Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doehetzelfnotaris

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• doehetzelfnotaris

Stond vandaag in de telegraaf.
    Hij is er!! Welkom bij doehetzelfnotaris.nl
    Stel online zelf notariële akten samen en bespaar tot 30 procent op de kosten bij doehetzelfnotaris.nl.
    Bespaar op je notariskosten door zelf online een akte te maken. Notarissen in heel Nederland helpen je. Snel, goedkoop en betrouwbaar.
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Ha, die Datman;

Toevallig van de week een praatje bij een notaris gehad; deze juicht dit van harte toe. "Vroeg of laat zien we ze allemaal weer terug", was zijn reactie.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Hans,
      Mocht hij de crisis overleven wellicht. Laatste alinea in de Graaf: De notarisbranche zucht onder de economische crisis. Doordat er minder huizen worden verkocht, passeren er ook minder akten.

Comment

Notarissen mogen hun arrogantie tegenwoordig wel eens inslikken dunkt mij.

Zo'n site is natuurlijk prachtig. Tijd dat die gasten hun tarieven verlagen.
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Dan ontslaat 'ie toch gewoon de koffiejuffrouw, de schoonmaakster, de receptioniste en de telefoniste? Ow ja, en zijn secretaresse. Af en toe logt 'ie eventjes in op die site hierboven en hij telt er 30% courtage bij op. Prima businessplan lijkt me. Dan komt 'ie erachter dat die overhead die hij nu heeft absoluut geen meerwaarde heeft voor zijn klandizie, die wil gewoon een simpel, waterdicht contract of een keurige akte.

Kom op zeg, de prijzen die ze rekeken gaan nergens over. Prima dat er een makelaarslandachtig initiatief komt. Mensen die kwaliteit willen, weten de notaris met Jaguar, herenhuis/villa, koffiejuffrouw, secretaresse, stagiaire, receptioniste en telefoniste nog prima te vinden. Dat de notaris na kantooruren zelf de wc's staat te schrobben wegens bezuinigingen, dat zal die clienten letterlijk aan hun reet roesten.

Comment

Daar kan je wat aan doen...

Op zoek naar de goedkoopste notaris in uw regio? ✓ Eén overzicht van alle notarissen ✓ Vraag direct gratis en vrijblijvend offertes aan.

En dan kan je ook nog onderhandelen met de notaris, in persoon of telefonisch.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Met mijn notaris kon ik ook onderhandelen. Je kiest zo'n vent voor je hele leven, legt heel je hebbe-en-houwe op tafel en dat is allemaal prima. Maar de prijzen voor een simpel samenlevingscontractje met korting slaat nergens op, evenals een simpel testamentje. Moet gebeuren, maar ik vind 't onzin. Ik heb ook weleens makkelijk mijn geld verdiend, maar dit sloeg alles.

Comment

@brun, wat zouden Balken en de Anus notarissen hiervan vinden trouwens?

Comment

In principe is dit wel een aardig initiatief, maar toch heb ik er mijn bedenkingen bij.
                  In simpele gevallen zal het best goedkoop werken, maar een GOEDE notaris adviseert bij bijvoorbeeld een samenlevingsovereenkomst of testament met belang van beide partners in gedachten. Hierbij kunnen zaken aan de orde komen waar men zelf niet direkt bij stilstaat of de uiteindelijke konsekwenties niet van kunnen worden overzien (ik denk maar aan een relatie waarbij één van de partners veel meer inbrengt dan de andere), moet wel goed over nagedacht zijn/worden.
                  Ik denk dat op zo'n site al snel het gevaar bestaat dat dan zaken over het hoofd worden gezien waar ALS er iets gebeurt waardoor het document in werking treedt, dit tot onverwachte en ongewilde gevolgen kan leiden.

Ik denk als vergelijking maar even aan de scheidings makelaar; die maakt alles wel even goedkoop en snel rond! Je wilt niet weten wat een ellende ik heb gezien bij stellen die alles "dachten" eens te zijn en daar de boel snel en "goedkoop" afwikkelden. Achteraf kwamen juridisch onherroepelijke konsekwenties naar boven die bij een korrekt advies vooraf tot een geheel andere scheidings overeenkomst zouden hebben geleid.

Dus is leuk voor "standaard" gevallen, maar kleven in afwijkende gevallen mogelijk de nodige bezwaren aan.

