Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route Adriatisch kust.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Route Adriatisch kust.

Ha, die Gummers;

Ben een beetje met Google Maps wezen puzzelen om een goede route naar onze vakantiebestemming komende zomer te vinden. De bestemming ligt aan de Adriatische kust en ik heb nu twee alternatieven gevonden; eentje via Innsbruck (1438km, 13u28m), de andere langs Basel (1406km, 13u46m). Vanaf Verona zijn beide routes dan weer gelijk. Weet iemand goede redenen om de een of de andere de voorkeur te geven? De verschillen in opgegeven afstand en reistijd vind ik daarbij niet zo heel interessant.
    Scherven brengen gelul.

Via Innsbruck ga je waarschijnlijk over de Brenner? Da's een rotweg met hoge filekans.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

Volgens de kaart moet dat haast wel via de Brenner zijn, ja. Was ik al eens voor gewaarschuwd.
      Dan ziet Basel-Milaan-Verona er toch beter uit denk ik.
      Scherven brengen gelul.

Comment

De Gotthard is 's zomers ook niet altijd een pretje vrees ik..

Alternatief is via Zurich te gaan en San Bernadino of Splugen. Is veel mooier.
        Basel vermijden en een paar kilometer voor Zwitserland richting Rheinfelden gaan. Rustige grensovergang, geen files daar en je slaat al dat gedoe in Basel over.

Verder is het ook aan te raden om Hockenheim en Karlsruhe over te vermijden, door de 65 richting Landau te pakken en dan via de 35 een stukje door Frankrijk en bij afslag Baden-Baden weer de 5 op. Je slaat dan het stuk over waar de 61, 5 en 6 bij elkaar komen en de aansluitingen naar Stuttgart. Het staat daar erg vaak muurvast.
        Last edited by Lennart; 25-05-09, 13:36.

Comment

Als je deze weg neemt, heb je wel een grote kans op file's bij de Gotthardtunnel. Die je trouwens makkelijk kunt omzeilen door gewoon over de pas te gaan.
          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Dat moet je sowieso doen natuurlijk. Als er file staat is de pas sneller.

's nachts rijden via Baselroute geen optie? Dan rij je overal door natuurlijk.

Comment

Wil je perse langs Verona?

Anders heb ik nog wel een tunnel ontwijkende route:

Basel - Bern - Montreux - Martingy - Sion - Brig -> Simplonpas (goed te rijden, maar er is ook een autotrein doorheen)-> Domodossola, langs Gravellona Toce de A26 op langs het Lago Maggiore.

Extra optie in Zwitserland is om wat kilometers te winnen via het autotreintje 'Kandersteg - Goppenstein' Dan wordt het Basel - Bern - Thun - Wimmis --> berg op naar Kandersteg en aan de andere kant bij Goppenstein richting Brig en daar weer vanaf de Simplon hetzelfde verhaal.

en dan ligt het er even aan waar je aan de kust zit. Je gaat dan over over de A26 direct naar onderen, of de A8 vanaf Milaan naar onder, of nog verder de A1 op en bij Parma de A15 naar onder.

Alledrie die Autostradi zijn bijzonder vermakelijk overigens. Net als de Simplonpas.
              Forza!

Comment

De Gotthardtunnel kan idd drama zijn, zeker in die periode.
                Ik zou die dus zoveel mogelijk mijden en een route via Oostenrijk nemen, vooral omdat je toch al aan de oostkust van IT moet wezen.

De Gotthardtunnel is trouwens ook regelmatig 's nachts dicht de komende tijd voor werkzaamheden, dus kijk dat even na als je vroeg daar wilt zijn!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

En de DB Autozug naar Verona?
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Gummers;

Pfoe, wat een keuze! We zijn inderdaad van plan om 's nachts te vertrekken, dan zouden we op een dinsdag in de vroege ochtend door CH of AU rijden. Zal binnenkort eens een kaart scoren en de aangeboden alternatieven bekijken. Autotreinen zijn misschien wel erg comfortabel, maar zijn we hier nou gummers of niet?
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Even anders gesteld, de alternatieven op een rij:

1. 's Nachts in één keer doorjakkeren, gebroken aankomen en de eerste vakantiedag alleen maar bijkomen. Kosten: twee extra dagen van je vakantietijd af (heen en terug), boel benzine.

2. Er rustig twee dagen over doen. Kosten: twee extra dagen van je vakantietijd af (heen en terug), boel benzine, kosten overnachting.

