Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrijventips gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bedrijventips gezocht

Eens kijken of gummen ook hier goed voor is.

Ik zoek namen van Nederlandse bedrijven, ondernemers of bijvoorbeeld salesmedewerkers die zakendoen met Duitse bedrijven. Andersom mag ook: Duitsers die zakendoen met Nederlanders.

En waarom zoek ik die? Omdat ik voor de lol allerlei anekdotes verzamel over bijvoorbeeld mislukte Nederlands-Duitse zakendeals of pijnlijke taalvergissingen.

SchnitzelS weet ongetwijfeld iets? :-) En Kiwi, had jij ook niet zoiets aan de hand gehad?

Serieuze vraag trouwens. Tips graag per mail of privébericht op gummen, want niet elke ondernemer wil in dit verband z'n naam op het publieke internet terugzien natuurlijk.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Nee, helaas, SS die weet niks. SS was van de multinationals in Dld, niet van het geneuzel op kruideniersniveau. :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Overigens, voor ik de vraag krijg: is dat dan een leuk onderwerp? Ja, dat is het zeker.

Zo vertelde mij vorige week iemand een verhaal over een Nederlandse salesmanager die aan z'n Duitse klant probeerde uit te leggen dat het bedrijf op 5 mei dicht was. "Fünf Mai haben wir in Holland frei, dann ist es nämlich Befriedigungstag."

Nouja, zulke verhalen verzamel ik dus. :-)

EDIT: maar kan SS zélf mij niet leuke dingen vertellen over de zakelijke omgang met Duitsers?
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Vraag maar aan Harry of het ouwe forum weer online komt. Daar staan, zoals je je vast wel herinnert, hónderden anekdotes van mijn hand betreffende dit onderwerp.

Nee dus. Met geelhoed over priemgetallen discussiëren is nog interessanter waarschijnlijk.
        You know that reality is immaterial

Comment

I thank you from the bottom of my heart and also from my wifes bottom, maar dan in het Germaans dus?

Gr Jeroen
          Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Net weer een leuk boekje verschenen over Falsche Freunde - staat vol met dergelijke al dan niet zakelijke pijnlijke taalvergissingen. :)
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dat soort dingen inderdaad, Baur.

Maar je hoeft ze niet zelf te kennen, die verhalen. Als je iemand kent die in z'n bedrijf misschien zulke zaken meemaakt, en me de naam van die persoon kunt geven, dan is het ook super.

EDIT: leuk Dutch, heb je wat info over dat boekje? Kon het bij Bol niet vinden.
              Last edited by brun; 19-05-09, 16:28.

Comment

Toch jammer dat mijn geheugen zo selectief is, ervaringen genoeg.
                Eentje dan, er kwam eeen paar jaar geleden een jonge Duitse kunstschilder exposeren die vanuit de taalverwarring de gehele galerie opnieuw schilderde, bleek hij voor de kost als huisschilder bij te klussen :-)
                fka v164

Comment

*grinnikt @V164*

Ik kom binnenkort wel weer eens een broodje bij je doen.

Comment

Of lijken in de kast zo groot als mammoeten die nét voor de geplande bedrijfsovername te voorschijn kwamen. Maar ik geloof niet dat het een kwestie van taalverwarring of cultuurverschil was :-)

Was geen kunst bdw, maar echte serieuze handel, qua €

Brun, je bent van harte welkom
                    fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      EDIT: leuk Dutch, heb je wat info over dat boekje? Kon het bij Bol niet vinden.
                      Stond in Onze Taal, vorige maand (nr.4) of de maand ervoor (nr.2/3). Zal zo wel even kijken, maar ze liggen natuurlijk ook in de leeshoek...
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Een Duitse vestiging opbellen en dan vragen of je kan worden doorverbonden worden met Arnold. Arnold Wie? Was de repliek. Dus ik zeg: "Arnold, von der IT abteilung".

Aaaah! Herr Doktor Keller!

Ja, Arnold bitte ;-)

Comment

Ah, hierzo. Bij de lezersaanbiedingen: Contrastief woordenboek Nederlands-Duits. Siegfried Theissen/Caroline Klein, in NL alleen bij Onze Taal te koop, voor 30 euro.

Hier meer:

http://www.onzetaal.nl/boeken/contrast.pdf

't Is geloof ik wel iets degelijker/wetenschappelijker/saaier dan de Duitse versie van 'I always get my sin'. :)

Comment

Aaah, dank.

Sterker nog, Dutch, ALLE boeken over NL/D zijn saai. Begrijpelijk, want het is eenvoudiger om lekker academisch van achter 't comfortabele bureau een boek te schrijven, dan erop uit te trekken en met noest veldwerk de gekwelde ondernemers interviewen over hun Germaans-Bataviaanse relaties.

Maar iemand moet het toch doen, hè. :-)

Comment

Working...
                            X