Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeren Amsterdam (gratis)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Parkeren Amsterdam (gratis)

Deze schraper moet weer eens naar Amsterdam.
    Eerst parkeerde ik altijd op station Diemen en dan nog 10 min met de trein. Dat gaat op zich prima.

Ik kreeg echter een tip van een maat van me, dat je tegenover het Centraal Station aan de overkant van he Ij dus, je auto gratis kunt parkeren. Vervolgens neem je het gratis pontje naar het station en sta je in het centrum.

Op google maps zie ik een aantal veerdiensten vanaf het centraal station vertrekken, maar is iemand hier daarmee bekend? Zijn daar inderdaad straten waar je niet hoeft te betalen voor parkeren?

Klopt i.d.d. parkeren in Noord is (nog) gratis.

Leuk hoor....met het bootje naar de overkant. Net of je op vakantie bent....

Comment

Inderdaad. Alleen is het er wel vaak vol.

Ik raad mensen vaak aan te parkeren op het industrieterrein bij metrostation Overamstel (Vam Marwijk Kooystraat, Paul van Vlissingenstraat of Johan Muyskenweg). Dan 10 minuten met metro naar het centrum.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Of gewoon bij Brun naar binnen rijden...

Oh.....heb nog een garagebox te koop....kan je altijd gratis parkeren en er is altijd plaats..... :-)

Comment

Waar je precies kan parkeren ken je vinden op
          www.centenneukers.nl ;-)

S.

Comment

Parkeren vlakbij 't Leidseplein doe ik vaak voor <3,50 per uur in een bewaakte parkeergarage, sleutels laat je erin zitten, ik heb daar geen problemen mee, aangezien mijn auto meestal de allergoedkoopste is daar tussen de Bentley's, Astons, Porsches etc.. Als je van tevoren weet hoe laat je weer vertrekt, zetten ze hem ook weer in de rijrichting voor je klaar. Meer dan 14 euro ben ik nog niet kwijtgeweest voor een dagje A'dam. Dan hoef ik niet helemaal vanaf 't pontje die kan op te lopen en terug, terwijl ik de tassen van GF loop te zeulen. :)

Je kan trouwens ook een gummer vragen die zijn bootje daar heeft liggen en jezelf dan op laten halen buiten de betaald parkeren zone.

Comment

linkje doet het niet? LOL! :-)

Ik blijf het hele weekend, dus 3,50/uur is geen optie, het moet wel leuk wezen. Met tassen sjouwen doe ik niet, emancipatie werkt 2 kanten op hoor :-).
              Metrostation is ook een goede, maar denk ik weinig verschil met parkeren bij station Diemen. Ook 10 minuten naar CS.

Maar goed, noord is dus (nog) gratis en ik vind het idee wel geinig met zo'n pontje. Maat van me woont aan de Herengracht, 5 minuten lopen van het centraal, dus voor mij is dit ideaal denk ik.

Comment

Auto neerzetten in het verlengde van de Europaboulevard (afslag RAI), richting het zuiden, zie http://www.bereikbaaramsterdam.nl/li...750&level_id=2

Busje nemen naar RAI en daar een fiets huren. Toeristen moeten immers herkenbaar blijven....;)

Auto staat daar iig veilig.

Comment

Hmm, goede tip, maar dat pontje naar Noord klinkt tot nu toe gewoon het best. Zuid is weer verder weg van waar ik moet zijn en dan weer met zo'n bus, allemaal gedoe en min of meer hetzelfde qua tijd en gedoe als parkeren bij station Diemen en de trein pakken, of de Metro vanaf van Marwijk Kooystraat.

Comment

Voordeel van Buitenveldert is de relatieve veiligheid, wat je in Diemen of Overamstel nog wel eens op kan breken. 5 minuten lopen naar Station RAI, daar pak je de metro of tram 4.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

M'n 145 wil gewoon gezelschap dit weekend...;)
                      Gaat daar al heel lang goed maar in Noord zullen er vast ook minder duistere plekjes zijn.

