Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige maar voedzame maaltijd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eenvoudige maar voedzame maaltijd

Soms kan ik gelukkig worden van goed eten en dat hoeft niet per se sterrenmateriaal te zijn in een restaurant. Vanavond thuis verse asperges gekookt, gewoon geserveerd met ei, ham, gesmolten boter en met truffelrisotto. (Ok, dat is 20 minuten roeren, maar soit!) Een goede chileense, ordinaire 5 euro Chardonay er bij en ik werd helemaal blij.

Het leven is soms zo prettig simpel. Zit nu met een bakkie pleur bij de openhaard en zie dat het goed is.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

*traantje weg pinkt van deze eenvoud*
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Herkenbaar.
      Heel herkenbaar.

:-)
      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Goed bezig. Je kan ook gewoon aardappels doen met schil en al. Wel even in wat kleinere stukken snijden van te voren, worden ze sneller gaar.

Zelf risotto maken is wel briljant. Op het laatst verse parmezaanse kaas erdoor, echt lekker. Koop eens 'funghi misti sechi'. Even wellen in kokend water en dan met olijfolie kort bakken met wat verse knoflook. Onderwijl gebruik je het water waarin je de funghi hebt geweld voor de risotto.
        Later die funghi en de risotto weer samenvoegen en goed val parmezaan erbij, hmmm..

Comment

Hier nog een risotto liefhebber.
          Arborio rijst hoort hier tot de standaard voorraad in de keuken.

Een van mijn favorieten is risotto met ruccola en ham.
          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Wat is er mis met capucijners met spekjes? :-)
            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Het grappige is dat ik eigenlijk niet zo'n grote fan van risotto was. (Vaak slechte gekregen in een restaurant.) Maar deze was goed geslaagd, als ik het mag zeggen, maar bovenal een verrassend goede combinatie met de asperges.

@Martijn: Helemaal niets!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                Wat is er mis met capucijners met spekjes? :-)
                De spekjes ;-)

Comment

Ook geweldig en doodsimpel: Een goede Insalata Caprese. Voldoende rijpe vleestomaten, buffel-mozzarella (even de dioxine-verhalen uit Italie negeren, want gewone mozzarella is niet meer dan stopverf), verse basilicum - met olijfolie extra vergine, beetje goede wijnazijn, vers gemalen peper, snufje gedroogde Italiaanse kruiden, en - dit maakt het echt af - wat nonchalant gestrooide Fleur du Sel.

Asperges staan morgen op het menu, en ik hoef ze niet eens zelf te koken ook... :-)
                  Clio Mexx 1.4 '97
                  Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Caprese is ook briljant. Cheapo tip: de Aldi heeft mozzarella die erg vriendelijk geprijsd is en toch goed van smaak. 45 cent of zoiets. Die smaakt echt goed, terwijl de euroshopper inderdaad stopverf is en nog duurder ook.

Ik maak er zelf altijd dressing bij van olijfolie en balsamico die modena (de echte, niet de imitatie) met een beetje pesto erdoor. Heerlijk, zo lekker.

Comment

Aldi mozzarella is ook lekker. Aldi is goed voor de el cheapo lekkere dingen. NIet echt geschikt voor vlees of groenten of zo.

Comment

Wat Watchmaker schetst is natuurlijk niet meer echt "eenvoudig". Eenvoud zit niet alleen in de bereiding maar ook het aantal ingredienten. :-)

Een van de beste Italianen waar ik gegeten heb deed het nog minimaler; buffel mozarella, tomaat en basilicum. Klaar, niets meer aan doen.
                        Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Eenvoudig en lekker?

Spaghetti con aglio, olio e peperoncino.

Comment

Anders gewoon tosti's maken, makkelijker wordt het niet :o)
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                              Aldi mozzarella is ook lekker. Aldi is goed voor de el cheapo lekkere dingen. NIet echt geschikt voor vlees of groenten of zo.

Vlees is daarentegen wel weer goed bij de Lidl...
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Tip voor een heerlijk salade:

Verse sperziebonen met blokjes kaas en stukjes augurk in een bowl mengen, en voeg een beetje mayo, peper en zout toe. Heerlijk fris te eten met een zelfgemaakte aardappelsalade.

Eventueel te combineren met ossehaas sate.
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  Vlees is daarentegen wel weer goed bij de Lidl...
                                  Ik was laatst bij de Lidl en een paar dingen zijn daar best wel voor elkaar.
                                  Probleem is dat je voor een aantal zaken daar toch niet kunt slagen en je weer naar andere winkels moet. Echt one-stop shopping voor een hele week is er daar niet bij voor me.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ach, meestal in het zaterdagse rondje loop ik altijd even naar binnen.. ;-)

( toiletpapier, keukenrollen,schoonmaakmiddelen, huishoudfolies)

Comment

* visueel beeld van S-klasse voor de Lidl *

<enter binnensmondse geïrriteerde opmerkingen van halve liter Lidlbier kopende zwervers>
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, dat heb ik al eerder gezegd ( en dan de gezichten als ik in m'n werkkleding naar binnen stap)... ;-)

Ik schaam me nergens voor, ook bij de Action geeft dat leuke effecten.

