Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

#$%*-lijers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• #$%*-lijers

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Eindelijk kon ik mijn nieuwe auto ophalen.

Vanmorgen was deze dus al opengebroken. Kenwood navigatie eruit gesloopt en stom, stom, stom, mijn jas met portemonnee met zo'n beetje al mijn pasjes incl. rijbewijs er in en een mapje met zo'n 15 (orginele) DVD-films. Met de nadruk op gesloopt. Héle dashboard aan gort. Nog geen 200km op de teller. Gaat waarschijnlijk weekje of 3 duren voordat ik mijn auto terug heb.

Er zit wel een alarm in de auto, maar zonder bewegingsmelder. M.a.w. de heren konden simpelweg het slot forceren en het alarm ging dus niet af omdat het lijkt alsof de sleutel is gebruikt. Op het eerste gezicht was er geen inbraakschade te zien, waarop de leasemij vrolijk aangaf dat het dan niet onder de verzekering viel. Gelukkig was de agent waarbij ik aangifte deed wel zo scherp om te zien dat er wel degelijk met het slot gekloot was.

Ben inmiddels bezig met de leasemij om een beter alarm (met bewegingsmelder) in te laten bouwen. De agent in funktie wist mij echter te melden dat het dievengilde slechts 5 á 10 minuten nodig heeft om zo'n navsysteem eruit te slopen, dus ik vraag me sterk af hoeveel zin zo'n peperduur alarmsysteem heeft.

Ik zit nu te wachten op een vervangende auto.

Ben er goed ziek van.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

WTF dat is echt zuur!

Wat voor auto en navigatiesysteem gaat het om?

Sterkte met de afhandeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
      Kenwood navigatie eruit gesloopt en stom, stom, stom, mijn jas met portemonnee met zo'n beetje al mijn pasjes incl. rijbewijs er in en een mapje met zo'n 15 (orginele) DVD-films.
      http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=225 ?
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Geelhoed toont zijn fijngevoeligheid weer eens. Sympathiek.

Klote, iOnline. Hopelijk heb je hem snel weer terug.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

wow, wat zou ik daar ook ontzettend zuur van zijn.

Ze zeggen dat het eerste krasje altijd het meeste pijn doet, maar dit is wel heel erg doorbijten meteen :/
          Forza!

Comment

Dank je Geelhoed, voel me een stuk beter.

Krijg zojuist een Toyota Auris 1.4 basisinstapper van de leasemij. Daar zal ik het de komende 3 weken mee moeten doen.

Ik ga zo maar ff naar de deelgemeente, een nieuw rijbewijs aanvragen. Hoor net dat je bij diefstal van je rijbewijs nog een extra gemeentelijke heffing krijgt boven op de normale prijs van een rijbewijs als zout in de wonden en bedenk me net dat mijn tweede telefoon ook nog in de jas zat.

Ik heb een heerlijke dag tot nu toe.

Comment

Dat is natuurlijk weer mooi K.U.T. zeg.
              Sterkte ermee iig.

DVD is gelukkig het minst erg, ik help je wel:-)
              2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                WTF dat is echt zuur!

Wat voor auto en navigatiesysteem gaat het om?

Sterkte met de afhandeling.
                Kenwood 5240BT. Heb er slechts anderhalve dag mee mogen spelen, maar echt een supersysteem. BT handsfree werkte super, goed geluid en mooie nav. Maar goed, ik ga zo maar kijken of ik BNR kan ontvangen op de Toyota standaardradio in m'n Auris 1.4 pauperbasicinstapper.

Comment

Mooi k*t, sterkte ermee.

Vanochtend was mijn collega met zijn nieuwe Audi A3 (van 1 week oud) ook aan de beurt, ruit ingeslagen en navi-systeem eruit gejat :-(.

Comment

Goed klote zeg. Maar wat voor auto was het nu? Gelukkig zijn er kennelijk ook nog Gummers die een leasert bestellen zonder daar 10.000 posts voor nodig te hebben ;-).

Frappant trouwens dat-ie wordt opengetikt in het 1e weekend dat je hem hebt. Kennis van me heeft een Golf VI en bij haar is op dag 1 de RNS 510 eruit gesloopt, terwijl de auto verscholen op een oprit stond. Dan ga ja vanzelf denken dat iemand van de dealer er iets mee te maken heeft.

edit: Ruud bevestigd het nog maar eens, gewoon geen navi meer bestellen voor je VAG-hok.

Comment

Da's klote. MP in de gaten houden of er een Kenwood 5240BT aangeboden wordt. ZO ja, een afspraak maken met die vrienden.
                      ---------------------------
                      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                        Goed klote zeg. Maar wat voor auto was het nu? Gelukkig zijn er kennelijk ook nog Gummers die een leasert bestellen zonder daar 10.000 posts voor nodig te hebben ;-).

