Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telecom bonobo's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Telecom bonobo's

Waarom heb je toch ál-tijd gezeik met telecombedrijven...? Vanavond weer van dat... Ik kijk mijn factuur na en in plaats van 65 vrolijke euri waaraan ik mij verwacht, staat daar dat ik hen gewoon 270 euro schuldig ben. WTF? Ik ga in de details kijken, en merk dat 1) mijn abbo voor telefonie plots 270MB heeft gebruikt aan data, en mijn USB data kaartje maar 140MB traffiek heeft gehad. Gek, want op mijn PDA draai ik nauwelijks iets (doorgaans 120-140MB per maand) en op mijn laptop trek ik heel wat meer binnen. En op die laptop is mijn limiet 2GB en op PDA 200MB. Maar goed, voor die 70 MB extra betaal ik 2,5€ per MB.

Ik bel dus hun klantendienst... "Ja meneer, dat moet u begrijpen..." Nee...
    Ik kijk hun website na: hun huidige abbo's voor PDA's geven voor dezelfde prijs 500MB. Dus ik zeg "wtf rekenen jullie mij het surplus boven 200MB aan, terwijl jullie huidige tarieven pas boven de 500MB gaan tellen?" - "Ja meneer, maar u zit nog op een oud contract en dat mogen we niet zomaar wijzigen".

Telecomsletten gebaren dus van krommen haas en ik moet maar een mailtje sturen... Kloefkappers!

Waarom heb ik dergelijke bullshit nooit aan de hand met mijn garagist of ober? Misschien omdat ik die twee laatsten wel bij de kraag kan grijpen als ze op dergelijke manier aan klantenbinding willen doen?
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Klopt,

a) afstand tussen klant en anonieme medewerker. Die komen dus weg met alles

b) ze maken nooit afspraken, en als ze 't doen krijg je ze niet zwart of wit, dus elk telefoontje mag je opeen beginnen, totdat je 't zat bent en maar betaalt

c) je bent nooit in de buurt van andere klanten als je kabaal maakt. vergelijk dat met de bakker waar je een brood hebt gekocht met schimmel of de garage met 5 potentieel rondlopende stellen. Als je daar trammelant maakt willen ze HEEL graag je tevreden stellen

d) de bedragen zijn vaak relatief laag , 10 euro te veel, 25 euro hier, 50 euro daar. In jouw geval een redelijk bedrag, maar als ze voet bij stuk houden en jij denkt dat je gelijk hebt, heeft het dan zin om er 10 uur aan te besteden ? Vanuit principe gezien: ja, maar prijstechnisch (en gezondheidstechnisch) moet je bij voorbaat al afzien van akties

e) onduidelijke toezichthouder waar je zou kunnen klagen. Als er bij zo'n houder dagelijks 20 man aan de lijn hangen DAN wordt zon toezichthouder 't snel zat en maant de provider tot aktie en anders .. boetes. Nu moeten we klagen bij Kassa, Radar (de TV for all sake) en de ombudsman... En dat zet ook weinig zoden aan de dijk bij individuele gevallen

Comment

Ik ben blij dat ik weg ben bij mijn (telecom) werkgever, vond het moeilijk mezelf met dat merk te identificeren. Wat ze allemaal niet proberen om een paar centen uit klanten te persen. *zucht*
      ----------------------------------------------------
      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
      ----------------------------------------------------

Comment

Working...
      X