Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas, water en licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gas, water en licht

Beste Gummers,

binnen afzienbare tijd ga ik samen met GF ons huisje betrekken. Heel gezellig allemaal, spulletjes kopen bij de Villa Arena enzo, dolletjes.

Maar we moeten straks natuurlijk ook kunnen douchen en koken enzo. Op internet kan je een hoop lezen over de leveranciers en bijbehorende prijzen, maar een echt goed vergelijk kan ik niet maken. Dus, waar kiezen de Gummers voor met hun 3x modaal woningen.

Ter info; bovenwoning in Haarlem, bouwjaar 1935, overal dubbelglas, ongeveer 100 vierkante meter woonoppervlak. Beide werken we 5 dagen in de week.

Graag adviezen, tips en trics.

http://www.energieprijzen.nl/

Ik zit bij de Greenchoice omdat de prijzen van de bovenste 2 geloof ik tijdelijk zijn. In de tijd dat ik overstapte waren ze iig de goedkoopste én de groenste. Ik dacht, als het dan alletwee kan, én goedkoop én groen, waarom niet? Voel ik me ook weer een beetje maatschappelijk verantwoord.
    Last edited by iOnline; 22-04-09, 12:42.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Ook hier Greenchoice vanwege dezelfde redenering...

Comment

Gewoon bij Eneco in ons huidige huis. In 't nieuwe moet ik nog even bekijken of 't ook Eneco wordt.

We betalen nu +-200 euro per maand aan gas en electra. Gas is erg hoog vanwege onhandig type woning met carport onder de woonkamer (onder en boven geen buren, slecht geisoleerd, ondanks dubbel glas beneden). Er komt echter gewoon geen zonnestraal binnen en dus is 't puur de verwarming die staat te loeien als we thuis zijn. Dat is dan ook de reden om te gaan verhuizen, ik mis zonlicht in huis. Dan hoop ik op +- 150 euro uit te komen.

Comment

http://www.energieprijzen.nl/rekento...luiting=A1X025

Wanneer ik de Greenchoice vergelijk met de Eneco in bovenstaande link kom ik met Eneco zo'n kleine 700 euro per jaar duurder uit.
          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Energie:Direct. Lekkere vieze en goeiekope stroom ;-)

Nee, is 70% grijs geloof ik. Maar andere zinnige alternatieven waren toen veel duurder. Zal weer eens gaan kijken wat ik NU weer moet hebben ;-)

Comment

Heb ik iemand al eens verteld dat ik soms nogal tegendraads kan zijn?

Kortom: ga voor Atoomstroom!

Voor een onafhankelijk klimaat

http://www.Atoomstroom.nl is de enige leverancier van 100% met kerncentrales opgewekte elektriciteit: Atoomstroom. De opwekking van Atoomstroom is CO2-vrij omdat er geen fossiele brandstoffen zoals kolen of gas voor nodig zijn.
              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Ha, die Kiwi;

Da's er volgens mij eentje in de categorie; "Benen amputeren; nooit meer harsen!".
                Scherven brengen gelul.

Comment

Bijzonder, de vergelijker bij greenchoise zelf geeft een besparing van €1 per maand. De energiewijzer geeft een besparing van €50 per maand bij exact dezelfde gegevens, de vaste kosten van de Nuon zijn domweg hoger bij de wijzer...
                  Last edited by Sander; 22-04-09, 14:40.
                  fka v164

Comment

Goh, zou Greenchoice die vergelijker sponsoren???
                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Sure, en dan op de eigen site minder voordeel laten zien?
                      fka v164

Comment

Vanmorgen een snel baasje van de Nuon op bezoek gehad. Hij belde eind vorige week op dat hij in de buurt was en een aanbieding voor mij had die ik niet kon weigeren. Nou kom maar op dan.

Hij heeft mij een nieuw contract voorgelegd waarmee ze klanten van Nuon willen behouden en overstappers willen aantrekken. Ik had gas lopen via Essent en die ook maar gelijk overgezet.

Samen zitten rekenen en voor zover ik kan overzien ben ik in het aankomende jaar e 350,00 minder kwijt aan gas en electra. Nog eens de moeite waard dacht ik zo.

Comment

Wij zitten nu bij de Nuon maar overwegen een overstap naar Eneco.
                          Dan gooien we er gelijk de nachtstroom meter uit, DAT scheelt pas geld heb ik me laten vertellen.
                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            Wij zitten nu bij de Nuon maar overwegen een overstap naar Eneco.
                            Dan gooien we er gelijk de nachtstroom meter uit, DAT scheelt pas geld heb ik me laten vertellen.
                            In jouw situatie misschien wel.
                            Als er overdag niemand thuis is dan meestal niet.
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heb momenteel een hoop gedonder met Electrabel. Hebben sinds januari een nieuw klanten (wegjaag) systeem. Ik kan hier een hele leuke Batsiaanse rant neertikken, maar de verkorte conclusie is: Driewerf k*t. Mijn advies: Wegblijven daar.

Comment

Ik vergeet overigens nog de BTW eroverheen. Dat is nog eens 70 piek erbij. Loopt lekker door zo.

