mn vriendin heeft vorig jaar augustus een electrische fiets gekocht voor woonwerk verkeer naar dr werk
ik heb er ook weleens op gefietst, prima ding
nou heeft ze em al een paar maal teruggebracht naar de fietsenzaak waar ze em heeft gekocht onder garantie en service beurten
problemen gehad met het trapper mechanisme dat los komt , is verholpen
nu zie ik dat de as van de trappers helemaal verroest is , is dit normaal?
heb dit op de jan janssen racefiets van mn vader nooit gezien
heb het inmiddels ingespoten met wd 40 maar dat gaat natuurlijk nu onderhuids gewoon verder roesten
laatst trapte de fiets erg zwaar en had ze em weer teruggebracht
toen bleek dat de ketting helemaal verroest was (wellicht tandwielen /assen ook, moet ik zelf even nakijken)
dat hebben ze geloof ik gesmeert met wd40 en schoongemaakt en hij fietst weer goed
ze kreeg meteen het verwijt mee dat ze regelmatig de ketting had moeten smeren
ik kan me met mn eigen fiets herinneren dat het niet hoefde omdat smeermiddel vuil/zand aan trekt
kettingen hoeven toch niet te roesten met de juiste metaal legering?
nu heb ik het boekje erop nageslagen van de fiets en idd staat er dat de ketting gesmeert moet worden, over de trappers overigens geen woord
wat mij verbaasd is het volgende : als het zo belangrijk is dat die ketting gesmeert wordt , dan neem ik aan dat die ketting bij aflevering vorig jaar augustus gesmeert is , EN bij de 2 service beurten die die fiets heeft gehad tussen toen en nu
fiets is niet overdreven veel gebruikt staat altijd binnen thuis en op het werk
dan kan die kletting toch nooit zo vastroesten als ze zelf verzuimd heeft te smeren?
ik heb er ook weleens op gefietst, prima ding
nou heeft ze em al een paar maal teruggebracht naar de fietsenzaak waar ze em heeft gekocht onder garantie en service beurten
problemen gehad met het trapper mechanisme dat los komt , is verholpen
nu zie ik dat de as van de trappers helemaal verroest is , is dit normaal?
heb dit op de jan janssen racefiets van mn vader nooit gezien
heb het inmiddels ingespoten met wd 40 maar dat gaat natuurlijk nu onderhuids gewoon verder roesten
laatst trapte de fiets erg zwaar en had ze em weer teruggebracht
toen bleek dat de ketting helemaal verroest was (wellicht tandwielen /assen ook, moet ik zelf even nakijken)
dat hebben ze geloof ik gesmeert met wd40 en schoongemaakt en hij fietst weer goed
ze kreeg meteen het verwijt mee dat ze regelmatig de ketting had moeten smeren
ik kan me met mn eigen fiets herinneren dat het niet hoefde omdat smeermiddel vuil/zand aan trekt
kettingen hoeven toch niet te roesten met de juiste metaal legering?
nu heb ik het boekje erop nageslagen van de fiets en idd staat er dat de ketting gesmeert moet worden, over de trappers overigens geen woord
wat mij verbaasd is het volgende : als het zo belangrijk is dat die ketting gesmeert wordt , dan neem ik aan dat die ketting bij aflevering vorig jaar augustus gesmeert is , EN bij de 2 service beurten die die fiets heeft gehad tussen toen en nu
fiets is niet overdreven veel gebruikt staat altijd binnen thuis en op het werk
dan kan die kletting toch nooit zo vastroesten als ze zelf verzuimd heeft te smeren?
Comment