Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis biedt kansen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Crisis biedt kansen?

Het is crisis in de wereld economie, dat opent nieuwe windows of oppertunities, opeens ontstaat draagvlak voor nieuwe grote ideeen.

NL/Den Haag suft lekker door. maar Duitsland grijpt die nieuwe kansen! (naar voorbeeld van Spanje waar al grote rendabele zonnefarms staan)
    Ik hoor net op de duitse TV dat daar een privaat initiatief van meerdere bedrijven ter waarde van 400miljard(hallo!! goeimorgen!) euro wordt genomen om op grote schaal zonne energie farms te bouwen in de Sahara. Gesteund door de Duitse overheid. Energie voor Europa.
    Hier een weblinkje:
    http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/656/472183/text/
    Ongetwijfeld onderdeel van dit plan:
    http://www.desertec.org/

Mijn eerste reactie: UBERCOOL! EINDELIJK!
    Mijn 2de reactie: waar blijft de NL politiek/bedrijfsleven met soortgelijke grote visionaire ideeen en beleid? We gaan hier als we niet uit kijken FINAAL de boot missen in NL op het gebied van duurzame energie! Stelletje LAMME TAKKEN daar in Den Haag.

Ik wordt echt schijtziek van het gebrek aan positieve toekomstvisie, Den Haag formuleert geen MISSIE, formuleert geen BELEID om er te komen en ENTHOUSIASMEERT NIET.
    Het hele beleid straalt 'Pappen en Nathouden' uit.
    In het NL journaal: hoera 50j aardgas!! joepie! (wel al 2/3 leeg...)
    We willen de gas-hub van Europa worden! Joepie! lekker afhankelijk van Rusland... KANSLOOS!

Het investeringsklimaat voor dit soort projecten in NL ZUIGTgewoon! (SHELL en NAM belangen...)

Einde klachtschrift. ;-)

Precies, ik las dat gisteren er een akkoord is getekend tussen Nederland enerzijds en BelgiŽ/Frankrijk anderzijds waarin minimaal 20 jaar garantie is afgegeven voor levering van gas uit Slochteren.....................

Heerlijk weer, wij maar "bibberen" als ze de kraan in Rusland dichtdraaien, en wat wel zelf nodig hebben voor een habbekrats exporteren.................
    If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Working...
    X