Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis verkopen in Frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Huis verkopen in Frankrijk

In de familie wordt een huis in Frankrijk verkocht. Nu ligt dat midden in de Bourgogne, vlak onder de Morvan. Super stil, rustig en een eind weg van alles. Huis is eenvoudig, maar wel van alles voorzien.

Nu is hier vast een groep liefhebbers voor, maar hoe zou ik die het beste kunnen bereiken? We hebben een website gebouwd om mee te adverteren.
    ( www.maisonaumorvan.nl )

Naast de vraag om advies, nu meteen een schaamteloze plug. ;)

Iemand ervaringen met een huis verkopen in Frankrijk? Adviezen voor wat betreft het adverteren of de website?
    Forza!

Veel mensen kijken tegenwoordig gewoon op marktplaats. Mail het verder gewoon rond en bespreek 't op feestjes. Een locale makelaar (hier in NL) wil 't soms wel voor een schappelijk prijsje in zijn etalage hangen.

Ik vind 't een erg leuk huis voor d'rbij, zoiets zou ik ooit wel willen, misschien liever iets aan 't water, maar de ligging zo tegen die heuvel vind ik prachtig, dat geeft me alleen bij 't zien al een ontspannen vakantiegevoel. Het doet me denken aan het huis van een zakenrelatie van mijn pa waar we ooit een week of 2 zaten, dat was in de Dordogne. Dit is ook lekker in the middle of nowhere. Groot zat om wat vrienden/familie uit te nodigen. Prijs ligt op dit moment wellicht iets aan de hoge kant, maar is vast en zeker bespreekbaar? Je kunt er geen pijl op trekken, zo'n huis kan 2 jaar te koop staan, of het is in 2 weken weg. De website is in ieder geval duidelijk, ik zou er zelf interieurfoto's bij plaatsen. Een foto van een open haard of houtkachel doet 't natuurlijk goed. Glaasje wijn erbij, stukje stookbrood met kaas. Waarom doen ze 't eigenlijk weg? :)

Comment

De eigenaren zijn opa en oma, en die zijn het erheen rijden een beetje zat. Dat wordt ook wat moeilijker.
      De kinderen houden meer van strandvakanties en hebben het wel een beetje gezien na al die jaren daar.

Foto's van het interieur schieten inderdaad wat tekort, daar moeten bij het volgende bezoek wat extra van gemaakt worden. De ligging is zoals je zegt wel super. Mooi op een heuvel met een erg uitgestrekt uitzicht. Rustgevender krijg je het ook niet. Echt een huisje om met familie heen te gaan, en een hoop wijn en kaas te kopen.

Prijs is uiteraard onderhandelbaar, goed dat je het zegt.

De makelaars in Frankrijk doen overigens bar weinig voor hun geld, en dat met 8% courtage. Daar dromen ze in hier van. Maar goed, daar verkopen ze 1 huis per maand oid. :)
      Forza!

Comment

makelaarsland.fr is dus een leuke nieuwe business in een bestaande markt daar? :)

Ok duidelijk, moet goedkomen met dat huis. Je moet 't zo zien, voor 150.000 euro is er heeeeel veel te koop in Frankrijk, op je site toon je al heel duidelijk wat de usp's zijn van dit object en wat je in de omgeving zoal kunt vinden aan praktische, nuttige en leuke dingen. Het geeft mij in ieder geval een goed beeld en dat is weleens anders met advertenties van huizen in Frankrijk. Mensen die een huis zoeken met een zwembad, meertje/zee voor de deur of gelegen in een fraaie gezellig stad, die zappen snel verder, dus de mensen die eropaf komen, komen heel gericht. Volgens mij is 't belangrijk dat je uberhaupt n kijker krijgt, want als die 't financieel kan behappen is 't zo rond...

