Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helicopter gekocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Helicopter gekocht

Dit weekend in een opwelling een Syma S006 Alloy Shark gekocht. Lache man :)

Net even wat korte testvluchtjes geprobeerd en het valt nog niet mee. Gelukkig is hij aardig solide ;-)
    Ding hangt nu aan de oplader omdat 'ie net uit de doos komt, dus vanaf morgen kunnen we eens echt gaan testvliegen.

Haha, mooi hè. Voel me net weer een kind :o)
    Last edited by PACO; 28-06-09, 23:05.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

*leest handleiding*

Aha, naast power en pitch zit er ook bediening voor rudder control op...

Dat verklaar het één en ander
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

3 kanaals coax heli, makkelijk vliegen wordt het niet in ieder geval :-)

Niet dat ik er zoveel mee kan, maar oud collega had een webshop met dat spul erbij. Van eenvoudige heli's tot vrij duur 6 kanaals spul, wat gewoon echt geld kost als je crashed. Heb een 4 kanaals ding kado gekregen (normaal iets van 100 euro of zo) en na een hoop crashes (en nieuwe onderdelen) kan ik er nu goed mee overweg. Maar is inderdaad best leuk speelgoed :-)

Comment

Op de Techno-Classica was er een verkoopstand met een demonstrator die - tja - ook nog niet zo heel veel vlieguren had. :-) Was wel een relatief onschadelijk ding met van die scharnierende rotors, zodat een aanvaring hooguit pijnlijk is maar niet meteen ledematen verwijdert.

Stond stiekem ook even -heel even- in dubio. Leuk hoor!
        Clio Mexx 1.4 '97
        Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Was totaal niet van plan het ding te kopen, maar ik liep toevallig tegen een kraam met die dingen aan. Wilde eerst nog zo'n heel kleintje kopen, maar dat is het allemaal net niet. Veel plastic ook. Deze heeft een metalen frame, is een robuuster en kan tot 30m hoog en ver.

Nu nog kijken of hij ook payloads kan droppen ;-)

Comment

Hehehe. Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar net iets kleiner. Wel exact de zelfde opstelling qua rotors. Was echt een eitje om te vliegen, voorwaartse (en achterwaarste) snelheid was heel laag, maar dat is in huis alleen maar makkelijker. Hoop lol mee gehad tot ie uiteindelijk en onvermijdelijk stuk ging.

Vooral de 'luchtaanvallen' op vriendin en huisdieen waren leuk :)

Comment

Ah, dat is mooi was mijn eerste gedachte toen ik de titel van het topic las.
              Eindelijk iemand die iets geweldigs koopt hier op Gummen.
              Had al visioenen van vriendjes worden met Paco en me decadent laten vliegen naar de start van een rally ergens terwijl een transportbedrijf de rally-auto daar naar toe heeft gebracht.
              Ben ik tenminste van dat vervelende er naar toe rijden af en kan ik na afloop wat drinken als Paco me weer komt halen met de heli.

Is het een fucking mini play ding ;-)
              Hebben we noppes aan natuurlijk.
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Volgens mij ben je na 2 of 3 keer vliegen vreselijk uitgekeken op zo'n ding.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gaaf!

Een coax is goed om mee te leren vliegen. Bij een goed afgestelde coax heli kan je de controls los laten en dan blijft ie netjes in de lucht hangen. Veel tijd esteden aan het afstellen dus, dat loont echt.

De volgende stap is dan een simpele 4 kanaals heli. Zelf heb ik toendertijd de Walkera DragenFly 4#1 aangeschaft, een echte ragbak waar je veel mee kan uithalen, zelf nu is het nog een plezier om daarmee te vliegen. Als die crashed dan ben je hooguit voor 10 euro aan onderdelen kwijt. ;)

Bedenk overigens dat het handig is om wat standaard onderdelen voor je chopper in te slaan. Voor veel van die choppers kan je een zogenaamde 'crashset' kopen met daarin wel de meeste onderdelen die kapot kunnen gaan (en dat gaan ze, mijn eerste crash met de 4#1 was 10 seconden in de eerste vlucht!).

