Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandbedieningen ellende

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afstandbedieningen ellende

Van het weekend dit ding gekocht:

Ben het een beetje zat met al die afstandbedieningen op tafel.
    Beeldscherm, Home cinema set, BluRay speler, DVD recorder en UPC HD-DVR media box.

Moet verder nog alles installeren, maar heeft iemand hier al ervaringen met zulk soort apparaten?
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Alleen een keer gezien bij vrienden. Leek zeer goed te werken daar. Was er zelfs een beetje van onder de indruk hoe gemakkelijk het was. Verder geen ervaring mee.

Groet
    GJ

Comment

Er was een tijd dat ik met mijn pda alles kon bedienen....
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Interessant.
        Alle apparaten die ik heb lijken ondersteund te worden. Is wel een uitkomst dit.

Hebben ze ook allemaal de zelflerende functie?
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Universele afstandsbediening (UAB)

Heb zelf nu de 2e Logitech Harmony (One) UAB. De eerste Harmony (885) ging binnen een jaar kapot. Gelukkig maar, want ik kreeg zonder zeuren mijn geld terug.

Afgezien van het balen dat de eerste zo snel kapot ging, ben ik zeer tevreden over de werking er van. Instellen gaat vrij gemakkelijk en snel. De instellingen worden op de site van Logitech opgeslagen, dus bij de 2e keer inrichten was ik helemaal zo klaar. Kon de apparaten zo weer terug halen op mijn UAB.

Deze werkt nu ook al weer een half naar volle tevredenheid.
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Hoi,

Ik heb zo'n logitech remote, de Harmony 555.

Gebruik hem nu een jaar ofzo, was al die losse remote's ook zat.
            Hij bevalt hier perfect.

Je schrijft de merken en types van je apparatuur op, hangt de remote aan internet en de remote haalt bij logitech uit de database de functies e.d. van je spullen op. Ook de mediabox van UPC e.d. staan er gewoon tussen.

Verder kun zitten er ook knoppen op als "Kijk een DVD"

De remote start dan je tv, zet hem op het juiste kanaal, start je DVD speler en zet ook gelijk je surround set aan.

Enz, enz.

Ding is al herhaaldelijk gestuiterd en werkt nog steeds.

Comment

Heb een Harmony One, werkt echt goed. Zelfs m'n vrouw dreigt dit te gaan snappen.

Setup was ook een eitje trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                Zelfs m'n vrouw dreigt dit te gaan snappen.
                LOL, ja ben benieuwd of die dat van mij ook doet:-)

Goede berichten begrijp ik dus, heb gisteravond ook al 3 apparaten erop gezet, vanavond de laatste 2 en dan maar kijken of het allemaal werkt.
                Set Up was zo simpel dat zelfs ik het snapte, nou en dan moet het wel heel erg simpel zijn.

@Paco, vlgs mij is dat ding ook zelflerend.
                2 x ouwe premium meuk

Comment

^tik^

Roald: bevalt de 555 nog steeds? Ik heb ook wel intersse in een 525 of een 555. Ik kan allleen het verschil tussen de twee, afgezien van de kleur en de prijs, niet vinden.
                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                    ^tik^

Roald: bevalt de 555 nog steeds? Ik heb ook wel intersse in een 525 of een 555. Ik kan allleen het verschil tussen de twee, afgezien van de kleur en de prijs, niet vinden.
                    Hoi Gijs, de 555 is nog steeds up & running, geen problemen mee.
                    Verder is het verschil tussen de 555 en de 525 behalve kleur van afstandbediening en display dat de 555 2 extra knoppen bevat, nl. een "prev" en een "mute" knop.
                    Last edited by Roald; 28-12-08, 15:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                      Hoi Gijs, de 555 is nog steeds up & running, geen problemen mee.
                      Verder is het verschil tussen de 555 en de 525 behalve kleur van afstandbediening en display dat de 555 2 extra knoppen bevat, nl. een "prev" en een "mute" knop.
                      En die knoppen, wat bieden die? Rechtvaardigen die de meerprijs van zo'n 25 a 30 euro?

