Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepast afscheid nemen van je collega's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gepast afscheid nemen van je collega's

Heren,

het is bij ons min of meer de traditie dat er een geintje wordt uitgehaald met vertrekkende collega's. We hebben al veel dingen gezien, onder andere het met zwarte folie compleet insealen van diens auto, 17 lagen dik...
    Nu heb ik hier toch bijna 4 jaar gewerkt, dus ik ken ze van haver tot gort en ben 100% zeker dat ik een kutgeintje kan verwachten.

Het lijkt me daarom leuk om ze voor te zijn, en een collectieve grap uit te halen met alle 35 collega's. Het moet iets zijn wat niet schadelijk of te extreem o.i.d. is, dus ansjovis tussen hun radiatoren of banden leeg laten lopen is geen optie, en de simpele kantoorzaken als plakband over het oogje van de muis, omwisselen usb stekkers enzo is al zo vaak gedaan dat het niet leuk meer is. (ik houd er rekening mee dat ik mijn eigen auto uit de buurt van het kantoorpand verstop, of met het OV reis)

Ik moet er rekening mee houden dat zelfs als ik heel vroeg op kantoor ben, een aantal collega's er al zullen zijn (sowieso de directeur maar dat is een sportief type, die zal zijn mond wel houden :)) dus het moet min of meer 'conspicuous' uit te voeren zijn, eventueel in de lunchpauze.
    Heb nog ongeveer een paar dagen om het uit te voeren, want eind volgende week ben ik klaar hier, en 1 juni begin ik bij mijn nieuwe baas.

Iemand een leuk idee? :-)
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Bommeldinkje doen als je weg bent? Als een soort aftermath?

Wat ook een leuke is; alle ladenkasten op slot draaien en de sleuteltjes random op bureaus leggen. Zijn ze wel ff zoet mee.

Comment

*Stelt zich kantoor van htt-thalan voor*:

Nee sorry, verder geen suggesties. ;)

Comment

Aangeven dat je ontslag een grapje was en nog jaaaaren blijft!

Moet je die koppen van ongeloof en teleurstelling dan zien!

;)

Comment

Beetje puberaal (was dan ook een zgn examenstunt) kantoren (klassen) onbereikbaar maken door de hal en gangen te vullen met helium ballonnen, dat soort ongein? Of voor al je collega's een cadeautje maken, dit op het eind van de dag uitdelen en dan zeggen dat ze het thuis pas open mogen maken, wat dan bij voorkeur in de auto gebeurt en waar 1.000.000 piepschuimbolltjes uit het doosje ontsnappen die nog jaren teruggevonden zullen worden. Ook puberaal inderdaad, dat was een irritatiemarketing :-)
          fka v164

Comment

Bij iedereen een paar plakken knoflooksalami in de la doen. En een paar in 't archief verstoppen. En bovenop de plafondplaten. En achter de koffieautomaat. En in attachékoffertjes. Doe ook nog een paar losse opengesneden knoflookteentjes erbij... en maak 't zeepbakje op de wc open, hussel daar uitgeknepen knoflookteentjes doorheen.

Moet je doen, kun je lachen

Een open bak koolsla boven de op een kier staande deur doet 't ook goed, moet je alleen zelf daarna niet meer door die door lopen (been there, done that).

Comment

Vergeet niet om je auto een blokkie verderop neer te zetten met de sleutels er al in, deur open en je hardloopschoenen aan te trekken.

Comment

Rutger, een bommelding is potentieel heel schadelijk, want als ze het serieus nemen ontruimen ze het gebouw (waar nog 5 andere bedrijven zitten) en ik wil de gemiste omzet niet aan hoeven vullen van mijn eigen loon :)

Onze ladenkasten hebben geen sloten.

v164, ons pand bestaat uit 2 hele grote ruimtes en geen gangen, dus je (leuk verzonnen overigens) geintje met heliumballonnen gaat niet op :(
                Die piepschuimbolletjes geeft teveel troep, en zou niks wegen dus ze vermoeden al direct dat er niks in zit/iets aan de hand is :)

Wel tof dat jullie meedenken, keep 'em coming :)

- edit -

Knoflook, ook leuk, maar er komen ook (vaak!) klanten en leveranciers op kantoor langs (en de wc dus ook) en ook dat levert potentieel veel materiele schade op wanneer ze Rentokil moeten laten komen omdat er anders geen hond meer langskomt :)

Met de koolsla pak ik ten hoogste 1 collega, dat laat nog 34 anderen over, plus dat ik dan natuurlijk in de gaten gehouden word :)

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                Vergeet niet om je auto een blokkie verderop neer te zetten met de sleutels er al in, deur open en je hardloopschoenen aan te trekken.
                Ik had er al aan gedacht om die uit het zicht weg te zetten, eventueel een deal sluiten met de autototaal/carglass bij ons om te hoek zodat ik de auto kan verstoppen :) wegkomen doe ik wel, ik ga niet het soort geintjes uithalen waar ik lijfelijke schade aan ga overhouden :)
                Last edited by htt-thalan; 20-05-09, 09:56.

