Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afvalstoffenheffting 2007, 2008 en 2009 in 1x

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afvalstoffenheffting 2007, 2008 en 2009 in 1x

Vraagje: Mag een Gemeente in 1 keer de afvalstoffenheffing 2007, 2008 Ún 2009 doorbelasten aan een huishouden?

Wij hebben 2006 gewoon in 2007 binnengekregen. Dus ze wisten ons te vinden. Nu krijgen we 2007-2009 in 1 keer binnen. +- 850 euro.

Ik kan er juridisch niets over vinden, maar zie overal staan dat ze het doorgaans jaarlijks wordt afgerekend, meestal in februari. Ik wil 2007 en 2008 dus eigenlijk niet meer betalen, want dan hadden ze 't maar eerder moeten opsturen. Iemand tips voor een bezwaarschrift?

Sorry Dennis, de gemeente staat in zijn recht. Wettelijk gezien moet de aanslag zijn opgelegd drie jaar na het ontstaan van de belastingplicht. Met andere woorden: de aanslag 2007 moet zijn opgelegd voor 1 januari 2010. De gemeente heeft dit gedaan. Het is, op zijn minst gezegd, wel vreemd dat de aanslagen tegelijkertijd zijn opgelegd. Ik ben dan ook van mening dat de gemeente coulant moet zijn met een eventuele betalingsregeling.
    Aan de andere kant kan de gemeente stellen dat je bekend zou kunnen zijn met het feit dat de aanslagen opgelegd worden zodat je met de betalingen rekening had kunnen houden.

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ok, dank je Maurice, helder.

Comment

Vandaag zat er een aanslagbiljet in de bus met 'watersysteemheffingen'.

Die had ik begin dit toch ook al gehad? Even zoeken in de berg 'nog te archiveren' op mijn keukentafel. Gevonden! Ow, die bleek nog van 2008 te zijn, deze is van 2009 :-(.

Maar wat schetst mijn verbazing, de heffing van 2009 is 180 euro!! Die van 2008 was 'maar' 140 euro en dat was zelfs nog gebaseerd op een hogere WOZ waarde. Dat is ruim 25% meer dan vorig jaar!
        Dat kan toch niet zomaar? De gemeentelijke belastingen waren ook al duurder.
        Ik woon alleen en betaal jaarlijks dus 800 euro gemeentelijke belastingen voor een fokking appartementje?! WTF.

Comment

Het zit als volgt: grootgebruikers oftewel bedrijven (met name de boeren) betalen minder en de burgers betalen meer. Eerlijk, toch?
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
          X