Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het algemene horloge draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    De speedmaster lonkt idd en kost iets meer dan ik voor de v70 betaalde. ;)

Eerst de sinn een beurt met chique factuur voor in de map.
    Staan nog wel wat jong gebruikte op Chrono24 ;)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• 27-11-16, 20:32
      Vraagje, heb een Seiko Arctura Kinetic en heb gisteren bij een juwelier gevraagd of het na 6 jaar verstandig was om een service-beurt te geven.

Dat kan, kost ongeveer 120,- en dan wordt de condensator ook vervangen indien nodig. Is dit een rele prijs?
      Hij wordt dan opgestuurd naar Seiko en is een week of 3 weg.

Heeft nog even geduurd voordat ik hem weggebracht heb, maar heb bonnetje dat ik hem 20 Mei weer heb opgehaald en 195 euro betaald. En nu staat tie stil :-(

Op het bonnetje staat: teller 2, centrale secondewijzer, Kroon en Drukker pakking, 302324T oplaadbare batterij en Achterdeksel pakking

Vorige week begon het er al mee dat het horloge geen 5 dagen stil kon liggen, maar nu staat hij al sinds 1 stil.

Ben benieuwd of ze nog wat kunnen doen?

Comment

• Ha, die Zoefie;

Als jouw portemonnee maar ver genoeg open gaat is er natuurlijk altijd wat aan te doen. De vraag is eerder of jij het klokje nog een investering waard vindt.
        Scherven brengen gelul.

Comment

• Nou, ik had juist gedacht, om met die service-beurt deze problemen voor te zijn.

Mijn idee is: als er een half jaar geleden een nieuwe accu is ingedaan, moet ik nu geen "start problemen" hebben.

Comment

• Ha, die Zoefie;

Dat zou je wel denken, ja. Ik zou de klokkenboer eens een berichtje geven, misschien zijn ze coulant genoeg om er kosteloos even naar te kijken.
            Scherven brengen gelul.

Comment

• Goede morge Hansv,

Heb de juwelier een meeltje gestuurd en die reageerde "meteen" dat ik dan meer even langs moest komen, en dan stuurde ze het horloge retour Seiko.

Hoop ik wel dat tie dan stil staat, want nadat het horloge tijdens het dragen stil kwam te staan, is het zondagavond weer gaan "lopen". Maar goed, misschien kunnen ze wat door meten?

Comment

• Zo, de Sinn weer opgehaald na een onderhoudsbeurt. 3 meier vond ik wat fors, maar goed, volledige service inclusief waterdicht maken, 1 jaar garantie, en een bon voor in de map natuurlijk.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Maar loopt ie weer op tijd?

300 Euro valt me nog mee, hoor.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Ik betaalde een maand geleden 285,- voor een volledige fabrieksservice voor een Tissot met ook een 7750 Valjoux automaat. Die 3 meier lijkt me dus behoorlijk marktconform.
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

• Ik betaalde 600 oid voor een service van mijn speedmaster pro.
                      Moest wel naar CH, en ik kreeg alle vervangen onderdelen in een zakje erbij
                      Horloge was als nieuw.

Maar het is niet iets dat je ieder jaar doet voor je horloge

Comment

• Wat kost onderhoud van een Omega Seamaster, prijs van een replica Cobra onderstel oid?
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ok, goed voor de gemoedsrust dat die 300 niet exorbitant is. :)

Hij loopt inderdaad weer prima, althans, de eerste 14 uur wel. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dat eerste wist je al. ;)

Comment

• scuderia, is dat een Speedmaster met Caliber 321 ?

Comment

• Nee, volgens mij gewoon de 1861

Comment

• Ik heb ook weer iets erbij gekocht.
                                  Seiko brengt regelmatig ltd editions uit maar deze black series turtle moest ik toch hebben.
                                  Dankzij dit artikel kon ik de laatste bij de Seiko winkel in Frankfurt scoren. Hij is namelijk overal al uitverkocht:

https://www.fratellowatches.com/seik...-series-diver/

Het is een erg cool horloge.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ja mooi ding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                      Wat kost onderhoud van een Omega Seamaster, prijs van een replica Cobra onderstel oid?
                                      automaat?

Ik heb geen idee waarvoor je een kitcar onderstel kunt ophalen maar voor een service van een 50 jaar oude Seamaster (incl nieuwe kroon en glas) heb ik vorig jaar 600 moeten aftikken bij de horlogemaker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zoefie Bekijk bericht

27-11-16, 20:32
                                        Vraagje, heb een Seiko Arctura Kinetic en heb gisteren bij een juwelier gevraagd of het na 6 jaar verstandig was om een service-beurt te geven.

Dat kan, kost ongeveer 120,- en dan wordt de condensator ook vervangen indien nodig. Is dit een rele prijs?
                                        Hij wordt dan opgestuurd naar Seiko en is een week of 3 weg.

Heeft nog even geduurd voordat ik hem weggebracht heb, maar heb bonnetje dat ik hem 20 Mei weer heb opgehaald en 195 euro betaald. En nu staat tie stil :-(

Op het bonnetje staat: teller 2, centrale secondewijzer, Kroon en Drukker pakking, 302324T oplaadbare batterij en Achterdeksel pakking

Vorige week begon het er al mee dat het horloge geen 5 dagen stil kon liggen, maar nu staat hij al sinds 1 stil.