Comment

simpel; zak schone worteltjes van Ah koken 12 min. Krieltjes bakken ook 12 min. Duits peperbiefstuk bakken 6 min. Verse peterselie uit de vensterbank over de wortelen. Zeezout over de krieltjes en wat water en verse tijm in de pan waar de biefstukjes uit komen voor een beetje jus. Gezond en lekker.

Comment

Worteltjes van AH, krieltjes van AH, vlees van AH ???

Bah.

Comment

Lol @W220.

Gisteren ook weer genoten van een simpele pasta. Alleen maar verse groenten (tomaten, courgette, prei, champignons en paprika), paar teentjes knoflook en kruiden (tijm, basilicum en oregano). Niks zakjes van Knorr of Honig. Ik had de pasta dan weer niet zelf gemaakt. Daar weegt de moeite dan weer niet op tegen het resultaat. Gewoon een italiaanse pasta uit het pak voldoet mijns inziens ook prima.

Beetje peccorino er over. Klaar!
                                              Last edited by Alfisto; 28-04-09, 11:02.

Comment

Gister gnocci gemaakt, met saus van kipreepjes, prei, ui, champignons, tomatenblokkies, knoflook, witte wijn, geitenkaas en mucho des herbes. Erg lekker al zeg ik hetzelf, en ook redelijk eenvoudig.
                                                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Duitse peperbiefstukjes van AH....................the horror.
                                                  Heeft nog niet in de buurt van biefstuk gelegen man!
                                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hoe zat het ook al weer met die biefstuk van AH? Wel grotendeels "scharrelvlees" uit Afrika, maar ligt dan vervolgens meer dan een jaar in het vriespakhuis. (Is dat een woord?)

De argentijnse rumpsteaks zijn dan wel weer goed.

Comment

mag ik me even tegen het 'voedzame' deel van deze maaltijden aanbemoeien? :) Het klinkt allemaal makkelijk te bereiden, zeer goed te eten en een aanvulling op het goede leven. maar erg voedzaam op gebied van eiwit-vet-koolhydraat verhoudingen kan ik het niet noemen. (dus gelet op de voedingswaarden)

Maar als ik daarmee alleen maar vervelend ben hoor ik het wel.
                                                      Forza!

Comment

Ha, die Gastrorebels;

Die crisis begint ook hier aardig voelbaar te worden, zeg. Groeiden de vleesbomen kort geleden nog druipend van de saus tot in de hemelen, nu weten ze niet hoe hard ze elkaar moeten aftroeven met de eenvoudigste maar oh, zo tongstrelende gerechten.
                                                        Wat krijgen we hierna, culinaire kliekjes?
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                          mag ik me even tegen het 'voedzame' deel van deze maaltijden aanbemoeien? :) Het klinkt allemaal makkelijk te bereiden, zeer goed te eten en een aanvulling op het goede leven. maar erg voedzaam op gebied van eiwit-vet-koolhydraat verhoudingen kan ik het niet noemen. (dus gelet op de voedingswaarden)

Maar als ik daarmee alleen maar vervelend ben hoor ik het wel.
                                                          Nou, geef eens een voorbeeld van hoe het wel moet dan? Een tip voor een gezonde, snelle maaltijd lijtk me altijd welkom.

Even over het lidl vlees: koop eens een pak gehakt van de AH en een pak van de lidl en bak die eens in twee pannen naast elkaar. Die zooi van de AH wordt meer gekookt van al het water en vet wat ze erin gestopt hebben dan gebakken.

Comment

Zaterdag wijnproeverij.

De wijnman had een barbecue voor de deur gezet. Daarop groene asperges. Even knapperig grillen, vervolgens in wat olijfolie drenken, citroentje erboven uitknijpen, beetje zeezout erover en zo uit de hand eten. Jummie!

Uiteraard vergezeld van de nodige glazen aspergefähige wijn.
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

Goeie tip. Een eventuele mindere kwaliteit van de asperges valt zo doeltreffend te compenseren met een grotere kwantiteit van de wijn.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Het "lekker magere"gehakt van AH is zo'n 2 jaar oud gemiddeld. ( gerekend tussen de slacht en de feitelijke gehaktproduktie)

Komt idd van Afrikaanse koeden ( jeweetwel 1 koe, 2 koeden..), want die geven lekker mager vlees, het vlees wat den Nederlandschen huisvrouw gaarne blieft....

Nee, als het dan toch van de super komt dan maar de Lidl.

( niet voor niets winnaar van verschillende consumententests)

Comment

Working...
                                                                X