Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York, New York, Start spreading the news....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• New York, New York, Start spreading the news....

I'm leaving today.....Sinatra toch :-)

Maar goed, da's minder belangrijker.
    Dacht dat er hier al een draadje over bestond, kan het echter nergens vinden.
    Anyway, langere vakanties zitten er bij ons niet meer in, dochterlief wil niet te lang zonder haar paard.

Concreet, wil van de zomer 8/9/10 dagen naar NY.
    Maar weet er echt noppes/nada van.
    Genoeg te vinden op het net, maar ongetwijfeld zijn er hier ervarings deskundigen. Alle tips zijn bruikbaar.

Voordelig vliegen, leuke voordelige hotelletjes voor 3 personen. Wat is slim, wat moet je zeker zien en zeker niet.
    Dacht zelf aan sowieso de te bezoeken regio's zoals The Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens, China Town, Staten Island, Ground Zero, Harlem, leuk shoppen natuurlijk, vrijheidsbeeld, Empire State enz. enz.

Nogmaals alle tips zijn welkom.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Geen lange vakanties? Gewoon je dochter vertellen dat er in NY ook zat paarden zijn joh!

:)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL, zal maar niet tegen haar zeggen dat die film in m'n persoonlijke top 10 staat:-)
      2 x ouwe premium meuk

Comment

New York ben ik járen geleden geweest.

The Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens, China Town, Staten Island, Ground Zero, Harlem, leuk shoppen natuurlijk, vrijheidsbeeld, Empire State enz. enz.

Dat is ook ongeveer het rondje wat ik heb gemaakt.

Erg cool aan NY is het recht-toe-rechtaan wegennet. Koop een kaart van Manhattan, kijk er een paar minuten goed naar en je weet de weg zowat uit je hoofd. Serieus.
        Daarbij, zolang je in Manhattan blijft is alles best te belopen. Eventueel kun je, om het een keertje meegemaakt te hebben, de Subway 1 of 2 haltentjes pakken.

The Bronx vond iets té spannend (liep daar alleen met mijn meissie naast me en mijn camera om mijn nek wel érg de toerist te zijn). Hoop booskijkende donkere mannen toen ik daar liep.

Queens is een saaie NY-wijk.

Bij Brooklyn vond ik eigenlijk vooral de brug er naar toe leuk. Geen film in of over NY of dat ding is er in te zien. Kun je er eindelijk 's op lopen. Brooklyn zelf is vooral leuk zolang je Manhattan nog aan de andere kant van het water ziet liggen. Daarna werd het mij ook al snel te spannend.

Harlem ben ik nooit geweest.

Ground Zero daar stonden nog torens. Lijkt me érg vreemd daar nu te kijken.

Het Empire State Building was erg ondrukwekkend. Vergeet niet een muntje te laten persen wanneer je boven bent.

Het vrijheidsbeeld is erg gaaf om te zien wanneer je gaat landen. Ik ben er nog in geweest, maar dat mag tegenwoordig geloof ik niet meer. Mis je eerlijk gezegd niets aan. Ik herinner me dat ik met 36 graden 3 uur in de rij heb gestaan, vervolgens nog een uur op een steeds stijler wordende wenteltrap het beeld in. Dat ding is van koper. Wanneer het buiten 36 graden is, is het er binnen 66 of zo. Dat dan op een smalle stijle wenteltrap met je neus in de aars van de persoon voor je. Vervolgens eindelijk in het hoofd aangekomen, even 10 seconde (want nog 800 wachtende achter je) door de raampjes in het kroontje naar buiten gekeken en weer naar beneden.
        Erg cool dat ik kan zeggen dat ik in het vrijheidsbeeld ben geweest, maar al-met-al niet voor herhaling vatbaar. :)

Er naartoe varen was een erg leuke manier om NY vanaf het water te zien. Het parkje bij de opstapplaats van de boot was vol met straatartiesten en eekhoorns kan ik me nog herinneren.

Erg leuk, bij upper Manhattan (nu dus Ground Zero) beginnen, héél 5th Avenue aflopen (shoppen shoppen shoppen), eventueel onderweg nog even het Empire State Building pakken en dan ff lekker uitblazen in het Central Park, al dan niet onder het genot van een drankje. Mocht je nog puf hebben, Central Park door tot aan de Bronx. Niet 's avonds doen alleen. ;)

Mocht me meer te binnen schieten dan vertel ik 't je wel.