Comment

Uit 'de Graaf'; Bij die site zijn officiële notarissen aangesloten die de online ingevulde akte controleren en vervolgens samen met de klant ondertekenen. Dat levert de consument een besparing tot dertig procent op, stelt de man achter dit initiatief, oud-notaris Henk Alers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      @brun, wat zouden Balken en de Anus notarissen hiervan vinden trouwens?
                      Daweediknie, maar ik juich het in elk geval van harte toe. :-)
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

... en we schoppen even een oud draadje omhoog.

Notarissen mogen wat mij betreft he-le-maal kapotgeconcurreerd worden, en dat meen ik serieus. De oude generatie op Gummen kent nog mijn notarisellende met de overdracht van een zolderverdieping, maar nu is er een nieuwe hoor. Echt.

De casus is heel eenvoudig. Wij willen een akte met huwelijkse voorwaarden. Toevallig is dat in ons geval de simpelste akte die een notaris ooit heeft gezien, want 'r staat eigenlijk niet meer in dan 'op dit huwelijk is het Germaanse recht van toepassing'.

Dat mag, wettelijk, in ons specifieke geval. En het is ook de makkelijkste oplossing.

Intussen drie Nederlandse notarissen aangeschreven via notaristarieven.nl. Twee in Amsterdam, eentje in Hengelo, vanwege dicht bij de grens, meer ervaring in dit soort shit enzovoort.

De Amsterdamse reageren niet eens. Die in Hengelo stuurde een vaag mailtje terug, "Dafoar moe'j in Duutsland weez'n man." Ik nog de vriendelijkheid genomen om in een uitgebreide mail te antwoorden wat we precies zochten (dus hem quasi de hele akte voorgekauwd, makkelijker verdienen kan niet toch, als notaris?). Geen antwoord meer.

Laat ze doodvallen. Stuk voor stuk. Als er verdomme één beroepsgroep makkelijk binnenloopt, is het 't notarisdom wel.

Ik neem mijn mening met plezier terug als jullie mij een competente, vriendelijke en betaalbare notaris kunnen noemen die graag even bovenstaand probleem met ons doorneemt. Regio Amsterdam, regio Hengelo of regio Winschoten (de laatste twee zijn voor ons beiden makkelijk even te bereiken als we het noodzakelijke handtekeningetje moeten plaatsen).

Sterker nog, de notaris die dit even netjes oppakt, heeft aan mij een klant voor het leven. Meen ik serieus. Ben d'r helemaal klaar mee.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

Ik heb bij diverse aangelegenheden in de (schoon-)familie goed ervaringen gehad met Notarishuis IJmond.
                          Kan me niet voorstellen dat ze zo'n contractje niet even voor jullie willen en kunnen opstellen. Ook bij de
                          oprichting van een stamrecht-BV zijn ze me prima van dienst geweest. Waag er een keer een mailtje aan.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ga ik doen Hans, dank voor de suggestie.

Had al het vermoeden dat Gummen beter werkt dan die notarisvergelijkingswebsites.

Comment

Ik kan hier in Nijmegen wel even navragen? Da's ook aan de grens met veel woontoerisme over de grens, dus er MOET hier ervaring mee zijn.

Comment

http://www.verheesnotarissen.nl/ (Rijnsburg)
                                http://www.heuvelrugnotarissen.nl/ (Driebergen)

De eerste is van ons, de tweede van mijn moeder. Beide prima. De laatste ken ik alleen van de afhandeling van de erfenis, maar mijn ouders kwamen daar ook al bijna 4 decennia. En mijn grootouders ook.

Prijs is bij notaris niet van belang heb ik altijd geleerd, eeuwig trouwe relatie wel. Dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen, maar onze notaris vond dat we beter konden trouwen, dat was volgens hem goedkoper, maar wij vinden het bijbehorende feest toch echt duurder dan deze 'plechtigheid'.

Goedkoopstenotaris.nl etc werd mij door iedereen afgeraden.

Comment

Albers en van Tienen is het alternatief voor de grote en middelgrote notariskantoren van Amsterdam en daarbuiten. De partners en hun medewerkers stellen zich ten doel om de wensen van de cliënt te vertalen in realistische oplossingen. De oplossingen zullen niet alleen van het hoogste niveau zijn, maar zullen tevens worden geleverd binnen de afgesproken termijn. Dit is niet alleen ons motto maar voor ons de normaalste zaak van de wereld.

Albers en Van Tienen in Amsterdam.

De eerste persoon in de tenaamstelling ken ik persoonlijk.
                                  Hij zal misschien niet de goedkoopste zijn, maar ik heb uit het verleden goede ervaringen met hem.

