Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budgeteren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Budgeteren

Zo....

Welke Gummert budgeteerd er heel strak...en welke leeft er maar een beetje op los? Ik hoor bij de laatste groep maar wil naar de eerste.

Heb er erg veel moeite mee om alles in kaart te krijgen. Veel programma's geprobeert. Veel moeite gedaan om gegegevens van mijn internetrekening over te zetten in software (maar dat wil bij mijn bank maar niet lukken).

Ben nu in iWorks gewoon stomweg alles aan het invullen. Wat alles per maand kost...en wat er in komt. Probeer rubrieken te maken.

Tips and tricks are welcome!

Hm, herken er wel iets van mezelf in. Maar doe het nu meer uit de losse pols zonder echt overdreven strak te gaan. Ik geef ook veel minder uit de laatste tijd, dat helpt ook wel. (John, die donatie komt er nog aan, zeker!!!)

Heb lang MSFT Money gebruikt, maar dat is er een beetje over. Gebruik nu eigenlijk niks, dus als je tips hebt, Kleintje, laat maar komen.
    Rock on. RS.

Comment

heb goed zicht wat er binnenkomt en wat er uit gaat. Doe dat gewoon met excel.
      Leef er niet totaal op los, maar genieten doe ik in ruime mate, binnen wat mogelijk is. Dat laatste is erg persoonlijk. er wordt elke maand nog gespaard en dat vind ik een prettige gedachte.
      Bovendien genieten we er nu extra van omdat in september de baby wordt geboren. Dan ben je toch, zeker in het begin, wat minder flexibel als het gaat om even uit eten, even vakantie tussendoor of even een half tankje wegbranden met de alfa. Ik denk overigens dat we dan meer over gaan houden dan nu (volgende week al weer het 4 de weekendje skien van dit seizoen heheh)
      Last edited by 6bakkie; 18-04-09, 09:13.
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Mijn broer gebruikt al een paar jaar een progje van Davilex, is hij erg tevreden over.
        Zelf heb ik ook gewoon een spread in Excel, leef er niet strak naar, maar het geeft me gewoon een rustig gevoel money-wise.

Post AH vorig jaar hoger dan de post autokosten (maar toen had ik die rooie nog niet)

Comment

Toen ik vorig jaar werkeloos was heb ik een excel-sheetje gemaakt om alles bij te houden.
          Daarvoor deed ik dat niet, en nu doe ik het ook niet meer.

Moet wel zeggen dat ik wel meer nadenk over wat ik uitgeef zo hier en daar in de kleine bedragen. Ik heb wel gemerkt dat ik vroeger eigenlijk relatief ongemerkt dan toch wel aardig wat geld uitgaf.

Comment

"In het verlengde hiervan vind je in Ariadne at Home ook heel veel creatieve en originele zelfmaakideeën, handige budgettips en stylingtrucs. "

http://www.bladerbox.nl/proefeditie/...31Towk6YNfaDmM
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              Welke Gummert budgeteerd er heel strak...en welke leeft er maar een beetje op los? Ik hoor bij de laatste groep maar wil naar de eerste.
              Budgetteren van 't lichaamsgewicht is ook zo'n probleem? :)

