Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Racefietsers united!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• @Tomstr: voorlopig staan de Witte Kruis Classic, de Joop Zoetemelk en de AGR op het programma.

Verder: een rollenbank heb ik niet dus daarom zit ik doordeweek, zolang het nog donker is als ik thuis kom, op de roei-ergometer. Erg saaaaaaaaai....
    www.carscoffeecigars.nl

Comment

• Die witte kruis classic ziet er aardig uit. Leuk dat ze een tijdrit erbij doen. De Joop Zoetemelk classic heeft dat ook op dat wielerparcours volgens mij.

Roeien is niet eens slecht voor je vorm als renner. Let er wel op dat je niet teveel arm en borstspieren kweekt, dat is op de fiets dood gewicht. Het afzetten wat je bij de roei beweging doet is wel erg zinvol, gewoon blijven doen dus.
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• De afzet bij roeien is ook waar je met name de snelheid vandaan moet halen, niet uit arm en/of borstspieren, dan roei je nl. niet goed. Maar in vergelijking met fietsen doen die wel meer (mee), uiteraard.
        En ja binnen roeien is saaaaaaaaai, maar je kan ook gewoon in een boot stappen, de buitentemperatuur is prima, alleen is het ook op het water net zo donker als op de weg
        Last edited by Sander; 10-01-12, 08:56.
        fka v164

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
          Let er wel op dat je niet teveel arm en borstspieren kweekt, dat is op de fiets dood gewicht.
          Helaas heb ik op andere plaatsen meer last van dood gewicht.

Het vriest niet dus roeien is inderdaad mogelijk maar ik ben niet lid van een roeivereniging en de ergometer staat boven op zolder. De verveling probeer ik te verdrijven door te luisteren naar muziek op een mp3-speler.
          www.carscoffeecigars.nl

Comment

• Waarom doe ik dit eigenlijk? Ik zou nou met een zak chips en een biertje op de bank naar RTL-4 kunnen kijken.

Vorig jaar heb ik de AGR gefietst samen met een collega. Deze was bij elke heuvel eerder boven terwijl ik hem op de vlakkere gedeelten wegfietste. Kortom, ik heb meer power nodig. Iemand suggesties?

Met groeten,
            Maurice
            www.carscoffeecigars.nl

Comment

• MGB, ik zie je reactie nu pas.

Wat is precies het probleem en speelt het nog? Er zijn wel goede oefeningen om aan je kracht op de fiets te werken maar het is nu wat koud om buiten aan de slag te gaan lijkt me.

Zijn er nog gummers met interesse voor een weekendtrip naar de Eifel of Ardennen dit voorjaar?
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Even het draadje schoppen voor de animo-check.
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                  Even het draadje schoppen voor de animo-check.
                  En iedereen schakelt de PC uit :)

Comment

• Tom,
                    Voor een rondje in de Eifel wel, de Ardennen trekt mij minder...
                    Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

• LOL @ Proto

De Eifel is wat mij betreft prima. Ik ken genoeg goedkope adressen waar we kunnen zitten en de fietsen in de garage mogen. Nu nog wat goede routes.
                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Lijkt me heel leuk, maar ik durf niet echt toe te zeggen. Ik ben namelijk nogal wat van huis, dus als ik ook nog voorstel om een weekendje te gaan fietsen, krijg ik met de botte bijl met bramen.

Comment

• Ben positief. A of E maakt me niet uit, ken allebei vrij goed.
                          Maar..... we zijn veel weg, meestal op vakantie . Ik ben geen klimmer (zoals jullie weten), maar kom (tot nu toe) wel overal omhoog, zelfs de Redoute.

Adri
                          Zweven is een ongekende ervaring
                          Xantia V6 3,0i Break

Comment

• Leuk, maar zelfde probleem als Cees. Met die twee ukken durf ik dit ook nog niet toe te zeggen.

Als we naar de Eifel gaan is dat Roompot park in Cochem ook erg leuk. Kost weinig, mooie huisjes en volgens mij een mooie omgeving om te fietsen.

Comment

• Cochem ziet er aardig uit, het is ook niet eens ver.

Zelf dacht ik aan de omgeving van de Nürburgring omdat ik daar adressen ken en omdat daar een goede fietswinkel ligt. (routes!)

