Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het algemene horloge draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• LOL!
    Sorry Pa!
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

• En het dan ook nog afdoen als een goedkoop ding, maar wel duur verkopen :-)
      Heb hem toevallig om vandaag, blijf hem leuk vinden.
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Je haalt hier iets door elkaar Pa, je bedoelt 'goede koop', niet 'goedkoop'... ;-)

Persoonlijk vind ik een Le Locle een van de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebben in horlogeland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
          Hmmmm..., dat automaat uurwerk is een prima uurwerk hoor, niets mis mee en vind je in veel horloges, alleen vrij klein gedimensioneerd, dat houdt in dat ie relatief klein is, iets van 2.5cm in doorsnee, en dus relatief kleine onderdelen kent. (De rest van de Laco-kast is opgevuld met een spacer, ben daar niet zo fan van...).

Die handopwinder heeft een groter uurwerk en die vult de gehele kast, is iets van 40mm in doorsnee en heeft grotere onderdelen. Grotere onderdelen zijn vaak sterker dan kleine onderdelen en aangezien het een handopwinder is zonder automaatbrug heb je ook een onderdeel of 6~7 minder dat stuk kan gaan.

Vergelijk het met een trekker vs. een zitmaaiertje...

Die automaat zie je bijvoorbeeld ook in de Tissot Le Locle, Sinn, Breitling en is dus niets mis mee en een hele goede klok, die handopwinder vind je (sterk aangepast) in bijvoorbeeld Panerai, IWC...
          Hmmm, trekker of zitmaaier.... ik weet niet of ik één van beide wel wil hebben :))
          Maar hartelijk dank voor je uitleg, het is in ieder geval duidelijk nu.
          Wat ik dan moet kiezen weet ik eigenlijk niet... ik zal de klok niet erg vaak dragen denk ik, het is een flinke toeter namelijk, en is het niet vaak dragen van een automaat niet slecht voor zo'n mechaniek? Ik vergelijk het dan weer met een klassieker die je na 10jaar stilstaan in een oude graanschuur ook niet weer volle polle moet aanslingeren zonder een goed beurtje vooraf ;)
          Maar wie weet gaat hetzelfde op voor de handopwinder...
          Ik neig naar de handopwinder [gummenpatst] is duurder ook natuurlijk[/gp] maar weet niet of dat opwinden mij gaat irriteren als ik besluit om hem wel vaak te dragen... Hoevaak zal ik dat ding op moeten winden ongeveer? 1 keer per 1-2dagen of wel wat minder vaak dan dat?
          Waren de originele Laco's van de Luftwaffe ook handopwinders eigenlijk? Want dan hoort dat eigenlijk ook zo vind ik ;)

Comment

• De originelen Laco's waren handopwinders, en het uurwerk van toen lijkt best wel in grote lijnen op het uurwerk van nu. Lang laten liggen maakt niet zoveel uit, als het geen jaren worden tenminste.

Opwinden doe je gewoon elke dag, maak er gewoon een ritueel van..., als je toch net zit te scheiten ofzo... ;-)

Comment

• Oké, bedank weer henk.
              Ik heb dan maar gekozen voor de handopwinder, lekker retro ;)
              Ben benieuwd hoe lomp het klokje en de band is IRL...

Comment

• Gefeliciteerd Maik, goede keus!

Comment

• Verdorie Henk, als je deze nog een keertje voor een leuk prijsje heb liggen, ben ik je man.
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

• Hij glimt lekker hè john? ;-)

Comment

• Ja dat bedoel ik dus he, je kent m'n smaak klaarblijkelijk:-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

• Kennelijk hebben ze een doorstart gemaakt? Ik weet niet anders dan dat Laco bankroet was?
                        http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=280096

Comment

• Zo dan, eindelijk. Ik heb ook mijn keuze gemaakt.
                          Het is een Oris F1 Williams 2008 geworden
                          Zal binnenkort nog wel wat meer plaatjes schieten.

Last edited by ExTaxi; 29-10-09, 00:00.
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Knap ding extaxi!

gefeliciteerd

Comment

• Mooi ding! Gefeliciteerd!!