Ook een paar extra (betere) LiPo's kan geen kwaad, kan je lekker doorvliegen terwijl de andere LiPo's opladen.

Momenteel ben ik bezig met de eSky HoneyBee King 2 (6 kanaals) met als extra een headlock gyro, supergrote lipo en brushless motor. Momenteel ben ik nog als de dood om ermee te vliegen, dat geluid is alsof er een echte chopper op het punt staat op te stijgen.

iig, succes met je chopper!
                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Haha, altijd grappig om te zien dat het niet apart genoeg kan of men weet er wat vanaf op gummen :)

Dat afstellen schijnt inderdaad nog te moeten. Als ik nu thrust geef dan gaat hij soms niet helemaal mooi omhoog of zwalkt hij tijdens het hoveren. Kan ook liggen aan het feit dat hij zowat leeg was en hij geen power meer had om te vliegen.

Het enige reserve-onderdeel wat ik heb ik de staartrotor. Nog even zien hoe ik aan reservewieken kan komen dan. Ik voorspel dat dat wel nodig zal zijn :)

Comment

Heb je de camera en microfoon in deze al gevonden?
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Geweldig, hé, heb sinds een paar weken ook zon 3-kanaals dingske, leuk vliegen. Je kan hem inderdaad perfect afstellen, is wel een plasteken dingetje :-)

Een Walkera stond op mijn verlanglijstje, een 4 kanaals dan, om zo erin te groeien. Voordeel is inderdaad de wisselstukken en zo ... damn, toch nog eens over nadenken.
                        Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                          Geweldig, hé, heb sinds een paar weken ook zon 3-kanaals dingske, leuk vliegen. Je kan hem inderdaad perfect afstellen, is wel een plasteken dingetje :-)

Een Walkera stond op mijn verlanglijstje, een 4 kanaals dan, om zo erin te groeien. Voordeel is inderdaad de wisselstukken en zo ... damn, toch nog eens over nadenken.
                          Daar zeg je trouwens wat: Als je ook zoiets wilt: minimaal 3 kanalen is een absolute must. 90% van die dingen zijn tweekanaals en die kunnen dus niet hoveren. Die gaan naar voeren en naar boven tegelijk als je gasgeeft en verder kan je links-rechts bedienen.

Comment

In die handleiding stond iets over het afstellen van de potentiometer op het circuitboard(?) m.b.v. een schroevendraaier. Dit om te voorkomen dat de heli tijdens het hoveren teveel om zijn as draait. Maar die handleiding is zo'n bokkie-wokkie babelfish-vertaald Chinees flutding, dus ik zie niet waar die afstelschroef zit.

Eenmaal afgesteld kan ik met de fine-turn buttons makkelijker compenseren voor spin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              In die handleiding stond iets over het afstellen van de potentiometer op het circuitboard(?) m.b.v. een schroevendraaier. Dit om te voorkomen dat de heli tijdens het hoveren teveel om zijn as draait. Maar die handleiding is zo'n bokkie-wokkie babelfish-vertaald Chinees flutding, dus ik zie niet waar die afstelschroef zit.

Eenmaal afgesteld kan ik met de fine-turn buttons makkelijker compenseren voor spin.
                              Kapje eraf halen en even kijken waar een schroevendraaier inpast. ;)

Vrijwel alle choppers hebben daar hun 'circuitboard'.

Edit: circuitboard zit onder de kap aan de voorkant. Zie hier.
                              Last edited by denheer; 29-06-09, 14:46.

Comment

Tiens, die van mij heeft gewoon een draaiknop op de RC om de spin te regelen ... je laat hem opstijgen en dan tune je gewoon tot hij stilhangt. Niks circuitboard en openvijzen ..
                                Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                  Tiens, die van mij heeft gewoon een draaiknop op de RC om de spin te regelen ... je laat hem opstijgen en dan tune je gewoon tot hij stilhangt. Niks circuitboard en openvijzen ..
                                  Heeft de zijne waarschijnlijk ook maar net als dat jij dat waarschijnlijk hebt kan je met die draaiknop op het 'circuitboard' de gevoeligheid instellen.

