Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ausweis bitte!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ausweis bitte!

En zo, zonder enig maatschappelijk debat, is de nieuwe paspoortwet ook door de Eerste Kamer:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...in_paspoortwet

Sterker nog, het haalt niet eens de voorpagina's, want de gemiddelde NL'er vindt 't waarschijnlijk allemaal prachtig. "Als je niks te verbergen hebt, etc."

Dan heb je 't echt niet begrepen. Als je zo omgaat met je privacy, geef je ook niet om je vrijheid. En dat is nog los van de praktische bezwaren. 3% fouten? Hoeveel NL'ers zijn dat potentieel, die straks hun onschuld mogen bewijzen?

Maar mede dankzij de Partij van de Angst zoefde het door het parlement, want alleen de links-elitaire partijen stemden tegen. En beter wordt 't natuurlijk niet zodra dit grefo-kabinet is opgestapt, want de Partij van de 'Vrijheid' staat natuurlijk vooraan in de rij met voorstanders. Die lui zouden nog niet weten wat vrijheid is als ze het in een doos kregen aangeboden met in grote letters VRIJHEID erop. Dus premier Wilders zal straks ongetwijfeld die opsporingsmogelijkheden verruimen en Nederland zo weer een stapje dichter bij de politiestaat brengen. Dan is 't alweer een stukje minder 'theoretisch'.

En als je weigert, kun je letterlijk geen kant meer op.

Alleen in Duitsland doen ze het minimale en niet meer. Rara, waarom?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Ha, die Dutch;

Godsamme. Enge toestand.

"mede dankzij de Partij van de Angst zoefde het door het parlement, want alleen de links-elitaire partijen stemden tegen"

En Plasterk maar denken dat de PvdA té elitair geworden is. Die is nog lang niet elitair genoeg!
    Scherven brengen gelul.

Comment

Duh? Dat heb ik dus VOLKOMEN gemist?

Wat een totalitaire hufterstreek!

Ik ga eens uitzoeken of ik een Duits paspoort kan aanvragen en zoja, wat voor gevolgen dat heeft voor mijn situatie hier (werk/belastingen).
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja, 't is knap buiten de publiciteit gehouden, zullen we maar zeggen. Mijn ogen rolden vanochtend over de ontbijttafel...

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Ik ga eens uitzoeken of ik een Duits paspoort kan aanvragen en zoja, wat voor gevolgen dat heeft voor mijn situatie hier (werk/belastingen).
        Vrij verkeer van personen en goederen, dunkt mij?
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou de telegraaf vind het zeker niet interessant,want ik kan het nergens op de site van ze terug vinden.
          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Van de week al met Rohl over zitten brainstormen.
            Kunnen de meest waanzinnige dingen met je gebeuren.
            Even iemand een moord in de schoenen schuiven? Tuurlijk, kan zomaar.
            Glas mee drinken in een kroeg, glas meenemen van iemand, op de plaats delict achterlaten. Match gevonden! daar ga je onschuldig wat jaartjes achter de tralies.

Mensen denken echt niet na.
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Geen gevolgen voor werk en/of belastingen, aangenomen dat je feitelijk wel in Nederland blijft wonen.

Groet
              GJ

Comment

LoL dan hebben we binnenkort 2 nepmoffen hiero :)

Comment

In het D-Day-draadje vroegen we ons af of dat herdenken nog wel zin heeft. Hmm, kennelijk herdenken we hier lang niet meer genoeg. Behalve in Duitsland dus, daar weten ze 't blijkbaar nog maar al te goed.

Wordt inderdaad een serieuze optie, zo'n nepmofpaspoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    In het D-Day-draadje vroegen we ons af of dat herdenken nog wel zin heeft. Hmm, kennelijk herdenken we hier lang niet meer genoeg. Behalve in Duitsland dus, daar weten ze 't blijkbaar nog maar al te goed.

Wordt inderdaad een serieuze optie, zo'n nepmofpaspoort.
                    Men _denkt_ hier niet meer. Alles wordt voorgekauwd met regeltjes wat je moet doen of moet laten.

