Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruiloft from hell

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bruiloft from hell

Aangezien Freundin en ik nu eenmaal niet dezelfde nationaliteit hebben, wonen familie en vrienden ook een beetje Europees verspreid. Reken daar onze leeftijd bij en het wordt duidelijk dat we de laatste jaren talloze bruiloften (moeten) bezoeken. Sommige in mooie wereldsteden, andere in verweggistaanse dorpjes.

Nou is dat natuurlijk een groot voorrecht.

Ik bedoel, ik kan me een fantastisch feest ergens op een boerenhoeve bij de Poolse grens herinneren. En een poepdure driekeermodaalbruiloft in Trier, vorig jaar, inclusief stadsrondleiding voor alle gasten en onwaarschijnlijk goed eten.

Of een beregezellige bruiloft ergens bij Stuttgart, waarbij het bruidspaar onverwacht in een BMW 502 V8 als trouwauto werd opgehaald, zodat ik dacht: beter wordt het niet. Om die mening na een avond wijnproeven toch nog ietsje bij te stellen.

Het leuke is ook: met geld heeft het dus helemaal niets te maken hè. D'r waren feesten bij die geen drol hebben gekost, maar toch prachtige herinneringen achterlaten, omdat bruidspaar en alle gasten nu eenmaal aardige en creatieve mensen zijn en omdat iedereen meehelpt er iets van te maken.

Maar het kon natuurlijk niet eeuwig goedgaan. Zaterdag waren we uitgenodigd op een bruiloft in een klein dorpje, ergens in de verlaten koolzaadvelden bij Leipzig. Prachtige, eindeloze regio daar, beetje vergelijkbaar met die mooie lege gebieden die je in Frankrijk hebt. De zon scheen, het dorpje was nog leuk ook, dus dat moest wel goedgaan toch? Ondergetekende legde de dubbele Windsor nog maar eens in de das en nam de vrouw bij de arm.

Wat een debacle. Van 14:00 uur tot middernacht hebben we ons door een feest gepijnigd dat werd geterroriseerd door één tafeltje met gasten, het proletentafeltje. Daar zat een of andere Oost-Duitse inteeltfamilie die als enig doel had om zo snel als maar kon zo dronken mogelijk te worden. En de rest van het feest te verzieken met hun geschreeuw, gegil en gefluit.

De helft van de overige gasten was trouwens ook chagrijnig, want sommige familieleden spraken nu eenmaal al jaren niet meer met elkaar, en zulke vetes zijn natuurlijk hardnekkig.

De overige helft probeerde wanhopig met hele slechte spelletjes toch nog iets van de avond te maken.

En de 'DJ' was een kopie van StefanSchnitzel z'n alias (groot, dik, Duits, jaar of 60, bril en een muzikale voorliefde voor obscure schlagers).

Freundin en ik kregen bijna ruzie, omdat ik wilde gaan en zij niet (de bruid was een goede oude jeugdvriendin en ze wilde haar niet in de steek laten) en ik me dus eigenlijk wel met verschrikkelijke spelletjes móest meedoen, want niemand anders deed het. Nouja, het was ook wel heel sneu voor het stel, eigenlijk.

Maar anderzijds: hadden ze ook maar niet moeten besluiten om te trouwen in het dorp waar *zijn* familie woonde.

Oh man wat erg. En zoiets kost je dan desondanks nog even weer vele honderden euro's voor treintickets, hotelletje, huwelijkscadeau enzovoort. Echt sneu geld.

Nouja. Als we zelf gaan trouwen, weten we nu precies wat we allemaal niet willen, en da's ook wat waard.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Vergeet ik nog bijna het gummen-element in dezen.

Tegen zonsondergang vertelde iemand me dat z'n Audi zo slecht startte. Wij naar buiten. Een Audi 90, zo eentje als ik had (nu eigendom van mijn zus). Motorkap open en ja hoor. Daar stond ik in mijn goeie pak en mijn beste das weer te wroeten in een motorruimte. Het is toch treurig?

(Het euvel lag trouwens aan een katalysator-inbouwkit van slechte kwaliteit, voor wie het interesseert)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Da's treurig, ja. Maar vertel eens. Authentiek Oost-Duitse spelletjes.

