Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zombies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zombies

Wat is dat met het voorjaar? Zodra de eerste echt warme dag er is, gedraagt iedereen zich als zombies.

In het verkeer alleen al. Sta je wortel te schieten omdat een voorligger niet kan fileparkeren. Geen wonder, want ze kijkt en wijst de hele tijd naar alle mooie bloemetjes in de berm. Rest van die auto ook vol beppende dames. Maakt het uit dat er een file achter staat.

En ondertussen gaan de tegenliggers ook van het gas, met zo'n hersenloze blik in de ogen, om ook een beetje van de omgeving te genieten, zodat je er nóg niet langs kunt.

Of je voorganger remt doodleuk af tot bijna stilstand, onderwijl druk in gesprek met z'n bijrijder, en volkomen niet meer bewust van het verkeer om je heen.

En dan héb je eindelijk dat fokking tuincentrum bereikt, en pak je zo'n wagentje. Rijd je tussen de plantenpotten en groengedoe door. Staat daar doodleuk zo'n zombie-echtpaar MIDDEN in het pad. Kijken je aan (eveneens hersenloze blik). Je kijkt terug met een gezicht van: mag ik er langs? Draaien zich om en gaan verder tuinaarde staan vergelijken.

Dus dan ram je hun karretje maar aan de kant. Kijken ze je weer aan als met de blik van Homer Simpson die op z'n werk zit.
    Last edited by brun; 10-04-09, 18:09.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Hooikoorts brun?

:)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Nee, het viel gewoon op vandaag. :-)

Toen ik gf van de trein haalde, was ook het eerste dat ze zei, "Iedereen lijkt z'n verstand wel kwijt vandaag!"
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Veel zombies op de a12 in de file. Bij utreg pakte ik de parallelrijbaan, bij lunetten eraf en bij rijnsweerd de a27 op. Geen file voor Cav. Mijn familie reed vlak achter ons, doken de file wel in, maar die waren anderhalf uur later op de vakantiebestemming.

Comment

Weet je wat ook zo irritant is?
          Dat de rechter baan bij verkeers lichten dikwijls eerder op gang komt dan de linker baan, waar ik dan weer sta. Het kan toch niet zo zijn dat vrachtwagens sneller acceleren.
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Wat dacht je van 4 vrachtwagens rechts is slechts 4 man die moeten reageren op groen. Links staan op die 4 x 16m = 64m wel 12 auto's met allemaal (lijkt het vaak) mensen die écht niet naar huis/vrouw/whatever willen.

Comment

De kanslozen gaan altijd in de linkerbaan staan.....
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Brun heeft het over Zombies en seizoen(en)?

Comment

Over zombies gesproken: wie gaat er in godsnaam op goede vrijdag tussen 12h00 en 19h00 autorijden (op de A2, A4, A12 of welke andere notoire snelweg)?

Is een beetje vragen om problemen.
                  ---------------------------
                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

mensen die hebben gewerkt die dag en naar huis willen?
                    klinkt raar, maar niet iedereen was vrij op goede vrijdag
                    When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                      Over zombies gesproken: wie gaat er in godsnaam op goede vrijdag tussen 12h00 en 19h00 autorijden (op de A2, A4, A12 of welke andere notoire snelweg)?

Ikke en de A4 reed goed!

(vanaf Rotterdam naar Amsterdam dan,de andere kant op was je lopend sneller)
                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht

Gisteren om 1700 uur in de auto gestapt en van hier naar Haarlem getuft. Dat is dus A12, A2, A10, A9 etc. Geen ENKELE file gehad!!
                        Goede vrijdag roeleert! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

troost je.....gisteren weer wat kilomters in België gereden, daar is het serieus erger dan in NL. Wat een debielen rijden daar rond zeg........ Allemaal op de middelste baan, geen gebruik van knipperlichten, half elkaar snijdend om nog een afslag te halen. Ik ben blij dat ik niet elke dag in België hoef te rijden.
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                            troost je.....gisteren weer wat kilomters in België gereden, daar is het serieus erger dan in NL. Wat een debielen rijden daar rond zeg........ Allemaal op de middelste baan, geen gebruik van knipperlichten, half elkaar snijdend om nog een afslag te halen. Ik ben blij dat ik niet elke dag in België hoef te rijden.
                            Ook altijd leuk bij de zuiderburen: haaks invoegen. Valt me elke weer weer op, mensen die bij een file op de hoofdrijbaan denken dat ritsen onder een hoek van 90 gr de beste manier is. :)

