Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het algemene horloge draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door levensnevel Bekijk bericht
    de slotzin in dit artikel ......

Een Rolex is een geliefde roversbuit

https://www.parool.nl/amsterdam/een-...buit~bc71d987/

qte...
    Toen de politie de dader enkele dagen later arresteerde, werden een vuurwapen en het horloge gevonden: een imitatie-Rolex.
    ...unqte

bron: Parool 200920 07:00 uur - Wouter Laumans
    Bizar dat je kennelijk niet meer met die dingen over straat kan. Ik wist niet wat een Rolex "panda" was, deze dus:
    https://www.hodinkee.com/articles/ro...16500ln-review
    interessant filmpje wel.

Leave a comment:

• levensnevel
    replied
    de slotzin in dit artikel ......

Een Rolex is een geliefde roversbuit

https://www.parool.nl/amsterdam/een-...buit~bc71d987/

qte...
    Toen de politie de dader enkele dagen later arresteerde, werden een vuurwapen en het horloge gevonden: een imitatie-Rolex.
    ...unqte

bron: Parool 200920 07:00 uur - Wouter Laumans

Leave a comment:

• Starred
    replied
    Heb inmiddels wel een aanbetaling kunnen doen, nu gezellig wachten

Leave a comment:

• Starred
    replied
    Wat is de verkrijgbaarheid van de nieuwe OP41 in Silver?

Leave a comment:

• slimenslecht
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ... Dan kun je beter vergelijkingen maken met Nike sneakers. Dat is pas een gekke wereld.
    Als je geluk heb, mag je sneakers voor 170 euro kopen op de Nike-app en dezelfde dag nog kun je ze verkopen voor 500 euro...
    Bekend, mijn zoons tekenen met regelmaat in op die lotingen, komen ze mijn creditcard weer lenen. Een keer uitgeloot, maar blijft spannend.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Hoi levensnevel,

Allereerst: het is geen leven en dood hoor, wat dat ding waard is. :) En kleine kanttekening, dat is een versie met acrylglas (nieuwprijs nu 1750) en ik heb er ťťn met saffierglas (nieuwprijs nu 2350). Bovendien is deze ook wel erg beschadigd voor een jaartje oud zeg!

Zie nu trouwens pas dat de 356 Flieger tegenwoordig een Sellita SW 500 uurwerk heeft, de mijne heeft nog een Valjoux 7750. Geen idee wat beter is, de mijne loopt erg accuraat.

Leave a comment:

• levensnevel
    replied
    @ Jasper,
    voor wat het waard is: juich niet te vroeg...
    linkje naar een naburig forum
    https://www.horlogeforum.nl/t/tk-sinn-356/276732

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ja, of nog veel meer zoals met de Off white Air Jordan 1's.
    Voor waarde van sneakers, kun je het beste kijken naar stockx.com trouwens

Maar dit gaat over klokkies. ;-)

Leave a comment:

• NAS
    replied
    https://www.google.com/search?client...ben+jerry+nike

Of 2.500$.....

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Maar toch lukt het maar weinig zo goed als Rolex.
    Zijn er uitverkochte Omega's op Tag heuers die in de handel 50% duurder zijn?

Dan kun je beter vergelijkingen maken met Nike sneakers. Dat is pas een gekke wereld.
    Als je geluk heb, mag je sneakers voor 170 euro kopen op de Nike-app en dezelfde dag nog kun je ze verkopen voor 500 euro.

Leave a comment:

• Stinger
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Haha, helemaal waar. Krampachtig in de garage houden om de afschrijving te minimaliseren. :)

Volgens mij is mijn Sinn 356 Flieger nu ook meer waard dan toen ik hem kocht. Kostte in 2007 EUR 1200 geloof ik, en hetzelfde model nieuw kost nu EUR 2400 inclusief shipping. Dan zal die van mij (in goede staat met lichte gebruikssporen) toch wel meer dan 1200 waard zijn denk ik.
    HAHA ik dacht Cobra Groep kunstwerken maar die kanjer gewoon aan de muur hangen. Jij kan ze natuurlijk gewoon in je eigen woonplaats bekijken.