Hammer und Sickel Kacken? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Haha, toen mijn vrouw en ik elkaar leerde kennen hadden we geen cent om onze kont te krabbelen (eigenlijk weinig veranderd bedenk ik me opeens) en zijn we op dinsdagochtend (want gratis) getrouwd, zonder familie/vrienden en met 2 ingehuurde getuigen. Mijn totale "bruiloft" heeft 30 euro gekost. Daarna zijn we op huwelijksreis gegaan naar de de dierentuin. De foto die daar genomen is bij de ingang hebben we nog als officiële trouwfoto. Was serieus een gave dag.

Anyhow, wees blij dat wat je mee hebt gemaakt niet je eigen bruiloft was. ;)
        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Mijn meest dramatische bruiloft ooit was gewoon in Nederland. De bruidegom was een vriend-van-een-vriend uit de studietijd, zo'n uitnodiging waarbij je denkt, "Huh, echt, nodig je mij uit?", maar dat je dan toch gaat omdat er toch een hoop mensen komen waar je best een biertje mee kunt drinken.

Never mind dat het tijdens het EK 2000 was, kwartfinale. Maar goed, niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om z'n huwelijk daar om heen te plannen.

De bruidegom is een luidruchtige Noord-Hollander uit een dorpje onder de rook van Alkmaar. Zijn familie en schoolvrienden waren er ook. Allen even luidruchtig, humorloos, en gespeend van elk gevoel voor stijl en decorum. De jaarlijkse kermis is het culturele hoogtepunt, zeg maar.

De bruid, een stoicijnse verpleegster uit het Westland. Sexloos. Nog nooit zien lachen. Waarom zij? Tja, zij wilde. Denk ik.

De locatie? Een strandtent in, geloof ik, Katwijk.

En als ik zeg "strandtent", dan bedoel ik "cafetaria aan de zee". Serieus, het echtpaar stond bij het felicitaties in ontvangst nemen pontificaal voor de vitrine met berenlullen en mexicano's.

De bruidegom en diens naaste kring zetten het op een ongegeneerd zuipen, waarna het zo rond 22:00 ingezette "Stand by me" door de afgrijselijke coverband uitmondde in een bruidsdans met een laveloze echtgenoot in hemdsmouwen en losse boord, krampachtig hangend aan zijn kersverse egaa die haar best deed om zijn bezwete lijf op een el afstand te houden.

De Beemster crowd stond er joelend omheen. Achterin de zaal stond ik met een paar vrienden gegeneerd toe te kijken. Volgens een van ons, die de twijfelachtige eer had getuige te zijn, mochten we blij zijn niet bij het diner uitgenodigd te zijn. Dat was namelijk op dezelfde locatie, gefrituurde schnitzels met friet.

Inmiddels hebben ze 5 kinderen, en is de bruidegom een goeie 25 kilo zwaarder. Volgens hem ziet zijn echtgenote er "wel wat steviger uit dan vroeger", zo vertelde hij mij met zijn kenmerkende tact, toen ik hem laatst weer eens sprak.

God wat een treurnis. 't Gaat echt niet om knaken. 't Gaat om stijl.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

De locatie: http://www.degoudenbal.nl/index.php

Kijk vooral het fotoboek even door. En dan hebben ze 't nog aardig gerenoveerd sinds 9 jaar terug. Man wat een krot.
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

En dan hebben we het nog niet over de er aan voorafgaande vrijgezellenavond, waar de klassiekers "gorillapak" en "hoerenbezoek" niet werden geschuwd (gelukkig was ik verhinderd).

Kortom, wat godvergeten kansloos PLAT allemaal. Bah, dus.

Cue TM met post van ultieme herkenning? :)
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

[TM]nee hoor, ik hou niet van plat[/TM]
                You know that reality is immaterial

Comment

Grappig dat dit topic wordt gestart. Ik heb volgende week nl. een bruiloft van een vriend.
                  En de locatie is, je raadt het nooit.........

