RC Gummerts gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Kleintje
    Roar!
    • 19-06-08
    • 20439

    RC Gummerts gezocht

    Hi,

    Ik heb dus een oude RC Buggy (Tamiya) gevonden (3/4 afgebouwd in 1987) en heb van JanQ4 een remote controlle gekregen (dank dank).

    Het wordt een klus om hem af te bouwen (staat een 5 jarig joggie elke dag aan zijn pa te vragen waneer de auto klaar is)...

    Is er een Gummert die me weer even op weg kan helpen? Zit namelijk 22 jaar tussen....



    Tamiya Super Sabre
    Last edited by Kleintje; 23-03-09, 17:59.
  • RC
    What would Chuck do?
    • 05-06-08
    • 3726

    #2
    *bemerkt de vergissing en loopt het draadje weer uit*

    Comment

    • Scudetto
      Cuore Sportivo
      • 09-06-08
      • 5619

      #3
      wat is er stuk aan dan?
      Forza!

      Comment

      • Dutch
        Koppierijder
        • 05-06-08
        • 18618

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
        *bemerkt de vergissing en loopt het draadje weer uit*
        Dat valt nog maar te bezien...

        *opent rug van RC, steekt er vier frisse batterijen in en zet 'm weer op de grond*

        Kijk, hij doet 't nog prima!
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment

        • RC
          What would Chuck do?
          • 05-06-08
          • 3726

          #5
          *bemerkt dat de batterijen "iets lager" zitten dan de rug en zet het op een lopen*

          Comment

          • Kleintje
            Roar!
            • 19-06-08
            • 20439

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
            wat is er stuk aan dan?
            Nee...niet stuk maar moet hem afmaken..... En er opnieuw induiken is best lastig....

            Comment

            • Scudetto
              Cuore Sportivo
              • 09-06-08
              • 5619

              #7
              huh? is het een bouwpakket ofzo?

              en je zoekt dan dus een handleiding?
              Forza!

              Comment

              • Kleintje
                Roar!
                • 19-06-08
                • 20439

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                Hi,

                Ik heb dus een oude RC Buggy (Tamiya) gevonden (3/4 afgebouwd in 1987) en heb van JanQ4 een remote controlle gekregen (dank dank).

                Het wordt een klus om hem af te bouwen (staat een 5 jarig joggie elke dag aan zijn pa te vragen waneer de auto klaar is)...

                Is er een Gummert die me weer even op weg kan helpen? Zit namelijk 22 jaar tussen....



                Tamiya Super Sabre
                Kijk afbouwen is moeilijk maar een stukje op Gummen schrijven gaat wat makkelijker..... :-)

                Het is dus een bouwpakket....met een handleiding. Maar als je er 22 jaar geleden voor het laatst naar hebt gekeken dan is het best lastig om zo weer op te starten en verder tegaan waar je bent gebleven....

                En als er toevallig een Gummert is die vol op bezig is met RC dan kan die waarschijnlijk me weer vrij snel opweg helpen (of afmaken).

                Comment

                • motroosje
                  Senior Member
                  • 11-06-08
                  • 11440

                  #9
                  het zelf knoeien en bouwen is ook een gedeelte van het plezier ;-)
                  heb trouwens nog een zweefvliegtuig liggen thuis die ik nog moet af bouwen maar ook al 2 jaar in de hoek ligt ;-)
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                  Comment

                  • Kleintje
                    Roar!
                    • 19-06-08
                    • 20439

                    #10
                    Ik heb nu paar keer er naar gekeken maar ik zal alles moeten nalopen wat ik toen heb gedaan. Alleen de techniek van nu is anders dan toen. Ik heb nog een battery nodig.....

                    Comment

                    • w220l
                      Senior Member
                      • 05-06-08
                      • 32235

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                      Ik heb nu paar keer er naar gekeken maar ik zal alles moeten nalopen wat ik toen heb gedaan. Alleen de techniek van nu is anders dan toen. Ik heb nog een battery nodig.....

