Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie helpt me ff

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wie helpt me ff

Ik zit hier in Wroclaw en heb een discussie over hoe breed en hoog (lang) nederland is maar kan het op m'n Iphone niet vinden...... wie helpt me ff? Gr John.
    Alleen als ie ijs en ijs koud is.

De totale oppervlakte van Nederland is 41.526 km2. Van noord naar zuid is Nederland zo'n 300 kilometer lang en van oost naar west zo'n 200 kilometer breed. Nederland is iets groter dan BelgiŽ en negen keer kleiner dan Duitsland.
    Als enclaves binnen de provincie Noord-Brabant bevinden zich ca. 30 kleine Belgische gebieden, die samen de gemeente Baarle-Hertog vormen; daarbinnen liggen weer twee Nederlandse exclaves, behorend tot de gemeente Baarle-Nassau. Behalve het vasteland omvat Nederland de Waddeneilanden: Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog en Rottumeroog.
    Nederland grenst in het oosten aan Duitsland (577 km), in het zuiden aan BelgiŽ (450 km), in het westen aan de Noordzee en in het noorden aan de Noordzee en de Waddenzee (de totale kustlijn bedraagt 451 km).

Wat heb je gewonnen ???
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Destijds goed opgelet, Peter !

Comment

5Ä thx :-) :-)
        Alleen als ie ijs en ijs koud is.

Comment

Als enclaves binnen de provincie Noord-Brabant bevinden zich ca. 30 kleine Belgische gebieden, die samen de gemeente Baarle-Hertog vormen; daarbinnen liggen weer twee Nederlandse exclaves, behorend tot de gemeente Baarle-Nassau.
          Kan iemand mij vertellen waarom dit eigenlijk zo is, ben benieuwd naar de geschiedenis hiervan?

Comment

Een 8 eeuwen oude strijd tussen Holland en Brabant is de oorzaak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...stie_in_Baarle
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
            X