Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Britse luchtmacht vreest afpersing met gestolen data"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "Britse luchtmacht vreest afpersing met gestolen data"

Britse luchtmacht vreest afpersing met gestolen data

Door Dimitri Reijerman, maandag 25 mei 2009 15:16, views: 7.542

De Britse luchtmacht is uiterst gevoelige data kwijtgeraakt, zo blijkt uit nieuwe informatie. Bij een inbraak op de luchtmachtbasis Innsworth zijn drie harde schijven met privégegevens van militairen buitgemaakt. Het leger vreest chantagepogingen.

De gestolen informatie, die op circa vijfhonderd personeelsleden betrekking heeft, was vergaard door de Royal Airforce, zo meldt The Guardian. In de onversleutelde personeelsdossiers is data opgeslagen over buitenechtelijke relaties, prostitueebezoek, gespecificeerde schuldenlasten en drugsgebruik van diverse militairen, waaronder enkele hooggeplaatste officieren. De RAF is bang dat de gegevens gebruikt zullen worden voor het chanteren van deze personen, en heeft inmiddels het betreffende personeel ingelicht over de mogelijke consequenties van de diefstal.
    http://tweakers.net/nieuws/60317/bri...olen-data.html

Altijd leuk zo'n dossier, onversleuteld.

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
    http://tweakers.net/nieuws/60317/bri...olen-data.html

Altijd leuk zo'n dossier, onversleuteld.

Ja, op een drietal hardeschijven die voor het grijpen liggen? Je vraagt je toch echt af of de mensen die dat soort onderzoeken doen goed snik zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
      Ja, op een drietal hardeschijven die voor het grijpen liggen? Je vraagt je toch echt af of de mensen die dat soort onderzoeken doen goed snik zijn?
      En dan nog de vraag WAAROM! men dat dient te onderzoeken. Drugsgebruik kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien dat invloed op je werk kan hebben als militair. Maar de rest...

Comment

Och, ik kan me zo voorstellen dat het leger wil weten wie waarmee chantabel is. Ter voorkoming van, of voor eigen gebruik natuurlijk.

En misschien om te berekenen hoeveel prostituees er mee moeten worden gezonden op een missie?

Wel knap stom dat het gestolen kan worden natuurlijk. Kan me helemaal zo voorstellen hoe dat is gegaan.

"Hey Paddy, Let's put this data on the server.'
        'No, no, old chap, that's way to dangerous with all these hackers these days, we should put it on external drives
        'Splendid idea, jolly good, let's do that. I'll finish my cup of tea, and order some of those thingies right away.'
        'Now we're talking, we'll be 100 percent save, no hacker will ever be able to get access to this data!'
        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
          "Hey Paddy, Let's put this data on the server.'
          'No, no, old chap, that's way to dangerous with all these hackers these days, we should put it on external drives
          'Splendid idea, jolly good, let's do that. I'll finish my cup of tea, and order some of those thingies right away.'
          'Now we're talking, we'll be 100 percent save, no hacker will ever be able to get access to this data!'
          lol
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
          X