Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het tokkies draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het tokkies draadje

Iemand gisteren NOVA gezien?

Met dat tenenkrommende verhaal over 'gedupeerden' van de DSB bank? Kern van de zaak was dat een hypotheek van 8 keer een bouwvakkerssalaris met variabele rente + een PL van 50K op een gegeven moment fout gaat. Duh. Zelden zulke onkritische journalistiek gezien. Want NOVA kwam op geen enkel moment met de suggestie dat die mensen daar zelf schuld aan hebben. Nee, het was allemaal de schuld van de DSB bank die 'de mensen dat opgedrongen had'. Nog erger werd het toen Swiebertje Spekman van de PvdA nog aan mocht schuiven in de studio en zonder enig tegengeluid mocht fulmineren tegen 'de banken'. Het was echt bijna niet aan te zien.

Zie ook:

http://www.novatv.nl/page/detail/uit...+door+DSB+bank
    You know that reality is immaterial

http://www.youtube.com/watch?v=hXsX7fkLXVw
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ah, jullie hadden zo mee kunnen doen met het item begrijp ik uit de overweldigende stortvloed van bijval? :)

Comment

Luister eens, makker. Van jou weten we sindskort je plafond voor wat betreft de maximale hypotheek. 't Lijkt me dus ongepast dat juist JIJ hier de pek & verenbrigade gaat aanvoeren, als je zelf nog geeneens 3 ton kunt wegtrekken bij de Tielse Stadsbank van Lening. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Tokkies, it takes one to know one!

Comment

Ja, hallo. Doe ik zuinig aan met huizen zodat ik ooit wellicht wat anders kan rijden dan die 520i, is het weer niet goed. :)

Comment

Ah, goed punt. Ik woon zelf ook onder m'n stand omdat ik nog wel eens te maken heb met onverwachte garagerekeningen. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Maar goed. Jij als geldman. Wie is er schuldig aan zo'n situatie? Hoever mag je gaan om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen?

Comment

Pfoeh, gewetensvraag. Ik gruwel ook altijd van die beschermpolitici die net doen alsof mensen totaal geen eigen verantwoordelijkheid hebben aan een wurghypotheek/lening. Kom op, ze waren er toch zelf bij?

Aan de andere kant is er gewoon een periode geweest waarin diverse stuntbankjes a la DSB hypotheken heeft aangeboden op een veel te hoog niveau relatief t.o.v. het inkomen. En dan moet je je af gaan vragen in hoeverre je die bouwvakker 't kwalijk kunt nemen dat-ie nu in de shit zit. Die betrouwbare bankier raadde hem in 1999 deze hypotheek aan, hij zei dat dat makkelijk kon, 7 keer je inkomen, en met die lage rente zijn de maandkosten best te doen!

Tja - is dit niet een toezichtskwestie, en hebben we niet allemaal anderhalf decennium lang boter op onze collectieve kop gehad?
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Wat zijn de consequenties als de handhaving daar veel strakker wordt? Wat merk ik daarvan? Voor mijn gevoel zijn daar niet echt nadelen aan verbonden, anders dan dat het niet met mijn principes strookt...

Comment

Voor jou geen consequenties, aangezien je toch al een zo laag mogelijke hypotheek wil afsluiten, maar voor mensen die een huis willen kopen dat eigenlijk te duur is, of die een voorschot willen nemen op de toekomst, die zullen moeilijker aan een lening komen. Die zullen moeten slikken en genoegen moeten nemen met een kleiner huisje.
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Jij zult er niet veel van merken. Maar als je echt strakke regels implementeert (bv. "hoofdsom niet groter dan 4 maal het gezinsinkomen, PUNT"), krijgen starters daar wel last van. Vaak zijn dat jonge mensen, veelal tweeverdieners, met misschien NU nog niet zoveel inkomen, maar wel met veel opwaarts potentieel. Die kun je dus redelijk veilig "zwaar" financieren, omdat ze over 5 jaar makkelijk aan de eis voldoen. Ga je daar nu heel strikt te werk, dan wordt het nog moeilijker om een starterswoning te kopen, met allerlei stagnatiegevolgen op de huizenmarkt.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Als het gaat over simpele leningen, dan snap ik je wel, Stefan. Maar van een hypotheek - zeg maar een net iets minder simpele lening - kun je moeilijk verwachten dat iemand met lagere school die helemaal doorgrondt. En al helemaal niet in vergelijking met andere hypotheken en daar dan de beste uit kiezen.

Om eerlijk te zijn: ik heb ook niet alle consequenties kunnen overzien van mijn keus voor de hypotheek die we nu hebben. Met de benefit of hindsight had ik misschien ook iets anders gedaan. Dus zelfs een doctorandus - maar niet in een financiële richting - gaat uiteindelijk toch af op het advies van de man in het nette pak.