Comment

heeft iemand de Harmony® RF Wireless Extender er ook bij, Zo ja hoe werkt dat?
                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Een review van de 555, voor latere lezers zeg maar: http://tweakers.net/productreview/82...rmony-555.html

Ik heb vandaag bij de diverse media grossiers de 525 vast gehad en als je die probeert te torderen met 2 handen voelt hij toch echt wel plasticky. Niet dat dat iets wat je dagelijks doet met zo'n ding, maar toch. Roald: is de 555 wellicht iets beter op dat vlak? Ik moet zeggen dat de remotes van mijn dvd, md, tv en receiver eigenlijk net ff wat degelijker aanvoelen.

Comment

Ik heb een harmony 885, ooit eens in een opwelling gekocht bij zo'n Ibood aanbieding. In eerste instantie was ik er niet van onder de indruk gezien de adviesprijs (doet best wel plastic aan). Maar werk er nu een goed jaar mee en ben er helemaal aan gewend, instellen gaat vrij snel en eenvoudig. Accu gaat vrij lang mee en opladen kan gewoon op de bijgeleverde dock.

Bij mijn marantz sr9600 zit zo'n touch screen ab en dat is echt niet aan mij besteed. Daar kun je dus ook alles mee bedienen, maar kost je een hoop meer tijd een gepriegel om dat in orde te krijgen. En dan is de werking ook nog eens een stuk minder fijn. Hiervoor had ik zo'n marantz rc5000 ab en dat was helemaal een prijzig ding, maar ben ik ook nooit echt fan van geweest. De logitech kun je tenminste gewoon met normale knoppen bedienen en daar ben je zo aan gewend. Touch screen ab's komen er hier dus niet meer in :-)

Comment

@Jurgen:
                              Ik vind de touchscreen van Logitech wel prettig werken, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Comment

Zo net de 555 besteld bij Foka voor 48 euro. Nu moeten ze hem nog krijgen.
                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ja, die hebben hem niet voorradig inderdaad. En omdat ze geen verwachtte levertijd opgeven bestel ik hem daar vooralsnog niet. Goedkopen.nl heeft hem wel op voorraad, en dat is voor mij een 20 minuutjes rijden naar Enter, dus misschien haal ik er daar 1 op.

Comment

@alfisto
                                    Bij de logitech One neem ik aan? Ja dat kan ik me voorstellen, maar dan is het ook maar deels touch en de bediening van de meest gebruikte functies gaat middels normale knopjes. Als je zo'n volledig ouch geval hebt ben je constant door menus aan het bladeren en aan het zoeken naar functies (althans daar had ik last van). Zo'n one lijkt me inderdaad wel prettig!

Comment

Ik heb de Harmony 555 ook alweer een paar maanden, maar ik ben maar redelijk tevreden. De functie waarmee je meerdere apparaten voor één functie aanzet werkt niet feilloos en soms helemaal niet. Vooral het bekijken van een film via de mediaplayer gaat nooit helemaal goed. Zelfs met de handmatige aanpassingen blijft het behelpen.

De zelflerendheid heeft hij niet. Als je de "Help"-functie gebruikt dan weet hij het de volgende keer niet meer. Ook zouden bepaalde functie beter onder de reeds aanwezige knoppen geplaatst kunnen worden. Ook het switchen tussen apparaten is altijd nog langzamer dan de afzonderlijke RC te pakken.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

hmm misschien moet ik ook eens zo'n ding. Heb er hier nu 4 op de tafel liggen.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik laat mijn GF alles doen. Kost niks en een beetje beweging houdt haar slank ;-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Heb de 785 in gebruik, en wil niet anders meer.
                                            ook zo'n marantz ding gehad, slurpte batterijen en werkte niet echt lekker.

het vergt enige gewenning maar nu mag die niet meer weg
                                            When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Ben inmiddels alweer geswitcht, heb nu deze.
                                              Gekocht voor de helft van de adviesprijs.

2 x ouwe premium meuk

Comment

John zelfs je AB heeft een hoog chroom gehalte :-)

Comment

@Jurgen:
                                                  Is inderdaad Harmony One. Maar ik had het zelfde gevoel op 885.

Comment

Working...
                                                  X
                                                  😀
                                                  🥰
                                                  🤢
                                                  😎
                                                  😡
                                                  👍
                                                  👎