Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost een... tuin?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat kost een... tuin?

Laten we er maar weer een gummen v1.0 titel bijslepen. :)

Ik wil een stukje tuin laten verbouwen, want ik heb er zelf geen trek in en ik kan het sowieso ook niet.

Het is een kleine hoek van de tuin van zo'n 50 m2, waar nu planten staan. Ik wil daar een schutting omheen en tegels erop. Plus nog wat snoeiwerk in een ander deel van de tuin (3 lindes)

Nu kreeg ik gister een offerte met zo'n 2.500 aan materiaal (tegels, schutting, zand, palen etc.) en nog zo ongeveer 2.500 aan arbeidsgeld. (weekje werk)

Ik kijk ernaar met een oog van 'jeutje, veel geld voor zo'n hoekje', maar ik kan het niet vergelijken. Klinkt dit redelijk, of klinkt dit dat ik redelijk getild wordt? :)
    Forza!

Ik zou het toch zelf proberen..

5k .... ;-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

we kenne 't lije, maar ik betaal niet graag teveel natuurlijk ;)
      Forza!

Comment

We hadden/hebben toch een hovenier op gummen?

Groet
        GJ

Comment

15k.
          Maar dat was voor onze hele tuin. Van 1 grote zandbak naar iets moois zeg maar.

Comment

hoeveel m2 was dat Aeneas?
            Forza!

Comment

We hebben zeker een hovenier hier op gummen.

Zal 'em eens een PB-tje sturen.
              Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                hoeveel m2 was dat Aeneas?
                Ik weet het niet zeker, rond de 120m2.

Comment

Die materiaalkosten lijken me niet al te gek. Dan is de vraag of 4 dagen mannenwerk je 2500 besparing waard is? :)
                  You know that reality is immaterial

Comment

nou ja, even los van het baggeren wat ik heel stoer kan gaan proberen heb ik zelf geen materiaal(gereedschap), moet ik zelf een kraantje gaan huren (grond afgraven) en vanwege geen ervaring uitkijken dat ik de rioolpijp van de buurman niet opgraaf en alle tuinafval moet ik zelf gaan afvoeren.

Die tegels er een beetje strak inleggen lukt me vast nog wel, maar al die andere dingen... Ik denk dat ik dat echt niet zelf kan, laat staan voor dat geld.
                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeneas Bekijk bericht
                      Ik weet het niet zeker, rond de 120m2.
                      qua formaat relatief bekeken is het dus geen gekke prijs, die 5k voor 50m2
                      Forza!

Comment

Misschien een optie om je offerteaanvraag hier te plaatsen.
                        http://www.werkspot.nl/klussen.php?categorie=tuin

Heb er zelf al 3x een goede ervaring mee gehad.
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

3x tevreden? Waarom heb je het dan steeds opnieuw laten doen? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                            3x tevreden? Waarom heb je het dan steeds opnieuw laten doen? :)
                            Zeg onroerend goed patser, gaan we lollig lopen doen:-)

Maar als je het echt wil weten.
                            Via die site laten uitvoeren:
                            # Complete tuin opnieuw aanleggen en bestraten enz.
                            # Al het buitenschilderwerk
                            # Nieuwe keukenapparatuur + granieten aanrechtblad inbouwen.
                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik slik toch wel efkes bij die prijzen per m - komt neer op 100 euro per m, ongeveer dan ... af en zo, inclusief planten, anti onkruid folie, tegels, stenen, planten, hekwerk, bomen en alles?
                              Rock on. RS.

Comment

wij zijn ook met een tuin bezig, hovenier gaf aan de een 'gemiddelde' tuin aanleg tussen de 50 en 70euro per m2 moet kosten (al naar gelang de bestatingskeuze). Dus dan niet teveel gekke dingen (25m bad dus niet, ook geen kartbaan..)

Comment

terras aanleggen is inderdaad tussen de 50 en 70 per m2, zo gingen we ook rekenen. Dan ligt het verder aan de overige materialen die je kiest, ik heb een wat prijzige schutting genomen, maar die vond m'n vriendin zo leuk ofzo. ;) en met name het leeggraven en afvoeren van het afval telt bij mij wat extra op, wat vaak wordt vergeten in het begin.

Dus om alles aan te schaffen en het te laten leggen kun je het beste met € 100,- per m2 rekening houden.

[edit]: Ik bedoel met afval dus het tuinafval he, de planten die worden verwijderd en het snoeiwerk. Niet dat ik een chemisch toilet leegstortpunt heb in m'n tuin. ;)
                                  Forza!

Comment

Duh, 5000 euro?!

Effe zelf vlakmaken. Dan de buurt in op zoek naar wegwerkzaamheden (zijn er vast wel, met al die gaten in het asfalt). Die twee jongens op de asfaltmachine elk 200 euro toestoppen. Met de handen in de zakken toekijken hoe ze de 50 m2 schitterend asfalteren. 4600 euro stukslaan op een leuk tweedehands-gumbakje. En voor 5K heb je n een leuke auto n een parkeerplaats erbij.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik heb zelf ook een tuintje (15-20m2 max) dat nog flink aangepakt moet worden en waar ik al een jaar over loop te denken dat ik er wat mee moet doen maar gewoon te lui voor ben om van mijn reet af te komen.