De dierentuin in Amersfoort :-)

Nou, als dit geen stof voor een lange draad is!
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

[TM dan maar?] Nou ja al die wijven zijn hard loeiende schepsels met twee bulten dus je ken maar beter gelijk tussen de kamelen trouwen nietwaar! [/TM]

[Voormalig Gummer] Hij heeft zeker zo'n aap uit een ver land gehaald. Toepasselijk om dan maar gelijk in de apenheul je beloftes uit te wisselen! [/VG]

[Knot] Als je maar niet met je dronken harses die arme diertjes gaat molesteren, want ik stap zo met 14 bier in m'n mik de woage in en boek ff 270 richting Apeldoorn om je helemaal af te rossen! [/Knot]

[Cav] Jasper zou nu met de tags van een andere Gummer iets doms zeggen wat niet grappig was. [/Cav] ;)
                    Last edited by Jasper; 13-05-09, 07:51. Reden: Huh, dat Apeldoorn moet eigenlijk Amersfoort zijn... maar dit is ook wel grappig. Al heeft-ie geen Swift, toch? :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat is wel heel erg, Jasper...

EDIT: die bruiloft in N-H dus :-)

Comment

Nou de bruiloft was dus technisch gesproken in Zuid-Holland (Wassenaarse Slag), maar degenen die het bedorven waren wel NH'ers, ja. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, altijd dezelfde he...

Boven het Noordzeekanaal is het boerenland, dan krijg je dat soort vertoningen...
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Wel heel erg herkenbaar. Ik heb het wel erg mee mogen/moeten maken, maar ja, de ergernis zit altijd in andere zaken natuurlijk.

Bij een bruiloft van een dispuutsgenoot met een meisje uit een gegoede familie, begon het ermee dat zijn vrienden niet op het diner konden komen. Niet omdat we brallende, bierzuipende kutstudenten waren (want eerlijkheidshalve voldeed alleen ik aan die beschrijving ;-)), maar omdat de vader van de bruid de bruiloft betaalde en het beter vond zijn zakenrelaties uit te nodigen aan de dis.

De wanverhouding in bijdrage aan de bruiloft leidde ook tot irritaties over de lengte van de speeches tijdens het diner (aldus begreep ik later op de avond van de ceremoniemeester, een vriend, die ook bijna aan een zenuwinzinking leed op dat moment). Vader van de bruid was eerst aan de beurt geweest en toen de ceremoniemeester de vader van de bruidegom vroeg het niet al te lang te maken (de eerste gasten voor het feest waren al gesignaleerd), barstte de moeder van de bruidegom in huilen uit dat zij minder spreektijd kregen omdat ze minder betaalden aan de bruilof (I kid you not).

Diezelfde moeder sprak is 's avonds op het feest, waar zij uitlegde het zo jammer te vinden dat haar oudste zoon (broer van de bruidegom) er niet bij kon zijn. Nee muts, die was er niet omdat die jongen, homo dus, zijn partner niet mocht meenemen van moeders. Moeders wilde namelijk voor de rest van de familie en vrienden niet weten dat haar oudste zoon homo is (hij was net een half jaar daarvoor uit de kast gekomen). Moeders had dus gedreigd de bruiloft te boycotten als zoonlief zijn holmaatje mee zou nemen. Toen dus duidelijk werd dat holmaatje niet gewenst was, heeft broerlief de taak van getuige teruggegeven. Van je familie(/ouders) moet je het hebben, zal ik maar zeggen.

Als slagroom op de taart waren er natuurlijk de onvergetelijk skecthes en liedjes over het kersverse bruidspaar. Ze trouwden vrij jong voor studentenbegrippen (24 of 25 jaar meen ik) dus de grappen over aanstaande baby's, zwangere bruidjes waren niet van de lucht. Heel erg leuk, tenzij je, zoals ik, weet dat ze snel getrouwd zijn omdat de bruid misschien geen kinderen kon krijgen en dat als ze dat nog wilden ze er snel bij moesten zijn. Pijnlijk dus (ze hebben overigens inmiddels 2 kindeen gelukkig voor hen).

Groet
                            GJ
                            Last edited by GJ; 13-05-09, 09:39.

Comment

Over sketches en liedjes gesproken. Dat was op onze bruiloft strikt verboden. Mijn god, wat een zie je dan de Nederlandse kleinburgerlijkheid en gezelligheid terug zeg. Uitzonderingen daargelaten (ik ken een neerlandicus die echt fantastische liedteksten maakt voor bruiloften, echt cabaret zal ik maar zeggen).