3. Vliegen. Kosten: vliegtickets, voor de duur van je vakantie een auto huren, beperking in de hoeveelheid bagage.

4. Autotrein. Kosten: tickets autotrein.

Voor een vakantie van twee weken stak bij ons nummer 4 er met kop en schouders bovenuit. De tickets zijn ongeveer even duur als vliegtickets plus twee weken huur van een vergelijkbare auto (dus als je langer gaat, wordt het voordeliger). Je vertrekt eind van de middag en komt de volgende ochtend vroeg aan, met de hele dag nog voor je en alle spullen in je eigen auto. En dus ook meer tijd voor veel leukere wegen dan ellenlange snelwegen.

Verder: 't Is leuk, die passen op de doorreis, maar dat lijkt me niet iets voor een gezinsvakantie. Je reisduur wordt dan al gauw drie dagen. Da's een heel andere vakantie...
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Autotreinen zijn misschien wel erg comfortabel, maar zijn we hier nou gummers of niet?
                        O, zo comfortabel zijn ze ook weer niet, hoor. Da's alleen als je écht de poeplap trekt voor een champagnecouchette. En voor wat dat gummen betreft: zie boven. Liever een dagje extra om het vroegere circuit van Pescara te verkennen dan een dag zweten in een afgeladen auto tussen de eindloze stroom sleurhutten...

Comment

Ha, die Dutch;

"De tickets zijn ongeveer even duur als vliegtickets plus twee weken huur van een vergelijkbare auto"

Klinkt toch als vrij prijzig voor bijkomende kosten.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Is 't ook. Maar voor ons was 't het waard, twee volle extra dagen op een totaal van 14 dagen.

http://www.treinreiswinkel.nl/autosl...lie#paragraph2

Je hebt in de zomer trouwens ook nog de AutoSlaaptrein vanuit Den Bosch naar Bologna. Zit je helemaal op de stoep van je bestemming:

http://www.treinreiswinkel.nl/autosl...rijk_en_italie

Comment

@Harry, de Gotthard kan een drama zijn, maar ben je weleen via de Brenner gereden hartje zomer? Alles daar is druk, Fernpass, rond Munchen, rond Garmisch. Een grote fuik. Het is kiezen uit 2 kwaden, maar dan toch de route via Basel.

Scudetto, begrijp ik je verhaal niet, of denk jij dat de Adriatische kust aan de anderen kant ligt?

Comment

Wat was het ook alweer ??

Oja, de reis is ook onderdeel van de vakantie....
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Mag ik u op weg naar het circuit van Pescara deze galerie aanbevelen.
                                  En indien, dan ook dit boek (kan je van me lenen)

fka v164

Comment

Ha, die Gummers;

Staat ook niet op een dag, we hebben drie weken de tijd. Als het tegenvalt is er zo een overnachting ingelast. Gaat vooral om de route die het minste kans geeft op verkeersinfarcten, maar ik begrijp dat dat lood om oud ijzer is.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Wat was het ook alweer ??

Oja, de reis is ook onderdeel van de vakantie....
                                      Dat had ik er niet uit opgemaakt, maar als dat zo is, zijn er natuurlijk talloze opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                        Ha, die Gummers;

Staat ook niet op een dag, we hebben drie weken de tijd. Als het tegenvalt is er zo een overnachting ingelast. Gaat vooral om de route die het minste kans geeft op verkeersinfarcten, maar ik begrijp dat dat lood om oud ijzer is.
                                        Die autotrein is dan zo gek nog niet, snel, niet belachelijk duur (benzine/diesel, tol) kost je geen centje energie ; je kan na aankomst meteen 'aan de slag met aktief vakantie vieren' ;)

Comment

autotrein niet belachelijk duur ?

Eh..

Comment

autotrein niet belachelijk duur ?

Eh..
                                            Ah. /me ziet nu dat 280 euro voor de auto niet inclusief 4 zitplaatsen in een coupe is.

Comment

En dat het een enkele reis betreft ??? :-)

Comment

En dat het een enkele reis betreft ??? :-)
                                                Ja dat nog wel. Maar +/- 100e voor 'n simpele zitplaats, alleen heen, niet eens een slaapcabine. Sjemig. Hoe komen ze er toch bij dat de trein zo 'goedkoop' is t.o.v. zelf rijden. Met dit soort akties maak je je als treinbedrijf behoorlijk ongeloofwaardig, of ze moeten het zien en inzetten als een extra melkkoe voor mensen die wel de auto willen meenemen maar echt niet zelf willen/kunnen of durven te rijden.