Ik ga voor september nog een nieuw paspoort aanvragen. Dan heb ik 5 jaar 'de tijd' om over dit onderwerp eens goed na te denken.

Comment

idd 5 Mei is volstrekt betekenisloos na het aannemen van deze wet.................het herdenken van D-Day evenzeer.....................

Man dit is toch een wet waar Adolf alleen maar van kon dromen..................
                      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                        idd 5 Mei is volstrekt betekenisloos na het aannemen van deze wet.................het herdenken van D-Day evenzeer.....................

Man dit is toch een wet waar Adolf alleen maar van kon dromen..................
                        Je bent tegenwoordig al bij voorbaat schuldig bevonden en veroordeelt voordat een feit heeft plaats gevonden.

Comment

Nou nou, wat een reacties zeg. Een beetje vergelijken met Nazi Duitsland...
                          Populair gebruik nu Wilders wat stemmen heeft.

Dit is toch allemaal niet tegen te houden? Alleen Duitsland doet het niet. En dat is dus direct het land waar we allemaal voorbeeld aan nemen, en heen willen... En een Nijmeegse Hoogleraar? Raad eens welke partij hij stemt, en welke tegen stemden. Dat krakersvolk heeft inderdaad wat te verbergen.

Daarbij ben ik best bereid om privacy in te leveren, om crimineelgespuis uit te roken, voor een veiligere samenleving.

En, wat is privacy nog tegenwoordig? Bijna elke jongere heeft tegenwoordig z'n hele hebben op het internet gedump voor iedereen te zien via Hyves e.d. Dat kan dan weer wel...

*duikt weg achter bureau*
                          BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

n april 1941 legde de Duitse bezetter alle Nederlanders van 14 jaar en ouder een identificatieplicht op. Door middel van een persoonsbewijs moest elke Nederlander zich in het maatschappelijke verkeer kunnen legitimeren tegenover de Duitse bezetter. Het persoonsbewijs heeft in Nederland een grote perfectie behaald. Het systeem, bevolkingsregister met annex een persoonsbewijs, was goeddeels waterdicht en het persoonsbewijs was bijna niet te vervalsen. Mede door dit persoonsbewijs zijn duizenden in de hand van de bezetter gevallen en vermoord. Ook voor de Joden was het persoonsbewijs een belangrijke schakel op weg naar de vernietiging. Het persoonsbewijs in Nederland was van hoge kwaliteit. Het was technisch zelfs veel beter dan het vergelijkbare bewijs, de zogenoemde Kennkarte, dat Duitsers in Duitsland bij zich moesten dragen. De illegaliteit is nooit in staat geweest tot het maken van goede vervalsingen, wat het persoonsbewijs voor de Duitse bezetter tot een krachtig middel maakte bij haar repressieve politiek. Het Nederlandse persoonsbewijs is uitgedacht en ontworpen door de Nederlandse ambtenaar Jacobus Lambertus Lentz. Lentz, die geen lid was van de NSB, maar wel heel duidelijk pro-Duits, verschafte de Duitse bezetter een van de krachtigste middelen tot onderdrukking van mensen in de Nederlandse samenleving.
                            Lentz vormt een treffende illustratie van de door Hannah Arendt ontwikkelde theorie van de Banaliteit van het kwaad. Het kwaad heeft iets banaals (iets gewoons en toch plat; onbegrijpelijk eigenlijk). De banaliteit van het kwaad betekent ook dat het kwaad zijn kans krijgt omdat mensen weigeren na te denken over de gevolgen van hun daden. Een man als Lentz had door lichte tegenwerking, zonder noemenswaardig gevaar voor hemzelf, duizenden het leven kunnen redden. Hij deed het niet en leverde daarmee een forse bijdrage aan de gruwelen van het nazi-regime, zonder dat hij ooit zelf daadwerkelijk iemand heeft vermoord. In de persoon van Lentz zien we iets van de platheid en onbegrijpelijkheid van het kwaad. Het optreden van Lentz herinnert aan de duizenden, vaak gewone mensen, die hun werk deden in Nazi-Duitsland (en elders) en een bijdrage leverden aan de moordmachine van de Nazi's. Christopher R. Browning heeft in zijn studie Ordinary Men deze realiteit indringend getekend.
                            Lentz' catastrofale gedrag is een voorbeeld van wat gewone mensen kunnen doen als ze niet goed blijven nadenken in bijzondere omstandigheden. Ook vele ambtenaren van de burgerlijke stand hebben in WO II soortgelijk gedrag vertoond. Lentz was een voorbeeldige en gewillige schakel in de moord op duizenden Nederlanders door de Duitse bezetter. Na de bevrijding kreeg hij drie jaar gevangenisstraf voor zijn daden, maar nog steeds doorzag hij de gevolgen daarvan niet.
                            Jacobus Lambertus Lentz valt niet te vergelijken met mensen als Anthonie van der Waals, die als Vertrauensmann honderden verzetsmensen ten val is geweest, of Anton Mussert die als leider van de NSB door velen diep veracht werd. Hij was ook geen man die voor de Duitsers aan het Oostfront heeft gestreden. Hij was een ambtenaar, maar wel een van die Nederlanders door wier daden uiteindelijk vele onschuldigen zijn omgekomen in de hand van de Duitse bezetter.
                            Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