Frappant trouwens dat-ie wordt opengetikt in het 1e weekend dat je hem hebt. Kennis van me heeft een Golf VI en bij haar is op dag 1 de RNS 510 eruit gesloopt, terwijl de auto verscholen op een oprit stond. Dan ga ja vanzelf denken dat iemand van de dealer er iets mee te maken heeft.

edit: Ruud bevestigd het nog maar eens, gewoon geen navi meer bestellen voor je VAG-hok.

Als ik me niet verhis heeft iOnline al eerder ergens gemeld dat hij een Honda Civic Hybrid ging rijden. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat God onmiddellijk straft, maar dat zou flauw zijn. ;-))

Ik hou het dus maar bij een welgemeend klote voor je. :-(((

Ben wel blij dat ik een af-fabrief systeem heb wat iets minder in trek is en dat hopelijk en stuk moeilijker (of nog beter: niet) uit te bouwen is binnen de daarvoor door het dievengilde benodigde tijd.

Groet
                        GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Honda Hybrid, welliswaar full options (met 17" lm, sportpakket, leder, navsysteem, audio upgrade en subwoofer), maar niet echt iets om trots op Gummen over te pennen, vandaar.

Ik las trouwens op een ander forum over dubbeldin systemen wel 5 of 6 reacties in korte tijd van mensen die kort na aanschaf al hun systeem aan het dievengilde waren verloren. Idd erg bedenkelijk. Moet snel een oplossing komen van de fabrikanten lijkt mij.

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          Dat is natuurlijk weer mooi K.U.T. zeg.
                          Sterkte ermee iig.

DVD is gelukkig het minst erg, ik help je wel:-)
                          Dank je. Je bent te goed. De meeste DVDs waren vervangbaar, op 2 opnames van live optredens na:

The Prodigy - Their Law - The Singles - 1990-2005
                          Underworld - Everything, everything - Live (Klonk zó lekker in mijn nieuwe autootje... :( )

Ik acht de kans klein, maar mocht je iets kunnen betekenen dan is mijn dank oneindig. :)
                          Last edited by iOnline; 11-05-09, 13:32.

Comment

Ah je probeerde dus stil te houden dat je in een accubak rijdt ;-) Er rijden trouwens wel meer (ex)gummers in hybrides hoor, schrijf er vooral over want ben wel benieuwd hoe dat nou bevalt in de praktijk.

Inderdaad onbegrijpelijk dat ouderwetse DIN-radio's al zo'n 20 jaar afneembare frontjes hebben, voor een 2DIN is dat niet nodig of zo??
                            JVC lijkt de uitzondering te hebben:
                            http://www.navishop.nl/product_info....oducts_id/6172

Comment

Vooral de 14% bijtelling bevalt.

De rest is onzin.
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, KW-NX7000, maar met wat ik o.a. hier: link allemaal las is het systeem niet te vergelijken met Kenwood/Pioneer/VDO Dayton.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  Vooral de 14% bijtelling bevalt.

De rest is onzin.
                                  Klopt. De Hybrid kost me 140 euro p/mnd, waar mijn vorige auto op bijna 400 zat.

Comment

Niks mis met zo'n hybride, als prijsvechter. Goedkoper rijden kan haast niet. En volgens de buren is het de ultieme fuckdeoverheid-woage, dus wat wil je nog meer. :)

't Zou mijn keuze niet zijn, maar dat heeft ook wel met comfort te maken. Anyway, of 't nou een hybride of de nieuwste Rolls is, een auto opengebroken aantreffen als-ie net een paar dagen oud is is gewoon zuur, punt.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

K-L-O-T-E !

Heeft er niks mee te maken maar paar jaar geleden hadden zij bij een collega en zijkant gesloopt om de gordelspanner te jatten van een VW Polo.

Succes

Comment

Whoa... En hier in Belgisch Limburg op de boerenbuiten bekijkt men je raar als je het frontje van je radio afneemt :)

Dik KUT en hopelijk komt het allemaal goed verzekeringstechnies, en vinden ze een dooie junk naast een navi in een goot..
                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Helaas iOnline, daar kan je niet aan helpen.
                                          2 x ouwe premium meuk
                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

De pest met die Kenwood systemen is dat het op een heleboel auto pasklaar te maken is en dus aantrekkelijk voor het dievengilde.

Bij klanten van ons is het ook een aantal keer gebeurd (Kenwood 8220BT) en nu gaat het zomaar weer een tijd goed.