Toppunt wat dat betreft was een bruiloft van een oude schoolvriend (al jaren weinig gesproken) die zijn feest gaf op een party boot. Je kent dat wel, een bruiloft waar je nagenoeg niemand kent (op die ene andere oude schoolvriend na die ook is uitgenodigd) en dan hup die boot op en echt de godganse avond flauwe liedjes waarvan het metrum van de teskt niet klopt en de teksten zelf ook niet echt grappig zijn (we praten hier over een goed gristelijk bruidspaar die elkaar op catechesatie hebben leren kennen, nuff said, we praten over NCRV-humor dus), gevolgd door slechte sketches en een hopeloos "ken het bruidspaar"-spel. Bij dat spel moet je vragen beantwoorden over het bruidspaar, the last man standing wint. U raadt het al, GJ was de roemrijke winnaar. De prijs, een diner bij het kersverse bruidspaar, heb ik nooit meer geïnd. Ik heb de schoolvriend in kwestie ook nooit meer gesproken. Ik denk dat mijn gezicht boekdelen heeft gesproken.

Edit: Het ergste van alles, Je kan die boot niet af en dus ook niet de bruiloft voortijdig verlaten met een of andere kutsmoes. Je bent veroordeeld om de de hele avond aan kutliedjes en zaadsketches uit te zitten.

Groet
                              GJ

PS het volstaat natuurlijk te zeggen dat onze eigen bruiloft vele malen leuker was. ;-))
                              Last edited by GJ; 13-05-09, 09:41.

Comment

Goh GJ, zit je hoog volgens mij (gezien het aantal typefouten ;-) ).

Maar ook hier de nodige rampbruiloften meegemaakt. Zo'n zitten aan tafel en zuipen bruiloft. Met af en toe een waardeloze speech van een dronken aanwezige en een band die nog voor het einde van elke speech 'zo goede hebben wij nog niet gehad' inzette om direct daarna 'daar moet op gedronken worden' te spelen.....

Bandjes die speelden op het moment dat er gespeeched werd en stopten op het moment dat er gedansd kon worden.
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Fantastische verhalen. :):)

Nog een anecdote dan. Was eigenlijk een leuke bruiloft, maar wel met een bizar moment.

Bekenden van me. Leuk stel. Haar ouders: beste mensen, maar wel enorm nieuw geld. En VEUL nieuw geld ook. Maar klasse? Ho maar. Zo wist ik na een kort babbeltje met mams al rap dat de bruidsjurk 10 mille kostte - toegegeven, een schitterende bruidsjurk. Dat wel.

Even later stond ik te kletsen met vader en moeder van de bruid, toen de bruid zelf er bij kwam staan. Ze liet me haar ring zien - ook weer schitterend, en zeker geen goedkope. Dus ik zat er al op te wachten....

"Het is een Cartier", zei vaderlief.
                                  "Hij is schitterend!", antwoorde ik naar waarheid.
                                  "Ja en toch he", vervolgde hij, "Toch vind ik het jammer."
                                  "Jammer...?"
                                  "Ja, je betaalt vijfduizend, en je ziet geeneens dat het een Cartier is. Kijk als je een horloge van hun koopt dan staat het er duidelijk op. Maar bij zo'n ring aan de binnenkant, dus dat ziet niemand."

Doodserieus was-ie. Maar goed, dat was ook de man die cash een Range Rover ophaalde, te katserig was om de EUR 30 voor vloermatten af te tikken, en vervolgens een paar weken later na een vakantie in de VS de rubberen cheapo matten uit z'n rental car in z'n koffer flikkerde om ze thuis op maat te snijden voor de Range Rover. Ja. Echt. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol, meer meer meer verhalen. Skitterend :-)

Bruiloften waar allerlei verborgen familieconflicten naar boven komen, zoals GJ beschrijft, zijn natuurlijk het mooist. Behalve als je er móet zijn, dan worden ze verschrikkelijk.

Voor de rest is het inderdaad allemaal een kwestie van stijl. Ik bedoel, dat vreselijke gedwongen lollig doen is gewoon afschuwelijk pijnlijk. Maar sommige spelletjes, sketches of tradities kunnen weer heel leuk zijn, als er maar een beetje humor en intelligentie bij komt kijken.

Jaren geleden hadden we een bruiloft van twee (rechten)studievrienden van Freundin. Hij was afkomstig uit een vrij traditionele, Duitse juristenfamilie, en hechtte nogal aan goede manieren. Jaargenotes hebben op de bruiloft vervolgens een complete rechtbank ingericht en hem daar aangeklaagd voor wat pijnlijkheden uit het verleden (openbare dronkenschap en vervolgens urineren in de gracht bijvoorbeeld). Met getuigenverhoor, met gefotosjopte opnames van zogenaamde bewakingscamera's als bewijs en met het publiek als jury.