Ik gebruik 't programma Cashflow van Banking Tools (geïntegreerd met internetbankieren van de meeste banken). Als je wilt, kun je daar helemaal loos mee gaan, qua frikkerig al je centen omdraaien. Maar 'gebruik' is voor mij een keertje in de twee maanden ofzo, ik heb 't eigenlijk niet zo nodig. Er blijft gewoon automatisch geld over! Maar goed, ik haal m'n hobby-BMW dan ook niet bij Van Poelgeest. :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Samen met GF alles in kaart gebracht. Conclusie, er ging meer uit dan er binnen kwam toen ik van freelance naar vast dienstverband ging, ondanks dat gf ging verdienen op dat moment. Alles wordt nu van 1 rek nr afgeschreven. 1 spaarrekening. We hadden teveel dingen dubbel en gf wist niet wat ik uitgaf en ik wel wat zij uitgaf. Nu checkt zij het iedere maand en ik hou supervisie. We hebben al t dubbele opgezegd en onder 1 dak ondergebracht, zoals teveel bankrekeningen, verzekeringen en andere kleine kostenposten die nu bij elkaar een leuk spaarpotje vullen. Werkt perfect om je financien op een rij te krijgen, te sparen. Helaas is impulsief geld uitgeven beperkt mogelijk, dus dat biedt wat minder lol... Echter zijn veel dingen ruim begroot, incl. Reizen, uit eten, leuke dingen doen e.d.. Nu we een huis hebben gekocht weten we precies wat we aan maandlasten kwijt (gaan) zijn en zie je al snel dat ik ook op lpg over moet stappen. Vroeger dacht ik daar echt niet over na. Onbewust heeft dat veel geld gekost. Maar t was wel leuker. :)

Comment

Ik ga morgen verder er mee....

Comment

Soms moet er wat bijgeplempt worden van de spaarrekening, maar de meeste maanden is er geld over. Dat wordt gespaard en belegd. Good enough for me, voor de rest lekker genieten.

En ja, ik besef dat ik in de luxe positie zit dat ik niet elk dubbeltje om hoef te draaien. Ik ga 't dus ook niet afkraken dat anderen er wat scherper op zijn, heel goed zelfs.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Hmm, kijk er eigenlijk nooit naar. Ik weet wel wat er maandelijks verdwijnt en bijkomt, heb ik geen excel voor nodig.

Vloek wel regelmatig dat het allemaal zo duur kost qua knaaktechnische centen, maar er blijft toch genoeg over om wat opzij te zetten en ruim te leven. Is luxe. Is ook wel anders geweest en dan pas ik me aan. Kan ik zo weer als het moet. Ik leef gewoon binnen de ruimte die ik heb.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

Same here. Gelukkig wel, mag ik nog steeds zeggen en daar zijn we ons ook wel weer bewust van. Serieus budgetteren is iets voor als het minder moet, kan het alleen maar meevallen. Je weet ten slotte maar nooit these days.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Zelf gebruik ik in mijn werk altijd excel (maak veel begrotingen voor klanten) en thuis zou ik 't ook willen, maar mijn vriendin doet 't gewoon in word. Ze vinkt gewoon af wat we aan vaste lasten afgeschreven hebben en kijkt dan of er meer overblijft dan gepland, of niet. Tijdens vakanties blijft er meestal niets over, een maand met veel verjaardagen tikt ook door, maar soms heb je maanden dat je gewoon wat extra's hebt. Dan kijken we altijd of we 't alsnog uit gaan geven, of dat we het extra op de spaarrekening storten. Meestal storten we dat extra, maar pikken we 't een paar maanden later weer in voor iets leuks. :)

Het geeft mijn vriendin vooral veel rust en duidelijkheid. Voor mijzelf werkt 't hele administreren echt als een straf, ik leef echt liever van dag tot dag, maar dat kon prima als single en ondernemer, nu samenwonend en in vaste dienst is 't haast onmogelijk om wat te 'spelen' met je knaken. Ik vind 't ook echt ongelooflijk als ik zie wat wij verdienen en wat eruit gaat, zonder dat we gekke dingen doen en op grote voet leven. Ik kan me echt niet voorstellen hoe minder bemiddelde stellen/gezinnen dat voor mekaar krijgen. Als ik dan vandaag hoor dat TNT zegt: 15% salaris eraf. Dan denk ik bij mezelf, de mensen die dat verzinnen kunnen 15% minder salaris echt prima missen, maar als mijn vriendin en ik 15% minder zouden verdienen, dan blijft er echt niets over. Ik vind dat soort maatregelen dan ook schandalig, want bij TNT verdient men echt niet meer dan mijn vriendin in 't onderwijs (en dat is al ronduit slecht betaald).

