Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tour de France 2009

Hier de live-stream:

http://tour2009.nos.nl/live/wmv/

Eerste indruk:
    Armstrong valt tegen.
    Ik ging er van uit dat ie alleen maar mee doet als hij kan winnen.

Momenteel 5e plaats in de proloogtijdrit... Ik ken er die slechter deden :)
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

De favoriet voor deze tijdrit was Cancellara en die doet het dus. Hij maakt verschil van 20 seconden in de afdaling.

@Wooter

Ik keek gister naar het Belgisch Tourjournaal met Robbie McEwen, en die verwoorde wat ik ook dacht. Hij komt om te winnen en zeker in de tijdrit om te vlammen en gelijk zijn positie te bepalen. In dat opzicht valt het nu tegen. Aan de andere kant kan dat ook de tactiek zijn, dat is ook een sterke kant van Armstrong.

Giro-winnaar Menchov verliest erg veel, werd zelfs ingehaald. Einde rol als tourkanshebber denk ik

Comment

Menchov is door het ijs gezakt idd! Ben benieuwd wat er aan de hand was.

Cancellara was top-favoriet voor deze etappe en maakt het meer dan waar. Cool.

Armstrong reed niet slecht natuurlijk, maar het is nu even duidelijk wie de kopman is idd. Hij reed de krappe bochten in de afdaling erg vreemd. Zou hij bang zijn om te vallen en daardoor te voorzichtig doen? Ik ben benieuwd hoe het in de bergen zal gaan.
        Kunnen we morgen al een beetje zien hopelijk en anders vrijdag en komend weekend.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Armstrong reed niet slecht natuurlijk, maar het is nu even duidelijk wie de kopman is idd. Hij reed de krappe bochten in de afdaling erg vreemd. Zou hij bang zijn om te vallen en daardoor te voorzichtig doen? Ik ben benieuwd hoe het in de bergen zal gaan.
          Ik vond het heel opvallend om niet dat bijzondere lichte tredje/hoge beentempo te zien bij Armstrong. Bochten waren ook vreemd inderdaad. Ik vraag me af hoe goed hij is of dat het toneelspel is (zou niet de eerste keer zijn).

Comment

Tour duurt gelukkig langer dan alleen vandaag. En de man is een dagje ouder. Als ie top-10 haalt is 't een prestatie op zich.

Comment

Het leek wel of Armstrong verstoppertje speelde. Groot mes en lage kadans. Niets voor hem. De bochten niet aanvallen, maar voorzichtig rijden. Hoewel hij aan het eind wel stuk zat. Misschien wil hij niet direct de eerste etappe de grote namen eraf rijden, en wil hij later toeslaan in de bergen.

Dat geeft wel hoop natuurlijk.

Comment

mag lijden dat armstrong wint , slapen die hufterige fransen weer een stuk slechter ;-)
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik heb het niet gezien vandaag, maar prologen zeggen niks voor de eindoverwinning.

Sowieso is de eerste dag in geel voor Armstrong niks, want dan moet zijn ploeg tot en met de bergen die trui verdedigen ten koste van de andere kopmannen. Ik denk dat hij een deal heeft gesloten dat hij alleen hulp in de bergen krijgt of daar vrij spel krijgt en daar ook zijn slag moet slaan. Die paar seconden in een proloog zijn dan niks meer.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

@Paco, het was geen klassieke proloog. 15,5km met een klim erin is gewoon een tijdrit(je).

Menchov toch al ruim meer dan een minuut verloren, dat is best veel.......... Zeker niet kansloos, maar een vreselijk begin voor hem.

Gesink goed gereden!

Comment

Menchov is door het ijs gezakt idd! Ben benieuwd wat er aan de hand was.
                      Hij heeft de Giro volle pollen gereden, dus de kans is vrij groot dat hij nog niet superscherp aan de start staat. Ik verwacht hem echter wel in week 2 of week 3, het is alleen hopen dat hij dan niet al te ver stat in het klassement.

Contador geeft binnen de ploeg toch wel een vistekaartje af hoor. Of Armstrong nou vol risico heeft gereden of niet in de afdaling, ook op het klimmetje kwam hij niet in de buurt van Contador.

