Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Idee!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Idee!

Nou bestel ik de laatste tijd steeds meer op het Internet, en vaak ook via Marktplaats etc. Nou stuurt iedereen die spullen lekker op via DHL of TNT oid, en alles wordt fijn thuisbezorgd. Alleen: ik ben 9 van de 10 keer niet thuis. En dan wordt het soms afgegeven bij de buren, maar meestal mag ik het dan 2 dgn later op komen halen bij een depot.

Kwam ik met het volgende op de proppen; zou het niet veel makkelijker, en vooral ook GOEDKOPER zijn om als particulier je zendingen allemaal naar een depot te laten sturen, je een e-mail krijg (geautomatiseerd, lijkt me niet onmogelijk om dit te realiseren) wanneer het is gearriveerd bij het depot bij jou in de buurt, en je het daar mag komen ophalen?

Scheelt de postbode 2x of 3x sjouwen met de spullen, en je hebt je spullen ook nog eens sneller. Of bestaat iets dergelijks al? Depot hoeft zelfs alleen 's avonds bemand te zijn (van 6 tot half 10 ofzo), desnoods leg je het bij de locale friettent in het pand... (ik moest mij banden die via GLS verzonden waren ná 5en bij een BLOEMENSHOP ophalen...).

Zit hier geloof ik ook iemand met een webshop op het forum, hoe denkt hij hierover? Ben eraan aan het denken om dit plan eens wat verder uit te werken, denk dat ik met m'n IB-studie d'r toch wel iets van moet weten te maken?
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Dan laat je het toch naar je werkadres opsturen?

9 van de 10 keer zit je daar dus wel.

Zo, weer een probleem opgelost.... :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
      Kwam ik met het volgende op de proppen; zou het niet veel makkelijker, en vooral ook GOEDKOPER zijn om als particulier je zendingen allemaal naar een depot te laten sturen, je een e-mail krijg (geautomatiseerd, lijkt me niet onmogelijk om dit te realiseren) wanneer het is gearriveerd bij het depot bij jou in de buurt, en je het daar mag komen ophalen?
      Heb ik op Gummen oude stijl ook al een keer geroepen. Ideaal, vooral met het kansloze gedrag van bezorgers. Voorbeelden: een blok verder afleveren(oké wel netjes met briefje), consequent via de achterdeur proberen af te leveren en het zelfs presteren hun briefje op de achterdeur te plakken, of nog leuker: afleveren bij de buren zonder briefje in je bus(je zal eens heibel met de buren hebben). Dat alles terwijl je vaak toch al weet dat je er de 2 keer dat de 'beste' man het gaat proberen niet thuis bent. Zou gewoon een optie moeten zijn om het meteen naar het lokale depot te laten brengen.
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Bestaat allang. Heet bij TNT Post Pakketservice 'Pakje Gemak'.

http://www.tntpostpakketservice.nl/n...en/pakjegemak/

Ik verbaas me er al tijden over dat niet meer aanbieders met consumentenpubliek dat standaard als verzendoptie aanbieden.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oh, dat wist ik dus niet. Had ook nog niet echt goed gezocht moet ik zeggen; maar je hebt idd duchtig gelijk dat dat stukken makkelijker is. Naja, weer een idee afgeschoten.
          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Naar je werk laten sturen.
            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
              Naar je werk laten sturen.
              Tja als je hoog in het mangement zit of het je eigen zaak is, dan is dat natuurlijk wel wat makkelijker dan wanneer je een van 1000 werknemers bent.
              2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Mijn ervaringen met DHL, TNT en selectvracht zijn echt dramatisch. Van de week nog een paar dreigtelefoontjes richting selectvracht moeten doen om mijn spullen te krijgen en het laatste paket uit duitsland had 11 weken en 2 opstuurpogingen nodig om hier te komen.

Elk stapje dat ertussenuit kan is wat mij betreft een stap minder waar het fout kan gaan, wta dat betreft zeg ik doen, maar dan moet het ook wel echt goedkoper.

Comment

Bestaat al via tankstations/krantenwinkels die op je woonwerk route liggen of in je buurt. Heet Kiala in Belgie.

http://www.kiala.be/nl
                  Rock on. RS.

Comment

Jaja, RS dacht dat dat weer een Belgische uitvinding was, hebben wij hier ook hoor;-)
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                      Jaja, RS dacht dat dat weer een Belgische uitvinding was, hebben wij hier ook hoor;-)
                      DPD doet ook mee aan Kiala idd, interessant is het wel vind ik.

Trouwens, bij TNT heb je idd soort "service" punten waar je tijdens openingstijden van de winkel zelf dingen kan ophalen.

Ketting voor een ZX6R ('96 model voor de geinteresseerden :p) besteld (bij Motozoom), mocht ik kiezen of ik het thuis wil (kansloos, niemand is thuis voor 18:00) of bij zo een "service" point. Het leuke is je mag zelf kiezen welke "service" point dus hoef je ook niet na werktijd naar een of ander kansloos industrieterrein 80 miljoen kilometer verderop. Ideaal imho. Je hoeft alleen maar ID mee te nemen en het pakketje is van u!

Maar meestal kan je wel met het bedrijf bellen om te vragen of ze die zooi in hun depot houden, kan je het zelf ophalen, zijn vaak juist laat open omdat pakketbedrijven meestal tot laat of zelfs 24/7 open zijn. Juist in de avond/ochtend verwerken ze bijv. ingekomen pakketjes die weer doorgestuurd moeten worden.
                      Last edited by EG; 15-05-09, 22:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                        Mijn ervaringen met DHL, TNT en selectvracht zijn echt dramatisch. Van de week nog een paar dreigtelefoontjes richting selectvracht moeten doen om mijn spullen te krijgen en het laatste paket uit duitsland had 11 weken en 2 opstuurpogingen nodig om hier te komen.

Elk stapje dat ertussenuit kan is wat mij betreft een stap minder waar het fout kan gaan, wta dat betreft zeg ik doen, maar dan moet het ook wel echt goedkoper.
                        Met welk percentage van je zendingen is dan iets mis gegaan?
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

9 van de 10 keren dat de postbode met pakketje komt en ik niet thuis ben, dan zet ie het in de garage neer met briefje door brievenbus.

sterker nog, zelfs als er wel iemand thuis is en het is een redelijk zwaar pakket...dan nog zet ie het eerst in de garage en dan pas aanbellen/briefje in de bus

nette service

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                            Het leuke is je mag zelf kiezen welke "service" point dus hoef je ook niet na werktijd naar een of ander kansloos industrieterrein 80 miljoen kilometer verderop.
                            Ach, dat is toch maar 5 minuutjes op warp 4.
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gewoon op kantoor laten bezorgen al is het zo groot als een 40ft container
                              ;-)
                              E
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                              X