Comment

komt omdat mensen elkaar rijles mogen geven.
                              de 'kneusjes' doen dat via een rijschool maar toevallig slagen deze personen wel vaak in 1x.
                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Het is dus echt waar, dat van die zombies. Gisteren klapte ik bijna op een andere auto omdat het stoplicht op rood stond, en ik dat niet doorhad. Dat ging met 25 km per uur, maar dat doet er niet aan af dat ik zat te suffen.

Volgende stoplicht. Een camper die vooraan staat, het stoplicht gaat op groen, ik ben de 5e auto in de rij, en NIEMAND die reageert. Uiteindelijk ben ik er via de rechterbaan maar luid toeterend voorbij gereden. Toen werden ze wakker......
                                Last edited by Jeroen; 12-04-09, 17:46.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gisteren was ik in Houten dus de eerste bij een ongeluk op de afslag 't Goy op de rondweg-oost. Zag een oude man verdwaasd rond zijn Seat Leon lopen, en uit de Duitse platen BMW 3-serie touring klom net een Chinese mevrouw omhuld door de gassen van beide ontplofte airbags.
                                  Maar even gestopt, goddank had alleen een meisje van 12/14 in de BMW een bloedneus en een dikke bovenlip.

De ambulance liet via 112 10 minuten op zich wachten, en na nog eens 15 (!) minuten kwamen er 2 politieauto's met drie man, waarvan er twee het verkeer regelen overnamen.

Seat zombie ? Ach, de man kwam op een voorrangsweg af, met plenty zicht.
                                  Toch maar weer eens een testje doen, imho.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht

Volgende stoplicht. Een camper die vooraan staat, het stoplicht gaat op groen, ik ben de 5e auto in de rij, en NIEMAND die reageert. Uiteindelijk ben ik er via de rechterbaan maar luid toeterend voorbij gereden. Toen werden ze wakker......
                                    Dat heeft mij ooit 175 euro gekost, dankzij zo'n sufferd. Het was toen echter een stukje busbaan die ik koos om nog groen te halen.

Comment

Zeldzaam, ja. Met de pasen zo'n 400 km in Belgie gereden. Nul verkeersinzicht.

Maar ja, drink je blauw aan de Chimay Blauw en je vergeeft het ze allemaal. :)

Ter aanvulling: wie kankert op Fransen, heeft nog nooit een glas Meursault op. :)
                                      You know that reality is immaterial

Comment

Ach, wij ergeren ons allemaal dood op die debiele NL'ers in hun busjes/bakjes die gewoon linkerbaankleven zonder effectief vooruit te komen, die overal waar ze maar kunnen 100 per uur rijden, zelfs al mag je sneller,... Zo heeft iedereen wat.

Punt is dat ik me dooderger als ik in NL rij, heeft volgens mij meer met gewoonte en 'rijcultuur' te maken dan met effectief landelijk collectieve domheid. Dus om dan te zeggen dat je met 400km expert ben in de verkeersanalyse van de Belgische weggebruiker in het algemeen, hmm, neen toch niet.

Dat, en het is natuurlijk altijd 'bon ton' om te schijten op Belgen, zo lijkt het wel. Behalve als het over bier gaat en zo. Dan weten ze ons wel wonen.

*moppert nog een beetje verder in een hoek*
                                        Rock on. RS.