Comment

Ik heb op de RC ook twee knoppen voor spincorrectie (links en rechts) maar de finetune gebeurt blijkbaar onder de kap. Straks eens proberen.

Comment

Ik ga denk ik vanavond maar eens mijn 4#1 uitlaten, eens kijken of die tegen een beetje wind kan. ;)

Thanx voor de vernieuwde hobby drift.

Comment

Filmpjes !

Altijd leuk van die afstandbestuurbare speelgoed.

Comment

Zo, de accu maar eens opgeladen en snel een filmpje geschoten :-) Uiteraard kun je er ook mee stil hangen en subtiel rondvliegen, maar was een beetje met de controls aan het spelen. Toch is het best leuk speelgoed ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=3mXm-tkFhI8

Comment

Hop in de Apache van de KLU ! Piloot eruit rossen, wat servootjes erin en jij en Paco achter de stuurknuppel aan de kant met een colaatje en een rietje. En dan maar stevig op de vuurknoppen rossen en Hellfires, FFARs en dat 30mm kanon laten knorren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                              Zo, de accu maar eens opgeladen en snel een filmpje geschoten :-) Uiteraard kun je er ook mee stil hangen en subtiel rondvliegen, maar was een beetje met de controls aan het spelen. Toch is het best leuk speelgoed ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=3mXm-tkFhI8
                                              Djeez, dat ding vlieg stabiel.
                                              Die van mij is all over the place. Moet hem nog steeds afstellen.

Goed vliegwerk :)

Comment

Ha die paco,

heb je de heli ook van die site gekocht? en hoe lang duurt het voor ie bij mij in huis is? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                  Ha die paco,

heb je de heli ook van die site gekocht? en hoe lang duurt het voor ie bij mij in huis is? :)

Hoe lang het duurt voor Paco zijn heli bij jou thuis is?
                                                  Ligt eraan waar je woont en hoeveel accu's Paco heeft. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het zijn echt wel speeltjes waar je na even spelen niets meer mee doet... Thuis staat ook nog zo een mormel en bij mijn ouders heb ik zelfs nog een heerlijk oldstyle duur vliegtuig staan.

Veel leuker vind ik dit bouwpakket dan:
                                                    http://users.telenet.be/helicopter/
                                                    Voor anderhalfmodaal een eigen helicopter voor 2 personen!
                                                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Maar dat kan ook voor 1/30ste x modaal hoor ;)

http://www.youtube.com/watch?v=loeTmGfYBTA

http://www.youtube.com/watch?v=jbwV-...eature=related

Comment

Ik wil deze wel. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=O5ATp...eature=related
                                                        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                          Ha die paco,

Nee, ik heb de heli niet bij die site gekocht, dus geen idee hoe het daarmee zaken doen is.

Ik heb de mijne gekocht op de Bazaar in Beverwijk ;)
                                                          (zelfde prijs als op de site)

Comment

Je kunt dan beter zoiets nemen http://www.hobbytrade.nl/esky-lama-v3-p-227.html

4 kanaals geeft wat meer uitgaging en als het eenmaal door hebt veel meer controle (en kun kunt veel meer snelheid maken). Reken er nog wel een paar tientjes aan reserve onderdelen bij, want die ga je nodig hebben :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                                              Je kunt dan beter zoiets nemen http://www.hobbytrade.nl/esky-lama-v3-p-227.html

4 kanaals geeft wat meer uitgaging en als het eenmaal door hebt veel meer controle (en kun kunt veel meer snelheid maken). Reken er nog wel een paar tientjes aan reserve onderdelen bij, want die ga je nodig hebben :-)
                                                              Volgens mij heb ik die ook gezien, maar wat me daar van tegenstond is dat het staartgedeelte van hard plastic is. Ik had liever iets stevigers :)

Was wel een stuk goedkoper volgens mij...

Comment

Lijkt me sterk dat ie veel goedkoper was, technisch gezien zit zo'n ding veel complexer in elkaar!

Comment

Working...
                                                                X