<hoopt nu dat het niet een van de twee amsterdamse notarissen is die brun reeds geprobeerd heeft>
                                  Last edited by Ruud; 25-02-11, 18:12.

Comment

Brun je bent toch niet weer bij Balken en de Anus geweest hè? ;)

Comment

Ha Ruud,

Nee, die zaten er niet bij. Ik ga ze maandag als eerste bellen, daarna eventueel die van Hansv. Dank je. Mag ik je naam noemen trouwens, met de mededeling dat je me hebt doorverwezen?

Wat Cav zegt, daar ben ik nu ook achter. Tarieven doen niet zo terzake, een goede, lange relatie wel. En aangezien we toch al een faillissementswaardig bedrag aan 't hele trouwgebeuren uitgeven (wilden we niet, maar vreemd genoeg ontkom je er blijkbaar niet aan, zelfs met onze toch écht bescheiden wensen en een trouwauto die ik niet eens hoef te betalen, alleen te restaureren), zit het 'm ook niet meer zo vast op die 200 euro die je misschien bij een goedkope notaris bespaart.
                                      Last edited by brun; 25-02-11, 18:33.

Comment

Brun heeft mail.

GZNMHZ... :-)

Comment

Nou wat ik nou per mail binnenkrijg. De honden lusten d'r geen brood van! :-)

Comment

Notaris is het eenvoudigste beroep ter wereld. Men schijt een gewichtig papiertje uit met wat onsamenhangende dure woorden, nietje erin slaan, stempeltje met hanepoot en voila weer 500 euro verdient :-)
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Brun, zo'n concurrentie site bestaat toch al ?

Al gecheckt ? http://www.degoedkoopstenotaris.nl/
                                              Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                              Peugeot 404 1961 (RWD)
                                              BMW 3 touring (RWD) daily
                                              VW POLO 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                Notaris is het eenvoudigste beroep ter wereld. Men schijt een gewichtig papiertje uit met wat onsamenhangende dure woorden, nietje erin slaan, stempeltje met hanepoot en voila weer 500 euro verdient :-)
                                                Maar dan zonder spel- en schrijffouten.

Comment

Cav, een beetje notaris heeft een template waar hij alleen nog maar de namen e.d. (foutloos) in moet vullen. Kortom, die mannen krijgen voor de meeste werkzaamheden teveel geld.
                                                  Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Dat ontken ik niet, maar ik heb al gemerkt dat de afhandeling van veel van die 'papiertjes' achteraf ook wel wat waard is. Bijvoorbeeld na overlijden van één van je ouders zoals in mijn geval. Dan is het erg prettig als alles klopt ten eerste (ligt aan jezelf, of jezelf goed op papier hebt laten zetten wat je wensen waren) en dat het correct en snel wordt afgehandeld. Je hebt dus een aantal keren persoonlijk contact op soms zeer emotionele momenten.

Dan is het prettiger om met iemand te praten met wie je het goed kunt vinden, ook al is 't allemaal vrij zakelijk, dan met iemand die 'goedkoop' is. Overigens kun je met onze 'dure' (?) notarissen ook gewoon afspraken maken over de tarieven. Dus als je het te duur vindt, zoeken ze een oplossing voor je. Daarnaast heb ik gemerkt dat ze meedenken met je situatie en dat is mij een aantal keren wel wat waard geweest en volgens mij ook precies wat Brun zoekt.

Comment

Brun, heb je hier http://www.degoedkoopstenotaris.nl/ al eens gekeken ???

Comment

[email protected]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                          ach, stond al geruime tijd in het draadje he... ;-)

Comment

Ja en soms helpt het om iemand iets duidelijk te maken. ;)

Comment

Weet iemand of ik voor een leveringsakte (garagebox) in Amsterdam een notaris uit A'dam moet hebben (ivm erfpacht etc)? Of kan een budget-notaris uit Almere ook?
                                                              Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                              ----------------------------------------------------------------------------
                                                              '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                              '00 BMW E39 528iA Touring
                                                              '06 BMW Z4M Roadster
                                                              '96 BMW E36 328i trackracer
                                                              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                                Weet iemand of ik voor een leveringsakte (garagebox) in Amsterdam een notaris uit A'dam moet hebben (ivm erfpacht etc)? Of kan een budget-notaris uit Almere ook?
                                                                Volgens mij mag je dat zelf kiezen. De koopakte van ons huis in Den Bosch is verleden voor een notaris in Tilburg.

Groet
                                                                GJ

Comment

Working...
                                                                X