Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY: een Ipod witte muur in de badkamer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DIY: een Ipod witte muur in de badkamer

Heren klussers,

Hoe maak je een Ipod witte gladde waterdichte/watervaste muur in de badkamer? Er zal in principe geen spatwater op komen, maar vochtig wordt 't wel.

Ik wil de buitenkant van de muur van de inloopdouche helemaal glad hebben, helemaal 1 geheel, dus zonder voegen of naden, zoals een king size Ipod zeg maar. Kwestie van stucen? Of behangen en dan aflakken?

Hij wordt ruim 1,50 meter breed, en +- 1.90 hoog (bovenkant blijft open) en gaat 't hoekje om. Dat zit dan nog ongeveer zo'n 80x190. slechts 80, omdat 't aansluit op een koof.

De binnenkant van die muur, dus de kant waar we staan te douchen wordt betegeld. van onder tot boven. De bovenkant van dat muurtje moet nog wel afgewerkt worden zodat 't waterdicht is, aangezien we een stukje ruimte overhouden tot aan 't plafond.

Volgens mij is het al eens aan de orde geweest en ahd ajb toen wel een oplossing. Eeven wachten tot hij weer online is of hem zelf even een mailtje sturen.

Groet
    GJ

Comment

Plastic plakken en afkitten. Heb ik in de keuken als achterwand. 100% vocht- en hittebestendig. Rot niet, lekt niet. En 200% glad.

Comment

Beamer en laptop in de badkamer zetten.

Dit op de muur projecteren.

Routebeschrijving op gummen zetten.

Klaar.

:)
        You know that reality is immaterial

Comment

die laag is niet watervast .....
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hoe stabiel is de vloer waar alles op komt te staan? (beton of balklaag)

Je zou ook met een glazen plaat (gelijmd) kunnen werken, veel strakker wordt het niet en je kunt bijna eindeloos varieren in kleuren/kleurschakeringen.

AJB had destijds een soort elastische/waterdichte verf/tex/saus (komermaarin SS) die over stucwerk heenkan en dan voor een vloeistofdicht resultaat zorgt. Moet je echter wel een superstabiele ondergrond hebben, haarscheurtjes maken het er niet mooier op denk ik.
            Last edited by ølle; 20-04-09, 13:05.

Comment

Ondergrond is beton. Ben benieuwd, volgens mij heb ik 't destijds wel van AJB gelezen. Lees al zijn posts wel, altijd interessant.

Glazen plaat zoals colorbel geveldelen? Goed idee! Zit wel een prijskaartje aan. Wel errug strak ja.

Rut, wat had jij precies gebruikt? Klinkt namelijk precies zoals wij 't willen namelijk.

Comment

*hochfünft Herr Schnitzel*
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Je kunt het met Tadelakt afwerken, ook niet goedkoop, maar je kan er ook een vochtvaste stuc op smeren (geen gips dus, maar bijvoorbeeld beton of x doosjes grote gatenvuller, houdt bij bij mij op het balkon al jaren zonder problemen (nog) en dan met een 'waterdichte' latex afwerken. Ik denk dat als het maar een wandje in de badkamer waar geen water komt dat goudband zelfs afdoende is (=gips dus) maar dan géén 'waterdichte' latex gebruiken opdat het vocht er ook weer uit kan.
                  fka v164

Comment

Ik zou de wand wel twee keer behandelen, Cav.

:-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik meen dat 3 lagen het beste is.

Comment

[email protected]

Alleen op gummen. :-)
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En als 't dan nog niet dekt, dan saus je 't gewoon zelf even met de puddingbuks bij. Inspiratie genoeg met drie Dirkjes aan de muur. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, Jasper, leg jij de grap nog even uit. :-)

Anyway. Ik vind wel dat het plafond ook in dezelfde kleur moet, Cav.

Wacht effe.

Voor de rest hetzelfde recept weer als SS in z'n eerste post. :-)

Comment

Pas op die laatste foto herken ik haar (en nu zie ik 't ook op die andere 2 foto's). :)

Ja dat blijft een lekker ding.

Comment

@Brun: Die slip, daar kun je toch echt geen lauwe kwak van produceren man?! Bah bah.

Comment

Da's een bikinibroekje, Cav.

Comment

Ik mis nog een vrolijk douchegordijn...

"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

En op de deur, voor die nonchalante net-onder-de-douche-vandaan-look:

Comment

Volgens mij kan ik heel veel geld verdienen als ik al die plaatjes even bij John voor een gummenprijsje kan laten bundelen en aan jullie voor een stevige prijs weet te verkopen. gna gna :)

Comment

En voor een net-onder-de-douche-vandaan look moet je natuurlijk eerst onder de douche :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                            Ondergrond is beton. Ben benieuwd, volgens mij heb ik 't destijds wel van AJB gelezen. Lees al zijn posts wel, altijd interessant.

Glazen plaat zoals colorbel geveldelen? Goed idee! Zit wel een prijskaartje aan. Wel errug strak ja.

Rut, wat had jij precies gebruikt? Klinkt namelijk precies zoals wij 't willen namelijk.
                                            Dennis,

ik denk dat je naar Plycoat H van Bolidt moet kijken.

Jammer genoeg geeft de website nog geen enkele informatie (is al een tijd zo geloof ik). Maar ze even bellen en doen alsof je een architect bent helpt wel. Mocht het niet werken mail me dan even dan zoek ik het wel verder uit.

Plycoat H is hetzelfde als de PU-vloeren van Bolidt. Je moet er wel voor zorgen dat de ondergraond rete strak is en ik zou ook kijken naar een stucmortel die beter geschikt is voor badkamers. Als je het goed doet doe je en de vloer en alle wanden met Bolidt. Dat is nog eens cool.
                                            Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

maat van me is stucadoor (heeft stuc bedrijf) en kan dat verzorgen
                                              is soort van gepolijst mexicaans stucwerk
                                              geen doe het zelf werk

E
                                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Zeg die witte muur kan me gestolen worden, maarre Susan Visser wordt ook een probleem, 1.78, wat moet ik daar nou mee :-)
                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Misschien zit er een ladder in haar Panty.

<gf is in ieder geval veilig bij die geile ouwe snoeperd>

@ajb, ga ik doen! Niet heel de badkamer, want dan is het effect weg van wat we willen bereiken.
                                                  @tsm, heeft ie speciale gummenkorting? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                    Misschien zit er een ladder in haar Panty.

<gf is in ieder geval veilig bij die geile ouwe snoeperd>

@ajb, ga ik doen! Niet heel de badkamer, want dan is het effect weg van wat we willen bereiken.
                                                    Ik weet niet wat je wilt bereiken maar volgens mij begint het effect pas echt bij de hele badkamer :-) (Zeker in AadR)
                                                    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

ik snap heus wat je bedoelt, maar in ons plan klopt t niet. Wordt echt wel gaaf.

Comment

Working...
                                                      X