Veel plezier iig. :)
        Last edited by iOnline; 18-03-09, 09:31. Reden: --> Manhattan is met 3 a's!
        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

OK thanks en daar heb ik natuurlijk weer wat aan.

Maar ff wat kosten betreft, waar moet ik een beetje aan denken.
          Vliegtickets, hotelletje enz. enz.
          2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik ben gek genoeg nog nooit in NYC geweest. We zijn ook een tripje aan het plannen, waarbij een paar dagen NYC een optie is. Hotels zijn MEGADUUR. Reken gewoon op $400 per nacht of zo.

Verder lijkt het me een gewelidge stad!
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Je kunt in NY natuurlijk erg goed terecht om lekker te eten.
              Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus ik heb het van horen zeggen, maar het is de moeite waard om daar wat onderzoek naar te doen.
              Het kan voor ieder budget, van $10 t/m $1000 en meer en alles er tussen.

Vergeet niet het gerenoveerder Central Station te bekijken en probeer een voorstelling op Broadway mee te pakken natuurlijk.

Comment

Ik heb in The Warwick gezeten (patsmodus aan)
                Welcome to Warwick New York OFFICIAL WEBSITE! Stay at our historic 4-star hotel in Midtown Manhattan, near Central Park and MoMA. Book your room now at the best price!

kwam op 450$ per nacht
                schitterende uitvalsbasis om NY twee dagen te ontdekken
                TIP
                neem de speedferry naar New Yersey
                40min varen maar daar aangekomen een totaal ander NY
                (geen idee of daar ene moer te beleven is wij (klant en ik) gingen gelijk een soort van ierse pub in om ouderwets dronken te worden
                :-)
                E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  Ik ben gek genoeg nog nooit in NYC geweest. We zijn ook een tripje aan het plannen, waarbij een paar dagen NYC een optie is. Hotels zijn MEGADUUR. Reken gewoon op $400 per nacht of zo.

Verder lijkt het me een gewelidge stad!
                  Als ik zo op booking.com kijk, heb je voor 200-300 bucks al 4 sterren. Maar ben er ook nog nooit geweest, geen idee van de kwaliteit.

Comment

Ja, ik hou er even rekening mee dat het in John's geval wel een suite moet zijn met hier en daar wat glimspul. Die ouwe ekster gaat echt niet in een muffe Motel 6 liggen knarren denk ik. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

John, rondom Time Square en Broadway (eigenlijk net off-Broadway) zijn zat redelijke hoetels te vinden die ook redelijk geprijsd zijn (200-300 USD).

Verder is NY gewoon heel gaaf. "The city that never sleeps" is gewoon 100% waar.

Tips:
                      - MOMA; Mueseum of Modern Art. Zelfs mensen de niets met kunst hebben vinden dit vaak nog wel leuk (veel modern design gebruiksvoorwerpen bijvoorbeeld)
                      - Bezoek aan het Guggenheim; naast een prettige collectie ook een heel mooi gebouw
                      - Central Park: wandelingetje, in het gras mensen kijken, hotdog met alles eten, super.
                      - Chrysler Building en Empire State; dan heb je meteen de twee belangrijkste wolkenkrabbers geahd (bij gebrek aan het WTC)
                      - Bezoek een honkbal wedstrijd van de Yankees of the Mets. Bij een avondwedstrijd van de Yankees wel direct de metro in met de rest. The Bronx is no place fort a white man after dark. The Mets spelen bij Flushing Meadows (voorbij Queens) en is prima te doen (ook 's avonds)
                      - Bezoek een musical op Broadway
                      - Bezoek de wijken Soho (nog altijd vrij trendy met goede restaurants), Greenwich Village (studentenwijk) en/of The Meatpacker's District
                      - Een ontbijt bij Aggie's op 146 West Houston Street (als het nog bestaat). Beset ontbijt in jaren wat ik daar kreeg (heerlijke short stack van pancakes met vers fruit)
                      - Bezoekje aan China Town en Little Italy vond ik toch wel leuk
                      - Een helikoptervlucht rond Manhattan schijnt erg gaaf te zijn (zelf niet gedaan)
                      Een bezoek aan Ground Zero is natuurlijk een must

Regels jezelf een goede reisgids. Wij hebben veel gehad aan een Rough Guide van New York en aan "The native's guide to New York" van Richard Laermer (ik weet niet of daar nog een verse uitgave van bestaat.

Groet
                      GJ

Comment

Vrienden van mij hebben er een appartement gehuurd en waren volgens mij iets van 1000 dollar kwijt voor een week. Kun je ook nog overwegen natuurlijk. Moet je wel zelf koken.