Comment

Maak er maar 10 van JB...;)
                        Oké, dan staat-ie tussen de nieuwste BMW's en een dikke Quattroporte en niet bij de flats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Voordeel van Buitenveldert is de relatieve veiligheid, wat je in Diemen of Overamstel nog wel eens op kan breken. 5 minuten lopen naar Station RAI, daar pak je de metro of tram 4.
                          Buitenveldert zo veel veiliger dan? Ik heb daar niet zo'n gevoel bij, maar goed, daarom vraag ik het ook aan de 'Amsterdammers' hier natuurlijk.
                          Ergens op zo'n industrieterrein lijkt me toch ook niet alles, of zie ik dat verkeerd?

Comment

Ik heb in Diemen/Diemen-Zuid al diverse keren auto's op blokken zien staan dan wel met ingeslagen ruiten. Ze hebben het gewoon in de gaten als een wagen een nachtje over blijft.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Station Lelylaan is ook groot gedeelte gratis in de buurt.

Je kan trein nemen direct naar C.S. of metro overstappen bij WTC dan naar C.S.

Burgemeester Vlugtlaan metro kan je ook nemen, daar is ook alles gratis, maar wat een nadeel is er is geen trein: je moet met metro en dan moet je overstappen om naar het C.S. te kunnen (bij WTC wederom).

Bij beide: je neemt metro 50 richting Gein, bij WTC, RAI of Overamstel overstappen op metro 51 richting C.S.

Bij beide buurten geld: gewoon voor een huis parkeren, en niet op de doorgaande rijbaan. Meestal laten ze auto's voor een huis met rust. Op de rijbaan heb je verhoogde kans op inbraakschade zelf gezien zelf meegemaakt.

Comment

Volgens mij gebeurt er niets als je de gouden regeltjes aanhoudt: laat niets zichtbaar in je auto liggen (eventueel zelfs het dashboardkastje openlaten).

In die buurt bij Overamstel staan vaak buitenlandse auto's (gasten van het Mercure-hotel), en die trekken natuurlijk sowieso als eerste de aandacht. Dus ben je als NL'er al onopvallend genoeg.

Maar als je zekerheid wilt, moet je de auto gewoon in de Amsterdam Arena zetten (P+R). Kost je iets van 5 euro per 24 uur, inclusief een retourtje met de metro, en dan staat 't ding dag en nacht bewaakt in een lichte parkeergarage. Beter wordt het niet.

Alternatieve P+R-terreinen heb je op Zeeburg (S114, vlak voor de ingang van de Piet Heijntunnel, naast de halte van tram 24) en naast NS-station Sloterdijk. Zelfde constructie: bewaakt parkeerterrein, je betaalt een opmerkelijk laag tarief en je krijgt er een retourtje OV bij cadeau.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Buitenveldert is geen industrieterrein iig en ze laten m'n auto daar al meer dan 2 jaar met rust. Bus 62 en bij RAI tram 4, zie http://www.gvb.nl/reizigers/plattegr...nnetkaart.aspx

http://www.bereikbaaramsterdam.nl/li...750&level_id=2
                                  Je ziet ook dat er bij het Olympisch Stadion een P+R is. Een P+R, ook die van de Arena, kost nu dus 6 euro voor 24 uur inclusief gratis OV.

Comment

Tips genoeg, dank jullie wel! Ik zal uitgebreid verslag doen inclusief fotoreportage met evt braakschade. NOT! ;-)

Anyway, ben niet zo'n fan van metro's, bussen en treinen, zeker niet rond Amsterdam. Wat een gaaies daar in het OV. Vandaar dat het pontje mij wel wat leek.
                                    Conclusie van deze tips: je bent wel gek als je met je auto de stad dus in gaat als bezoeker. P&R is prima, veilige, goedkoop en snel.
                                    Vorige week had ik een afspraak in hartje Utrecht en toen heb ik ook de P&R genomen bij de IKEA afslag. Werkt perfect, 4 euro per dag en 15 minuten na parkeren auto stond ik op Hoog Catharijnen.

Comment

Ja, dat P&R-gedoe is in Amsterdam de laatste jaren wel héél erg verbeterd.

P&R bij de Piet Heijn-tunnel is trouwens nagenoeg gajesvrij, Lennart, want je stapt daar in de IJtram en die komt van IJburg, waar vooral de modaal-en-meerse zelfverklaarde middenklasse-pioniers wonen. :-)

Bij de Arena kun je overigens ook op station Bijlmer de trein nemen, dan ben je nog sneller op CS (en inderdaad comfortabeler dan die afgetrapte metro's).