Comment

Ha, die Cav;

De SP c.s. hebben ook in de 21e eeuw echt nog wel bestaansrecht. Zal ook wel nooit helemaal ten goede veranderen, vrees ik.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Nu ben ik echt geen SP aanhanger, maar dat hele zaakje van TNT stinkt al een paar jaar. Echt een beleid van lik me vessie.

Comment

Hier ook een excel nerd, 1x in de zoveel tijd eens kijken waar de euro's ook alweer naartoe zijn gegaan. 15 circuitdagen in 1 jaar (auto en motor) en dure etentjes waren niet goed voor mijn budget in 2007 en 2008 (tot aan oktober, daarna was het even einde voorstelling met de grappen).

Verder heb ik besloten om een vriendin te nemen en samen te gaan wonen. Gouwe deal ;-))
                                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                ----------------------------------------------------------------------------
                                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                '00 BMW E39 528iA Touring
                                '06 BMW Z4M Roadster
                                '96 BMW E36 328i trackracer
                                '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                  Verder heb ik besloten om een vriendin te nemen en samen te gaan wonen. Gouwe deal ;-))
                                  Liep het de spuigaten uit met de betaalde sex?

:-)

Houden jullie ook rekening met afschrijvingen (auto's) en reserveren onderhoud voor bijv de eigen woning?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    Nu ben ik echt geen SP aanhanger, maar dat hele zaakje van TNT stinkt al een paar jaar. Echt een beleid van lik me vessie.
                                    Ik denk dat het allemaal iets gecompliceerder ligt dan jij het voorstelt.
                                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                      Liep het de spuigaten uit met de betaalde sex?

:-)

Houden jullie ook rekening met afschrijvingen (auto's) en reserveren onderhoud voor bijv de eigen woning?
                                      Auto's schrijven niet af in mijn geval. Bewust voor gekozen al heel lang geleden, zonde van je geld. De Daf heeft wel meer afgeschreven dan ik had verwacht. Wel reserveren wij geld voor onderhoud. Ik bespaar op arbeidsloon door 't allemaal zelf te doen/proberen. Lukt niet altijd, maar dat geeft niets.

Reserveren voor onderhoud van ons nieuwe huis gaan we zeker doen ja. Bouwkundige rapport met richtprijzen gebruik ik als basis, zelf maak ik een meerjaren plan. Dat is één van mijn dagelijkse werkzaamheden. Gelukkig is dit huis in tegenstelling tot al die gebouwen erg onderhoudsarm.

Comment

De E28 528i heeft een negatieve afschrijving. Tja....hoe verwerk je dat in je begroting :-)

Huis is uit 1938 en goed onderhouden. Maar ja, tuin kost geld...schilderen eens in de zoveel jaar...

M5 staat nu (afgemeld en wel) in mijn garagebox.

Comment

de 164 Q4 schrijft ook niet af en wordt met een beetje mazzel meer waard. Eind van het jaar gaat ie een tijdje de stalling in (als iemand een goede/goedkope weet rond haarlem), dus dan heb ik praktisch geen kosten meer. De nieuwe leasert kost meer en er komt een booschappenautootje. 2 auto's is dan voorlopig wel even genoeg.
                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Als je geen problemen hebt om je bankgegevens ergens te uploaden: www.yunoo.nl

Comment

Dank voor de tip. Het is een BV....dus waar liggen hun verdiensten? Heb het niet zo snel gevonden op hun site. Of merk ik het wel als ik er wat verder in ben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                (..). Ik vind 't ook echt ongelooflijk als ik zie wat wij verdienen en wat eruit gaat, zonder dat we gekke dingen doen en op grote voet leven. Ik kan me echt niet voorstellen hoe minder bemiddelde stellen/gezinnen dat voor mekaar krijgen. (..)
                                                Verbaast mij ook. Ben zelf single met heel overzichtelijke woonlasten, met goede baan (maar zeker geen dliekeel modaal) dus rondkomen is geen probleem. Maar als ik met dit salaris een vrouw + 2 kinderen zou moeten onderhouden, dan zou ik mijn levenstijl wel moeten aanpassen. Zo veel hou ik nou ook weer niet over. Ik neem me al jaren voor dat nou eens goed in kaart te brengen. Dit topic is weer een reminder..
                                                Last edited by Taeke; 18-04-09, 17:47.