Voor de rest ken ik NY (helaas) niet. :-)

- Barse Homeland Security-man op het vliegveld: "Business or pleasure, sir?"
                        John: "Pleasure!"
                        - "And this is your daughter?"
                        "Yes!"
                        - "How long will you be staying in New York, sir?"
                        "Only a couple of days hè, because mijn daughter and I have to go back soon for the horse hè. We fok horses together, you know!"
                        *geluid van klikkende handboeien en doorladende pistolen*
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hahaha, die voelde ik al van mijlenver aankomen. En TOCH grinniken he. Laurel & Hardy hadden gelijk, de kunst van de humor ligt hem in de herhaling. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, een goede mop heeft een lange baard, zeg ik altijd. :-)
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Geweldig al die reacties, gaat helemaal goed zo.
                              GJ en anderen, bedankt alvast voor de tips.

Maarre ff voor de goede orde, kijk een paar honderd dollars voor een nachtje, ben ik echt niet van plan. Je hoeft er tenslotte alleen maar te slapen.

Temperatuur, moet OK zijn, dus een tentje in Central Park is dat misschien niet iets? :-)
                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik ben de afgelopen twee jaar twee keer in NY geweest. Superstad.

Voor logies kun je ook kijken naar de pakketten die reisorganisaties aanbieden, dan heb hotel en vlucht ineen. Kijk op d-Reizen, Kras e.d. voor gunstige prijzen. Is dat niet naar je zin dan kun je zelf aan de slag met vlucht/hotel. We zijn toen op eigen gelegenheid met United gevlogen en gewoon zelf een hotel geboekt.

$400 is overdreven, want als er niet iets bijzonders gaande is dan kun je met minder een prima hotel vinden. Wij zaten destijds in hotel Bentley (4 sterren in Manhattan) rond nieuwjaar en dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs. Nu heb je voor $289 een deluxe room.

Te zien:
                                • boottocht vanaf Battery park naar Ellis Island en langs Liberty Island (waar het Statue staat). Je mag op Liberty Island en in de sokkel van het beeld, maar niet meer in het beeld zelf. Het blijkt dat je vantevoren moet reserveren voor het laatste
                                • Coney Island - pak de metro naar Coney Island en Little Odessa. Echt leuk om te zien
                                • Little Italy en Chinatown moet je zien, maar vielen mij wat tegen (Little Italy wordt steeds meer opgegeten door Chinatown)
                                • Central Park en the Museum of Natural History
                                • Greenwich Village moet je absoluut naartoe (veel sushi!!) voor de relaxte sfeer en de vele restaurantjes
                                • Union Square erg leuk met marktjes
                                • Rondom Times Square en over 5th Avenue lopen
                                • Harlem zou ik even vergeten, daar kun je beter als blankes niet komen tenzij je weet waar je moet zijn
                                • Empire State tegen zonsondergang
                                • Restauranttip: Tabla bij Madison Square ;-)
                                En natuurlijk moet John op bedevaart naar de Trump Tower: de tempel van the King of Bling en Wansmaak ;-)
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

dat planetarium trn oosten van CP ergens thv 75str is ook erg cool trouwens

Comment

ah die dus
                                    Museum of Natural History

Comment

Yep, dat moet je inderdaad ook zien. Cool gebouw ook.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha John,

wat hier nergens genoemd wordt is:
                                        • Coney Island
                                        • Little Russia (oh shit staat al bij Paco)
                                        • The Withney Museum
                                        • New Museum of Contemporary Art
                                        • Yankees zijn verhuisd kon dus wel eens een stuk minder eng zijn 's avonds
                                        • Ik weet niet of het park van West 8 (klant van jullie?) als klaar is op Governor's Island, wordt echt buitengewoon prachtig met houten (!) 'witte' fietsen
                                        • Apple store op 5th Avenue natuurlijk
                                        • Harlem met gids is goed te doen, probeer een kerkdienst bij te wonen op zondag is helemaal geweldig denk ik (zelf nog niet gedaan)
                                        • Circle line boat trip erg leuk
                                        • probeer te overnachten in The Paramount (zijn denk ik wel deals voor te krijgen). Ontworpen door Starck.
                                        • fiets huren in en Central Park rondfietsen
                                        • in de zomer kan het godvergeme warm zijn in NY (40 graden is niet raar) dus in een stad niet super cool zeg maar :)
                                        • probeer een landing met je vliegtuig op de Hudson, schijnt heel bijzonder te zijn :)

Anyway, ik kom morgen mijn boekie halen! Spreek je dan nog wel verder!