Comment

Nou, dat gaat dus prima met dat pontje. Ik heb de auto neergeplempt in een zijstraat van de Havikslaan. Dat is de grens van de blauwe zone. Vanaf daar 5 minuten lopen naar de pont. De straten zagen er acceptabel veilig uit om te parkeren.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=hUJHF...eature=related
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Vrijdagavond na een uurtje Villa Arena de stad in geweest (L'Opera, Rembrandtplein). Geparkeerd op de Herengracht. 7.20 euro in 't apparaat gepleurd, want dat stond nog op de chipknip en dus net iets meer dan een uur gestaan, net genoeg voor een Wieckse witte met bitterballen, lol. Volgende keer toch maar weer naar mijn vaste parkeergarage...

Comment

**skup**

Bepaald gratis is het niet, maar wel in Amsterdam én je kan er nog schijten ook!

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/p...wijenburg-151/

Rondje rijden in de Bertone, parkeren, ff zitten, en dan weer naar huis. Maar wat een geld zeg voor zo'n boxje :-(

**Boertje die zijn parkeerprobleem tracht op te lossen**
                                              Last edited by Boertje; 07-02-11, 10:10.
                                              Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                              ----------------------------------------------------------------------------
                                              '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                              '00 BMW E39 528iA Touring
                                              '06 BMW Z4M Roadster
                                              '96 BMW E36 328i trackracer
                                              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

@Boertje : vergeet je een link te plaatsen oid of begrijp ik het gewoon niet? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Cav: Parkmobile is de bom als je vaker in grote stad parkeert.
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Volgens deze redenatie is er altijd wel plek..
                                                    http://www.youtube.com/watch?v=KrwnRR2Ty64&NR=1

Comment

Ehm, da's de normale prijs in Buitenveldert.

Binnen de ring zou dit een koopje zijn.....

( 2 strepen op de vloer in een parkeergarage voor 100/125K is binnen/tegen de grachtengordel normaal)
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                        **skup**

Bepaald gratis is het niet, maar wel in Amsterdam én je kan er nog schijten ook!

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/p...wijenburg-151/
                                                        Die pleerol is door een wijf opgehangen.

Tsja, 35.000 euro is knap geld. Zit wel electriciteit in en je kan je handen er wassen, wat beperkt sleutelen mogelijk maakt. Afgewerkte olie kun je ook mooi doorspoelen :-). Kost je aan rente grofweg 150 euro/maand. Vraag is, kun je daarvoor iets vergelijkbaars huren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                          Ehm, da's de normale prijs in Buitenveldert.

Binnen de ring zou dit een koopje zijn.....
                                                          ( 2 strepen op de vloer in een parkeergarage voor 100/125K is binnen/tegen de grachtengordel normaal)
                                                          Klopt, maar dat maakt het niet minder duur, qua euro's enzo :-). Een jaar (of twee) geleden stonden de vraagprijzen nog boven de 40k in Buitenveldert, maar enkele woningcorporaties zijn met een grote zoektocht naar cash bezig en gooien nu veel voormalige huurhuizen en garages in Buitenveldert in de verkoop.

Ik heb zelf 2 strepen binnen en 2 strepen buiten in Slotervaart (voor een stukkie minder dan 100/125k :-)), maar een box heeft toch wel een grote voorkeur voor de Alfa.
                                                          '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht

Tsja, 35.000 euro is knap geld. Zit wel electriciteit in en je kan je handen er wassen, wat beperkt sleutelen mogelijk maakt. Afgewerkte olie kun je ook mooi doorspoelen :-). Kost je aan rente grofweg 150 euro/maand. Vraag is, kun je daarvoor iets vergelijkbaars huren?
                                                            Precies de afweging die ik aan het maken ben. Het antwoord is: nee :-) (er stonden wat te huur bij een woningbouwvereniging voor 140 p/m, maar die bleken niet te huur te zijn). Er komt nog wel 22 eur p/m aan servicekosten bij.

Waarom woon ik ook alweer in Amsterdam?

**zoekt huis met grote garage/schuur**
                                                            '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              So true. :)

Comment

Huren voor 150 Euro ( met stroom en water ) in Amsterdam ???

Nee, niet meer...

( ehm, verleden jaar m'n laatste box weggedaan in Amsterdam-W, stroom en water met eigen meter, voor te weinig ;-) )
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X