Weet iemand of er een ondergrens zit aan waar die gasten voor aan komen kakken? Het is maar 2-3 dagen werk, maar mezelf kennende zou dat nog wel eens lang kunnen duren als ik het zelf doe.

Comment

NAS, gewoon even op onderstaande site plaatsen wat je precies wil laten doen.
                                        En daar zit geen ondergrens aan.

Ik heb daar eens een klusje laten doen van zo'n 400 euro, dus ken je nagaan.
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

http://www.werkspot.nl/klussen.php?categorie=tuin
                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Een tip: neem geen bamboe in je tuin ;-)
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Laten we er maar weer een gummen v1.0 titel bijslepen. :)

Het is een kleine hoek van de tuin van zo'n 50 m2, waar nu planten staan. Ik wil daar een schutting omheen en tegels erop. Plus nog wat snoeiwerk in een ander deel van de tuin (3 lindes)
                                              50 m2 hoekje is idd niet veel, tenzij je 4 hoeken van die maat hebt. Maar goed, dat is in de randstad een utopie...
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

@kzienix
                                                pbtje ontvangen ;)

De hovenier ben ik dus.... ;)
                                                20 jaar ervaring/15 jaar eigen hoveniersbedrijf.
                                                De poetshobby is uitgegroeid tot mijn huidige werk, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;)
                                                dus een tuinaanleg heeft altijd mijn interesse

de 50-75 euro per m2 is echt een richtprijs.

door goede schuttingen (dus niet zo'n actiescherm van de karwei) flinke taxus of beukenhagen, vijvers, pergola's, metselwerk....daardoor gaat de m2-prijs omhoog, ook met veel detail-werk (zoals echte sierbestrating met gebakken klinkertjes) kost de tuinaanleg meer als met een standaard koppelstone.
                                                dan kom je echt al snel aan de 100 euro/m2 of hoger.
                                                kleine tuintjes kosten verhoudingsgewijs vaak wel meer per m2 als een grote tuin doordat sommige werkzaamheden niet anders kunnen worden uitgevoerd als handmatig of met kleinere machines
                                                Last edited by Harold; 02-04-09, 17:28.
                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

100 euro per m is een goede richtprijs.
                                                  Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

As I said. Ben k efkes blij dat ik aangelegd gekocht heb.
                                                    Pfew.
                                                    Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                      50 m2 hoekje is idd niet veel, tenzij je 4 hoeken van die maat hebt. Maar goed, dat is in de randstad een utopie...

ho ho, ik heb wel 8 van die 'hoekjes', en veel meer midden in de randstad kan ik niet zitten. Maar ik wil maar 1 stukje aan laten leggen, en verderop in de tuin alleen wat snoeiwerk laten verrichten.

Ik ben gewoon bang dat als ik zo'n linde ga snoeien, dat er over 2 weken zo'n zwart prairieboompje staat. Dat moet ik gewoon niet doen, dat is ruzie in de tent :)

@Harold. Goed om te weten, ik had inderdaad alleen het 'poets gedeelte' in m'n hoofd bij jou.

[offtopic] doe je dat poetsen ook op locatie?
                                                      Forza!

Comment

@Harold. Goed om te weten, ik had inderdaad alleen het 'poets gedeelte' in m'n hoofd bij jou.

[offtopic] doe je dat poetsen ook op locatie?
                                                        Zeker bij jou in de "tuin"???
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

'off topic antwoord' ;)
                                                          ja hoor, op locatie geen probleem. droge dag is wel van belag waneer er niet overdekt gewerkt kan worden (bijv carport)
                                                          wel wordt er een bepaald bedrag qua rijkosten doorberekend (enkele reis)

om je gerust te stellen qua snoeikunde: de kersenboom bij kzienix in de tuin heeft mijn snoeibeurt ook overleeft ;)

Vorig jaar een enorme tuin aangelegd....1200m2
                                                          uiteraard niet in mijn eentje maar met gedeeltelijk inhuur van diverse mensen
                                                          wil je foto's zien? hierzo
                                                          Last edited by Harold; 03-04-09, 13:10.
                                                          Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                          A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

ok, wauw. Dat was inderdaad een serieus project met een zeer goed resultaat!

je hebt PM! (maar niet over de tuin ;) )
                                                            Forza!

Comment

Mooi werk, Harold! Man, dat je die middag nog tijd had om foto's te maken. Petje af hoor! :)
                                                              You know that reality is immaterial

Comment

Ok, groene plantentroep is eruit, terras ligt er, schutting eromheen. klaar!
                                                                Ik ben blij.

Nu nog van die opperhippe steigerhouten lounge dingen erop. Iemand leuke suggesties/adresjes hiervoor? De bovenste 5 van google heb ik al. :)
                                                                Forza!

Comment

Working...
                                                                X