Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een onzin!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat een onzin!

http://www.fd.nl/artikel/11833811/co...ffing-internet

Commissie Brinkman pleit voor heffing op internet
    23 juni 2009, 11:46 uur | FD.nl
    7

Om de krantensector te redden, moet er een heffing komen op alle internetabonnementen. Dat is het kernpunt van het advies van de commissie-Brinkman aan de sector.
    What's next? Een heffing op treinkaartjes om oude stoomtreinen te laten rijden?
    Een heffing op computers om de abacus van de vergetelheid te redden?
    Een heffing op CD's om muziekcassete's te redden?
    Een heffing op digitale downloads om CD's te redden?

Fok of, zeg, laat oude technologieen uitsterven.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

AHAHAHA!

Waarom moet ik een belasting betalen voor gratis internet-kranten? Ik betaal toch ook geen belastingen op de gratis Metro?
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Panda, je vergeet 't heffen van BTW over 2e hands spullen op marktplaats.nl en de jaarlijkse koninginnemarkt. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
        AHAHAHA!

Waarom moet ik een belasting betalen voor gratis internet-kranten? Ik betaal toch ook geen belastingen op de gratis Metro?
        Volgens mij betaal je die heffing juist voor de betaalde papieren kranten, of mis ik iets aan informatie (alweer een reden om internet niet te belasten, 't is altijd onvolledig die informatie hier! lol)

Comment

Om de kranten te redden zouden ze natuurlijk ook eens kunnen kijken naar het gebrek aan niveau bij de Nederlandse journalist. Maar goed, dat is een staats-opleiding, met bijbehorende kwaliteit. Straks dus ook staats-kranten. Fijn, dan weet je zeker dat de kwaliteit om te huilen zal zijn.
          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Het gaat erom dat lutsers zoals jij overal linkjes neerzetten of artikelen copy/pasten. En het maken van die artikelen kost geld. En aangezien ALLE internetbezitters zich hier de hele dag schuldig aan maken moeten ze allemaal betalen. Ze vergeten even dat ze door deeplinken ook extra bezoekers krijgen waar ze dan weer reclame inkomsten middels banners e.d. uit zouden kunnen halen. Maar ja, daar zijn ze te traditioneel en te stom voor.

Ik zou het al online-krant toejuichen als al mijn artikelen gelinkt werden.

Ik mag toch hopen dat deze aanbeveling regelrecht wordt afgeschoten/weggehoond?

Comment

De Kamer vroeg om een advies om te bezien in hoeverre de overheid kan bijdragen aan een gezonde krantensector in Nederland.
              Yes, en dan voorstellen de krantensector aan het subsidie-infuus te leggen. Erg gezond ja.
              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Nou ja, gezien het feit dat Plasterk al eerder heeft voorgesteld de volstrekt achtergebleven krantenbranche met subsidies overeind te houden zag ik dit voorstel wel aankomen. Volstrekt ridicuul, dat wel.

Buiten het feit dat kranten commerciële instellingen zijn, is het ook nog zo dat er weinig branches zijn die de afgelopen jaren zo spastisch hebben zitten kijken naar de ontwikkeling van nieuwe media en de manier waarop men nieuws wenst te vergaren. Wat dat betreft zijn er veel parallellen met de muziekbranche. De verdienmodellen tegenwoordig zijn volstrekt anders dan vroeger, maar de grote kranten blijven hopen op hun advertentie-inkomsten uit hun papieren blaadje. Da's wachten op problemen met de al jaren dalende volumes.

Gelukkig heeft Plasterk gezegd 'geen logische samenhang' te zien tussen het gebruik van internet en de problemen waarmee de kranten te kampen hebben. Bovendien heeft hij al acht miljoen euro uitgetrokken voor subsidie aan dagbladen. Plasterk wil eerst bekijken waar dat toe leidt voor hij gaat nadenken over de vraag of er meer belastinggeld naar de kranten moet. Hopelijk dat dit voorstel niet overgenomen wordt.
                2019 Volvo V60 T6

Comment

Goed idee man. De kranten kunstmatig in leven houden.
                  Als we dat nou bij nog een paar branches doen (cassette bandjes fabrikanten, de veerboot tussen Urk en de wal), bewerkstelligen we misschien wel een wirtschaftswunder in deze barre tijden.

En voor kameraad Plasterk hebben we dan uiteraard een warm plekje in de Doema.

Comment

Gelukkig is er ook totaal geen samenhang tussen het verschijnsel gratis kranten en dalende oplages van traditionele kranten. Anders moeten we nog 20 cent van Plasterk Nieuwsheffing gaan betalen voor de gratis kranten. Om de betaalde overeind te houden.

Tjonge, we zijn gewoon niet stom genoeg om minister te worden, laat staan minister van Onderwijs.

Next!
                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

waarom geen extra heffing op auto-onderdelen of op de brandstof zodat de autodealers in hun ivoren torens kunnen blijven zitten ;)
                      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Is ook een grote fout geweest om destijds de textiel-business in Twente niet te ondersteunen. Dan hadden daar nu nog van die mooie stoomweefmachines gehad, nu zitten we met die meuk uit de Fillipijnen.

Comment

De publieke omroepen. Om met de woorden van Wilders te spreken, nóg zo'n linkse hobbyclub die zichzelf op kosten van de belastingbetaler verrijkt.

Ik hoor dus net op de radio dat ze voor deze club de Balkenende norm willen gaan invoeren. Het max salaris zou niet boven de 180.000 euro mogen liggen. Dit zou betekenen dat zo'n 40 mensen er op achteuitgaan. M.a.w. er wordt momenteel méér dan 7 mijoen euro aan belastinggeld alleen al gebruikt om het salris van 40 managers te betalen. En dan mogen ze van Plasterk nóg een miljoentje stukslaan om 4 á 5 managers een kwart miljoen te betalen.

Plasterk legt omroepsalarissen aan banden

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk (Media) gaat de salarissen in de publieke omroep aan banden leggen. Op een handvol unieke talenten na, mag in de toekomst niemand bij de hele Publieke Omroep meer verdienen dan de zogenoemde Balkenende-norm van 181.000 euro.

Dat staat volgens ingewijden in een brief die vrijdag naar de Tweede Kamer gaat.

Onkostenvergoedingen en werkgeversbijdragen voor het pensioen mogen er nog bij, maar dan is het mooi geweest, vindt de bewindsman.

Ontslagvergoedingen mogen ook niet hoger zijn dan een jaarsalaris. De grenzen gelden alleen voor nieuwkomers.

Vijf mensen

De Publieke Omroep wilde de salarissen zelf op maximaal 240.000 euro houden. Van Plasterk mogen een stuk of vijf mensen in de hele publieke omroep straks meer verdienen dan de Balkenende-norm.

Het moet hier gaan om unieke talenten, die door de Raad van Bestuur worden aangewezen. Het moeten mensen zijn die een omroep dragen en die bij de commerciëlen fors meer zouden kunnen verdienen.
                          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Maar dan wil ik óók geen reclame meer op de publieke netten
                            fka v164

Comment

Working...
                            X