Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het algemene horloge draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    De speedmaster lonkt idd en kost iets meer dan ik voor de v70 betaalde. ;)

Eerst de sinn een beurt met chique factuur voor in de map.
    Toen David Scott , astronaut in Apollo 15 en eerste automobilist op de maan, zijn speedmaster wilde gebruiken op de maan viel het glas er uit... oeps!

lunar-rover-apollo-15.jpeg?rect=0%2C155%2C2166%2C1082&auto=format%2Ccompress&w=650.jpg
    news-093015b.jpg
    Het toeval wilde dat hij een reserve horloge mee had genomen, zijn eigen prive Bulova.

Last edited by janspeed; 10-11-18, 19:20. Reden: ploatjes dr'bij

Comment

• Die Zenith is klassiek mooi !
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Mdv draagt hem en is er blij mee.

Ik zit zelf een beetje te gluren naar een bulova accutron.

Comment

• Het verhaal met de Bulova van Dave Scott (heeft trouwens in Soesterberg gewoond :) ) ligt iets genuanceerder. Dave Scott heeft tijdens zijn verblijf op de maan 3 afzonderlijke maanwandelingen gemaakt (EVA`s). Bij het voorbereiden van zijn 3e EVA op de maan merkte hij dat het glas van zijn Speedmaster weg was (hij schrijft zelf `popped off` maar de oorzaak is onbekend). Hij had van Bulova idd. een horloge meegekregen maar dat was zeker geen standaard horloge (zoals de Speedmaster) maar een prototype speciaal door Bulova ontworpen in de hoop dat NASA deze alsnog zou gaan gebruiken (die hoop bleek ijdel, de handopgewonden Speedmaster wordt nog steeds in de ruimte gebruikt, ook door de russen die het horloge nog steeds trouw dragen tijdens ruimtewandelingen). De Bulova welke Dave Scott op de maan droeg was ook een mechanisch hand opgewonden horloge. Dus geen Accutron ook geen quartz, zoals het huidige Bulova horloge wat heel erg lijkt op het Bulova `maanhorloge`.

Comment

• 560_speedy_iss.jpg

Een recent foto van een Russische astronaut tijdens een ruimtewandeling (bij het ISS) met uiteraard een standaard `off the shelf` Speedmaster Professional :) Ga de mijne zo maar weer eens om doen !
            Last edited by SweetRyan; 15-11-18, 15:18.

Comment

• klopt, die Bulova van Dave Scott is nog uit de tijd dat Bulova een zelfstandig merk was. Inmiddels is 't overgenomen door Citizen.
              Ik heb zelf zo'n replica moonwatch en voor dat geld (nieuw €450-500 prijs categorie) vind ik het een verdomd goed quartz klokje dat draait op 262kHz en ik vind het verhaal erachter gewoon leuk.

Comment

• janspeed, terecht ! Het is een mooi verhaal. Er zijn Speedmaster met een glazen achterkant waarop staat "the first and only watch worn on the moon`. Dat is dus onjuist :)

Comment

• Ik snap niet dat astronauten niet gaan voor een meer praktische manier van de tijd bekijken. Een grote digitale klok met LEDs of een grote Casio met backlight.
                  Zal dan toch wel een astronautendingetje zijn.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ik dacht dat de Russen met Fortis horloges de ruimte in gingen maar zal eena googlen

Comment

• scuderia, de Fortis Cosmonauts… volgens mij zijn deze in de jaren 90 wel gebruikt in de capsules. Het punt is dat de Speedmaster wordt gedragen buiten de relatief veilige omgeving van een ruimtecapsule.
                      PACO, ik denk dat het nu vooral marketing is en dat Omega hier voor betaald. Een horloge lijkt me niet echt meer van deze tijd waar men op de grond live met de astronauten meekijkt en constant contact heeft met elkaar. Het blijft wel een leuk gezicht.

Comment

• Astronautendingetje dus :)
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Iemand korte lijntjes met Rob van Monsterwatches.nl?
                          Ik probeer nog wat belasting te ontwijken voor volgend jaar maar Rob lijkt 2018 al afgesloten te hebben.. .:-)

Comment

• Mooi kerstcadeau
                            Attached Files
                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Hier nog wat meer over mijn kerstcadeau:

Een zeer fraai en uniek horloge, dat je niet elke dag tegenkomt. Een gelimiteerde editie, nummer 980 van 1000 met een fantastisch Valjoux uurwerk
                              Het speciale is dat dit horloge een eerbetoon aan de Eurofighter Typhoon is, met de verwijzing naar het motto van de Britse luchtmacht en de geweldige caseback. De gebruikte kleurstelling en materialen verwijzen er uiteraard ook naar.
                              De kast is gemaakt van een titanium subframe met een keramische kast en is dus een stuk harder is dan staal maar voelt wel “zacht” aan. Het draagcomfort is bovengemiddeld.

het horloge is 5atm WR en de kroon en pusher zijn gemaakt van titanium, evenals de gesp.

Merk/type : Christopher Ward C1000 - Typhoon Cockpit Edition Limited 980/1000
                              Diameter : 42 mm (excl. kroon)
                              Dikte : 14 mm
                              Leeftijd : februari 2017
                              Uurwerk : ETA 7750 valjoux - Chronograaf
                              Attached Files

Comment

• Apart ding, ziet er goed uit. Christopher Ward is dacht ik een relatief jong merk, maar de ontwerpen en gebruikte uurwerken lijken me prima.

Zit zelf qua horloges een beetje in een impasse. Draag nog dagelijks mijn Sinn, die in ook na 11 jaar nog steeds mooi vind. Zou wel eens wat anders willen maar merk dat ik goedkopere horloges al snel laat liggen en dan toch de Sinn om doe.