Comment

Koffie en gebak klaarzetten voor de collega's waarbij er een redelijke hoeveelheid laxeermiddel in de koffie (en eventueel gebak) zit.

Wel even van te voren alle toiletrollen verstoppen...

Gut, horen dit soort dingen niet in studentenhuisjes te gebeuren? Waar werk je eigenlijk? Ergens in Den Haag op de Binckhorst?
                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                    Koffie en gebak klaarzetten voor de collega's waarbij er een redelijke hoeveelheid laxeermiddel in de koffie (en eventueel gebak) zit.

Wel even van te voren alle toiletrollen verstoppen...

Gut, horen dit soort dingen niet in studentenhuisjes te gebeuren? Waar werk je eigenlijk? Ergens in Den Haag op de Binckhorst?
                    Als het toevallig erg warm is die dag kunnen mensen daar aardige problemen aan overhouden, o.a. uitdroging ;-)

DJeez, wat zijn jullie in- en inslecht eigenlijk :-). Ik zoek grappen die geen schade (kunnen) veroorzaken, geen langblijvend effect hebben maar ook niet flauw zijn. Probleem is, er is al zoveel uitgehaald hier, dat het lastig word met iets nieuws te komen.

Ik zou 12 volt op de klinken van de WC's kunnen zetten, maar de opbouw van onze sanitaire ruimte is zodaning dat ik die opstelling niet weg kan werken, dus het eerste slachtoffer kan zo de stekker eruit trekken. (voordat ik bijdehand(t)e opmerkingen over blijvende schade krijg - nee, wij hebben geen collega's met pacemakers of andersoortige hart- en vaatproblemen die hier het loodje door kunnen leggen :-))

Zout in de plaats van suiker gaat niet, ze gebruiken hier klontjes en is ook te flauw eigenlijk... koffie met 4dubbel caffeine gaat niet want er gaan van die standaard DE kartonnen capsules in dat apparaat hier.

Komop mensen, meer gemene plannetjes! :D

Comment

Zoiets dan maar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                        Komop mensen, meer gemene plannetjes! :D

Ik begrijp dat je bij eerdere vertrekken ook vrolijk de grappen uit hebt gedeeld. Is niks mis mee, maar dan moet je nu de grappen ook over je heen laten komen. Wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren.

Comment

Waaruit begrijp je dat dan? Ik geef alleen aan dat het in dit bedrijf de gewoonte is, niet dat het mijn gewoonte is :)

Bovendien stel ik nergens dat ik protesteer tegen de grap die zij waarschijnlijk ook met mij uit gaan halen. Juist omdat ik dat weet, wil ik ze voor zijn, dan scheelt me een ritje terug naar Tilburg na mijn dienstverband om ze terug te pakken :)

Begrijp me niet verkeerd, er is geen rancune of kwaaie opzet in het spel. Ik heb hier met plezier gewerkt, dat vinden mijn collega's ook, ik ga op goede voet weg en mijn directeur hoopt zelfs dat ik ooit besluit terug te komen. De 'eindgrap' moet de fun van de afgelopen 3.5 jaar weerspiegelen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje

Zoiets dan maar?
                          Ik heet geen Milton ;-)

Comment

Beetje optijd opstaan http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_...=&fullscreen=1

Comment

zitten daar bedrijven met 35 man personeel dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                                Whehe. Leuk, maar niet echt een goeie grap, ofzo :P Met iets meer voorbereiding en wat te investeren euro's, zou ik op alle bureaustoelen een op afstand bedienbaar trekkoord aan de gaslift kunnen maken. Kan ik at random stoelen naar beneden laten vallen :) helaas is dat te kort dag.

Comment

Ik bedenk me net, misschien is het leuk om in elk toetsenbord wat tuinkerszaadjes te strooien, die eventueel een nachtjes hebben geweekt in wat natte aarde. Dat moet met 2 a 3 dagen een mooie bos groen opleveren, een CO2 neutraal kantoor, als het ware 8-)

Oude grap, maar hier nog niet eerder gedaan.

Misschien moet ik een dealtje sluiten met de systeembeheerder, en kan ik wat leuke geintjes uithalen met hun useraccounts, maar wat voor leuks kun je daar nu mee doen?

