Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

privacy en internet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• privacy en internet

Koninginnedag 2009

Binnen een paar uur na het drama staat er in het draadje op Geen Stijl een link naar een foto op een Hyves-profiel van de vermoedelijke dader R.Tates. Naar wat nu blijkt de foute R. Tates...........Meneer staat dankzij deze zoek-actie door een amateur wel pontificaal op de voorpagina van het AD vandaag, met alle gevolgen van dien. Meneer "heeft geen leven meer" en wordt de hele dag lastiggevallen.........Leuk joh!

http://www.geenstijl.nl/archives/images/tatesfout.html

Of........

Je heet Bart Vis, rijdt in een Corrado en hebt op Koninginnedag de vette pech dat je onbezonnen actie om een spiegel van een auto af te meppen wordt opgenomen op camera. Het filmpje staat vandaag op Dumpert, men ziet een URL op een bodywarmer en binnen de kortst mogelijke keren heeft men de dader gevonden en aan het eind van de middag staat dit bericht op Geen Stijl:

GEZOCHT: boomklever Bart uit Almere

Laten we Bart Vis uit Almere eens in de picture zetten. Bart is een Volkswagen Corrado-fan en mede-eigenaar van dutchelitestylers.com (nickname corradog60). Dutchelitestylers is een boomkleverforum waarin de onderkant van de markt over hun tupperware-autmobielen praat. Da's prima. Maar waarom moet en we Bart hebben? Bart was afgelopen weekeinde met wat vriendjes naar de grote stad. En ja, in de stad heb je mensen die oversteken. Bart werd boos op een mevrouw in een (ietsiepietsie) duurdere auto dan die van hemzelf en Bart ging even lekker los, zoals in het filmpje te zien is. In politietermen noemen we dit 'openlijke geweldpleging'. Best lullig want de gefilmde mevrouw zit nu met een kapotte spiegel en kapot been. Dus Bart, hup betalen en snel. Want we worden godverdomme zo ontzettend zat van jouw soort boomklevende, VMBO-ende opgeschoren, partyflockende tiefustuig met je Volkswagen Corrado met fake Xenon-lichten die je wegens geldgebrek alweer hebt verkocht. Tijd om diep en lang te bukken ventje. Met je vriendjes een oudere mevrouw bedreigen? Meld jezelf nu binnen 5 minuten nadat je dit leest bij de politie en zorg maar dat je ons overtuigt dat je dit gedaan hebt.. Zo niet, gaan we pas écht terugpesten. Moet maar eens afgelopen zijn met dit soort types, fuckert.
    Update: Meneer belt NU de politie, naar het schijnt.

Er blijft ook NIETS meer ongezien tegenwoordig en met alle informatie op het internet en het aan elkaar knopen van gegevens hebben ze een ieder zo te pakken. Prettig idee he?
    Last edited by ExTaxi; 04-05-09, 18:04.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Ja, vind ik wel. Ik heb een gigantische hekel aan zulk soort gasten als die Bart V.
    Als ze dan zoiets flikken, mogen ze van mij aan de schandpaal.

Even over die blunder van de AD :
    De dader is dood, welke idioot gaat iemand nou lastig vallen die dood zou moeten zijn?
    Net als die rare knakkers die rijders van een zwarte Swift gaan bedreigen.

Natuurlijk is het kloten als jouw foto zo groot in de krant staat, maar iedereen weet (zeker nu) dat het om een fout gaat.
    Ik zou het veel erger vinden als de echte dader nog zou rondlopen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Daarom is het én een voorbeeld waarin het mooi is dat ze zo'n gast snel hebben en aan de andere kant het gevaar er van.

Comment

De journalist die snel wil scoren is 't probleem. Als ie z'n bron had gecontroleerd (een beller is sneller ?) was 't niet zo'n blunder geweest.

Comment

Link naar Hyves profiel van Tates? Binnen een paar uur stonden zijn NAW-gegevens op het internet! Daar schrok ik pas van.......
          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

GS had Tates vrij snel via een reaguurder gevonden, die in de kentekendatabase van het RDW kon kijken. Wel met zijn oude adres, waar hij een jaar eerder al vertrokken was. Toen GS doorhad dat het adres niet meer klopte, werd dat deel van de informatie ook geweerd van de GS server.
            Niet iets heel speciaals dus. Dat Hyve profieletje is tamelijk lullig. Dat kwam ook vrij snel bij GS langs, maar werd redelijk spoedig daarna al gekenmerkt als "niet de goede Tates". Dat het AD daarna toch nog de hyves-foto plaatst is ronduit dom. Overigens beweert het AD wel, dat ze bij 5 (vijf) vrienden en kennissen van Tates de foto hebben gechecked. Helaas: het waren blijkbaar niet zulke goede vrienden van Tates.