*kijkt in profiel Murphmeister*

*leest: Murphmeister heeft nog geen vrienden gemaakt" *

*is niet verbaasd*

:-) (vrijdag...)

Comment

Toevoeging:

Voor de Tweede Wereldoorlog

De rijksambtenaar Jacobus Lambertus Lentz, die vanaf 1936 de leiding had bij de Rijksinspectie van het Bevolkingsregister, wilde al voor de Tweede Wereldoorlog een systeem invoeren waarmee de identiteit van de inwoners van Nederland onomstotelijk kon worden vastgesteld. Dit systeem hield in, dat elke Nederlander een deugdelijk identificatiebewijs bij zich zou moeten dragen, zodat ieder zich op elk moment zou kunnen legitimeren. Een departementale commissie, waar Lentz lid van was, beval dit sterk aan. De regering wees dit voorstel in maart 1940 van de hand, omdat zij van mening was dat dit in strijd met de Nederlandse tradities was. Het argument tegen de algemene identificatieplicht was, dat men daarmee zou veronderstellen dat elke inwoner een potentiële misdadiger is.

Toen nog wel ....
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

O, en ook dit:

Vanwege artikel 2 van de Ambtsinstructie is de politieambtenaar zelf ook verplicht zich te legitimeren indien daartoe een verzoek komt. Een politieambtenaar in burgerkleding is zelfs altijd verplicht zich te legitimeren. Een aantal mensen roept daarom op om altijd als er om identificatieplicht wordt gevraagd dit tegelijk ook aan de politieambtenaar te vragen: "gelijk oversteken".
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                                    Daarbij ben ik best bereid om privacy in te leveren, om crimineelgespuis uit te roken, voor een veiligere samenleving.
                                    En als je straks zelf ten onrechte ergens van wordt beschuldigd, hoe ga je je dan verdedigen? Dat kán namelijk, hè - zeg niet dat dat jou niet kan overkomen 'omdat je niks te verbergen hebt'. 3 procent foutkans is gigantisch, ik wens je er veel succes bij.

Zo veel 'veiliger' wordt de samenleving er echt niet op. Absolute veiligheid is bovendien een illusie en alleen bereikbaar in een ja-en-amen-dictatuur. Liever een paar criminelen vrij dan onschuldigen onterecht vast, zonder enige reële mogelijkheid om hun onschuld te bewijzen. Je moet altijd een alibi hebben, daar komt 't op neer. Waarbij het nog maar de vraag is of getuigenverklaringen zwaarder wegen dan zogenaamd onomstotelijk bewijs uit zo'n databank.