Comment

Balen!
                                              Mijn navsysteem (tom tom op 8 jaar oude pda) is ook net gejat, maar dan had ik de auto maar ook op slot moeten doen. Nu iig geen braakschade....
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Politie wil géén vingerafdrukken komen afnemen.

Was niet nodig. Toen ik aangaf dat ze die dan eventueel konden matchen met figuren die al eerder voor een gelijksoortig vergrijp waren opgepakt gaf men eerst aan dat die kans erg klein is. Lijkt me gelul, zeker waarneer ze zelf aangeven dat iedere keer wanneer ze na een paar maanden (weken) vastgezeten te hebben zo'n figuur weer vrij laten het aantal inbraken weer stijgt. Toen ik zei dat het dan eventueel kon zijn dat als ze later iemand oppakken, ze misschien wel in één keer 30 kraken op zouden lossen gaf men vervolgens aan dat ze daar simpelweg niet de middelen voor hebben. Bovendien had ik al de auto naar hen toe gereden, dus was het bewijs materiaal vervuild. Toen ik aangaf dat ze dan mijn vingerafdrukken ook mochten afnemen zodat dat die niet voor verwarring zouden zorgen ging men daar geeneens op in.

Ik durfde al niet meer over DNA sporen te beginnen.

Niet de middelen dus. Als ik fokking 6 km/u te hard rijd krijg ik #%&* in 3-voud fanmail uit Leeuwarden, wanneer ik niet op tijd betaal dreigbrieven uit naam van de koningin en als het moet komen ze 3 man sterk aan je deur het geld halen, maar wanneer er voor een paar duizend euro aan schade en diefstal wordt begaan hebben ze daar níet de middelen voor.

Grrrr!
                                                Last edited by iOnline; 11-05-09, 18:20.

Comment

Ja, je bent kwaad....
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Grrrrr!

Comment

Waardeloze zooi. Je kunt niks meer in je auto laten liggen, maar voor de zekerheid tikken ze dan je achterruit in om er zeker van te zijn dat er echt niks ligt (nee, ik was niet weer aan de beurt).

Bij vrienden van ons werd zelfs een R5 opengebroken. Wat was gejat: rolletje pepermunt. Echt, als je er hondendrollen in laat liggen zijn ze morgen weg...

Ik zou nooit een auto kopen met ingebouwde nav, alleen om die reden al.
                                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Heel erg klote......

maar 1 ding snap ik niet

"mijn jas met portemonnee met zo'n beetje al mijn pasjes incl. rijbewijs er in"
                                                        Die laat je gewoon een nacht in je auto liggen of is het 's ochtends pas gebeurd?
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ja, wrijf het er nog maar even in, zoals ik al zei, stom, stom, stom. Het begon gisteren wat minder warm maar werd uiteindelijk toch nog een mooie dag. Moest op een gegeven moment mijn oma (93) + rollator naar huis brengen en heb toen mijn jas uitgetrokken en op de achterbank gelegd terwijl ik met dat rollator ding liep te sjouwen. (Past makkelijk in een Grand Scenic of Touran, maar kost wat meer moeite in dat inimini klepje van een Civic). Daarna naar huus en jas straal vergeten. Eerlijk is eerlijk, was niet de eerste keer dat zoiets is gebeurd, maar (ik woon in Rotterdam) over het algemeen denk ik er écht aan... :(

Comment

K*t dus. Afblijven, lijkt simpel maar is kennelijk toch heel moeilijk
                                                            fka v164

Comment

Heh, Ionline...

Jaren geleden smijt een junk een verloren baksteen in mijn passagiersruit en gaat lopen met het scherm van het navigatiesysteem (computer en afstandsbediening laat ie steken, succes daarmee!) in Eindhoven. Ik bel pliessie en die willen niet komen - ik moet maar aangifte doen op het kantoor. Van vingerafdrukken is helemaal al geen sprake, hoewel er duidelijke prints op het dashboard stonden. Dan maar na veel gesakker naar het politiekantoor met kapot raam, waar ik glas vind op de parkeerplaatsen voor het politiekantoor - we spreken 10 meter van de voordeur van het politiekantoor. Ik loop binnen, wil aangifte doen, zetten ze me in een wachtruimte. Ik zeg dat ik niet zo lang kan wachten want die ruit ligt er echt wel uit. Dametje komt mee kijken, en geeft aan dat ik beter eerst de ruit laat repareren en daarna pas aangifte kom doen want de junks worden zo wakker en zo een kapotte passagiersruit is niet veilig...

No shit lullo... De statistieken zijn evenwel niet omhoog gegaan want ik heb de ruit laten repareren en ben 3 maanden later terug naar België verhuisd zonder nog moeite te doen om aangifte te plegen voor iets wat de politie niet interesseert...
                                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oeh, dat is zuur zeg...
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                X