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Even over die blunder van de AD :
            De dader is dood, welke idioot gaat iemand nou lastig vallen die dood zou moeten zijn?
            Net als die rare knakkers die rijders van een zwarte Swift gaan bedreigen.

Natuurlijk is het kloten als jouw foto zo groot in de krant staat, maar iedereen weet (zeker nu) dat het om een fout gaat.
            Ik zou het veel erger vinden als de echte dader nog zou rondlopen.
            Er zijn dus genoeg mongolen die een hyves site lastig vallen. Helaas zijn er op deze wereld meer debielen, dan mensen die fatsoenlijk kunnen nadenken. En ik kan me goed voorstellen dat die andere tates zijn hyve-site wel kan sluiten. Dit soort dingen luwen niet in een maandje, over een jaar krijgt hij nog onzinmail. Een vergelijking maken met het "erger vinden als de echte dader nog zou rondlopen" lijkt me dan ook niet op zijn plaats. Daarmee deklasseer je de ellende van iemand middels een idiote vergelijking.
            When men were men

Comment

Dit is vooral een gevaarlijke ontwikkeling omdat het gros van Nederland het IQ van CM heeft.

Het feit dat er op dit moment door een stel nono's de spiegels van zwarte Swiftjes afgetrapt worden, het feit dat het überplebs in de Galgenwaard niet een minuut z'n bek dicht kan houden, het feit dat Wilders (virtueel) op 25+ zetels staat, het feit dat duizenden mensen dagelijks de moeite nemen om op Telegraaf.nl de meest stompzinnige reacties te plaatsen, het aantal voorbeelden is schrikbarend groot.

We're fucked :-)
              2019 Volvo V60 T6

Comment

dat dit land vol met debielen zit wisten we toch al?

toen dick advocaat faalde tijdens het kampioenschap voetbal ,werd ie bedreigd ,terwijl ie kort daarvoor nog opgehemeld werd
                ook werden bij de kliniek waar ie zn matje had laten transplanteren naar zn kale schedel (jaaaaren geleden) ,de ruiten ingegooid en de auto's bekrast

of toen oj simpson vluchte op tv in zn ford bronco , moest iedereen er 1 hebben in amerika
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Om het niveau van Nederland in te schatten volstaat het de gemiddelde reacties te lezen op een voetbal-bericht op telegraaf.nl

Kijk bijvoorbeeld eens naar de 363(!) reacties op dit verhaaltje:
                  http://www.telegraaf.nl/telesport/vo...Kasteel__.html

Je kunt er om lachen, als het niet zo triest zou zijn.
                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht

of toen oj simpson vluchte op tv in zn ford bronco , moest iedereen er 1 hebben in amerika
                    zitten daar ook allemaal debiele nederlanders motroosje? :-O

Comment

hey maar het andere voorbeeld vind ik dan wel weer grappig. Zo'n gastje die even de bink uit gaat hangen en dan een paar dagen later wsl met hangende pootjes bij het politieburo zichzelf kom aangeven.

Het niet leuke aan dit alle is, met het koppelen van zoveel informatie kan de "dader" snel gevonden worden.....maar o wee als dat dus de verkeerde is. Dan heeft die persoon een groot probleem want het seniele nederlandse volk dat elke dag hun iditote meningen ventileert op fora zoals GS heeft de persoon al veroordeeld en zijn al onderweg naar zijn huis.

Dit is overigens niets nieuws.....ook met Vokert van der Graaf ging het zo.....stonden ze ook binnen de kortst mogelijke keren voor zijn huis.
                      Maar goed, je doet er weinig aan, alleen er goed over nadenken wat je op het internet zet, maar daar denken heel veel mensen echt niet over na, ook hier niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                        zitten daar ook allemaal debiele nederlanders motroosje? :-O
                        nee debiele amerikanen ;-)
                        idiotie zal wel niet aan landsgrenzen gebonden zijn
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3..._leef____.html
                          Haha, telefonisch bedreigen. Er lopen teveel debielen in dit land rond.

"triiiing, triiiing"
                          "Hallo, met Richard Tates"
                          "Ja, paardenkop, Ik maak je dood om de aanslag waar je bij omgekomen bent"
                          "......"

Zoiets?