Maar ik ga op dit moment ook geen duizenden euro's uitgeven aan wat anders. Denk nog wel eens na om er een betaalbare diver bij te kopen (een Stührling of zo) maar ben bang dat die na een paar keer dragen ook weer gaat verstoffen.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                                  klopt, die Bulova van Dave Scott is nog uit de tijd dat Bulova een zelfstandig merk was. Inmiddels is 't overgenomen door Citizen.
                                  Ik heb zelf zo'n replica moonwatch en voor dat geld (nieuw €450-500 prijs categorie) vind ik het een verdomd goed quartz klokje dat draait op 262kHz en ik vind het verhaal erachter gewoon leuk.

las vandaag een heel gaaf artikel:

https://wornandwound.com/bulova-used...get-one-today/

Prachtig verhaal hoe Bulova dus alsnog in de ruimte gebruikt wilde worden en daar een oude wet (buy American) voor wilde gebruiken. Bulova gebruikte voor het maanhorloge echter een geheel Zwitsers Universal Geneve horloge...

Btw, mooi klok Parohl !

Comment

• Mooi klokje, keramisch draagt lekker weg.

Maar wat zit er op de bezel tussen 5 en 6 ??
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik wissel momenteel de Longines Legend Diver (nu op originele milanese) af met de Speedmaster Pro. Heb nog wel wat andere horloges maar die draag ik sporadisch. Er zijn meerdere klokkies die hoog op de wishlist staan... Een Rolex Sub nodate, of een Speedmaster Apollo 8, of een Zenith El Primero… Maar met 1 studerende en 1 bijna studerende zoon is het leven momenteel relatief duur en zijn er andere prioriteiten :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                        Mooi klokje, keramisch draagt lekker weg.

Maar wat zit er op de bezel tussen 5 en 6 ??
                                        Een mini krasje, het is een 2hand en de verkoper liet me het krasje eerlijk zien door deze foto.

Comment

• Ik wist niet dat jij rondhing op horloge fora ;)
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Mooi klokkie, geen geblingbling, de matte kleur straalt rust uit en goed afleesbaar.
                                            Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                            Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                              Gisteren kwamen na een hoop gedoe met Duurt Heel Lang (wat een but-toko is dat toch) mijn glozzies uit Singapore aan: een mooie Oriënt automaat voor GF en een Mako II XL voor dizze jongen hier. Was wel benieuwd naar Oriënt, want ze hebben een paar mooie modellen. Heb vandaag ook meteen maar een Oriënt Star (Open Hart, met prachtige Somès band) besteld, want dat was een horloge waar ik een tijdje naar zat te kijken. Gelukkig nu weer leverbaar.

De Mako II XL automaat:

Yeti_arm_glozzie.jpg
                                              Paco, hoe bevalt die Orient Mako? Ben best gecharmeerd van de opvolger die een paar maanden geleden uit kwam, voor de centen een heel fraaie diver zonder dat het een paar ruggen kost. https://www.seriouswatches.eu/collections/orient/products/ra-aa0002l

Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Bevalt erg goed. Draag hem vaak, Minstens zo solide en betrouwbaar als een Seiko, dus prima kwaliteit. Misschien net een tandje strakker als het gaat om de datum/dag verzetten, dat wil bij andere automaten nog wel eens wat minder nauwkeurig gaan. Materiaalgebruik van verrassend hoog niveau voor een klok van die prijsklasse.

Grootste verschillen met mijn horloge is de dagverstelling (gaat bij mij met een aparte knop bij 2.00 uur, en de maat: ik heb een XL van 44,5mm en dat is voor mij eigenlijk wel de minimale maat die goed staat. Kleiner - zoals deze, 42mm - is voor mij net een slagje te klein. Ik heb dus een echte mannenklok nodig (Y).

Prijs is goed. Je kunt hem voor iets minder elders krijgen, maar dan niet via courier (DHL) laten shippen vanwege invoerrechten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                  Minstens zo solide en betrouwbaar als een Seiko, dus prima kwaliteit. Misschien net een tandje strakker als het gaat om de datum/dag verzetten, dat wil bij andere automaten nog wel eens wat minder nauwkeurig gaan. .
                                                  Orient is eigendom van Seiko, volgens mij.

Comment

• Orient is idd van Seiko. Dank voor de info Paco!

42 mm is voor mij dan weer prima, groter ziet er bij mij al rap uit als zo'n tw steel pipo klok die in 2007 populair waren. Althans bij losers. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht

Orient is eigendom van Seiko, volgens mij.
                                                      Maken wel hun eigen watch movements.

Comment

• Weer even een check gedaan. Mijn 11 jaar oude Sinn 356 Flieger loopt, na een service vorig jaar, 5 seconden te snel.

Alleen dan niet per dag, maar over een maand gemeten. Da's best wel nauwkeurig. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dat is idd prima :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Nieuwe aanwinst, erg blij mee :)

Comment

• Oef, fraai zeg!
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Skup!

Kent iemand dit merk? Serieus mooie horloges die bij de diverse YouTube recensenten zo ongeveer ondergefapt worden.

Qua uurwerk redelijk rechttoe-rechtaan maar de prijs is ook sympathiek, $300 inclusief verzending.

https://helmwatches.com/vanuatu1.html

Vind hem ook origineler dan die Orient Mako III waar ik al een tijd op zat te geilen. Maar daarvan vind ik sommige details toch minder, zoals de (waarschijnlijk in Azië populaire) nogal potsierlijke letters op de dial.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nee.

Ik heb deze erbij gekocht vorige week.
                                                                  ltd edition 50years Doxa Sub SharkHunter (#67 van 300)

Ik ben er helemaal blij mee.

DA95EC2E-B259-4F7B-B514-13DDF9BEBC75.jpeg

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                  X