Comment

Weten je collega's van je voorsteldraadje hier? Denk dat die plezier voor 10 hebben als die het draadje lezen. Uit medeleven zullen ze je ook niet terugpakken verwacht ik ;)

Comment

Niemand hier bezoekt gummen, kent gummen, en ik heb geen redenen om daar wat aan te doen :)

Ik weet dat mijn voorsteldraadje hier heel wat stof deed opwaaien en dat sommige me misschien graag zien gaan, maar naast mijn impulsiviteit kan ik daar vaak gelukkig gewoon lak aan hebben, sommige mensen weten niet beter (ik reken mezelf daar absoluut niet buiten) en op internet moet je soms een wat dikke huid hebben. Diep vanbinnen ben ik ook gewoon autoliefhebber, maar mijn kennis is wat meer verdeeld over andere vlakken dan auto's alleen en ik ben gewoon stronteigenwijs :)

Comment

Euhm, ja. Leuke ontboezemingen. Verder is het allemaal erg studentikoos, maar als jij zegt dat het binnen de corp spirit past, waarom niet. Ik vind het er allemaal serieus over, en vraag me af waarom je de moeite zou doen om vb. alle drukveren van de stoelen r/c te maken. Maar that's good old me, weet niet beter en zo. :-)
                                        Rock on. RS.

Comment

slechte grappen zeg :)

misschien de patchkast induiken en alle aansluitingen willekeurig verplaatsen, dus dat de telefoons naar een ander bureau doorgeschakeld worden?

als de systeembeheerder wil/kan helpen screenshots maken van de desktops, dat als achtergrond zetten, alle icoontjes verwijderen en startbalk hiden, kijken hoe lang het duurt voor ze dat in de gaten hebben.

Comment

Ik zou de sleutels van de auto van de directeur nemen, de auto even elders in een parkeergarage terugzetten en een leuke BMW 320i uit 't jaar kruik met reclame van 't bedrijf erop terugzetten.

Weet nog wel een goeie BMW te staan. Niet duur, onderhoudshistorie bekend. :-)
                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Als je met systeembeheer kunt smoezen, zijn er twee voor de hand liggende opties:
                                              - Schaapvirus installeren op alle pc's (eet af en toe je typewerk op)
                                              - Netwerkcomputer uit het stopcontact halen, koffiemachine van de systeembeheerder op het stopcontact en dan een bordje op de deur:
                                              'vandaag is de keuze gevallen op koffie ipv netwerk' oid
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

En als je nou gewoon eens iets leuks voor je collega's doet?

Je weet wel, geen kutgeintje maar iets waar iedereen wat aan heeft, desnoods voor iedereen een leuk plantje ofzo.

Misschien dat je dan een betere indruk achterlaat.
                                                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

9 kippen los laten en nummeren van 1 tot 10. Natuurlijk wel één nummer weg laten en maar toekijken hoe lang je collega's aan het zoeken zijn?

Comment

[email protected] en Waterkers ideeen!
                                                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

En als je nou gewoon eens iets leuks voor je collega's doet?

Je weet wel, geen kutgeintje maar iets waar iedereen wat aan heeft, desnoods voor iedereen een leuk plantje ofzo.

Misschien dat je dan een betere indruk achterlaat.
                                                      Oh ja, ik vind mijn auto op 4 bierkratjes aan het einde van de dag, maar moet wel iets liefs voor ze achterlaten? Dat gaat echt niet gebeuren, ze hebben al elk jaar de meest originele tractaties van me gehad op mijn verjaardag :)

En inderdaad, superidee van die kippen, maar waar ga ik die zo snel vandaan halen :D

Comment

http://www.marktplaza.nl/dieren/kippen/
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oeh, da's ook nog eens niet duur. 3 euro per kip.

Risico is natuurlijk wel dat ze de vloerbedekking permanent vernielen.. en ik voor de herlegkosten opdraai :P

Comment

goed idee dat gesol met dieren , met een zooi onbeholpen kantoor knuppels
                                                            voor een "grap"
                                                            wat gebeurd er daarna met die kippen?

ga dan gewoon naar de feestartikelen zaak en haal een zooi electrische schok muizen en zet de tent blank met "stront-spray"
                                                            das precies het kaliber grappen waar die caravan kantoor lummels met linker handen na 10 jaar en 10 bier nog over kunnen lullen in de kroeg ;-)
                                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

doorzichtige folie spannen op de toilet potten, en wc papier uitrollen bestrooien met witte peper en weer netjes oprollen
                                                              fluitjes op de uitlaat
                                                              slipje ongemerkt op de achterbank van je getrouwde collegas leggen
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Nog een leuke: Alle bureau's hier hebben een metalen slinger die je uit kan trekken om het bureau in hoogte te verstellen.

Ik kom heel vroeg op kantoor (medewerking directeur om echt heel vroeg te zijn, voor de rest) en draai alle bureau's op de allerlaagste stand, zodat ik zeker weet dat ze allemaal die slinger beetpakken.

Onder die enorme bureau's kun je makkelijk een accupakketje verstoppen, wat ducttape en draad, en je hebt een goeie grap... hoe kan ik zo goedkoop mogelijk een schrikdraad achtige schok bezorgen? De slingers zijn van metaal, maar men draagt allemaal schoenen (al dan niet met rubberen zool), al hebben we wel een vloerbedekking die gevoelig is voor stat, want ik krijg met droog weer regelmatig een opdonder van sommige klinken en bureaustoelen.

Kun je zoiets af met wat aan elkaar geplakte AA batterijen?

Comment

Working...
                                                                X