Aanvulling: AD heeft op de voorpagina van de papieren krant een grote rectificatie.
                          Last edited by ingmar; 05-05-09, 07:32.
                          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                            http://www.telegraaf.nl/binnenland/3..._leef____.html
                            Haha, telefonisch bedreigen. Er lopen teveel debielen in dit land rond.

"triiiing, triiiing"
                            "Hallo, met Richard Tates"
                            "Ja, paardenkop, Ik maak je dood om de aanslag waar je bij omgekomen bent"
                            "......"

Zoiets?

Aanvulling: AD heeft op de voorpagina van de papieren krant een grote rectificatie.
                            aan de ene kant te lachwekkend en zwakzinnig voor woorden
                            aan de andere kant sta je niet te lachen met zoveel mogolen achter je aan

Comment

Ik deel de zorg van ET wel eigenlijk.

Op je 16e wandel je vrolijk door maastricht centrum. Eoa blinde huisvrouw zoekt haar mobiel in de handschoenenkast van haar Alto en rijdt daarbij tegen jou aan. Omststanders zien dat en pakken vast de mobiel om te filmen terwijl jij in afwachting van een excuus naar de alto loopt. Bij de alto gekomen krijg je meteen een grote bek en stapt het wijf weer in om weg te rijden. Net op het moment dat jij beseft wat er gebeurd en in een vlaag van woede een deuk in de koffer slaat zijn de filmcamera's in de mobieltjes opgetsart.

De volgende dag staat je naam in de titel van het bericht dat over de uiterst laffe daad waarbij mijn huismuts slachtoffer is geworden van agressie op internet, in een uurtje tijd staan je telefoonnummer en adres erbij en wordt je platgebeld en bedreigd. Jaren later soliciteer je na je studie bij de Rabobank, zoals het hoort googlen ze daar even op je naam....

Dit is gewoon een 'moderne' variant van het middeleeuwse volksgericht.

Comment

Praat dat een deuk in de koffer goed? Geweld op auto's en ander andermans bezit is vooral een vorm van makkelijke agressiviteit: die koffer schopt heus niet terug.

Wil je verhaal, vraag je getuigen om de nummerplaat, of mep je direct die muts zelf tegen de vlakte...
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Nee, natuurlijk praat dat die deuk niet goed, absoluut niet. Maar de gevolgen zijn dan wel behoorlijk buiten proporties, niet?

Voor de strafbepaling hebben we sinds zo'n beetje de middeleeuwen al een hele overheidsorganisatie die zich daarmee professioneel bezig houdt.

Comment

Hockeylul ???? ;-)
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

da's geen volksgericht, da's eigen rechter ;)

Comment

Dusseuh, bij welk SNS-filiaal ben je uiteindelijk gaan werken, MIOB? :)

Verder wel met je eens, trouwens.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Goh, ik ben dan weer voorstander van het besef dat je verantwoordelijk moet zijn voor je daden. En voor je imago op internet.

Dat betekent dus dat je bv er rekening mee moet houden dat als je gaat vermelden dat je de leaser over de nurburgring jakkerde, een mogelijke werkgever dit kan terugvinden in een Google zoektocht. En dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat de werkgever reservaties heeft over het geven van een leaser als je daar anders mee omspringt dan het normale verwachtingspatroon.

Dus ja, ik let wel op met wat ik schrijf en laat zien op internet. Je doet thuis toch ook de gordijnen dicht als je met MdV van bil gaat?

Comment

Tuurlijk, wooter. Maar 't is wel chargeren wat je nu doet. We snappen allemaal dat als je een Knotje doet met je lease-Astra, dat je dat niet in geuren en kleuren met van kentekens voorziene foto's op internet moet knallen.

Maarreuh, eigenrecht onder leiding van de verlichte redactie van GeenStijl.nl - pfff, da's nog wel een paar bruggen verder hoor.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Eigenrecht via GS? De idioten die een levende Swift-rijder of naamgenoot van de dader aanspreken sporen natuurlijk niet, maar Bartje's optreden vind ik een mooie les waarom je beter eerst denkt alvorens te doen. En als men via Dumpert.nl en GS erachter kan komen wie dat heethoofd is, lijkt me dat een perfecte score. Je zou zelf niet liever hebben moest iemand de spiegel van je bella eraf knikkeren. Dat zijn kop over het internet gaat is collateral damage...

Comment

Wat is het probleem?