De evaluatie van de identificatieplicht is ook dramatisch - wordt totaal niet gebruikt waar hij voor 'bedoeld' is - maar Hirsch Ballin, de kwezel, wil er natuurlijk niet op ingaan.

Tot slot is het natuurlijk een drogreden van jewelste dat de overheid zo met privacy mag omgaan omdat een deel van haar burgers (lang niet allemaal) daar zelf slordig in is.

Comment

Hoe lang is een paspoort ook maar weer geldig, 5 jaar?
                                      Dan voor eind september de huidige iig maar verversen
                                      voor die chip er op zit.....

Bah
                                      fka v164

Comment

En zo, zonder enig maatschappelijk debat, is de nieuwe paspoortwet ook door de Eerste Kamer:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...in_paspoortwet

Alleen in Duitsland doen ze het minimale en niet meer. Rara, waarom?
                                        vanwege het verwerken van het trauma van het nazi regime?
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

wat is het probleem nu eigenlijk ?
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                            Ah, we found one! Een wilders stemmert die niet meer zelf kan nadenken.

Comment

Brun, als jij serieus erin gaat duiken of je een moffenpas kunt aanvragen, dan ben ik ook geïnteresseerd. Voor mijn part wordt het IJslands. Zolang ik maar onder deze nazistreek uit kan.
                                              Last edited by PACO; 12-06-09, 15:29.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

De knuppels zo eentje die je een hoenderhok in kan gooien zijn vandaag zeker in de aanbieding.

Comment

Mijn aussweiss verloopt over 2 maanden, dus ik ben net op tijd.

5 jaar de tijd om over te stappen naar een andere Heimat.
                                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

I'm with stupid. Wat is nu een realistisch voorbeeld waardoor je met deze wet in de problemen kunt komen?

(en nee, ik stem niet op Mozart)

Comment

3% fouten?
                                                      Trouwens zijn die fouten weer door het klunzige opslaan van gegevens. En dat is dus weer in het voordeel van de verdediging (want er is dus altijd mogelijkheid tot twijfel).

Ik ben zelf wel voor een dna bank (tenslotte wordt elke boreling toch gehielprikt). Maakt zaken als Marianne Vaatstra et.al. een stuk makkelijker op te lossen. Vingerafdrukken ook prima. Maar dan wel goed. En cross referencing geen problemen mee.

Kunnen we trouwens met zo'n database ook alle kia kopers verbannen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                        Brun, als jij serieus erin gaat duiken of je een moffenpas kunt aanvragen, dan ben ik ook geïnteresseerd. Voor mijn part wordt het IJslands. Zolang ik maar onder deze nazistreek uit kan.
                                                        Ijsland.... Is dat niet dat land waar van alle inwoners de dna gegevens opgeslagen zijn?

Comment

Je kan toch sowieso al eerder verlengen ? Al is je paspoort maar 1 jaar oud. Hoewel ze je dan misschien wat vreemd aankijken.

Er zijn toch zat landen die willen dat je paspoort NOG 6 maanden geldig is als je er heen gaat. Dan kom je er dus niet in met een paspoort dat 'pas' over 2 maanden verloopt.

Comment

Btw ; "D66, GroenLinks en SP stemden tegen." ; dus PvdA en CDA deden er niets tegen. Om nu dus maar alles op de PVV en de VVD te gooien is ook zo .. 'links-populistisch' ;)

Comment

Ik ben door die gestapo Zwitsers anders ook eens grondig onderzocht omdat m'n paspoort slechts 1 maand daarvoor verlengd was, want dat was ook wel erg opvallend vlak voor mijn bezoek aan hun 'eilandje'.

Maar goed, die zien overal een probleem in.
                                                              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                                Kunnen we trouwens met zo'n database ook alle kia kopers verbannen?
                                                                Ik heb gehoord dat men op basis van dergelijke gegevens men vroeger wel mensen deporteerde.

Comment

Working...
                                                                X