Schitterend. En z'n pa zat nog het hardst te lachen.

Hadden ze het daarentegen dezelfde feiten in zo'n dom liedje verwerkt, dan was 't tenenkrommend geweest.

Comment

dit soort verhalen bevestigen alleen maar , dat dat soort feestjes sociale verplichtingen zijn
                                      schijnvertoningen en geestelijke armoe
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

"Moeders had dus gedreigd de bruiloft te boycotten als zoonlief zijn holmaatje mee zou nemen."

zie je , je bevestigd hier moeders angst met het woord "holmaatje" ;-)
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

over holmaten gesproken

trouwende homo's zijn nog tenenkrommender
                                          vaak kerkloos ,afzetten tegen burgelijkheid maar dan toch perse het hoogst burgelijke haalbare willen :trouwen

waarom daar dan zo geforceerd deel van uit willen maken als men het eigenlijk toch niet accepteert al dan niet met weiger ambtenaar ?
                                          http://www.youtube.com/watch?v=ZEwGDDWlbYM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                            "Moeders had dus gedreigd de bruiloft te boycotten als zoonlief zijn holmaatje mee zou nemen."

zie je , je bevestigd hier moeders angst met het woord "holmaatje" ;-)
                                            Volgens mij bevestig ik helemaal niks. Of geef je de voorkeur aan rugridder, kleefkees, bruinwerker, etc. ;-)))

Maar zie het maar als als een prozaïsche vrijheid. Het paste zo meer in de geest van het verhaal. Het zal mij verder boeien of die jongen homo is of niet en of hij zijn partner (zo beter?) mee neemt of niet. Je probeert er dingenin te lezen die er niet zijn. Deze kun je dus gerust uit je stalkfile schrappen, ik ben geen homofoob.

Groet
                                            GJ

Comment

over holmaten gesproken

trouwende homo's zijn nog tenenkrommender
                                              vaak kerkloos ,afzetten tegen burgelijkheid maar dan toch perse het hoogst burgelijke haalbare willen :trouwen

waarom daar dan zo geforceerd deel van uit willen maken als men het eigenlijk toch niet accepteert al dan niet met weiger ambtenaar ?
                                              Ehmm, omdat er puur rationeel gezien ook nog wel wat voordelen zitten aan wel het boterbriefje hebben, misschien. Of omdat het voor veel homo's een erkenning is dat hun relatie evenzeer meetelt als een heterosexuele relatie. Of omdat ze graag ten overstaan van vrienden en familie hun liefde en relatie willen bevestigen. Of omdat ze gewoon zin hebben in een leuk feest. Eigenlijk dus dezelfde redenen waarom heterosexuelen het willen en ik zie dan weinig reden om hen dat te weigeren.

Groet
                                              GJ

Comment

Hee Mottie, zeker op maandagmorgen getrouwd voor gratis ???
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

Een favoriete ergernis bij veel trouwpartijen is voor mij het verkeerd interpreteren van gebruiken en tradities. Zo werden wij eens uitgenodigd op een trouwerij met voor de heren het verzoek in jacquet (en niet in rok, thanx GJ) rok te verschijnen en de dames in het lang. Voorzichtig geïnformeerd naar de diepere betekenis, wat bleek te gaan om het idee van 'sjiek'. Plus dat je dan een kostuum kunt huren en dat is goedkoper dan nieuwe kleren te moeten kopen. Fijntjes gewezen op het feit dat de heren dan 's avonds niet in gepaste kleding zouden verschijnen (jacquet is immers kleding voor overdag) en de dames omgekeerd overdag niet naar behoren waren gekleed ('lang' is immers avondkleding) en dat ik geen zin had om twee kostuums en jurken te huren leverde enkel verbaasde gezichten en daar-heb-je-hèm-weer's op.
                                                  Ja hoor eens, als je sjiek wilt doen, doe het dan tenminste goed!
                                                  Last edited by Hansv; 13-05-09, 10:32. Reden: jaquet i.p.v. rok
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

"en ik zie dan weinig reden om hen dat te weigeren."

