Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buma Stemra.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Buma Stemra.....

Willen werkgevers laten betalen indien werknemers op hun werk naar Mp3 spelers luisteren.... What a Wankers!

Oud nieuws en al weer achterhaald door Buma zelf.
    When men were men

Comment

Hoe kan dat nu? Was gister uitgebreid op BNR. Lekkere afgang dan (voor mij....) :(

Comment

Bericht over rechtspraak:
        Een rechter heeft metaalbedrijf Suplacon veroordeeld tot het betalen van een vergoeding aan rechtenorganisatie Buma. Suplacon is volgens de rechter royalty's verschuldigd voor werknemers die naar hun iPod luisteren. Suplacon wil in beroep.

Statement van Buma:
        Auteursrechtenorganisatie Buma is niet van plan bedrijven royalty's te gaan vragen als werknemers naar hun muziekspeler luisteren. Volgens Buma-juristen bedoelde de rechter niet dat bedrijven moeten betalen als personeel muziek mag luisteren.

Comment

Storm in glas water.

Nou ja, we betalen nog steeds auteursrechten over onze kopier machine.....

Comment

Dit dan.

Naar aanleiding van dit: http://www.dumpert.nl/mediabase/1857...ma_stemra.html

Gebeurt er nu dit: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45369467

Wat een mafioso hee.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Die hele Buma Stemra is eigenlijk een Kafkiaanse organisatie. Of eigenlijk is dat te zacht uitgedrukt. Het is een boevenbende.
              Als je muziek draait op je werk, en meer dan drie collega's kunnen dat horen, moet je bumastemra betalen.

Buma stemra verdeelt de inkomsten vervolgens weer naar rato over de artiesten.

Dat naar rato gaat dan op grond van hoe vaak een bepaald nummer op de radio wordt gedraaid. Ze zitten letterlijk te tapen en te tellen.

En hoe vaak een nummer op de radio wordt gedraaid, is te koop! Luister maar naar hoe vaak die "artiesten" uit een talentenjacht worden geplugd op de radio.
              Die talentenjacht artiesten krijgen dan dat geld niet. Dat gaat natuurlijk naar hun management. Hun management dat die knaken heeft betaald om dat liedje te pluggen.

Kortom, het is niet meer dan een geldmachientje. Een geldmachientje waarvan een toren met klerken wordt betaald. Een nette variant op de diensten zoals de Hell's Angels die levert door bepaalde uitgaanszones "beveiligen",

Comment

Die Teeven had ik ooit hoog zitten maar heeft nu ook afgedaan
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Bek valt open....

Even helemaal af kijken.

Comment

Iedereen die ooit met Buma Stemra te maken heeft gehad, in welke hoedanigheid ook, weet dat die toko erger stinkt dan een middeleeuws riool.
                    I fart in your general direction

Comment

Oh....Spuit 11 actie :-)

Nou ja...voor mij was het net nieuw :-)

Comment

Al jarenlang gedacht dat met de penoze BUMA/STEMRA werd bedoeld.
                        The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Netraam, heb je gisteren ook email gehad van Buma/Stemra?

Wat gaan die gasten af inderdaad. En dit zal dan nog vast maar het topje van de ijsberg zijn.

Comment

Nee, geen mail gehad...?

Als muzikant wel veel met ze te maken gehad en zodoende een aardig (negatief) beeld van BUMA.

Comment

Ik kreeg eergisteren als BUMA/STEMRA-lid deze email:

Buma/Stemra bestuurslid Jochem Gerrits is tijdelijk teruggetreden uit zijn functie. Aanleiding hiervoor is de uitzending van Pownews van woensdagavond waarin zijn integriteit in twijfel wordt getrokken.

Jochem Gerrits is het absoluut niet eens met de aantijgingen van Pownews en wil zijn handen vrij hebben voor de verdediging.

De terugtreding is van kracht tot de bestuursvergadering van 7 december waar het bestuur van Buma/Stemra zich over de situatie zal buigen.
                              Ja, ja.

Comment

Aantijgingen??? Die gek zegt het gewoon op de radio (niet erg netjes dat ze niet vermelden dat ie op de radio is trouwens).
                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Handen vrij voor de verdediging..wat is die man allemaal van plan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                                    Aantijgingen??? Die gek zegt het gewoon op de radio (niet erg netjes dat ze niet vermelden dat ie op de radio is trouwens).
                                    Het was TV, en niet live. Maar denk je nou echt dat ie hetzelfde verhaal gehouden had als ie geweten had dat het voor de media bestemd was? Het doel heiligt in dit geval zeker de middelen!

Comment

Snap ik wel en ja het doel heiligt de middelen.
                                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Zo, mijn royalties zijn weer binnen voor dit jaar!
                                        Ik ga mezelf is lekker trakteren op een patatje oorlog en een kaassouffle met een blikje Heineken!

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                          ....Ik ga mezelf is lekker trakteren....
                                          Satire?
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ouch.

Comment

ROFL, die is wel heul errug gênant zeg :-).
                                              Was het maar satire :-).

Comment

Ik heb weer niks ontvangen van die BUMA-STEMRA-zwijnen!

Wel kwam ik erachter dat het laatste optreden dat ik deed (en dan bedoel ik niet dat op 5 december als backing van de Sint) 200 euro opleverde. Daar heb ik niets van gezien, omdat ik geen trek had in de in grote getale aanwezige After Gig Party Sluts en vanwege de mist en kronkelige weg naar huis ook niet met Johnny Walker and Friends mee kon doen. De rest van de band heeft 't goedverdoemme allemaal opgezoop'n!

Man, Rock and Roll sucks :-(

Comment

Ik wist niet dat je in de blues brothers zat netraam. ;-)
                                                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Daar lijkt het soms wel op, ja :-)

Comment

Het lijkt erop dat de buma/stemra mag gaan concurreren met haar zusjes en broertjes in andere landen.
                                                      Bedrijven zijn nu vrij om te kiezen met welke bedrijf ze de royalties af willen kopen voor meerdere landen.
                                                      En muzikanten mogen kiezen door wie ze zich willen laten behartigen.

Dus goede afdrachts bedrijfjes krijgen de betere artiesten en sluiten dan wereld wijde deals.
                                                      Dus heeft spotify een muzikant in zijn mapje die zich laat vertegenwoordigen door een toko in zimbabwe voor 2 tientjes en een oude schoen dan mag die muziek legaal wereldwijd beluisterd worden.

Daag, buma!
                                                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik verwacht dat ze gaan proberen hier een stokje voor te steken. Zo werkt de geldmachine straks niet meer.

Comment

Working...
                                                        X
                                                        😀
                                                        🥰
                                                        🤢
                                                        😎
                                                        😡
                                                        👍
                                                        👎