Maar bijna alles horloge merken spelen dit spel nu.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Oh en zelfs voor mijn toch niet bepaald dure Helm Vanuatu (na alle kosten zo'n EUR 350 denk ik) geldt dat je die tweedehands voor een premium kunt verkopen. Ook door gecreŽerde schaarste: de fabrikant maakt het horloge in batches van 200. Ze zijn dus continu uitverkocht, en je staat dan op een wachtlijst. Dan krijg je ineens een e-mail met "Vanaf vanavond x uur kun je weer bestellen". Dat is dan 2 uur 's nachts of zo. Heb dat toen voor de gein geprobeerd en raak geschoten, maar de dagen erna zie je advertenties voor USD 500 verschijnen her en der. Terwijl het feitelijk een microbrand met een Seiko NH35 is. Wat de gek er voor geeft dus.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Haha, helemaal waar. Krampachtig in de garage houden om de afschrijving te minimaliseren. :)

Volgens mij is mijn Sinn 356 Flieger nu ook meer waard dan toen ik hem kocht. Kostte in 2007 EUR 1200 geloof ik, en hetzelfde model nieuw kost nu EUR 2400 inclusief shipping. Dan zal die van mij (in goede staat met lichte gebruikssporen) toch wel meer dan 1200 waard zijn denk ik.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ik doelde daarop op jouw grafiek met winst/net voldoende voor inflatie-correctie.
    Als je nu eentje kunt kopen en direct verkoopt, is dat meer dan de inflatie gelukkig ;-)
    Als je 20 jaar bewaart is het anders natuurlijk, maar dan heb je er ook 20jaar lang plezier van. Het is prima als dat plezier je dan 0 euro kost. :-)

Ergo: een echte Rolex is goedkoper dan een nepper.
    Datzelfde geldt ook voor Cobra's trouwens ;-)

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Betere investering dan een nepper die na 2 jaar in de prullenbak kan.
    Zeker!

Tevens: Als jij nu een nw Daytona kunt kopen bij een Rolex-dealer, kun je die dezelfde dag nog verkopen met 4-5K winst.
    Dat geldt, in iets mindere mate, ook voor die nw Pepsi. Daarom is er zo'n run op die klokkies.
    You're proving my point. :)

Leave a comment:

• Stinger
    replied

Tevens: Als jij nu een nw Daytona kunt kopen bij een Rolex-dealer, kun je die dezelfde dag nog verkopen met 4-5K winst.
    Dat geldt, in iets mindere mate, ook voor die nw Pepsi. Daarom is er zo'n run op die klokkies.
    Helemaal gelijk Harry maar ik zou de Pepsi houden! Een Hulk zou ik voor de handel doen niet normaal wat daar extra voor betaald wordt.Jasper heeft wel een punt ze houden de markt heel goed in grip ze hebben een hoge goodwill factor maar natuurlijk niet bij iedereen. Het heeft ook met herkenbaarheid te maken. een Van de Gang is ook super mooi en ook behoorlijk duur (geworden) maar die hebben een heel andere aantrekkingskracht.

Leave a comment:

• Harry
    replied

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Wel interessant om in te duiken Rolex prijsstijgingen. Dit komt uit een artikel uit 2014, maar is toch boeiend: gecorrigeerd voor inflatie is de waardevermeerdering van een Submariner bijvoorbeeld niet groot. Ik zou zeggen, het is waardevast, maar geen echte investering.

Rolex-Submariner-No-Date-Price-Increase-Chart-1.jpg

Bronartikel: https://www.ablogtowatch.com/rolex-p...ling-analysis/

En dat artikel maakt weer gebruik van deze database, die trouwens nog recenter doorloopt: https://www.minus4plus6.com/PriceEvolution.php

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Rolex heeft weinig aan gecreŽerde schaarste volgens mij. Ze kunnen meer verkopen dan dat ze nu doen.
    Dus dat lijkt me onzin.
    Daarnaast verhoogt Rolex al tientallen jaren de prijzen elke 2 jaar met 10-15%.
    Dat is weer goed voor de restwaarde.
    Mijn GMT was nieuw 6K, nu doen ze gebruikt 9-10K omdat ze nergens te koop zijn.
    Lees dit nou nog eens door?

