Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fire up the BBQ - all your recipes here.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fire up the BBQ - all your recipes here.

Momenteel lokaal wordt er een hele kip geroosterd en gesmoord op woodchips van oude Jack D vaten ... ik laat wel efkes weten of het een beetje de moeite was.

Deze draad trouwens ter ere van de kunst van het BBQ'en, n van de laatste bastions waar vrouwen nog niet in doorgedrongen zijn. Getuige daarvan de nieuwe BBQ spatel die ik gisteren gekocht heb, met ingebouwde bierflessenopener :-)
    Rock on. RS.

Ik weet dat de meesten eigenlijk gewoon zielig grillen op een houtskoolgrill, maar als je dan toch een degelijke Weber hebt aangeschaft of gewoon op gas gaat:

http://www.epicurious.com/recipes/fo...Chicken-102216

2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik zweer bij houtskool. Gas is voor mietjes.

Morgen gaan we ook wat vlees cremeren. Salade, brood en zelfgemaakte tapenade erbij. Niks meer aan doen.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gas is voor mietjes, maar dit mietje was al aan het BBQen in januari :).

Nog een tip: Woot's burgers.

250 rundsgehakt uit de AH, een snuifje knoflookpoeder, wat peper en zout, klotsje soja olie en een handvol paneermeel. Goed kneden, twee ronde burgertjes maken en zo de hete grille op.

Netjes aan twee kanten laten grillen terwijl je het beleg klaar maakt. Het vlees laat je na grillen nog even rusten met een lapje echte cheddar, en vervolgens leg je de burger op je broodje, en garneer je het vlees met BBQ-saus, een schijfje tomaat, een blaadje ijsbergsla, schijfje tomaat, schijfje augurk, en afwerken met spiraaltje tomatenketchup en dotje mosterd. Serveren met lekker dikke frieten en wat rauwkost (geraspte worteltjes, half maantje tomaat, ...).

Wat je ook kan doen is een aardappel met schil opwarmen in de microgolfoven, en vervolgens grillen. Zo ben je zeker dat ook de binnenkant van de aardappel lekker gaar is.

Comment

[email protected], vorige week vertelde familie van de buren me nog enthousiast over de Hoegaarden Kip, inclusief blikje op het vuur en garen voor een uurtje. Stond me wel te bedenken dat dat toch niet het summum van gezond kan zijn, verf, plastic coating, etc ...
          Geef mij maar 'platgeslagen kiek van Nonkel Jef *zaliger*', serieus lekker. Zoals vandaag bewezen.
          Rock on. RS.

Comment

Ja, het is een degelijke Weber - 57cm non-compact. There is no substitute. Hoewel je op een doorgesneden olievat ook redelijk goeie dingen voor elkaar krijgt. Maar tegenwoordig vallen die allemaal onder de milieuwet :-)
            Rock on. RS.

Comment

'k heb een keer uiensoep in een wok op een bbq gemaakt. Was afteraf prima gelukt dus uiensoep met bbq smaak. Wok was gemailleerd (gietijzer) dus prima schoon te krijgen.

Uiensoep met licht gecremeerd smaakje. Lachen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht

Nog een tip: Woot's burgers.

250 rundsgehakt uit de AH,
                Disconnect. Gehakt uit de AH zot sowieso vol water ... try de Delhaize, serieus. :-) de rest klinkt goed. Gummenburgers :-)
                Rock on. RS.

Comment

RS, dan hebben we blijkbaar geluk met de AH in M'streech, want veel water krijg ik er niet uitgeperst :)

Delhaize is hier niet in de buurt. Zal er eens op letten als ik zin heb, maar ik haat eigenlijk winkelen :). Gehakt in de Carrefour is onozel duur. En ik vrees dat Delhaize niet goedkoper is :).

De hamburger is niet zo "speciaal" maar de cheddar en BBQ saus is wel een leuke combinatie. Als je eens lekker noord-amerikaans wil vreten en in Brussel bent: http://www.fatboys-be.com/
                  Last edited by wooter; 02-05-09, 21:12.

Comment

[Homer] Hmmm... Burgerrr...[/Homer] :-)
                    Ik ben er al een poos niet meer geweest maar vroeger (jaartje of 5 terug) kon je bij de Filling Station aan de Tournebride in Lanaken ook een bijzonder aardige hamburger naar binnen schuiven...
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Speklappen marineren in LOBO 'roast red pork seasoning mix' (te koop bij de Toko)..daarna de BBQ op...heerlijk!

gr.
                      Marvin

Comment

LOL, gisteren avond voor het eerst van beer can chicken genoten bij een Amerikaanse ex-collega...

Bij diezelfde collega vroeger ook al eens pulled pork gegeten. Vlees ging 's morgens om 7u op de BBQ/smoker en we hadden eten om 9u 's avonds...

Hij haalt veel inspiratie uit dit boek: de BBQ Bible
                        There are no stupid questions,
                        but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                          Hij haalt veel inspiratie uit dit boek: de BBQ Bible
                          Steekt hier ook in het schap. Aanrader :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                            [Homer] Hmmm... Burgerrr...[/Homer] :-)
                            Ik ben er al een poos niet meer geweest maar vroeger (jaartje of 5 terug) kon je bij de Filling Station aan de Tournebride in Lanaken ook een bijzonder aardige hamburger naar binnen schuiven...
                            Ha! Moet ik ooit nog eens heen; rijdt er altijd langs als ik ga tanken (OeralTank 1,123 p/l momenteel :D). Komende week lijkt me zr geschikt!
                            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Working...
                            X