Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chemtrails

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Chemtrails

Had er nog nooit over gehoord..
    Is dit weer een nieuwe conspiracy?
    http://www.chemtrails.nl/
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Je moet toch eens wat vaker op Paco's homepage kijken joh ;-)

Comment

Je schijnt er trouwens kaal van te worden ;-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Hier maar? Er is een beter draadje over CT's maar ik kan het niet vinden.

Interessant artikel over de gevaren van CT-denken: http://www.cracked.com/article_21341...rld-worse.html

Zal vast wel wat reacties losmaken. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Wat vind je zelf van het artikel?
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Zal vast wel wat reacties losmaken. :)
            Denk het ook -:)

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            Wat vind je zelf van het artikel?
            Interessant artikel
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

PACO: inderdaad, interessant. :)

Het legt een aantal heldere voorbeelden uit waarin CT-denken de plank volkomen misslaat, zoals in het "vaccination=autistm"-verhaal wat de laatste jaren steeds meer grip lijkt te krijgen (gelukkig vooral in de VS en niet hier). Vond ik op zijn minst aardig om te lezen.

Aan de andere kant vind ik het behouden van een gezond wantrouwende geest ook belangrijk, al was het alleen maar omdat je dan blijft nadenken. Daarmee op zich onderscheid je je dan al van 95% van de bevolking, strike one dus.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Zolang d66 meer dan 5% van de stemmen heeft kan het niet allebei waar zijn natuurlijk ;-)
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Och, er zullen vast dyslectische PVV'ers zijn die de partijnaam verkeerd begrijpen of zo. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

PACO: inderdaad, interessant. :)

Het legt een aantal heldere voorbeelden uit waarin CT-denken de plank volkomen misslaat, zoals in het "vaccination=autistm"-verhaal wat de laatste jaren steeds meer grip lijkt te krijgen (gelukkig vooral in de VS en niet hier). Vond ik op zijn minst aardig om te lezen.

Aan de andere kant vind ik het behouden van een gezond wantrouwende geest ook belangrijk, al was het alleen maar omdat je dan blijft nadenken. Daarmee op zich onderscheid je je dan al van 95% van de bevolking, strike one dus.
                    Heh :)

Ik had idd moeten vragen wát je dus interessant vond, Waarvan akte.

Ach, ik ben het in de basis niet oneens met de schrijver (ja, er wordt nogal wat onzin verteld door veel van die gasten), alleen zijn in mijn ervaring de debunkers vaak net zo erg als de doorgeslagen complotters; twee zijden van de zelfde medaille. En hoewel dit ook als een CT klinkt: vergeet niet dat er ook een hoop disinformanten tussen zitten die juist door allerlei onzinnige CT-verhalen proberen de CT's met een kern van waarheid in diskrediet te brengen. Gewoon een propagandaoorlog die met de tools van nu wordt uitgevochten.
                    Net zoals je agent provocateurs hebt die in vreedzame betogingen de politie gaan bekogelen zodat het protest met de knuppel uiteen geslagen wordt.

Ze verwijten elkaar tunnelvisie, maar cherrypicken allebei zoals het hun uitkomt. Het is natuurlijk onzin om alle conspiracies op een grote hoop te gooien en ze allemaal als onzin af te doen. Dan ga je voorbij aan het feit dat een heleboel conspiracies toch algemeen erkend waar gebleken zijn. De schrijver zegt zoiets tussen neus en lippen door, maar dat feit, plus het feit dat regeringen en corporaties bewezen onbetrouwbaar zijn, maakt het dat dit soort theorieën steeds meer ruimte krijgen.

Daarnaast zijn mensen ook kritischer geworden. De instituten die voorheen voor hen het denkwerk deden - kerken, politieke partijen, vakbonden, omroepen - hebben niet meer zoveel macht als voorheen en dus gaan mensen op zoek naar een eigen mening en andere opinieleiders. En met internet is dat in een hyperversnelling gegaan.

Maar er zit ook een heleboel egotripperij achter en dat gaat ten koste van de waarheidsvinding. Mensen als Alex Jones en David Icke zijn daar de grootste exponenten van en ik ben zeker geen fan van deze gasten. Voorals Jones is een echte fear monger wat mij betreft en verdient er een goeie boterham aan. En ook zijn bedrijf wil zich in stand houden, dus hij heeft geen belang bij de betere wereld waarnaar hij zegt te streven. Plus hij is gewoon bloedirritant.

Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden in de tijd dat ik daar nog wat eens in deed. Probeerde je mensen te verenigen achter een kritisch standpunt waarbij je dieper onderzoek naar een bepaalde kwestie probeert los te maken of iets in de grass roots sfeer en dan merk je wat een bak met kikkers het toch is. Het begon eerst allemaal met mensen die kritisch naar de maatschappij keken en zichzelf wilde informeren en vervolgens kwamen daar steeds meer lui bij die het gebruikten om zichzelf interessant te maken en te profileren. Dan zag je 100-en blogs en websitejes die eigenlijk allemaal hetzelfde deden, maar niet de handen ineen sloegen om samen een echte vuist te maken voor de dingen waarin ze geloofden.
                    Het gebrek aan die kritische massa zorgt ervoor dat het nog steeds een heel onvolwassen groep is en dat er veel egotripperij tussen zit. Net echte politiek soms :)

En het argument dat mensen als Jenny McCarthy en Rosie O' Donnell niks mogen zeggen omdat ze actrices zijn is natuurlijk bullshit. Iedereen mag wat zeggen, maar omdat het een wat impopulaire mening is die van de mainstream (of van de Gutmenschen) afwijkt mag het opeens niet. Niemand die kwaad spreekt over acteur Richard Gere die voor Tibet opkomt, of artiesten tegen Apartheid of voor Aids. Dan mogen die mensen wel een mening hebben, zolang die maar niet teveel afwijkt van de doorsnee. Opinieleiders hoeven niet altijd experts te zijn, dat zijn politici meestal ook niet.

Ik mis dus de nodige nuance in dat artikel. En komende van mij zegt dat heel wat ;)
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Chemtrails

Hee, het is maar een mening -- die van de auteur. Perfect is niets. Maar wel leuk om te lezen.

Wat pas echt een mooie CT is, zonder dollen, zijn die numbnutsen die beweren dat Alex Jones Bill Hicks is. Ja echt. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Vroeger hadden dorpsgekken alleen het dorpsplein of de dorpskroeg als podium, nu hebben ze blogs en Twitter. Gechargeerd gezegd dan, vóór Internet kon je je CT's ook wel krijgen via obscure krantjes e.d. Maar CT's schadelijk? Laten we zeggen: net zo schadelijk als kerken die zeggen dat je je kinderen niet mag laten in-enten.

Dat er doelbewust CT's geplugged zouden worden geloof ik niet zo. Ik denk dat vele CT-bedenkers zichzelf al belachelijk genoeg maken. :)
                        Typisch dat 't artikel dat Jasper aandraagt begint met CT's over de moord op Kennedy. ("Holy shit! That means some of you reading this almost certainly believe in the JFK conspiracy.") Dat is juist één van de weinige gebeurtenissen waarvan ik wel degelijk dat er meer achter steekt dan het gangbare verhaal.

Ik zou het interessant vinden als er wat meer onderzoek gedaan werd naar het waarom van het ontstaan van CT's. Dat ontstaat is denk ik niet alleen vanuit een wantrouwen jegens overheden of bedrijven. Wat je ziet is dat er rond vrijwel ELKE schokkende gebeurtenis een CT onstaat. Orkaan Katrina zou bijvoorbeeld ook artificieel zijn opgewekt. Ik denk dat het ook ontstaat uit de angst te accepteren dat sommige dingen gebeuren door toeval, of dat een éénling (of die nu Oswald of Volkert heet) of een kleine groep (9/11 kapers) de boel danig op stelten kunnen zetten. Juist het idee dat sommige zaken NIET door overheden/Illuminati/Bilderberg/whatever gecontroleerd worden, boezemt sommige mensen angst in.

Comment

SKUP

Conspiracy theories. Kan vermakelijk zijn, soms zelfs interessant. Maar zo nu en dan denk je toch echt: Gast, WTF is er mis met jou. Ik zit op Vleesboek in een Bill Hicks-groep, en daar komt altijd wel een keur aan speciale figuren voorbij. Soms interessant, soms irritant, maar mostly harmless zullen we maar zeggen. Dat laatste is de figuur in onderstaande film vast ook wel, maar goed, dit is dus iets wat echt bestaat: mensen die stellig geloven dat de aarde plat is.