Men heeft beelden van een vernieling en vraagt op GS naar mensen die de indentiteit van de verdachte kennen. Dat doet de AVRO al sinds '82.
                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Moet eerlijk zeggen dat ik die stunt rond om die Bart Vis ook niet erg vind.

Als ie niet als een mongool was gaan schreeuwen en spiegeltjes eraf trappen, had ie niet op internet gestaan. Isse simpel.

Voor de rest is 90 procent van 't Geenstijl-publiek natuurlijk van hetzelfde type als die Bart, dus ach. Plebs.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Die bedreigingen aan het adres van de Tates die nog leeft zijn van ongekend Tokkie niveau.

Ik begrijp daar werkelijk gen snars van, dat is maar goed ook toch ? Moet je de reacties eens lezen op telegraaf.nl..................op artiekelen over welk onderwerp dan ook.

Blijkbaar heeft de thuiszittende tante Bep en de arbeidsongeschikte henk de tegelzetter behoefte aan een platform waar je je bek op digitale wijze een ongezouten douw kunt geven. Ongekend triest, ik krijg daar echt jeuk van als het me onbedoeld onder ogen komt.

Dat alles vandaag de dag op het internet aan de publieke schandpaal gehangen wordt, tja geen beter vermaak dan leedvermaak gaat wel op denk ik.

E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                      Moet eerlijk zeggen dat ik die stunt rond om die Bart Vis ook niet erg vind.

Als ie niet als een mongool was gaan schreeuwen en spiegeltjes eraf trappen, had ie niet op internet gestaan. Isse simpel.

Voor de rest is 90 procent van 't Geenstijl-publiek natuurlijk van hetzelfde type als die Bart, dus ach. Plebs.
                                                      Zo laag opgeleid lijkt de gemiddelde GS-er dan toch weer niet te zijn. ;-))

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

Aan de andere kant je hebt maar een paar amoebe's nodig die de verkeerde Tates gaan lastig vallen en die zitten er ongetwijfeld ook voldoende op GS.

Groet
                                                      GJ

Comment

GJ,

Dat onderzoek lijkt me eerder te bevestigen dat de lat bij 'hoogopgeleid' in Nederland tegenwoordig triest laag ligt...
                                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

@brun:
                                                          Tut tut, ho ho. Als ik een beetje selectief jou ga citeren, kom je ook niet verder dan VMBO niveau 3. Om te beginnen met het affakkelen van een onderzoek, zonder naar de exacte gegevens te kijken.
                                                          Je moet GS niet zo serieus nemen, en 95% van de reacties ook niet. Die paar echte idioten die er tussen lopen, zijn een minderheid.
                                                          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                                            @brun:
                                                            Tut tut, ho ho. Als ik een beetje selectief jou ga citeren, kom je ook niet verder dan VMBO niveau 3. Om te beginnen met het affakkelen van een onderzoek, zonder naar de exacte gegevens te kijken.
                                                            Je moet GS niet zo serieus nemen, en 95% van de reacties ook niet. Die paar echte idioten die er tussen lopen, zijn een minderheid.
                                                            Mwah. Kweenie of ik er wel zo ver naast zit.

In the good old days betekende 'hoogopgeleid' ook dat je een goed besef van sociaal bewustzijn meekreeg. Dat hoorde bij de sociale status die je verkreeg als je zo'n opleiding voltooide. Je wist dan hoe het hoorde in de maatschappij, om het maar even ouderwets te zeggen. Of, zoals het nu heet: je had een hoge emotionele intelligentie.

Dat is blijkbaar niet meer zo. Want als Geenstijlers overwegend hoogopgeleid zijn, zijn er dus veel hoogopgeleiden die het ondanks hun geestelijk niveau grappig vinden om in hun vrije tijd mongeaul-afzeikcommentaartjes op een weblog achter te laten.

In mijn ogen is zulk volk gewoon plebs met een bul op zak.

Zo. :-)

Comment

Ach kom. Vroeger leek het alsof hoogopgeleid tevens een goed sociaal bewustzijn betekende. Maar dat heeft meer te maken met het niet inzichtelijk zijn hoe de hoogopgeleidde (en tevens happy few) te werk gingen. Sociale status is niet hetzelfde als een sociaal bewustzijn.
                                                              Ongeacht het tijdperk was hoogopgeleid zijn gelijk aan uitbuiting. De albert schweitzers waren veruit in de minderheid.
                                                              When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                                GJ,

Dat onderzoek lijkt me eerder te bevestigen dat de lat bij 'hoogopgeleid' in Nederland tegenwoordig triest laag ligt...
                                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Working...
                                                                X