                      En een leesbril.... ;-)

                      Oja, http://www.muco-modelbouw.nl/

                      "Voorraadartikelen, besteld èn betaald vòòr 4 uur s'middags, worden de andere dag geleverd. (op werkdagen)-verzending uitsluitend naar adressen in Nederland "
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment

                      • rocketscience
                        Senior Member
                        • 05-06-08
                        • 2856

                        #12
                        Afgelopen weekend naar de grote RC beurs in Dortmund geweest ... god god god, wat zalig. Veel mooi materiaal, zowel in de lucht als op de grond.
                        Bedenking 01: Super wat die gasten er allemaal mee doen - tanks van meer dan een halve meter lang en 60 kilo compleet met soundtracks en al, luchtballonnen van 5 meter hoog, mooie helicopter van het NL leger compleet afgewerkt met turbine motor en alu rotorbladen. Super allemaal.
                        Bedenking 02: God, wat hebben die mensen toch veel tijd over.
                        ***
                        Ben trouwens aan het bieden op Tamiya kits op ebay en dergelijke - dus kleintje, als je niet uit je bouwdoos geraakt, steek maar binnen, ik pak het met veel plezier op - en wegens twee dochters is er geen druk van buiten af :-)
                        Rock on. RS.

                        Comment

                        • ølle
                          Das Beste oder nichts
                          • 05-06-08
                          • 4749

                          #13
                          Heb ook al vaker naar DTM-kits van Tamiya zitten kijken. Probleem blijft echter dat je die koets vrijwel nooit écht mooi krijgt, en om hem kant en klaar in kleur en van decals voorzien te kopen is ook weer zo wat.

                          Daarnaast denk ik dat ik snel uitgekeken ben op zo'n ding met elektromotor.

                          Ergo: cool spul, coole hobby maar ik ga toch maar voor een motorrijbewijs sparen denk ;-)

                          Comment

                          • rocketscience
                            Senior Member
                            • 05-06-08
                            • 2856

                            #14
                            Olle, rally/offroad kits zijn veel leuker dan onroad, waarbij je teveel afhankelijk bent van de staat van het asfalt. Offroad kan je veel meer mee doen dan. Verder wil ik het combineren met een motorvlieger - er is op een goeie KM van bij mij zo'n vliegpleintje van een club waar je mooi kan vliegen, lijkt me geweldig. Allez, het is geweldig, heb het vroeger als eens gedaan toen ik studeerde in de US: bouwen, afwerken en vliegen.
                            Rock on. RS.

                            Comment

                            • Kleintje
                              Roar!
                              • 19-06-08
                              • 20439

                              #15
                              @RS: Okay...super. Stond gister weer te turen naar de doos en weet echt niet hoe ik nu verder moet.

                              Kan je me nog een keertje een PM sturen met je prive mail adres? Of telefoonnummer? Kom graag een keertje langs.

                              THNX

                              Comment

                              • Kleintje
                                Roar!
                                • 19-06-08
                                • 20439

                                #16


                                Met dank aan Jan Q4 voor het ter beschikking stellen van zijn oude, maar volgens mij nog best maagdelijke, 4 kanaals zender (compleet in doos...zo '80's)

                                En RS voor het ontbrekende stukje afbouwen en kopen van ontbrekende delen.

                                Mezelf uiteraard voor de laatste kleine zaken...en het spuiten van de kap).

                                Heel bizzar om iets af te maken waar je 20 jaar geleden aan begonnen bent.

                                Vanmiddag eerste stukje gereden. Wat afstelwerk gedaan en morgen met zoonlief naar het schoolpleintje....

                                Comment

                                • motroosje
                                  Senior Member
                                  • 11-06-08
                                  • 11440

                                  #17
                                  leuk toch zoiets ?
                                  *mopelt iets over afmaken zweefvliegtuig van 600 euro die al 3 jaar half afgemaakt in de kast ligt
                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                  Comment

                                  • Kleintje
                                    Roar!
                                    • 19-06-08
                                    • 20439

                                    #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                    leuk toch zoiets ?
                                    *mopelt iets over afmaken zweefvliegtuig van 600 euro die al 3 jaar half afgemaakt in de kast ligt
                                    Gummen is the place to be...

                                    :-)

                                    Comment

                                    • Dennis Cavallino
                                      Disclaimer: MMGHND
                                      • 06-06-08
                                      • 11601

                                      #19
                                      lol@nr op die 8-ball.