Verder viel Andy Schleck mij heel erg mee. Hou die maar in de gaten voor het hooggebergte. Kan leuk worden Contador vs Schleck, eindelijk weer een stel echte klimmers.

Tot slot zal Evans wel weer there or therabouts eindigen.

Groet
                      GJ

Comment

Menchov is nog niet helemaal afgeschreven, maar begint al met 1 minuut achterstand. Dat is best veel.
                        In de Giro kon hij dat niet inhalen in de bergen hoor. Hij kon mee met de toppers, maar kon ze er niet afrijden. Sterker nog, hij verloor af en toe enkele seconden.

Maar het wordt een leuke tour denk ik! Nu maar duimen dat ze Armstrong kunnen pakken op doping. Laatste kans waarschijnlijk ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Maar het wordt een leuke tour denk ik! Nu maar duimen dat ze Armstrong kunnen pakken op doping. Laatste kans waarschijnlijk ;-)
                          ben je een rancuneuze fransoos harry? ;-)
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                            ben je een rancuneuze fransoos harry? ;-)
                            Nee, eerder een realistische wielervolger.

Groet
                            GJ

Comment

Mwoah, iemand die zal al die jaren niet hebben kunnen pakken gaan ze nu ook niet pakken. Daarbij, dat zou superdom zijn, want dan gaat zijn hele leven en carrière door de plee.

Ik denk dat hij gewoon gaat knallen in bergen en ziet waar het schip strandt. In het gunstigste geval wint hij een paar etappes en in het uitzonderlijke geval wint hij zelfs de Tour. Vergeet niet, die man werd gisteren toch weer 10e. Voor iemand die 3 jaar niet serieus gekoerst heeft vind ik dat een knappe prestatie.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                Vergeet niet, die man werd gisteren toch weer 10e. Voor iemand die 3 jaar niet serieus gekoerst heeft vind ik dat een knappe prestatie.
                                Hij heeft niet stil gezeten in die drie jaar, we hebben hem alleen niet in Europese wedstrijden gezien. Als ik me goed herinner heeft ie in Amerika in die periode redelijk serieus aan mountainbiken gedaan.

Comment

Armstrong gaat deze tour niet winnen. Misschien dat hij wel op het podium staat in Parijs.
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Voorlopig staat Contador nog tweede. Die moet Armstrong eerst voorbij, en zolang jongens als Leipheimer voor Contador rijden, en niet voor Armstrong, geef ik Armstrong weinig kans.

Over twee weken de bergen in. Daar worden de jongens van de mannen gescheiden. Armstrong is wel iemand die opeens minuten kan pakken in de bergen.

Comment

Wij weten his arm is strong but are his legs strong :-)

Comment

Ook vandaag deed de favoriet wat ie moest doen...
                                        Cavendish wint de massasprint.

Wel een knullige situatie met dat knikje naar rechts kort voor de finish.
                                        Die jongens die rechtdoor gingen hadden kennelijk het routeboek niet bestudeerd.

Comment

Het schijnt dat er eentje onderuit ging en rechtuit schoof, waardoor een aantal renners links van hem precies de bocht miste.

Comment

Menchov is nog niet helemaal afgeschreven, maar begint al met 1 minuut achterstand. Dat is best veel.
                                            In de Giro kon hij dat niet inhalen in de bergen hoor. Hij kon mee met de toppers, maar kon ze er niet afrijden. Sterker nog, hij verloor af en toe enkele seconden.

Beetje flauw Harry, met alle middelen die ze hebben en de haat van heel frankrijk zo'n beetje achter zich kan die anti-doping toko nog steeds niet ontdekken en bij anderen wel. Lijkt me eerder dan die man een ongelofelijk ijzersterk karakter heeft, iets wat wel vrij zeldzaam is tussen al die renners.

Comment

Armstrong is ongelooflijk getalenteerd (die gast loopt ook de marathon in 2.46) en heeft een enorme wil, maar ook hij gebruikt. Iedereen gebruikt.

Comment

En de renner die het meest gebruikt wint de tour.