PS. Als je geen probleem hebt met KLM (jij kan wel met hun vliegen gezien je lengte) die hebben goede aanbiedingen op dit moment!
                                        Last edited by AJB; 16-03-09, 23:15.
                                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Nog niet genoemd

Eten bij Ratners (wordt gerund door gepensioneerde joden, geweldig, wel ff zoeken zit een beetje uit het centrum), reserveren absoluut niet nodig
                                          Eten bij Jeckyll & Hide (als ze er nog zijn, in de buurt van Carnegie Hall), reserveren vereist
                                          Eten bij Ceasars (van de salade idd), reserveren vereist.
                                          Ferry naar Staten Island nemen

Probeer een show in Carnegie Hall te zien

Probeer een mis in St Patricks bij te wonen

Lower Tenement Museum (huurdersmuseum met rondleidingen in een gerestaureerd huurdersgebouw, zorg dat je op tijd bent anders is er geen zak aan - en geen toegang) http://en.wikipedia.org/wiki/Lower_E...enement_Museum

Ellis Island met een rondleiding (de 1 sec. medical check blijft je bij)
                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Kijk jongelui, daarom zit ik dus hier op Gummen.
                                            Wat je ook wil weten, welk antwoord je ook wil weten, hoe, wat en waar.... de Gummen gemeenschap staat voor u klaar:-)

Bedankt allemaal.
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha, die John;

Denk eraan; ze spreken er Engels. Nou ja, een soort van....
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oh ja en natuurlijk niet te vergeten (zeker als je Madagascar hebt gezien) de dierentuin in Central Park!
                                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

John, beste tip die ik je zou kunnen geven is: koop een buskaart.

je hebt de North en de South loop, de groene en blauwe bussen. Kost $50 voor 48 uur ofzo en dan brengen ze je overal! Van Central Park tot Ground Zero en ze komen om de paar minuten langs elke halte. Helemaal top om New York te ontdekken.

Eigenlijk vond ik Central Park met z'n Vistas op de Big City misschien nog wel het meest gaaf.

Ik zat op Times Square in een hotel voor $250 per nacht ofzo. Was volgens mij een Best Western, zou het eens kunnen opzoeken.

Comment

Hey! Best Western, ergens vlak bij het Empire State Building toevallig?

Comment

Nou ja, het hoeft allemaal niet zo prijzig hoor.
                                                      Hotel is alleen maar nodig om te slapen, als het maar schoon en netjes is.
                                                      De locatie moet ook redelijk centraal zijn.
                                                      ff wat gezocht en kijk een aan:
                                                      Via Expedia kom ik op dit hotel uit

9 dagen, 8 overnachtingen, incl. vliegen met Virgin/Atlantic kom ik in totaal voor 3 personen (volwassenen) uit op een kleine 3200 euro.

Zeer schappelijk dacht ik.
                                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht

Ik zat op Times Square in een hotel voor $250 per nacht ofzo. Was volgens mij een Best Western, zou het eens kunnen opzoeken.
                                                        Yes, gevonden.

http://www.neighborhoodpreservationc...--aberdeen.pdf

Hotel heette toen ik er was nog Hotel Aberdeen. Heet nu Best Western Manhattan. Vlak om de hoek bij het Empire State Building. Werd toen ik er was gerund door Indiërs.

We hebben in hetzelfde hotel gezeten. :)

(tot zover deze nuttige informatie waar je weinig aan hebt, maar het is wel héél toevallig)

Comment

Leuk boutique hotel in NY: http://www.hudsonhotel.com/

Ik heb zelf een paar keer in het Hilton op TS gezeten. Destijds lekker centraal ivm mijn werk, maar ik zat liever in het Hudson Hotel.
                                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Kan me ook nog herinneren dat er midden op de weg schoorstenen staan in New York. Moet je gezien hebben:

Géén idee waar die stoom vandaan komt. Nog aan wat New Yorkers gevraagd, maar die wisten het zelf ook niet. Ze hadden er wel een naam voor: "sewer steam"

Last edited by iOnline; 17-03-09, 15:12.

Comment

Die stoom is gewoon van de stadsverwarming, hoor. Hier en daar lekt 't een beetje.

Comment

http://www.travbuddy.com/travel-blog...rk-New-York-25

yup

Comment

Working...
                                                                X