Comment

En laten we vooral het feit niet vergeten dat je sowieso al met een mindset van 'Belgen rijden als Mongolen' het Belgische asfalt - als je het zo kan noemen - oprijdt ... dus je bent al bevooroordeeld. Als je je dan van die 50.000 weg gebruikers die je tegen gekomen bent, alleen de slechte voorbeelden herinnerd omdat de goede gewoon niet opvallen is de kous meteen af. Een stigma is geboren, met als tweelingsbroer een vooroordeel, dat enkel versterkend werkt op je geconditioneerde denkpatroon.

Tssss. Kan ik geloven dat je bakken Chimay nodig hebt om een beetje een objectief niveau te bereiken.
                                          Last edited by rocketscience; 16-04-09, 13:15.
                                          Rock on. RS.

Comment

*Grinnikt*

Hoe zat dat ook alweer met rijles in Belgie? :)

Comment

Eh, ik rijd zo'n 1000 km per week door het Belgische...

Zit toch wel een behoorlijk verschil in.

Comment

Bovendien drinkt Peter de Grote eerder Spa Blauw dan Chimay Blauw. Wat heb je daarop te zeggen? :)

Comment

Al zijn het , eerlijk gezegd, wel de Hollanders die links blijven hangen op de E 19, België uit...

Maar dat is dan ook het enige.... ;-)

Comment

Ik vind België meestal wel meevallen qua rijgedrag.

Het wegdek en de bewegwijzering zijn dan vaak wel weer klote.

Comment

Ha, die Brun;

Nou ben ik al weer een tijdje niet bij d'n Bels geweest, maar ik moet zeggen dat de A10 tegenwoordig ook aardig wat zoete Vlaamse herinneringen bij me oproept.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                        Ik vind België meestal wel meevallen qua rijgedrag.
                                                        Het wegdek en de bewegwijzering zijn dan vaak wel weer klote.
                                                        Dat er niet genoeg/teveel (schrap wat niet past) pijlen hangen en er niet genoeg/teveel (schrap wat niet past) asfalt ligt is geen geheim, zelfs bijna de nationale trots (van andere mensen dan dendeze dan).

Ik heb dan ook niet anders beweerd. Wat ik zeg is dat het meer een geval is van incompatible driving behavior, dan van collectieve automobiele achterstand. Plus dan de - reeds door mij aangehaalde - populistische anti-Belgische stemmingmakerij. Dat gecombineerd met een stevig vooroordeel en een eenzijdig gepolariseerde bril op, geeft alleen maar versterking van het idioom.

Zoals Peter ook treffend illustreerd door - na enige nadenken - er toch op te wijzen dat het ook NL'ers zijn die voor verkeersirritatie zorgen. Het maakt mijn case niet helemaal maar is toch ter bevestiging van ... HA!!
                                                        Rock on. RS.

Comment

Jezus, wat gebruikt die gekke Vlaming dikke woorden ineens. Ga patatten bakken man. :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                            Plus dan de - reeds door mij aangehaalde - populistische anti-Belgische stemmingmakerij.
                                                            Willen jullie als goedmakertje dan Drenthe misschien hebben?
                                                            Dan gaat het gemiddelde IQ in beide landen omhoog!
                                                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                              Jezus, wat gebruikt die gekke Vlaming dikke woorden ineens. Ga patatten bakken man. :)
                                                              Whats up, JB, kan je niet meer volgen LOL.
                                                              Geen idee, waarom, het kwam er ineens zo uit.
                                                              Zit vast ergens een verborgen politicus in mij.
                                                              Rock on. RS.

Comment

rocket.......het heeft niets met stemmingmakerij te maken. Elke keer weer als ik in België kom valt het me op. Nu moet ik wel zeggen dat als ik in België rij dat ik me aan de regels hou vanwege de hoge boetes en op het moment dat ik dat in NL doe ik ook in de clinche kom met allerlei mensen. Maar men heeft gewoon nul, nul verkeersinzicht (even overdreven he). Ze zien niet wat ze doen, ze zien niet waar ze rijden (links of in het midden, rechts is geen keus lijkt wel).

Blijkbaar ben jij een van de belgen die wel kan rijden (of denkt dat 'ie het wel kan)

:-)
                                                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                                                                X