                                      Wel cool Kleintje om zoiets af te maken en met je nageslacht van te genieten.

                                      Comment

                                      • motroosje
                                        Senior Member
                                        • 11-06-08
                                        • 11440

                                        #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                        lol@nr op die 8-ball.

                                        Wel cool Kleintje om zoiets af te maken en met je nageslacht van te genieten.
                                        verklaart ook de xxx main text ;-)
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment

                                        • Kleintje
                                          Roar!
                                          • 19-06-08
                                          • 20439

                                          #21
                                          Zo.....even een kleine update....

                                          Stunten in de zandbak was niet heel slim. Hele voortrein eraf gehaald om schoon te maken....

                                          Al een barst in de kap (kleintje) tijdens een buiteling.

                                          Scheurtje in een achterbescherm beugeltje.

                                          Het lijkt of het plastic niet meer zo stevig is als vroeger. Plasticerosie?

                                          Net ging het imbusmoertje van de electromotor los. Gelukkig lag in de doos ook nog de afstandhouder om het tandwieltje opnieuw te monteren.

                                          Lijkt wel een echte rally auto. Na elke ronde moet ie uit elkaar :-)

                                          Comment

                                          • w220l
                                            Senior Member
                                            • 05-06-08
                                            • 32235

                                            #22
                                            Plastic wordt idd hard, de weekmakers verdwijnen..
                                            Veritatis simplex oratio est

                                            Comment

                                            • Kleintje
                                              Roar!
                                              • 19-06-08
                                              • 20439

                                              #23
                                              Alweer de tussenstand.

                                              1 ding bij wielophanging afgebroken. Verklaarde waarom ik nog maar 3x4 had.....

                                              Misschien toch maar wat nieuws kopen?

                                              Comment

                                              • Dennis Cavallino
                                                Disclaimer: MMGHND
                                                • 06-06-08
                                                • 11601

                                                #24
                                                Nee joh, zo bouw je een band op met dat ding als 'ie de komende 30 jaar in de kast ligt. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Leren rijden is ook een kunst :)



                                                  En dan naar pagina 42 gaan, filmpje linksboven bekijken.

                                                  Ook de wedstrijden op pagina 30 zijn leuk, wel kleine filmpjes helaas. Mooie shots en mooie controle. Zoals je ziet weinig gekke grote jumps.

                                                  Comment

                                                  • Cobraman
                                                    Boob expert
                                                    • 05-06-08
                                                    • 12317

                                                    #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Plastic wordt idd hard, de weekmakers verdwijnen..
                                                    Conclusie: in vibratoren zitten geen weekmakers :-)
                                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pas nou maar op met die weke badkuip, voor je 't weet is ie lek.

                                                      Comment

                                                      • Joshua
                                                        Peugeot-kenner
                                                        • 06-06-08
                                                        • 1955

                                                        #28
                                                        Hier op zolder staat ook al weer twee jaar een aantal dozen met 25 meter Märklin-spullen. Of het ooit nog op die, ook nog in elkaar te schroeven, tafel komt, is vers twee...

                                                        Comment

                                                        • Kleintje
                                                          Roar!
                                                          • 19-06-08
                                                          • 20439

                                                          #29
                                                          Ben al een tijdje op zoek naar een RC Amfibievoertuig.

                                                          Heb me al suf gegoogled. Heb het dus niet over speelgoed autootjes maar een serieuse RC voertuig die dus tegen een stootje kan.

                                                          Iemand nog sugesties?

                                                          Comment

                                                          • NICO!
                                                            Ik ben er nog steeds
                                                            • 05-06-08
                                                            • 507

                                                            #30
                                                            A radio controlled model tracked amphibious vehicle seen at the Southern Model Airshow, 2006




                                                            Nico

                                                            "Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

                                                            Comment

                                                            • NICO!
                                                              Ik ben er nog steeds
                                                              • 05-06-08
                                                              • 507

                                                              #31
                                                              De absolute top:

                                                              Nico

                                                              "Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                of in wat groter formaat: http://www.youtube.com/watch?v=gfr55...1&feature=fvwp :)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X