Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestaat Aftermarket dubbel glas? (woningen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bestaat Aftermarket dubbel glas? (woningen)

Ik moet een flat voorzien van dubbel glas. Alleen staat alles erg strak in de verf en heb dus niet veel zin om de ramen te vervangen. Bestaat er een systeem om iet te doen met bestaand glas?

Ik moet namelijk dubbel glas plaatsten maar er staat nergen iets over hoe en wat. Het moet uiteraard er wel strak uitzien.

Ha, dat Kleintje;

Die mogelijkheid bestaat zeker; mijn broer heeft een deel van zijn originele kozijnen ook van dubbel glas laten voorzien. Rendement is uiteraard altijd iets minder dan bij complete kozijnen, maar toch. Effe googlen dus.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
      Ha, dat Kleintje;

Die mogelijkheid bestaat zeker; mijn broer heeft een deel van zijn originele kozijnen ook van dubbel glas laten voorzien. Rendement is uiteraard altijd iets minder dan bij complete kozijnen, maar toch. Effe googlen dus.
      Op WAT moet ik dan Googlen? Kan je eens navragen wat hij heeft? Thanx

Ps: Ik kom niet verder dan voorzetramen via Google
      Last edited by Kleintje; 04-04-09, 10:42.

Comment

Kleintje, er bestaan wel glassoorten die de dikte hebben van enkel glas maar wel een goede isolerende werking hebben. Je hoeft dan dus niet de ramen te vervangen en zelfs waarschijnlijk niet de sponningen te vergroten. Maar je zal hoe dan ook wel de glaslatten e.d. los moeten halen en nieuw glas moeten plaatsen.

Je kan een kijken bij van Ruysdael in Delft. Ik heb geen idee wat het kost maar goedkoop zal het niet zijn denk ik.
        Last edited by AJB; 05-04-09, 08:33.
        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Als je in een flat woont en de thermostaat(en) lager zet wordt het nooit kouder dan 18grd omdat de buren dan de thermostaat hoger (gaan) zetten.

Koop een dikkere trui zou ik zeggen :-)

E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Om de punten van mijn verhuurde flat omhoog te krijgen moet de woning voorzien zijn van dubbel glas. Er staat echter nergens omschreven hoe dat er uit dient te zien. De flat is al heel netjes en warm in de winter (voordat ik wordt uitgemaakt als huisjesmelker).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Koop een dikkere trui zou ik zeggen :-)

E
              Thuis hebben we Schiphol glas......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                Thuis hebben we Schiphol glas......
                Wat is daar zo speciaal aan?

(nooit te oud om te leren) :-)

Comment

Extra geluidwerend.. ( zegt de man die direct onder de aanvliegroute woont)
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

ik heb A2 glas (Vianen aan de A2)
                    (HR++)
                    Is idd erg stil
                    Volgens mij gaat het niet thermopane achteraf inbouwen zonder je kozijnen aan te passen.
                    E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                      Wat is daar zo speciaal aan?

(nooit te oud om te leren) :-)
                      Dat is erg goed geluid isolerend maar wel veel te duur door de overheid betaald isolatie glas.

TSM heeft gelijk. Thermopane (ook wel dubbel glas) is niet in een normale sponning te plaatsen. Sponning is te ondiep om zowel het glas als de juiste glaslatten toe te passen.
                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Extra geluidwerend.. ( zegt de man die direct onder de aanvliegroute woont)
                        Woon je ook Amstelveen? Of...Zwanenburg?

Comment

Ha, dat Kleintje;

Heb je hier misschien wat aan?
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Hi, Dank. Nee. Die had ik al gezien. Ik zoch specifiek naar een systeem wat je bijvoorbeeld op het bestaande glas zou plakken zodat het misschien niet super werkt maar dat je toch kan zeggen...."kijk, dubbelglas" :-)

Comment

voorzet ramen?
                              wat TSM zegt!!!!!

Comment

Glas met latten er tussenuit, dun dubbelglas er in en nieuwe latten erop
                                www.glashandelhillegom.nl kon het mij eenvoudig leveren
                                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                  Woon je ook Amstelveen? Of...Zwanenburg?
                                  Assendelft Kleintje, en de Dorpsstraat wordt vaak gebruikt als handig richtpunt richting Schiphol...
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                  X