Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HEMA verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• HEMA verzekering

Aangezien ik (naar alle waarschijnlijkheid) morgen een auto ga kopen tbv de carbage-run ben ik aan het zoeken naar een goedkope verzekering.

Ik dacht dat ik zelf goedkoop bezig was via verzekeruzelf.nl. De starlet en mini zijn hier ondergebracht tegen erg lage premies. Bij verzekeruzelf kom ik voor de te kopen subaru uit op een premie van 55euro per maand. Van een collega kreeg ik de tip om eens te kijken naar www.hemaverzekeringen.nl. De online prijsopgaaf komt uit op 18 euro per maand! Dat is wel érg weinig. Zo weinig dat ik het eigenlijk niet vertrouw....iemand ervaring met HEMA verzekeringen? Uit de voorwaarden maak ik op dat het contract alleen 1keer per jaar opgezegd kan worden, maar dat bij verkoop de verzekering direct te stoppen is. Waarschijnlijk verkopen we deze auto weer direct na de "rally", dus dat zou geen probleem moeten zijn....waar zit "the catch"?

Zo dat is wel echt goedkoop, mijn Soda zou voor de helft van de prijs verzekerd zijn bij de Hema...

Ga nog wel ff de voorwaarden vergelijken met Ditzo waar ik nu zit...

*update* wat ik zo in vogelvlucht kan vinden is dat de verzekering niet per direct opzegbaar is en dat in de eerste 5 treden je flink terugvalt bij schade.

Verder lijkt me het een prima verzekering

Kijk ook hier even: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65995
    Last edited by veejay; 12-06-09, 11:33.
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

Comment

Heb slechts een tip: voorwaarden goed vergelijken.
      Zoveel verschil kan simpelweg niet, zonder dat er significante verschillen in de voorwaarden zijn. Die markt is behoorlijk uitgeknepen namelijk en zulke verschillen kunnen niet komen door meer korting.

Wat je vooral goed moet regelen, is een goede vervangend vervoerdekking (bijv. via KNAC), zodat je in elk geval een auto krijgt zonder gedoe, waarmee je terug kunt rijden, mocht er iets gebeuren.

18 euro per maand voor enkel WA lijkt me 'normaal', maar ik weet niet hoeveel schadevrije jaren jij hebt.

Zelf zit (eh, zat, Giulia nuova is verkocht) ik onder personeelscondities bij Interpolis voor mijn dagelijkse auto en daar kan echt helemaal niets tegenop.
      211 euro all-risks per jaar op basis van 20.000km/jaar.
      Old-timers heb ik via de KNAC geregeld (UVM) en kosten mij gemiddeld 150 euro per jaar all-risks. Goede service en autoliefhebbers aan de telefoon. En goede voorwaarden via de 'breakdown-service'.

Comment

De 205 had ik verzekerd voor 10 Euro/maand. WA + Ruit.
        Inderdaad beginnen de premies alweer op te lopen.

Die Touran kost 353/jaar All Risks, zonder eigen risico met aankoopverzekering van 2 jaar (je krijgt bij verlies de aankoopwaarde terug). Dat gaat nog omlaag, omdat ik even niet op 85% no-claim zit wegens... een claim.

Die Eenheidsprijzen Maatschappij wordt na een jaar toch duurder?
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Kan verder weinig mis zijn hoor. Dat het contract voor een autoverzekering een jaar loopt is standaard overal volgens mij. Maar als je hem toch gelijk gaat verkopen maakt dat ook niet uit idd :)

Comment

Zou toch goed vergelijken op dingen die voor jou van belang kunnen zijn (zoals idd vervangend vervoer). Zo zit er tussen een NN opstal verzekering en een OHRA opstal verzekering behoorlijk veel kleine verschillen (waaronder bijv bij Ohra geen dekking bij schade ontstaan bij klussen, bij NN wel).
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnS Bekijk bericht
              Kan verder weinig mis zijn hoor. Dat het contract voor een autoverzekering een jaar loopt is standaard overal volgens mij. Maar als je hem toch gelijk gaat verkopen maakt dat ook niet uit idd :)
              Even schorsen en weer op naam zetten of even op iemands anders naam zetten en weer terug op jouw naam levert je een vrijwaring op en je kunt je polis beeindigen. Laatste optie koste je 18 euro, schorsen iets meer.

Comment

Is de makkelijkste manier idd, aangezien je hem ook mag 'verkopen' aan je vrouw.
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Zojuist eens gelezen in de voorwaarden.

Bij HEMA kan ik alleen opzeggen per het einde van het verzekeringsjaar. Opzeggen bij verkoop kan gewoon.....maarrrrr de premie van het rest van het jaar moet gewoon betaald worden en wordt gereserveerd. Als je binnen 12 maanden weer een HEMA verzekering afsluit wordt jouw premie van de reservering afgetrokken.

Dit wordt dus niets voor een auto die ik waarschijnlijk maar een paar maanden verzeker.

Comment

Working...
                  X