Breeze, maak je geen zorgen. De hellingen in de Eifel liggen je waarschijnlijk wat beter dan die in Zuid-Limburg. Bovendien is het voor mij altijd samen-uit, samen-thuis.
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Ik heb een paar seizoenen skiff roeien gedaan als ondersteuning bij het downhillen, in de winter werd gewoon buiten geroeid zolang er geen ijs lag, schitterend hoor !
                                Aan het begin van het fietsseizoen had ik dan altijd moeite om rpm te draaien zegmaar
                                Maar na een week of 3 in de training had je zeker profijt van dat roeien
                                Bocht uit was je veel sterker, in heel je lijf overigens, op de racefiets mogen arm borst en rugspieren dan wel dood gewicht zijn, op de mountainbike en dan met name de downhill sprintsport, zeker niet !
                                :)
                                Heb van 2004-2006 ook sloeproeien gedaan, dat is wel even andere koek, eigenlijk kan ik geen andere sport bedenken die zo fysiek inspannend is voor buik, rug, borst arm en beenspieren. Eerste keer binnen 5minuten over de reling gehangen, kotsen, kramp in twee handen alles erop en eraan. Terug weg tanken, kon niet eens het vulpistool de hendel inknijpen ;)
                                Erik
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• @TSM, dat wist ik niet van sloeproeien. Ik heb zelf enkele jaren wedstrijdgeroeid en dacht dat ik toen wel een goede conditie had. Sloeproeien vonden wij altijd raar, niet echt een sport maar wel een leuke hobby. Onze bootsman die de boten verzorgde deed aan sloeproeien en die was altijd mikpunt van grappen.
                                  www.carscoffeecigars.nl

Comment

• Sloeproeien zit je hutje mutje met riemen die eigenlijk te lang zijn
                                    en je bankje staat stil
                                    alles komt uit je buik/rug en als je het verkeerd doet, zoals ik in den beginne, ook uit je onderarmen
                                    dan ga je dus kapot, niet een klein beetje, je gaat half dood
                                    ik vond het gevoel van samen naar de klote gaan wel prettig
                                    ik had binnen 4 weken 2x trainen een 6pack waar ik nog met weemoed aan terug denk en hele leipe onderrugspieren
                                    stel je maar eens voor dat je 2 uur lang situps gaat doen zonder te rusten want dat doen je roeimaten ook niet
                                    en je roeit pas goed in de sloep als alleen je neus nog boven de railing uitkomt bij einde slag ;-)
                                    op een gegeven moment leer je wel je gewicht gebruiken en smijt je je torso naar achteren, maar terug omhoog, is altijd buikspieren werk
                                    ik dacht, zoals ik wel vaker doe, dat doe ik wel even met mijn overbemeten beenspieren, zal ze eens even een poepie laten ruiken
                                    nou een poepie heb ik ze niet laten ruiken zeg, die benen kon ik wel thuis laten, volkomen overbodig
                                    sloeproeiers zijn eigenlijk de enige die de term HTFU zouden mogen gebruiken
                                    Capice ?
                                    :-)
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• TSM, jij hebt goddomme wat meegemaakt jonguh.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                        dan ga je dus kapot, niet een klein beetje, je gaat half dood
                                        ik vond het gevoel van samen naar de klote gaan wel prettig
                                        Dat is toch ook waar het om draait bij het sloeproeien, samen
                                        half dood gaan
                                        fka v164

Comment

• Martijn, zin om een keer mee te gaan fietsen?
                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Mocht iemand interesse hebben: Parkhotel Rooding Cycling Team krijgt nieuwe fietsen en dumpt de oude spullen. 3 maart as in limburg.
                                            Attached Files
                                            Last edited by OOPS; 13-02-12, 10:24.

Comment

• Tom,
                                              hoezo? Was mijn bericht van 10-02-12 21:36 niet duidelijk?

Comment

• Jawel hoor :-)

@ Scuderia en K33z,
                                                Komt een ronde door Zuid-Limburg voor jullie beter uit? Een route van de AGR zie ik wel weer zitten.
                                                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Rondje AGR is ook prima voor mij... (Kijkt met angst en beven naar de weegschaal...)

Comment

• Rondje AGR ben ik zowieso altijd wel voor in.

Comment

• Ja, rondje AGR doe ik graag mee!

Maar laten we wel even wachten. Vorig jaar was wel een héél koude rit. Ergens maart moet het wel opkleren lijkt me.

Comment

• Haha ja, die was echt koud. Goed dat we daar niet heel hard afgedaald hebben want het was hier en daar nog bevroren.

Halverwege maart is voor mij prima. Ik stel voor dat we weer een AGR route doen. Goede bewijzering en een hapje & biertje in de buurt.
                                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Gisteren m'n ketting in tweeën getrapt, gelijk maar ff een nieuwe op leggen.

Maar onze plaatselijke fietsenboer is gestopt dus ik denk maar ff op internet wat bestellen.

Waar kan je het best zijn voor online onderdelen?
                                                          Alleen als ie ijs en ijs koud is.

Comment

• Mat Salden?

http://www.salden.nl/

Comment

• http://www.12gotrading.nl/
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Www.futurumshop.nl

Duurder dan andere aangedragen webshops, maar geen verzendkosten. Dus interessant bij kleine bestellingen.

Comment

• Gisteren weer even 65 km getrapt op de racefiets trouwens. Viel tegen, zoals eigenlijk elk jaar de eerste keer op de racefiets. Eerste helft ging goed. Zelfs tegen de 30 gemiddeld, maar toen ik 6 km tegen de storm in moest, blies ik op. Hélemaal naar de kloten was ik.

Maargoed, de kop is eraf.

Comment

Working...
                                                                  X