Comment

Kleintje, zie interview in de Pers: http://web01.depers.nl/economie/2899...financien.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    Soms moet er wat bijgeplempt worden van de spaarrekening, maar de meeste maanden is er geld over. Dat wordt gespaard en belegd. Good enough for me, voor de rest lekker genieten.

En ja, ik besef dat ik in de luxe positie zit dat ik niet elk dubbeltje om hoef te draaien. Ik ga 't dus ook niet afkraken dat anderen er wat scherper op zijn, heel goed zelfs.

+1

Daar in tegen is het wel zo dat de uitgaven waar ik het minste oplet toch wel de boodschappen zijn.
                                                    Ik had net ook weer voor 70 euro in mijn karretje liggen,en had echt iets van: tering zoveel geld voor zo weinig!
                                                    Maar de volgende ronde sta ik gewoon weer bij de AH.

Daar in tegen kleding en elektronica gaat niet veel geld aan op.
                                                    Mijn t.v.'s en radio's zijn allemaal al een jaar of 5a10 oud,en neem ik meestal van anderen over als die weer eens wat nieuws kopen.

Meeste geld ging altijd op aan auto's.
                                                    Als ik er een zie waarvan ik denk:ja dat is hem maakte het me geen hol uit wat het koste.
                                                    Alleen op dit moment durf ik dat niet aan,omdat ik er nog steeds niet zeker van ben dat mijn baas het gaat redden met deze malaise.

Overigens is het wel zo dat ik van weinig geld kan rond komen,dit heb ik door de jaren heen al een aantal keer geprobeerd.
                                                    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Echt budgeteren doe ik niet. Heb een simpel excel sheetje in m'n hoofd zitten zeg maar. Wel eens alle vaste lasten opgeteld om te kijken wat er nou daadwerkelijk overblijft, ongeveer dan.

Comment

Net een paar mooie stukjes vlees bij de slager gehaald...daar gaat mn budget :-)
                                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Probleem wordt nu duidelijk. Budgeterinsapplicaties die gebruik maken van je bankrekening gegevens geven een heel vertekend beeld. Elke maand heb ik flinke afwijkingen.

Maar Yuno maakt wel zakelijk inzichtelijk. Ik denk dat het een combi moet worden van mijn eigen budgetering in iWorks en een controlle van de uitgaven in Yuno.

Comment

Echt budgetteren doe ik dus niet. Er komt meer geld binnen dan eruit gaat. Maandelijkse overschrijving naar een spaarrekening doe ik wel standaard, de rest sla ik in de maand stuk op kleding, luxe spullen en cobrabenzine. Voor de rest leef ik van de rente dankzij mijn vorige werkgever.
                                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                              Net een paar mooie stukjes vlees bij de slager gehaald...daar gaat mn budget :-)
                                                              Same here. :-)

Moet het echt eens wat beter bij gaan houden. Kan goed leven zonde dat me echt moet inhouden maar het valt me toch elke maand tegen dat ik niet meer kan sparen.

Wellicht moet ik ook maar aan de excel.....

Comment

Bizzare tussestand;

We staan altijd rood maar nu ik alles tot in detail op een rij zet....valt het allemaal best wel mee. Neem zelfs fictieve afschrijvingen mee en reserveren onderhoud.

Ik denk dat het grootse probleem....ondergetekende is :(

Comment

Working...
                                                                X