Dit merk is meester in het bewerken van haar kopersschare, en past alle mogelijke trucs toe om steeds duurdere horloges te verkopen. Onder andere door die periodieke prijsstijging, waardoor jij een soort obligatie om je pols hebt hangen. ;)

Alle andere trucs zijn ook gericht op snelle aankoop, zie ook Stinger die ruiterlijk toegeeft meteen een bepaald model te kopen als hij het ziet.

Dat is niet slecht of goed of zo, maar het is wel gewoon waar: ze creŽren een air van schaarste waardoor de koper sneller toehapt.

Leave a comment:

• Stinger
    replied
    Op Schiphol ligt nooit meer iets helaas.
    .
    Ik vlieg al 6 maanden niet meer dus ik weet het niet. Normaal vloog ik 3-4 keer in de maand en de mooie lagen er meestal niet. In mijn geval bijv een Pepsi dial die zou ik meteen kopen.
    Ik heb toen mijn Sub Date ook meteen gekocht toen die er lag want ze gaan daar nog harder dan de koffie van Starbucks. Echt niet normaal.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Op Schiphol ligt nooit meer iets helaas.
    Je kunt bij een Rolex-dealer alleen iets leuks kopen als je vriendjes hebt of bekende voetballer bent bv.
    Of je moet echt mazzel hebben.

Rolex heeft weinig aan gecreŽerde schaarste volgens mij. Ze kunnen meer verkopen dan dat ze nu doen.
    Dus dat lijkt me onzin.
    Daarnaast verhoogt Rolex al tientallen jaren de prijzen elke 2 jaar met 10-15%.
    Dat is weer goed voor de restwaarde.
    Mijn GMT was nieuw 6K, nu doen ze gebruikt 9-10K omdat ze nergens te koop zijn.

@CM: Je kunt beter een echte kopen, behalve als je graag geld weg gooit.
    Last edited by Harry; 08-09-20, 09:31.

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    Tja dan maar een fake Rolex bestellen zou ik zeggen. 99% ziet het niet en stiekem ben je wel de ‘babe magnet’ op elk elitair feestje.

Leave a comment:

• Stinger
    replied
    Die wachtlijst is een soort hoax. Mijn manager hoorde dat het nu een list of interest is omdat de lijst te lang is. Wel verschillende lijsten voor verschillende horloges.
    Kennelijk had ie bij een juwelier toch voldoende vertrouwen of credit opgebouwd want in 1 maand kreeg hij een Hulk, Daytona en een vrouwe model besteld en binnen 8 weken geleverd. Argument van de Rolex dealer in London waar de speelde was dat hoe duurder hoe minder wachtlijst. En ook de combi hielp mee. rare wereld maar bijna zou ik zeggen bel Gassan Schiphol hebben ze er een liggen koop een el cheap ticket naar London en neem de klok mee nu kan het nog want ze zitten nog in de Douane Unie.

Leave a comment:

• Eddieee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    GecreŽerde schaarste. Is goed voor het prijsniveau.
    Dat en de laatste jaren ook in trek in de onderwereld, o.a. als ‘betaalmiddel’.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2085...dwest-geworden

Een matig geschreven artikel, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    GecreŽerde schaarste. Is goed voor het prijsniveau.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Klopt.

En daarnaast zijn die wachtlijsten bij Rolex ook een puinhoop.
    Er is namelijk maar 1 lijst die dus voor alle klokkies geldt.
    Dat snap ik dus echt niet.

Als jij dus een Rolex Explorer wilt, sta je op een hele lange lijst tussen mensen die allemaal een stalen Daytona of Sub willen.

Leave a comment:

• Starred
    replied
    Het aantal aanvragen is zo groot, dat er geen wachtlijsten meer worden gehanteerd. Ook niet voor bestaande klanten.
    :confused:

Leave a comment:

• Starred
    replied
    Klopt, maar gelijk op de wachtlijst kan geen kwaad

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Er liggen al jaren geen stalen sport-Rolexen meer bij de dealers helaas.
    Je kunt alleen met een premium bij handelaren/particulieren kopen.

Leave a comment:

• Starred
    replied
    Heb wel gelijk een no date besteld, maar de wachtlijst zal wel weer jaren zijn :rolleyes:

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Succes met kopen voor die prijs ;)

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Yep, die blauwe is helaas alleen in witgoud en dus te duur :-)
    Nw Sub no date (41mm) 7700 euro.

Leave a comment:

Working...
X