Comment

Ervaring met huis verkopen in frankrijk: check (6 jaar terug)
          Wij/ik heb het huis via een franse makelaar aan een fransman verkocht. Makelaar was ook goed met engelsen: we hebben tweemaal engelse kijkers gehad, maar uiteindelijk aan een fransman verkocht.
          Wat je ziet is dat er bijna altijd via franse (maar nederlands sprekende makelaars) wordt geadverteerd, gekocht en verkocht. Tenminste: alle blaadjes/tijdschriften met huizen in frankrijk (uitgegeven in nederland) zijn gevuld met advertenties van Franse makelaars. Redeneer ook eens vanuit de kant van de koper. Hoe benader je als koper de markt. Vaak is dat redelijk impulsief. Men bekijkt ter plekke eens een etalage van een makelaar, haalt eens een makelaarskrantje, doet via google en franse websites een search. Ik heb nog nooit van nederlanders gehoord die zich via een nederlandse makelaar orienteren op een frans huis
          Mijn ervaring is dat het vooral een kwestie van geduld is. Regel meteen een goede notaris, en volgens mij zijn de spelregels voor franse makelaars niet gelijk aan die van nederlandse makelaars.
          Reden om het niet via een nederlandse makelaar aan te bieden was, dat je dan toch beperkt in kopers. Een nederlandse makelaar richt zich echt alleen op de nederlandse kopers.
          Hou er trouwens rekening mee dat de markt behoorlijk op zijn gat ligt. De engelsen hebben geen geld, je moet het net treffen met een bereidwillige fransman en de nederlanders willen volgens mij op het moment ook niet. Onze koper was de zoon van een buurman. Wij wisten dat hij genoeg geld had, en hij wist wat voor huis het was. Verder hebben we naast de makelaar ook veel hulp van bevriende franse kennissen gehad, die de finesses van het woning-verkopen in frankrijk konden uitleggen. Het scheelde met name een boel gezeur bij de notaris (terwijl die notaris aan ons als n van de betere was aanbevolen).
          Last edited by ingmar; 11-05-09, 18:43.
          When men were men

Comment

www.marche.fr werkt ook goed. Dat is de franse marktplaats van nederlander Arnold Verhoeven (bekend wat z'n boekjes over de cote d'azure).

Zoekopdracht op marche.fr in rubriek "immobilier a vendre" (hois te koip) levert
            deze resultaten op:

http://www.marche.fr/sousRubrique.ph...cherche|type=0

Weet je meteen wat de concurrenten zijn en tegen welke prijs ze te koop staan.

Comment

Goede tips, bedankt!

Het is inderdaad geduld hebben, en het stond al een tijdje 'stil' in de verkoop. Maar dat zette al helemaal geen zoden aan de dijk.

Ik ga die marche.fr ook proberen.
              Forza!

Comment

Marche.fr is wel een goede site. Zit ik ook weleens op weg te dromen.
                Soms zit je echt verbaasd te kijken, dat het ene object in een populaire regio vele tonnen doet en een vergelijkbaar object in the middle of nowhere slechts enkele tienduizenden euro's.

Comment

Hmm, qua prijs is het in vergelijking met andere huizen uit de regio niet slecht. Ook best wat belangstelling vanuit Nederland en al aardig wat mensen die van de zomer tijdens hun vakantie wel willen komen kijken.

Ik zoek nog wat goed bezochte nederlandse frankrijk fora. Iemand ideen?
                  Forza!

Comment

Via startpagina is er wel een site te vinden.
                    When men were men

Comment

heerlijk afgelegen plek , waar je in alle rust en stilte door een paar gebivakmutste oostblokkers ,gekneveld doodgeslagen kunt worden voor wat sieraden en een paar honderd euro ;-)

als je het toch plugt , wat moet het kosten ongeveer?
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

je bedoelt dat ik het ook nog even op forum.levensmoe.nl moet posten? :)

Vraagprijs staat ook op de website: 159.000,-
                        Forza!

Comment

Lezen is zo moeilijk.

PRIJS

De prijs van het huis, compleet ingericht en z te betrekken, bedraagt
                          159.000,- Er zijn geen makelaarskosten, de Franse notaris brengt aan de koper ca 8 10% rechten en kosten in rekening. Meer informatie kunt u aanvragen via het contactformulier.
                          Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

thx Nico :)
                            Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                              je bedoelt dat ik het ook nog even op forum.levensmoe.nl moet posten? :)

Vraagprijs staat ook op de website: € 159.000,-
                              ah niet gezien ;-) heb jij een assistent die nico heet in dienst ? ;-)

tja leuk huisje, zo zie je maar weer wat levensruimte met de kwaliteit van leven kan doen , en de prijs ligt wat lager

"de Franse notaris brengt aan de koper ca 8 10% rechten en kosten in rekening"

leuke beschermde gelegaliseerde afpersing van 15000 euro voor een paar administratieve handelingen
                              die oostblokkers kunnen beter voor notaris gaan leren ;-)
                              Last edited by motroosje; 15-05-09, 10:42.
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                heerlijk afgelegen plek , waar je in alle rust en stilte door een paar gebivakmutste oostblokkers ,gekneveld doodgeslagen kunt worden voor wat sieraden en een paar honderd euro ;-)

als je het toch plugt , wat moet het kosten ongeveer?