ik ook niet ,
                                                    het gaat erom of je zon rituele burgelijke schijnvertoning als homo of zelfs als hetero moet WILLEN

geregistreerd partnerschap en echte liefde is volgens mij voldoende
                                                    juist bij de stellen waar wat minder liefde ,sociale familiedruk ,ongelukjes zijn gebeurd ,is het huwelijk een mooie rituele opgeworpen barriere dat men maar bij elkaar moet blijven
                                                    scheiden is immers een grote schande in sommige kringen

Comment

<edit> verkeerde draadje :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                        Volgens mij bevestig ik helemaal niks. Of geef je de voorkeur aan rugridder, kleefkees, bruinwerker, etc. ;-)))

Maar zie het maar als als een prozaïsche vrijheid. Het paste zo meer in de geest van het verhaal. Het zal mij verder boeien of die jongen homo is of niet en of hij zijn partner (zo beter?) mee neemt of niet. Je probeert er dingenin te lezen die er niet zijn. Deze kun je dus gerust uit je stalkfile schrappen, ik ben geen homofoob.

Groet
                                                        GJ
                                                        jij leest niet goed , die moeder is bang voor reputatieschade in haar ogen
                                                        ondanks de oppervlakkige "beleefdheid" van sommige gasten zijn er altijd mensen die daar "raar" naar kijken of dat daar achter de rug besmuikt om gelachen wordt , of opmerkingen die je onbedoeld ter ore komen na 10 bier , en dan zou "holmaat" nog een milde kunnen zijn
                                                        als je ruggegraat hebt ben je daar niet gevoelig voor , of je hebt de verkeerde "vrienden"

Comment

jij leest niet goed , die moeder is bang voor reputatieschade in haar ogen
                                                          ondanks de oppervlakkige "beleefdheid" van sommige gasten zijn er altijd mensen die daar "raar" naar kijken of dat daar achter de rug besmuikt om gelachen wordt , of opmerkingen die je onbedoeld ter ore komen na 10 bier , en dan zou "holmaat" nog een milde kunnen zijn
                                                          als je ruggegraat hebt ben je daar niet gevoelig voor , of je hebt de verkeerde "vrienden"
                                                          In dat licht dus mijn prozaïsche vrijheid voor een wat plattere term voor homosexueel. We begrijpen elkaar dus. ;-))

Groet
                                                          GJ

Comment

Schitterende verhalen! Heeft er nog iemand een mooi ABC voor me? De A staat voor Amor...

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                            En dan hebben we het nog niet over de er aan voorafgaande vrijgezellenavond, waar de klassiekers "gorillapak" en "hoerenbezoek" niet werden geschuwd (gelukkig was ik verhinderd).
                                                            Eigenlijk jammer dat je niet kon. Je had er gemakkelijker tussenuit kunnen knijpen en zeker geweten dat je tijdens de bruiloft je snor moest drukken. :)
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                              Ha, die Gummers;

Een favoriete ergernis bij veel trouwpartijen is voor mij het verkeerd interpreteren van gebruiken en tradities. Zo werden wij eens uitgenodigd op een trouwerij met voor de heren het verzoek in rok te verschijnen en de dames in het lang. Voorzichtig geïnformeerd naar de diepere betekenis, wat bleek te gaan om het idee van 'sjiek'. Plus dat je dan een kostuum kunt huren en dat is goedkoper dan nieuwe kleren te moeten kopen. Fijntjes gewezen op het feit dat de heren dan 's avonds niet in gepaste kleding zouden verschijnen (rok is immers kleding voor overdag) en de dames omgekeerd overdag niet naar behoren waren gekleed ('lang' is immers avondkleding) en dat ik geen zin had om twee kostuums en jurken te huren leverde enkel verbaasde gezichten en daar-heb-je-hèm-weer's op.
                                                              Ja hoor eens, als je sjiek wilt doen, doe het dan tenminste goed!
                                                              Ehmm, Hans, een rokkostuum is avondkleding voor heren (zo'n zwart-wit pinguin pak zal ik maar zeggen). Een jacquet is dagkleding voor heren (zo'n grijs-zwart ravenpak, zal ik het maar noemen). Vwb de dames heb je wel gelijk. ;-))

Groet
                                                              GJ

Comment

Ha, die GJ;

I stand corrected; het ging dus daadwerkelijk om het jacquet. Verwarring alom dus, maar het probleem blijft.
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X