Ik kan daar dus met mijn kop niet bij. Iemand die bij hoog en laag volhoudt dat de maanlanding fake is: OK, ik ben het met je oneens, maar er valt wellicht nog wat te zeggen voor die CT. Maar beweren dat de aarde plat is? Waarom zou je dat doen? En wie heeft er (even in het hoofd van de CT'ert stappen) BELANG bij om iedereen wijs te maken dat de aarde rond is, terwijl hij (in tegenstelling tot alle hemellichamen die we om ons heen waarnemen) zo plat als een pannenkoek is?

Key word is pannenkoek denk ik in dit verhaal. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb niet het geduld om er naar te kijken.
                            Maar als hij nu zat te zagen over de hollow earth of expanding earth, dan was het misschien nog de moeite geweest :)

Comment

Om het maar in CT-termen uit te drukken: flat earthers zijn de no-planers van de conspiracy community :)

Comment

Valt mij nog mee dat hij voor een bruilofte wordt uitgenodigd.
                                Last edited by RutgerK; 25-03-16, 23:06.

Comment

De laatste hype in CT land is het Mandela Effect. Heel YouTube staat er vol mee.

Lang verhaal kort: CT'ers spinnen complexe theorieën over parallele universa gebaseerd op false memories, met als voorbeeld een groep mensen die kennelijk zich herinnert dat Mandela in de jaren '80 overleed terwijl hij nog in het gevang zat.
                                  Verdere voorbeelden zijn het Ford logo en nog veel meer klinkklare onzin.

We leven echt in het post facts tijdperk inmiddels, zoveel is helder.

Maar ga vooral even snuffelen op YouTube, vaak zeer gelikte producties. Hoofdschuddend vermakelijk.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier een snelle 50 stuks.

Als ik google op die zwarte tip van pikachu heeft ie die inderdaad niet. De pichu variant weer wel.
                                    Ik zie het als licht entertainment wat uitgemolken wordt voor de youtubeviews.

edit zie nu pas dat pichu een ander beest is. (smiley was niet zo van de pokenmon)
                                    Misschien dat meer mensen die door elkaar gooien.
                                    Last edited by smileyspeedster; 31-12-16, 11:31.

Comment

Ik denk waar gaat dat wat Jasper post nou weer over.
                                      Voor ik het wist was ik in een verhaal getrokken over dat de Ateam-bus niet zwart is, maar 2 kleuren heeft en dat als een gevolg van...
                                      Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Maar ga vooral even snuffelen op YouTube, vaak zeer gelikte producties. Hoofdschuddend vermakelijk.
                                        Het lijkt me heel vermakelijk om dit soort theorieën te verzinnen en dan te zien hoe ze een eigen leven gaan leiden. Ik kan me niet voorstellen dat de makers van die producties er zelf in geloven. Daar zijn ze te gewiekst voor.
                                        Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik zou willen dat ik er nu niet van gehoord had. Wat een tranentrekkende onzin zeg. Jammer dat Zapruder er niet meer is, want wij hadden een field day gehad met deze waanzin. Heel YT staat er vol mee en in de comments gaan er een boel mensen ook nog in mee.

Het lullige is dat dit een conspiracy genoemd wordt. In mijn ogen heeft een goede conspiracy altijd nog een kern van waarheid en een aannemelijke hypothese. Dit heeft geen van beide, dus een conspiracy kan ik het niet noemen. Meer een uit de hand gelopen meme.

Comment

Maar hoe herinner jij je de A team bus Paco?
                                            Als zwart met rode streep, of zwart/grijs met rode streep?

Ik eerlijk gezegd als volledig zwart met rode streep.
                                            En dat klopt dus blijkbaar niet.

Comment

Je kunt daar alleen maar uit concluderen dat het menselijk geheugen onbetrouwbaar is. Mensen herinneren zich dingen waarvan later kan worden aangetoond dat ze niet waar kunnen zijn. Dat is in veel rechtszaken gebleken. Het proces Demjanjuk, anyone? Een normaal denkend mens accepteert dat zijn geheugen blijkbaar niet perfect is, maar de labiele medemens laat zich liever meeslepen in maffe theorieën over parellelle universa.
                                              Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht

Het lijkt me heel vermakelijk om dit soort theorieën te verzinnen en dan te zien hoe ze een eigen leven gaan leiden. Ik kan me niet voorstellen dat de makers van die producties er zelf in geloven. Daar zijn ze te gewiekst voor.
                                                Ik heb ooit als test een nepsite gemaakt met de naam Chemtale. Op die site had ik allemaal plaatjes gezet met alleen maar parallel lopende contrails.