Hmmm, eerst ff een enorm pluspunt noemen en dan laten blijken dat je de site niet bekeken hebt, alwaar de prijs vermeld staat. :-)

Ontopic, ziet er leuk uit en de gedachte van een 2e thuisbasis spreekt me wel aan. Aan de andere kant, er is nog zoveel dat ik wil zien van de wereld dat ik die 160K vooralsnog liever spendeer aan vakanties all over the world.
                                Lijkt me dat de doelgroep zit in middelbare stellen, waarvan de kids het huis uit zijn en met de verzilverde (of te verzilveren) overwaarde van hun eerste huis een dergelijke, rustige stek wensen.
                                Last edited by Eddieee; 15-05-09, 10:48.
                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                  "de Franse notaris brengt aan de koper ca 8 10% rechten en kosten in rekening"

leuke beschermde gelegaliseerde afpersing van 15000 euro voor een paar administratieve handelingen
                                  die oostblokkers kunnen beter voor notaris gaan leren ;-)
                                  Hmja, het is veel geld voor een notaris. Zeker als je het vergelijkt met de Nederlandse tarieven. Maar de makelaars in die kleine dorpjes verkopen maar enkele huizen per jaar, het moet toch ergens wat opleveren.
                                  Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                    Hmmm, eerst ff een enorm pluspunt noemen en dan laten blijken dat je de site niet bekeken hebt, alwaar de prijs vermeld staat. :-)
                                    ik had de foto's vluchtig bekeken , meer niet
                                    zat verder ook geen negatieve bijbedoeling bij, behalve "grappig" te zijn

Comment

@motroosje:
                                      Prima joh, denk toch dat er hier geen potentile koper meeleest en nu is afgeschrikt door de gedachte aan een stropende balkanbende.
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik kreeg net een PB van Motroosje dat het 'm spijt en dat hij het huis voor de vraagprijs overneemt als het over een half jaar nog niet verkocht is.

Dat is dan wel weer netjes van 'm. ;)
                                        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          @motroosje:
                                          Prima joh, denk toch dat er hier geen potentile koper meeleest en nu is afgeschrikt door de gedachte aan een stropende balkanbende.
                                          tuurlijk niet joh ik ga toch niet serieus lieve oostblokkers stigmatiseren met bijv roven en betonnen onderbroeken , als ze hun zin willen hebben ;-)

en als er toch ook door je wat serieus opgenomen reactie een kern van waarheid in zou zitten in jouw hoofd, dan telt een gewaarschuwd mens voor 2 toch?
                                          we willen mensen toch niet onjuist informeren?
                                          waarom dacht je anders dat die scudetto zo graag van zon leuk huis afwil ;-)

de echte serieus geinteresseerde koper laat zich daar niet vanaf houden
                                          een ander afgelegen huis zou immers hetzelfde "risico"hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                            Ik kreeg net een PB van Motroosje dat het 'm spijt en dat hij het huis voor de vraagprijs overneemt als het over een half jaar nog niet verkocht is.

Dat is dan wel weer netjes van 'm. ;)
                                            alleen als je em in duitsland voor me zet ;-) zonder meerprijs , ben al weer helemaal genezen van die arrogante knoflookvreters sinds mn bezoek daar een maand geleden

zag een hoop negatieve vooroordelen daar weer bevestigd
                                            en de postieveve vooroordelen gelukkig als goedmakertje weer in duitsland bevestigd

Comment

Heeft SS39-45 niet nog wat leuks in Duitsland te koop staan, binnenkort? :)
                                              Forza!

Comment

*kick*

Ik kreeg er net een PM over, maar bij deze wil ik even melden dat het verkocht is. Voor nagenoeg de vraagprijs trouwens, dus het kn nog steeds. :)
                                                Forza!

Comment

Mooi, nu weer iets terugkopen VER onder de vraagprijs. :)

Is Motroosje de koper trouwens? Had 'ie toch beloofd? Hehe
                                                  Last edited by Dennis Cavallino; 11-03-10, 11:43.

Comment

Er wordt niets teruggekocht, dus dat kan allemaal uitgegeven worden! :)
                                                    Forza!

Comment

Working...
                                                    X