Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het algemene horloge draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oh geweldig! Schitterend ding.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ha, die Austin A35;

Erg fraai klokje!
      Scherven brengen gelul.

Comment

• Erg mooi. Af en toe moet je jezelf kietelen.
        Ik heb voor de niet-chronograaf gekozen. Ik heb de Mark XVIII le Petit Prince. Met blauw péarlemoere wijzerplaat. Gangreserve valt mij wat tegen (1 dag niet dragen = stil staan). Precisie is redelijk, hoewel niet zo precies als andere klokjes die ik heb.

Comment

• 1 dag als in afdoen en de volgende dag om de pols of duurt het stilliggen langer ??
          Anders een keer 20 slagen opwinden en dan eens kijken wat de gangreserve is.
          Merendeel haalt toch wel meer dan 24 uur..
          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Wat voor uurwerk is dat? De meeste halen wel 40 uur stilliggen.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Het is een iwc inhouse... gangenreserve bij de chrono is 48 uur. En dat klopt ook. Precisie weer ik niet omdat ik niet op de minuut kijk. Ik twijfelde tussen deze en de speedmaster racing, maar die vond ik te groot met 44 cm. Heel blij mee. En de racing van 10 jaar geleden staat op de wenslijst
              STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
              WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• 44cm zou me ook net wat te groot zijn. Zelfs als wandklok ;)
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Onderstaand beeld van A35 met zijn nieuwe klok, vanmiddag.

flavor_flav_made_the_clock_his_signature_accessory.jpg
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Rofl....
                    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      1 dag als in afdoen en de volgende dag om de pols of duurt het stilliggen langer ??
                      Anders een keer 20 slagen opwinden en dan eens kijken wat de gangreserve is.
                      Merendeel haalt toch wel meer dan 24 uur..
                      Inderdaad, 1 dag stil liggen, dan staat hij de volgende ochtend stil.
                      mijn sub kan een heel weekend liggen en dan loopt hij maandag nog. De panerai ook.
                      Uh, niet om te passen trouwens

Comment

• Een keer of twintig opwinden, dag dragen, wegleggen en dan eens kijken.
                        Mijn betere helft heeft hetzelfde met haar Cartier, is al een nieuw uurwerk ingegaan maar het ligt aan haar :)

Comment

• Ik heb 2 TAG Heuers en 2 Seiko 5’s. De Seiko’s zijn veel nauwkeuriger en hebben ook een veel langere gangreserve. Dat is het dan met de Zwitserse precisie... uiteraard zijn de Heuers wel mooier...

Comment

• Een paar maanden geleden heb ik een Omega Planet Ocean GMT gekocht. Lang getwijfeld tussen een paar keuzes op de shortlist, maar blij met de uiteindelijke keuze. Afwerking is subliem! Wellicht nog een bandje erbij bestellen, maar verder lekker dragen.

9d33525af46d135f842df8bbed62be1c7c3e0f30.jpg
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Mooi ding eddieee!

Comment

• Heel mooi zijn die! Er zijn verschillende planet ocean modellen waar ik heel hebberig van word.

Draag nu eigenlijk al ruim een half jaar mijn Helm elke dag. Loopt goed, draagt fijn, ik vind hem nog steeds een coole uitstraling hebben, en je kunt hem gewoon aanhouden als je een klusje doet want hij heeft niet de wereld gekost.
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Draag nu eigenlijk al ruim een half jaar mijn Helm elke dag. Loopt goed, draagt fijn, ik vind hem nog steeds een coole uitstraling hebben, en je kunt hem gewoon aanhouden als je een klusje doet want hij heeft niet de wereld gekost.
                                  Voor een buitenstaander geeft dit toch een wonderlijk beeld van Jasper.

Blij dat ie elke dag een helm draagt....

Comment

• Een Duitse. ;)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oeh, prachtig horloge JW! Gefeliciteerd. Heeft de verkoop van BB toch nog iets moois opgeleverd.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Mooie IWC idd!

