Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energietarieven: vastgezet? Breek 't open

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Energietarieven: vastgezet? Breek 't open

energiecontract af

HILVERSUM - Veel mensen weten niet dat zij van hun vaste contract met hun energieleverancier afkunnen. Ook als de tarieven voor drie of vijf jaar zijn vastgelegd. Dat meldt Radar, het tv-consumentenprogramma van de TROS maandag.

Nu de energiemaatschappijen hebben aangekondigd dat de tarieven per 1 juli fors omlaag gaan voor de mensen met een variabel contract, hebben veel mensen met een vast contract spijt van hun keuze. (duh)

Ze kunnen van hun contract af, als ze een opzegvergoeding betalen. De hoogte daarvan mag van toezichthouder Energiekamer nooit hoger zijn dan 125 euro voor gas en 125 euro voor stroom.
    ---

Als je slim bent breek je het open, vooral gas. Verdien je heel snel weer terug (binnen 1 jaar als je zowel gas als stroom hebt vastgezet en op 1 juli weer opnieuw laat berekenen als de nieuwe energietarieven bekend worden, die gemiddeld 35% lager liggen voor gas en 10% lager voor electriciteit ten opzichte van nu). Ik zou ze dan ook direct vastzetten voor 5 jaar, want volgens mij wordt 't berekend op de olieprijs van 1 januari jl. en uit mijn hoofd gezegd ligt dat zelf lager dan de olieprijs van nu.

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
    Als je slim bent breek je het open, vooral gas.
    Zinloze opmerking natuurlijk, als je slim was geweest dan heb je geen vaste prijs afgesproken.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Klopt, ik heb me er ook altijd over verbaasd, maar nu kan men zich alsnog redden.

Comment

Ik heb niets vastgezet omdat alle bedrijven dat veel te graag wilden.
        En als al die bedrijven je bellen omdat dat zo goedkoop is moet je het dus juist niet doen!
        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

En nu toch weer wel vastzetten?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...zetten___.html
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hm, BE situatie is natuurlijk licht anders, maar ik heb in MEI vorig jaar (dus 2008) mijn tarieven voor 2 jaar bevroren. Heeft iemand een evolutie of zo om te kijken hoe ik er voorsta met de huidige koerswisselingen ... interesse gaat vooral uit naar gas.
            Rock on. RS.

Comment

Working...
            X