Wat is wielrennen toch eigenlijk simpel. Bakken vol epo naar binnen werken en gaan met die solex :-)

Comment

Ze gebruiken allemaal het zelfde en waarschijnlijk ook evenveel, dan is het talent het 1 na belangrijkste van de variabelen om te winnen.

Op de eerste plaats staat; wie betaalt het meest om te winnen. Dat zal Armstrong ook doen. Zoals hiervoor ook vermeld fietsen een aantal cracks momenteel voor Contador, maar Armstrong babbelt straks wat met die kerels tijdens een onbeduidende etappe, daar wordt flink uitgedeeld (Pecunia`s that is) door Lance zodat hij in elk geval om de eindoverwinning kan strijden.

Het is een sluwe vos, en eerzuchtig zoals er maar weinig zijn.....................
                                                  Last edited by Romo; 05-07-09, 21:51.
                                                  If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                    En de renner die het meest gebruikt wint de tour.

Wat is wielrennen toch eigenlijk simpel. Bakken vol epo naar binnen werken en gaan met die solex :-)
                                                    Precies. Dus ik zou zeggen: zet wat spuiten in die dikke reet van je en met die kadaver in noodgang de Alpe d'Huez op.

Gaan wij hier een pool starten bij welke kilometer je een Simpsonnetje krijgt ;)

Comment

Ach, de renner die in de ploeg zit met de beste medische staf, wint gewoon:-)
                                                      OK, misschien niet helemaal waar, maar denk toch dat dat heel belangrijk is.

Anyway, terugkomend op de tijdrit van gisteren was de ovewinning van Cancellara, absoluut geen verrassing. By Far de beste tijdrijder op dit moment.
                                                      Van de favorieten die ik in gedachten had voor de eindzege in de tour, in willekeurige volgorde; Contador, Evans, Armstrong en Menchov, was het optreden van de laatste, helaas diep bedroevend. Zulke sterke tijdritten in de Giro en dat nu dit, waardeloos gewoon. Dan nog te bedenken dat over een paar dagen de ploegentijdrit volgt waar ongetwijfeld Astana weer gaat huishouden. Ben bang dat het einde verhaal is voor de kopman van Rabo.
                                                      Vond trouwens de hele Rabo ploeg matig presteren, muv dan van Gesink en ten Dam, die reden naar behoren. Maar Posthuma en Clement had ik vooraf wel een stuk hoger ingeschat.

Vandaag, tja redelijk saai en alles in de lijn der verwachtig. Cavendish, geen verrassing maar man, man, man wat is die gast een klasse apart in de sprint.
                                                      Clement heeft iig zijn teleurstellende tijdrit goedgemaakt hiermee, hoop dat dat niet te veel invloed heeft op de ploegentijdrit.
                                                      2 x ouwe premium meuk
                                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Wat een ontknoping toch vandaag. Contador bleef met knecht Leipheimer in het peloton, terwijl Armstrong met 2 knechten de concurrentie zou gaan "ophalen". In plaats daarvan ging de kopgroep met Armstrong er vandoor, en pakt Armstron 40 seconden op Contador. Armstrong nu al kopman? Wel veel eerder dan verwacht.

Comment

Prachtige ontknoping van de etappe vandaag, met een peloton wat in stukken breekt ipv de verwachte massasprint.
                                                          Wel weer de verwachte winnaar, maar Armstrong doet goede zaken.
                                                          Mooi voorbeeld van attent rijden.

Comment

"Mooi voorbeeld van attent rijden."

Yep en dat kunnen we dus van de raboploeg niet zeggen.
                                                            Zag ook weinig tot geen Raborenners in de achtervolging.
                                                            Ze zijn toch cracks in het waaierrijden, niet dus.....
                                                            Denk dat ze een podiumplaats voor Menchov inmiddels al hebben opgegeven.
                                                            2 x ouwe premium meuk
                                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ja, cool man!
                                                              Zelfs standaard etappes zijn leuk tegenwoordig!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat een schitterende start van de tour! Nog geen saaie dag gezien (ok, misschien was de 2e erg bijzonder).

Ben erg benieuwd hoe alles binnen de Astana ploeg gaat lopen. Lijkt me sterk dat Armstrong over de hele tour gezien het op kan nemen tegen Contador.

Comment

Working...
                                                                X