Ben benieuwd of ze nog wat kunnen doen?
                                        Nou, heb mijn horloge weer terug.
                                        Hij is retour Seiko geweest en ze hebben het uurwerk "weer geserviced", weet nou niet wat er is gedaan maar vindt het in ieder geval erg netjes

Comment

• Was er niet naar op zoek maar kwam op mijn pad terecht. Een Victorinox infantry Vintage chrono. Kon hem kopen (nieuw) voor 575 euro (adviesprijs was 1745 euro). 44 mm (doorsnede) en 15 mm hoog,voorzien van een valjoux 7750 uurwerk. Triple ontspiegeling van het saffierglas, glazen bodem, leren bandje met vouwklapsluiting. Horloge heeft een gunmetal PVD afwerking. Erg mooie afwerking en wijzerplaat. Hoort niet thuis in het rijtje van de grote horloge merken qau herritage maar afwerking en uitstraling is die echt top. Het is een verjaardagscadeau geworden (mooi excuus). Ben er wel blij mee :-)
                                          Last edited by Rico; 12-05-18, 21:01.
                                          ...

Comment

• Apart horloge, proficiat! En, was de aanschaf een n3 renie? :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• En zitten daar ook een vergrootglas, kurkentrekker en pincet in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                En zitten daar ook een vergrootglas, kurkentrekker en pincet in?
                                                Haha ik ben normaal niet zo van de cross-overs,pennenmerken die horloges maken of zoals een zakmessen merk die hetzelfde pad is ingeslagen. Het is aan de ene kant ook een beetje uitmelken van een bekende naam. Maar bij deze aankoop heb ik merken gebeuren een keer opzij gezet. En het horloge beoordeeld op zijn specs, uiterlijk en uitstraling dit in verhouding tot de scherpe prijs. Als er IWC op de wijzerplaat had gestaan dan zou die gewoon 5000 plus euro hebben gekost. Kwalitatief doet die helemaal niets onder voor een IWC (ik haal IWC even aan omdat die gelijksoortige modellen heeft) Maargoed er staat geen IWC op en de prijs is daar dan ook naar. Het merkje bepaald natuurlijk ook niet of een horloge mooi is in jouw ogen/beleving. En maandsalarissen stuk slaan op horloges was ik toch al een beetje mee klaar :-) Jasper dank je! Qua N3,toestanden die beste mannen heb ik al jaren geen contact meer mee ;-) andere tijd, andere wereld ;-)
                                                ...

Comment

• Dat uurwerk in jouw horloge zit ook in mijn Sinn, die tegenwoordig over de 2 mille heen gaat nieuw. Er zijn hier veel grotere kenners dan ik, maar volgens mij is 500 euro voor dat uurwerk een goede deal, wat er ook voor kast om heen zit. Een beurtje is al 300, weet ik sinds kort. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ja :)

Comment

• Rico Beetje druk, maar wel een leuke klok met een leuk uurwerk erin. Ik ga ook weer een all-black klokje aanschaffen, want de ene die ik heb, draag ik niet meer (dat was meer een experimentje om te zien of ik een compleet zwarte klok wel vond staan).

Merken doen me niet zo veel, ik vind iets mooi of niet. Veel dure klokken vind ik vreselijk, net als veel goedkope klokken :)
                                                      Maar als ik hem dan toch een keer uit de broek zou willen laten hangen op dit vlak, dan voor deze:

Als ik moest kiezen, dan de de duikert, maar de dress versie is ook prachtig.
                                                      Last edited by PACO; 12-05-18, 23:48.
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Zeg maar de Seamaster maar dan zonder chronometers.
                                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ik heb laatst mijn Oris een service beurtje laten geven (katjing!) maar het euvel wat 'ie daarvoor had (achter gaan lopen) heeft ie nog steeds. Neem aan dat ze dat toch netjes kunnen afstellen?
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Yep. Heel slordig dat ze dat niet gefixed hebben.
                                                            Loopt de klok ook achter als je hem om de pols draagt of is het iets als je hem afdoet en een nacht niet draagt ?

Comment

• De titanium duiker automaat van Invicta staat weer te koop. Kost geen drol, maar ik heb er alweer dik anderhalf jaar later nog steeds plezier van. Ooit in een opwelling gekocht.

Ben nog steeds niet 100% weg van de band met het glanzende metaal erin (dat wat blikkerig aandoet, ik had hem liever helemaal grijs gehad) maar de party piece van deze klok is dat band en kast geheel van titanium zijn gemaakt. Ondanks de automaat van Seiko erin, heb je dus een verderlicht horloge dat erg fijn draagt. Zeker als je het vergelijkt met vergelijkbare (duiker)automaten van edelstaal, dan draagt deze 10x fijner. Bezel en dail zijn wel erg mooi vind ik, en de luminous is in het echt veel groener, wat zorgt voor een mooi contrast met de diepzwarte dail en bezel.

Invicta Pro Diver Titanium Automatic | 0420

(dit is niet mijn Sasquatch arm. Mijn pols is toch wat breder, lijkt)

https://watch2day.nl/deal/11575/invi...gn=2%2Boktober
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Prima klokkie voor dat geld.
                                                                Lopen goed op tijd en dat jarenlang zonder onderhoud ;)

Comment

• Ik zou zelf toch voor een Seiko gaan, maar het zijn prima klokjes denk ik idd.

Ik heb zelf de laatste tijd een paar oude Seiko's gekocht (een Bell matic uit 1975 o.a.) en een Omega Seamaster Calypso quartz uit begin jaren '80.
                                                                  Of had ik die al gepost?
                                                                  Deze.

Omega.jpg

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                  X