op de fiets. Wat opzich ook wel weer een kick was :-)
                                        ...

Comment

• Erik klote man sterkte er mee.
                                          ...

Comment

• Ja, en frozen shoulder zuigt. Als je pech hebt ben je er echt minstens een jaar zoet mee, ik weet er alles van.
                                            Giulia 1600 Super '65
                                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Frozen shoulder is idd naadje. Hier ook (van dichtbij) meegemaakt, met veel revalidatie en tijd is het echter wel beter geworden. Sterkte!
                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Leuk verslag van de AGR Tour en balen van je schouder, Erik.

Comment

• Trouwens over de AGR, ongekend wat VdP heeft gedaan !!! Aan het einde van de AGR, terwijl de grote namen tegen de kramp er nog 53kmh uitpersen, gewoon vol aan het gas gaan en er even 64+kmh uitpersen gedurende een km, dat is echt ongekend hoor ! Hij reed de laatste 3km ca 25% (!!) harder dan zijn concurenten.

Comment

• Erik echt kloten inderdaad, kun je erg lang druk mee zijn. Hopelijk volgt er een herstel wat niet eeuwig duurt.

Ja afgelopen weekend in Limburg is toch wel heel gaaf, misschien dat we deze zomer nog een paar dagen terug gaan, ik wil zeggen in alle rust, maar denk dat het er gewoon altijd druk is met wielrenners.
                                                    Sommige mensen genieten ervan, genoeg aanmoedigingen gehad onderweg, maar kan mij ook voorstellen dat mensen er soms echt klaar mee zijn. In zeeland noemen ze het soms echt een plaag ;-)

Maar met al die profs is het wel gaaf inderdaad, ik heb er enorm van genoten en ben serieus aan het overwegen volgend jaar weer te gaan. Even kijk of ik mijn vrouw dan zo gek kan krijgen samen een afstand te fietsen.

auto's
                                                    Citroen 2CV 1982
                                                    Saab 9-3 2.0T 2002
                                                    Citroen C1 2014
                                                    Solex 3800

Comment

• @FD: als local kan ik je zeggen dat de drukte best meevalt mits je de zaterdagen en zondagen weet te mijden.

Comment

Trouwens over de AGR, ongekend wat VdP heeft gedaan !!! Aan het einde van de AGR, terwijl de grote namen tegen de kramp er nog 53kmh uitpersen, gewoon vol aan het gas gaan en er even 64+kmh uitpersen gedurende een km, dat is echt ongekend hoor ! Hij reed de laatste 3km ca 25% (!!) harder dan zijn concurenten.
                                                        https://www.strava.com/activities/2307958367/overview
                                                        ...

Comment

• Fenomenaal!

Comment

• Holy shit. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                              Ernstig mooi apparaat die Ibis, heel zeldzaam ook. Hadden we niet een mtbdraadje ergens?

Ik neig ook naar de eerste Harry, er moeten alleen nog mooie wielen op maar die heb ik wel in huis. :)
                                                              Mountainbikers United! draadje gestart (we hadden een andere, niet meer te vinden) :)

Comment

• https://www.gummen.org/forum/diverse...n-en-zo/page15
                                                                https://www.gummen.org/forum/diverse...ntainbike-tips
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Afgelopen weekend de bottom bracket vervangen. De oude zat speling op na 10K kilometers. Was ook de goedkoopste Shimano versie die er te krijgen is zag ik.

Van alle klusjes aan de fiets was dit wel de simpelste. Voor iemand die zelfs het vervangen van remblokjes ingewikkeld weet te maken dan
                                                                  ------------------------------------------------
                                                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                                                                  X