Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beltegoed over

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beltegoed over

De situatie:
    ik heb een abonnement bij Orange waarmee ik het beltegoed dat ik per maand over heb, kan meenemen naar de volgende maand. Omdat ik niet zoveel bel heb ik nu een beltegoed van 200,-. Maar door omstandigheden stap ik over op een ander abonnement waardoor ik de kans loop dit tegoed te verliezen. Iemand een idee om het opgebouwde tegoed ten gelde te maken?

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Tja, ik heb een soortgelijk probleem gehad met Orange overname door T-Mobile..

300 Euro beltegoed, en dat ben ik nu aan het verbellen met een sim-only van T-mobile ...

Al een jaar ;-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ben nu verwikkeld in een zaak met Orange/T-Mobile.

Zij hebben de 388 Euro opgebouwd beltegoed laten verdwijnen, toen ik het abonnement opzegde. Achteraf gezien hadden ze dit tegoed kunnen overzetten naar een Pre-Paid kaart, maar dat moet je dan wel regelen VOORDAT je een nummerbehoud verzoek doet.... dat zeggen ze natuurlijk pas, als er al niets meer aan te doen is.

Klootzakken zijn het!

Ben nu dus het beltegoed gewoon kwijt. De contract overname door KPN hebben ze een maand tegengehouden, omdat ik niet m'n simkaartnummer had opgegeven (werd niet om gevraagd). Uiteindelijk zelfs twee weken helemaal niet kunnen bellen, omdat Orange het nummer al "in de portering" had gezet, maar KPN er nog niets mee kon.

En dan vorige week als bonus:
      Een incasso brief van Lindorff incasso, waarin het abonnementsgeld over de laatste periode gevorderd wordt. Dit, ondanks dat ik met de klantenservice had afgesproken dat het verlies van het beltegoed en het niet kunnen bellen reden genoeg waren om niets meer te hoeven betalen.
      Voor de leut ook nog even een wanbetaler-registratie bij Preventel erbij....

Helemaal OK, dat Orange!
      Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Ik gebruik Geld voor beltegoed, werkt prima en relatief hoge opbrengst. Je bent wel even bezig om het weg te bellen.

Comment

"Zij hebben de 388 Euro opgebouwd beltegoed laten verdwijnen, toen ik het abonnement opzegde. Achteraf gezien hadden ze dit tegoed kunnen overzetten naar een Pre-Paid kaart."

Dit kan niet, laatst nog gevraagd bij de klantenservice......ik zit met een soortgelijk geval aangezien ik een 2e abonnement heb lopen waar ik niks mee doe. Overzetten naar pre-paid kan niet kreeg ik te horen.
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

dat 'geld voor beltegoed' komt wel op mij over als een enorme witwas-praktijk. Of zie ik dat verkeerd?
            www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ik zit in een soortgelijke zaak met Tmobile
              235 euro beltegoed weg met oversluiten prive naar zakenlijk maar met schriftelijke bevestiging dat ik het geld bijgestort zou krijgen.
              Wordt doodmoe van die gasten.
              Wat een minkukels.
              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
                dat 'geld voor beltegoed' komt wel op mij over als een enorme witwas-praktijk. Of zie ik dat verkeerd?
                Hmm nee gewoon een slimme manier om je gratis opgebouwde beltegoed te cashen. Zij pakken zeg een kleine 7 tot 15 cent per gesprek. Je kan zelf zo'n dienst opzetten. Niet ingewikkeld, ik denk een halve dag werken.

Er zijn allerlei payment providers die betalingen per telefoon(gesprek) toelaten.
                Op gesprekken van 1,30 eenmalig krijg je 91 tot 95 cent afhankelijk van het aantal telefoontjes per maand, bv via www.pay.nl ; gewoon legitieme toko.

Jij geeft je gekregen nummer (0900) door aan mensen en zij bellen dat. Jij maakt geld naar ze over (dat mag) (creditering) en jij krijgt centen van de telecom-toko.

Of de inkomsten als 'loon' gezien moeten worden door de klant en of die bergen kleine betalingen als 'creditering' geboekt moeten worden is een goeie vraag maar meer boekhoudkundig.

De klant betaalt "direct" 1,30 euro en jij crediteert ze 0.85 cent. Per saldo heeft de klant voor jouw dienst dus 45 cent betaalt. Niks mis mee.

Witwassen valt ook wel want het gaat om heel veel kleine bedragen van heel veel mensen, het is geen 10.000 euro van 1 klant.

Comment

Working...
                X