Die Omega Planet Oceans ben ik zelf niet zo'n fan van en ik vind ze eigenlijk te duur voor wat je krijgt :-)

Ik heb het afgelopen jaar niet heel veel horloges erbij gekocht, maar kijk wel uit naar de nw Seiko SPB153.
                                        https://www.hodinkee.com/articles/se...ex-introducing

Zodra die er is, haal ik die. Die groene idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Smaken verschillen. ;-)

Overigens heb ik ook de IWC Pilot Chrono ‘Le petit Prince’ omgehad en bekeken. Die stond op de shortlist, mede door de geweldige blauwe sunburst dial. Helaas zat ie bij mij niet lekker op de pols.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Ha, die Harry;

Lekker retro, die Seiko's. Gangreserve van 70 uur is ook niet verkeerd.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

• Een vraagje
                                              Sinds vorige week de gelukkige bezitter van een Seagull 1963.
                                              En dat wil ik de komende decenia ook zo houden.
                                              Dus is periodiek onderhoud onontbeerlijk dacht ik zo.
                                              Daarom op zoek naar een goede horlogemaker in het Weerterland. Goed als in een equivalent van bijv. ClockWise uit Hellevoetsluis.
                                              Anyone?
                                              Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+81K km

Comment

• deleted
                                                Last edited by levensnevel; 27-07-20, 08:22. Reden: dubbel post. Zal wel aan m'n browser liggen (FF 78.0.2)

Comment

• Als je hem net hebt, zal onderhoud nog niet nodig zijn hoop ik :-)
                                                  Maar ik lees wel dat je wel een beetje mazzel moet hebben met een Seagull.

Ik vind ze wel mooi trouwens. Onderdelen kan wel eens lastig worden, niet elke horlogemaker weet de weg.

https://www.watchuseek.com/threads/t...-1963.1017502/

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ben eigenlijk helemaal nieuw in de wereld van de mechanische uurwerkjes.
                                                    Naar ik begrijp is het column chronograaf mechaniek in m’n zeemeeuwtje een ST1901.
                                                    Wat z’n oorspong vind in de Venus 175 (jaren 40-50 van de vorige eeuw) Dong Feng, nu Seagull, heeft in de jaren 60 alle machines, blauwdrukken & de tooling overgenomen van Venus.
                                                    Net zoals bij auto’s is bij dit soort uurwerkjes, naar mijn idee, regulier onderhoud noodzakelijk wanneer je lang van je timekeeper wil genieten.
                                                    Klokjes met een Venus 175 mechaniek lopen anno 2020 nog tadeloos, dus aan de techniek zal het niet liggen.
                                                    Vandaar m’n zoektocht naar een klokkenmaker die vertrouwd is met deze bewezen techniek.

Comment

• Bestaan ze ook zonder de communistische ster? Dat heeft mij altijd weerhouden om er een te kopen.
                                                      8.2 met supercharger?

Comment

• Een goed waterdicht uurwerk, heeft maar 1 x in de X jaar een beurt nodig.
                                                        Er kan geen stof, water of troep in komen, dus de slijtage zal minimaal zijn.

Voor goede horloges is 5-10 jaar bijvoorbeeld geen enkel probleem.
                                                        Onderhoud is ook prijzig, dus ik zou het voor zo'n horloge niet al te vaak laten doen.

Hou even in de gaten hoeveel hij nu afwijkt en als hij over een paar jaar ineens sneller of trager gaat lopen, moet je mss iets doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• @Ar

wanneer die rode ster een onoverkomelijk struikelblok voor je blijkt te zijn zou je eens kunnen buurten bij www.hkedwatches.com
                                                          Die leveren een equivalent van de gekende 1963, voorzien van een ‘startrek’ achtig logo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk bericht
                                                            Een vraagje
                                                            Sinds vorige week de gelukkige bezitter van een Seagull 1963.
                                                            En dat wil ik de komende decenia ook zo houden.
                                                            Dus is periodiek onderhoud onontbeerlijk dacht ik zo.
                                                            Daarom op zoek naar een goede horlogemaker in het Weerterland. Goed als in een equivalent van bijv. ClockWise uit Hellevoetsluis.
                                                            Anyone?
                                                            Een goede horlogemaker zit in Budel Dorplein, Nieuwendaal. Is iets verder als het Weerterland, maar de moeite waard van het omrijden.

Comment

• @Harry,

Ingedachtig het voorziene gebruik lijkt me eens in de 5 jaar een alleszins redelijke interval.
                                                              Nu maar hopen dat er tegen die tijd nog klokkenmakers zijn die kunnen lezen en schrijven met een Venus 175 / SeaGull 1901 uurwerk.

Comment

• @58_spyder,

bedankt voor de tip,
                                                                Budel-Dorplein is zeker niet te ver.
                                                                We verkeren regelmatig in het Budelse.
                                                                Zal binnenkort eens gaan buurten bij Nieuwendaal.

Comment

• Dank je.
                                                                  Logo ziet er niet uit, maar is beter dan de ster.
                                                                  8.2 met supercharger?

Comment

Working...
                                                                  X