Comment

• Cool horloge idd!!
                                Je hebt er goed over nagedacht in elk geval :-)

Veel plezier ermee!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Uitslover....nee hoor Dick, mooi ding.
                                  2 x ouwe premium meuk

Comment

• Dit is mijn nieuwe klok!

Prachtig he :-)
                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Hmmm, ziet er voor een replica niet slecht uit Ralph:-)

Overigens net ding, jammer alleen dat je voor die centjes geen automaat heb genomen.
                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                        Hmmm, ziet er voor een replica niet slecht uit Ralph:-)

Overigens net ding, jammer alleen dat je voor die centjes geen automaat heb genomen.

hij houdt wel van schakelen...
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                          Hmmm, ziet er voor een replica niet slecht uit Ralph:-)

Liever geen automaat...zodra je die 1 a 2 dagen laat liggen dan moet je hem opnieuw 'opwinden' (kom er maar in JB) :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                            Liever geen automaat...zodra je die 1 a 2 dagen laat liggen dan moet je hem opnieuw 'opwinden' (kom er maar in JB) :-)
                                            WAT??? Had je dat niet ff eerder kunnen vertellen? Verkoop ik verdomme een ding wat ik niet 2 dagen kan laten liggen omdat ie dan niet meer werkt?
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Ha, die CM;

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                              Daar zijn anders prachtige oplossingen voor, hoor.
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

• Idd TM. Als je hem om de Tarzan van je vriendin doet dan staat zo'n klok never nooit niet stil.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ha, die PACO;

LOL!
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

• Grappig

http://www.nu.nl/lifestyle/2120569/h...elangrijk.html

Comment

• Inderdaad!
                                                      Waar moet een perfect horloge volgens de experts aan voldoen? Voor echte horlogeliefhebbers is het mechanische horloge een must. Deze volgt de beweging van de pols en werkt zonder batterij.

De techniek hiervan is volgens beide heren intrigerend en vindt vooral onder mannen veel bijval.
                                                      Of je koopt als een wijf iets inferieurs omdat er een merkje opstaat. :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• *doet ook maar even met Jasper mee en quote nog eens*

Waar moet een perfect horloge volgens de experts aan voldoen? Voor echte horlogeliefhebbers is het mechanische horloge een must. Deze volgt de beweging van de pols en werkt zonder batterij.
                                                        Roflol. Ofwel: hoe batterijen-Breitling-CM met één linkje zichzelf voor schut zet.
                                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Crap. Voor de tweede keer in een paar maanden is het wieltje aan de zijkant afgebroken. Is dat een bekend probleem (bij Tissot)? In ieder geval behoorlijk irritant, de laatste keer was ik mijn horloge bijna 2 maanden kwijt vanwege niet op voorraad hebben onderdeel.

2019 Volvo V60 T6

Comment

• @floris

Toch niet toevallig een automaat? :-)

@brun

Alsof quartz zoveel minder is dan een automaat. Ik heb zelfs een replica Breitling automaat van 50 euro dus het zit em niet in de prijs....

Comment

• Tja, CM, ik vrees dat in dat marktsegment quartz 't gewoon nét niet is.

Wel willen, niet kunnen.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                                Alsof quartz zoveel minder is dan een automaat. Ik heb zelfs een replica Breitling automaat van 50 euro dus het zit em niet in de prijs....
                                                                Quartz is zelfs superieur! Veel nauwkeuriger namelijk. Stootvaster, ook.

En toch zijn al die ECHT premium klokken mechanische uurwerken. En ja, dat kost geld. Maar dan nog: dat mechanische uurwerk vind ik meer value for money dan dezelfde klok-met-duur-merk waar een quartz unit inzit die ook in de eerste de beste Swatch hangt.

Enne, die replica van 50 euro, da's een Chinese knock-off die de nauwkeurigheid en duurzaamheid van een Zwitsers (of Duits) uurwerk mist. Maar ja, jij hebt wel wat met replica's he. Als de buren het maar zien. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Precies. Als 't er aan de buitenkant maar goed uitziet hè.

Dat er dan een Rover-mechaniek met wrakke batterij in hangt, ach. Indruk maken, daar gaat het om!

Comment

Working...
                                                                  X