Maar waarom zou het schelen als je de dubbeltarief meter eruit doet ? Je moet het nachttarief wel gebruiken natuurlijk.

Comment

Google eens op Nuon + colporteur. Dit zijn toch dingen die je zelf ook makkelijk kan uitrekenen via bijv gaslicht.com?

Comment

Ik moet er wel bij vermelden dat ze gebruik maken van de KvK inschrijving die ik op mijn adres heb (TSM let je op !)

Het is daarmee geen zakelijke aansluiting geworden maar de KvK op het adres is voldoende en daardoor kunnen ze zomaar 15 tot 20% extra korting geven.

Comment

Google nou maar eens op nuon + colporteur + kvk. Weet je zeker dat dezelfde truc niet bij jou is toegepast?

Comment

We zien ze wel verschijnen MM.
                                        Heb ze op ons vorige adres wel gehad, zat telkens een addertje onder het gras.
                                        Ongeveer wat er op die google tip staat, maar dan ook nog keihard liegen.
                                        Heb die laatste man geeneens binnen gelaten, zijn kop stond me niet aan en zijn pasje leek op een knutselwerkje van mijn dochter maar dan slordiger.
                                        Last edited by TSM; 10-03-14, 22:38.

Comment

Ik weet niet welk trucje je bedoelt maar mijn vorige contract was ook al een zakelijk kvk ding.

Het is volgens mij precies het zelfde alleen nu goedkoper en gas erbij.

Comment

de truc is dat ze jou iets zakelijk ex btw gaan voorrekenen en dat vergelijken met je prive incl btw
                                            bij mij rekende hij voor het gemak ook maar 1 vastrecht af terwijl er twee van die tellers lopen (is 1 en dezelfde meter toch betaal je dubbel)
                                            omzetten kon niet zegt ie droogjes
                                            die meneer had ik eigenlijk 50ct moeten vagen voor de koffie ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
                                              Ik moet er wel bij vermelden dat ze gebruik maken van de KvK inschrijving die ik op mijn adres heb (TSM let je op !)

Het is daarmee geen zakelijke aansluiting geworden maar de KvK op het adres is voldoende en daardoor kunnen ze zomaar 15 tot 20% extra korting geven.
                                              Ik heb die gasten ook gehad en ook mij beloofden ze die korting om dezelfde reden. Maar ze rekenden (dacht ik) de netwerkkosten niet mee, waardoor ik juist 5 of 10% duurder uit was. Ik ben toen direct weer teruggestapt.
                                              Dus pas even op MM met wat ze je voorrekenen.
                                              Groeten,
                                              Bats
                                              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                              *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                              de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Ben al jaren tevreden Eneco gebruiker en sinds een jaar heb ik Toon. Fantastisch te bedienen en ook via internet op afstand. Afgelopen jaar 500 euro gas bespaard maar komt natuurlijk ook door de 'slechte' winter.
                                                ----------------------------------------------------
                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                ----------------------------------------------------

Comment

Ik werd ook gebeld door die Nuon paupers. Gaan ze alleen de bruto prijzen vergelijken en vergeten ze even te melden dat hun vastrechtkosten veel hoger zijn.

Ik geef - als die stumpers bellen - mijn jaarverbruik door en wil dan één bedrag horen waarvoor ze dat leveren. De rest van de hele rekensom is gelul. 10000237348971289 variabelen.

Kan wel het adres van mijn beheermaatschappij wijzigen op prive woonadres maar vraag mij af of de BD dat gaat pikken? Als de beheermaatschappij de stroomrekening voor de hut gaat betalen? Kan mij voorstellen dat dat NIET de bedoeling is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                                                    Google eens op Nuon + colporteur. Dit zijn toch dingen die je zelf ook makkelijk kan uitrekenen via bijv gaslicht.com?
                                                    Gelukkig nog een paar dagen om de koop ongedaan te maken
                                                    ------------------------------------------------
                                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Mijn gas- en lichtcontract bij Vandebron loopt tot en met 31-12-2016.
                                                      Dat overstappen is wat mij betreft vorig jaar geruisloos gegaan en bovendien ben ik een stuk minder kwijt dan voorheen.
                                                      Ik ben dus wat aan het Googelen en de prijzen voor jaarcontracten die ik vandaag zie, liggen zomaar 300 euro per jaar hoger dan de prijzen die ik gisteren zag. Fluctueert die prijs zo verschrikkelijk?

Ik heb een voorstel gehad van Vandebron, waarbij een driejarig contract (afgerond) een tientje goedkoper is per maand dan een éénjarig contract.
                                                      Wat moet ik daaruit opmaken? Ze willen me graag vastleggen voor een langere periode omdat de prijs zal dalen?

Is er trouwens iemand die geen Kwibus heeft en enigszins beargumenteerd kan uitleggen of de prijs logischerwijs gaat zakken of juist gaat dalen?
                                                      Groeten,
                                                      Bats
                                                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                      *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                                        Mijn gas- en lichtcontract bij Vandebron loopt tot en met 31-12-2016.
                                                        of de prijs logischerwijs gaat zakken of juist gaat dalen?
                                                        Dat is lastig kiezen. Leesvoer - https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/...erkenning-2016

2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                                                        X