Maar goed, zelfs een beetje tokkie met een boodschappenhatch-met-blèrpijp kan tegenwoordig doctorandus worden. Begin daar eens een draadje over, meneer-mijn-arrogantie-is-drie-keer-modaler-dan-mijn-inkomen. :)
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Its a joy forever, Dutch. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Jij zult er niet veel van merken. Maar als je echt strakke regels implementeert (bv. "hoofdsom niet groter dan 4 maal het gezinsinkomen, PUNT"), krijgen starters daar wel last van. Vaak zijn dat jonge mensen, veelal tweeverdieners, met misschien NU nog niet zoveel inkomen, maar wel met veel opwaarts potentieel. Die kun je dus redelijk veilig "zwaar" financieren, omdat ze over 5 jaar makkelijk aan de eis voldoen.
                              4 keer is wel krap, twee jaar geleden rekende de ABN voor ons met 6 keer.
                              Maar die jonge tweeverdieners zijn over 5 jaar misschien wel veranderd in een eenverdiener, huismoeder en drie kids. Ik denk niet dat je ze daartegen moet beschermen, dat doen ze zelf maar.

Comment

Uh, wat dachten we dan van de overwaardering van de huizenmarkt? De reden dat starters zo moeilijk aan een huis komen is natuurlijk die achterlijk hoge prijs in veel delen van het land. Daar mag de politiek wel iets aan doen, want de hypotheekrente aftrek zet bij een laag inkomen minder zoden aan de dijk.

In de VS zie je dat de huizenprijzen enorm zijn ingeklapt en mensen opeens met een hypotheek zitten die heel veel hoger is dan de waarde van hun huis. Die zogenaamde "marktwerking" die de prijs zo heeft opgestuwd, heeft natuurlijk de maken met een zwalkend bouwbeleid van de overheid. Nu blijken ze overigens weer te weinig 'doorstartwoningen' te bouwen en dus blijven de starters zitten in hun huizen.
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                  Maar goed. Jij als geldman. Wie is er schuldig aan zo'n situatie? Hoever mag je gaan om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen?
                                  en dat vraag je aan een verkopert?
                                  When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                    Uh, wat dachten we dan van de overwaardering van de huizenmarkt? De reden dat starters zo moeilijk aan een huis komen is natuurlijk die achterlijk hoge prijs in veel delen van het land. Daar mag de politiek wel iets aan doen, want de hypotheekrente aftrek zet bij een laag inkomen minder zoden aan de dijk.
                                    De hypotheekrenteaftrek is nu juist de reden van die hoge prijzen....
                                    Verkapte subsidie aan de banken is het.... :x

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                      en dat vraag je aan een verkopert?
                                      Ik kijk ff of er ergens tussen al dat corporate vet nog iets van een geweten te vinden is. :)

Comment

Heh. :)

Sowieso verkoop ik geen hypotheken natuurlijk, daarvoor moet je die andere vetklep op Gummen hebben. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

En die business gaat momenteel zo slecht dat er zelfs op het eten bespaard moet worden.

Comment

Neeeee, da's vrijwillig. Net zoals dat ultra-chique bonusweigeren dat we heden ten dage ook doen. :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

* Kijkt naar loontrookje, moppert wat over 46% tarief
                                              Maar weigeren is ook weer zo wat....

Comment

Een bonus belast met 46%? Heb ik een stelselwijziging gemist?
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Met ww-premie komt het op 46%.
                                                  Maar was die niet afgeschaft? hmmmmm even nazoeken.

Comment

wat krijgen we nou? een ongefundeerde post van Geelhoed?
                                                    Forza!

Comment

Vrijdagmiddag he....

Comment

Jaja, je valt uit je rol....
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

banken EN tokkies hebben schuld ik vindt dat beide partijen goed moeten opletten met dat soort transacties
                                                          als die tokkies het al door zouden "moeten" hebben , dan geldt het al helemaal voor de banken

idd wel eenzijdig belicht allemaal
                                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Hier een man uit de praktijk; Gister weer een gevalletje DSB over de vloer gehad. Mensen hebben goed inkomen en toch zijn ze er in getrapt. Koopsom AO van 10.000,- Boeterente bij verkoop van 9.000,- 1,5% afsluitkosten. 150,- adminkosten en een taxatie die veel te duur was (normaal 350,- nu 560,-).

Maar ik heb ook een kraanmachinist van 55 op kantoor gehad met een DSB hyp. Die man zat zwaar in de shit. Taxatie klopte van geen kant. Veel te hoge rente etc etc. Allemaal met AO koopsommen.

Probleem is gewoon; Mensen zien het als een bank (zijn ook boefjes..soms) maar het is gewoon een keiharde verkoop organisatie die er op uit is om zoveel mogelijk mensen kaal te plukken.

Door de bankstatus te krijgen hoeven zij geen adviesen te schrijven en deze ook cijfermatig te onderbouwen. Nu ben ik wel blij dat de politiek het inziet. Wel heel toevallig NADAT Zalm weg is terwijl het al veel langer bekend was....

Comment

Ha, dat Kleintje;

"Mensen zien het als een bank (zijn ook boefjes..soms) maar het is gewoon een keiharde verkoop organisatie die er op uit is om zoveel mogelijk mensen kaal te plukken."

Dat is tegenwoordig ook zo'n beetje het verschil tussen poepen en kakken....
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Ja....alleen er zijn er paar die het wel goed doen (en daardoor al heel lang bestaan met zeer veel tevreden klanten).

Maar als iemand rechstreeks naar een ING/RABO of ABN gaat dan zijn de adviesen nog redelijk normaal. DSB is altijd puin!

Comment

Working...
                                                                X