De theorie die ik daarbij plaatste was dat dit "twee componenten" chemtrails waren waarbij de chemicaliën alleen maar actief werden als deze in de lucht beide samen kwamen en dat dit de reden was waarom er nooit iets verdachts was gevonden in kerosine: elke component afzonderlijk was namelijk onschuldig.

​Vervolgens kreeg ik een redelijk aantal mailtjes van verschillende personen (had een link naar deze site geplaatst op een groot CT forum) die vertelden dat ze op hadden zitten letten en ook deze parallelle chemtrails hadden gezien waarna ze ziek waren geworden e.d.

Ik heb daarom binnen een week die site maar weer uit de lucht gehaald voordat het echt een eigen leven begon te leiden.

​​​​Ook is een uitgebreide 1 april grap die ik ooit op een andere site had gemaakt veelvuldig op allemaal CT sites geplaatst, dat was erg vermakelijk en elk jaar met 1 april maken we daar nog grappen over.
                                                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                                                  Maar hoe herinner jij je de A team bus Paco?
                                                  Als zwart met rode streep, of zwart/grijs met rode streep?

Ik eerlijk gezegd als volledig zwart met rode streep.
                                                  En dat klopt dus blijkbaar niet.
                                                  In de serie had hij inderdaad een soort antracietkleur aan de bovenkant, maar (sommige?)speelgoed vans uit die tijd waren volledig zwart met een rode streep. Ik denk dat de verwarring daar vandaan komt. Bovendien zal er in de serie ook vast wel eens een volledig zwarte zijn gebruikt, zo precies waren ze daar niet(zeker niet bij stunts :))).

En als je naar die filmpjes kijkt geldt dat voor heel veel merken en producten. Namen zijn anders in verschillende landen, logo's ook en dan worden ze ook nog eens zo nu en dan aangepast. Plus dat het geheugen dingen soms fout onthoudt. Of je hebt ze nooit goed begrepen. Als kind zou je bijvoorbeeld zweren dat Transformers 'Robots in the skies' zijn terwijl het toch echt 'Robots in disguise' is. En zo zijn er honderden dingen te verzinnen, en daar bestaan die filmpjes uit. :P

EDIT: Nog zo'n leuke is KARR uit Knight Rider. Die is two-tone met een zilvergrijze onderkleur toch? Nope niet altijd. De eerste keer dat hij verschijnt is hij exact hetzelfde, behalve de oranje (ipv rode) lamp.
                                                  Last edited by MN-Power; 31-12-16, 17:52.
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                    Om het maar in CT-termen uit te drukken: flat earthers zijn de no-planers van de conspiracy community :)
                                                    Triest verhaal van zo'n pannenkoek. Wel stoer , waarom doe je zoiets? Omdat hij “het beu was dat mensen dachten dat hij niet zou durven”. “Ik vermande mezelf en heb het gedaan.” , past wel een beetje bij de uitspraak van Kennedy m.b.t. waarom zij bijna zestig jaar geleden een man op de maan wilde zetten. Not because it is easy, because it is hard ….

,Waarom met een zelfbouwsel proberen om op 1,5 kilometer te geraken, hij zal toch wel ooit het vliegruig genomen hebben in het verleden

Gelukkig weet ik wel beter, ik ben de wereld al een keer rondgevlogen ;-)

Comment

Triest verhaal eigenlijk. Dat ze hem nog extra aandacht geven ook met een filmploeg...
                                                      Dat kan net het laatste zetje zijn voor zo'n rare snuiter.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zag gisteren deze https://mobile.twitter.com/justindch...36002175717376

Internet is soms keihard.

Nu was dit idd een gekkie, maar toch.

Comment

Pfoe.. ik zocht eigenlijk een CT draadje, maar deze lijkt me wel geschikt..

Vond dit via twitter..

Greene, a freshman Republican from Georgia who made waves during the campaign for her promotion of the QAnon conspiracy theory.

It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Yup, uiteindelijk komen bijna al die wappies op antisemitisme uit. Gek he?
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, eigenlijk wel gek, maar blijkbaar is dat een vast traject. Zie die jankjodentweet van patje. De wappies denken dat ze vrije zelfstandige denkers zijn, maar ze zijn heel voorspelbaar.

Comment

Draadjes necrofiel. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X