/me herinnert zich de treinreis naar Rome nog, zo'n 80 jaar geleden. Dat was lachen met 80 medescholieren, midden in de nacht besnuffeld worden door drugshonden ergens boven Milaan.

Slaperige medescholiere ; wazdanou ? "Das ist ein Drogenhund". "Wat, een droge hond ?"

Priceless.

Comment

't Is helemaal niet goedkoop, maar het motto 'de reis is ook deel van de vakantie' gold voor ons al in Italië zelf - drie keer verkast in twee weken. Als je zo veel mogelijk Italië in je weken wilt proppen, dan is 't een mogelijkheid. Als je voordelig uit wilt zijn, moet je inderdaad zelf rijden.

Voor mij is een vakantie waarvan de reis deel uitmaakt meer iets als een moderne versie van Liège-Rome-Liège - en dan ook echt alleen maar over de mooiste wegen van West-Europa totdat je weer thuis bent.

Comment

Ik ben meerdere keren die kant op geweest maar de A4 (Milan/Verona) is een drama in het hoogseizoen. Zwitserland zelf heeft mijn voorkeur boven Oostenrijk, maar dat is puur persoonlijk. Ik ging meestal over Oostenrijk om net na Munchen (Oberauerdorf) te overnachten. In Italie kun je evt. door de Dolomieten, eerste stuks is vrij druk, daarna is het vrij rustig en het is een leuke route.

Comment

Ik heb 5 jaar lang niks anders gedaan dan 1 of meerdere keren per week Italie vv te reizen dus ik wil ook wel mijn mening geven. :-)

Om te beginnen beslist niet in het weekend reizen.
                                                      Door de weeks is het wel goed te doen.

Ik zou zelf via oostenrijk gaan,alleen al om het feit dan je dan niet door CH hoeft(maar dat is een werk trauma) en omdat je niet bij milaan in de buurt hoeft te komen,want dat kan file technisch ook een groot drama zijn.

Je kan i.v.p. via de Brenner ook langs Salzburg gaan en dan via de Taueren tunnel en Udine op Venetië aangaan.
                                                      Vervolgens duik je bij Venetië de (ik meende SS14 op maar mijn boek licht in de truck) om zo binnen door naar de A14 te rijden.
                                                      Dat binnendoor stuk vind ik persoonlijk een leuke weg om te rijden en het bespaart je een zooi tol.
                                                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Ha, die Lars;

Goeie tips; Tauern(en vorig jaar ook de Katschberg-)tunnel is volgens mij nog steeds een bottleneck wegens werkzaamheden. Weg over de Brenner is ook de standaardroute van t'tomtomtommetje.
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Dat van die werkzaamheden klopt wel,ook moet je volgens mij nog steeds door 1 tunnel buis,maar afgezien van de weekenden heeft dat nooit problemen opgeleverd.

Brenner zal wel het kortste zijn ja,maar er stonden erg vaak file's op de A22 in Italie.

Het blijft een beetje gokken.

Comment

vorig jaar de Gotthard pas genopmen (want 2u wachttijd) bovenop lekker wurtsebrotchen gegeten (familietraditie wij nemen altijd de pas op de heenweg), rijden we weg, is de pas afgesloten 2km na de top..............wegwerkzaamheden

We werden dus de oude gotthardpas over gestuurd (ik wist niet dat ie bestond). Wat een belevenis. Supersmal, en nog echt de krappe haarspeldbochten. Megagaaf, beetje eng soms op de stukken waar geen vangrail stond en je eigenlijk niet kon passeren :-)

Als je reis je doe is en niet je bestemming, dan zou ik naar Genoa rijden vanaf Milaan, en vandaaraf doorsteken. Lijkt wel een circuit daar. Heb dat nu 3x gedaan elke keer weer gaver.

E
                                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Genoa rijden vanaf Milaan
                                                              Tsm zal wel genua of genova bedoelen. :-)

Maar dat is wel een eindje om als je naar de Adriatica wil.

Comment

ja vtje gemist :-)
                                                                is idd om
                                                                maar dit rijd je wel echt voor je plezier
                                                                al die tunnels en bochten en italianen in maatpak op scooters die gewoon bruut capirosi style bochten aan het aansnijden zijn
                                                                :-)
                                                                E
                                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                                                                X