Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katten probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Katten probleem

Heren,

Ik heb een tip nodig. Een gouden tip.

Ik heb onlangs mijn tuin compleet verbouwd, en nu kan ik lekker buiten zitten (als die vervloekte zomer terug komt). Het probleem is echter: er lopen bij mij in de buurt veel katten (en vooral zwerfkatten) rond die mijn tuin nu zien als een hangplek/WC/bijeenkomsthal etc.

Afgezien van het feit dat ik katten HAAT, ben ik vooral niet gediend van de schijt die ze plegen achter te laten.

Ik heb dus iets nodig. Verleid als ik ben om met een jachtgeweer die krengen voor hun donder te schieten, schijnt dit illegaal te zijn en moet ik nu iets anders verzinnen.

Ik heb gehoord dat er een plant bestaat een een lucht verspreid waar ze niet tegen kunnen. Klopt dit?

En andere tips om ervoor te zorgen dat mijn tuin een katvrije zone wordt, worden ook ten zeerste gewaardeerd.

Bij voorbaat dank.

Neem zelf een kat, die jaagt die anderen weg.

:p

Comment

Goede tip Cav! Katten zijn leuk, maar die van anderen niet. Als je inderdaad een kat neemt, zullen die anderen optiefen :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
        Ik heb gehoord dat er een plant bestaat een een lucht verspreid waar ze niet tegen kunnen. Klopt dit?
        Vooral bekend onder de naam katte(n)kruid, wat juist een tegengesteld effect heeft (maar dan weet je wel waar ze zitten....).

Google is je vriend: http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/3...t-je-tuin.html

Niet genoemd en lastig te krijgen: tijgerpoep.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hehe.

Ik ben meer een hondenpersoon (to say the least). Liefst zou ik een enorme Rottweiler in de tuin zetten zoadat het probleem in minder dan 5 seconden opgelost wordt. Maar ja, zo'n hond daarna de rest van de tijd de hele dag relatief opgesloten laten zitten is geen optie.

Comment

Katten weren uit de tuin!
            "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
            The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

In IndonesiŽ heeft men een uiterst effectief middel ontwikkeld, namelijk een stukje PVC-buis van 1,5 meter lang en een diameter van 30 cm. Graaf hem onder een hoek van 45 gr in. Beetje zeep aan de binnenkant en een haring erin gooien. Laagje water onderin van 30cm scheelt een boel herrie.

Even serieus:
              Je hebt van die apparaatjes die een hoogfrequent geluid (dat ons gehoor niet waar kan nemen) uitzenden, en die je kunt richten zodat ze uit jouw tuin blijven. Even googlen.

Comment

Windbuks kopen
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Bedankt voor de tips. Ik ga vanavond eens driftig aan de slag met de huismiddeltjes. Als dit niet werkt komt er zo'n geluidsapparaat.

Comment

Flesje ODOL of vergelijkbaar sterke mentol geur (tijgerbalsem olie ed)

even rondstrooien en geen kat meer te zien

Comment

Ze hebben een hekel aan menthol idd.
                      Dus dat kon wel eens werken.

Wat ook helpt is om zelf je tuin vol te schijten. Blijven ze ook weg.
                      Moeten wel flinke bulten zijn.

;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

100% natuurlijke ingrediŽnten en die "R" kun je vast ook door een "C" vervangen. :)
                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Voor ratten hebben we toch het lijmplankje?

Comment

wat scuderia zegt, wel ff de buis wat dieper in de grond doen en dan de volgende ochtend gewoon een verse laag aarde erin/erover en je ziet er niets meer van :)

Comment

Precies.
                              En dan een stekkie van een conifeer erin, en er groeit een prachtige heg.

Comment

had ik al verteld dat wij een enorme coniferenhaag hebben? en ook helemaal geen last van katten...

Comment

Ben jij dat? Buurman?

Comment

Mijn moeder zit ook rondom in de katten-"liefhebbers" en strooit altijd koffiedik in de tuin. Geen kat meer te zien. Nadeel is dat je moet blijven strooien om ze weg te houden.

Comment

MegaBlaster waterpistool doet ook wonderen.
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Katten kunnen echt een probleem zijn. Hier in de buurt stikt het ook van de katten. Zou onderhand wel een quotum op moeten komen (of verplicht die beesten binnen houden).
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ook veel last van zwerfkatten gehad, diverse dingen geprobeerd. Zelfs koffiedik, wat best lastig is als je een senseo heb. Maar de laatste drie jaar gebruik ik citroen planten, zijn niet winterhard dus je moet ze wel elk jaar vervangen als het hard heeft gevroren, zoals vorig jaar. Je zet ze op de plekken waar de uitwerpsels liggen.

Comment

Cacaodoppen was toch ook zo'n middel?
                                            ------------------------------------------------
                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                              Katten kunnen echt een probleem zijn. Hier in de buurt stikt het ook van de katten. Zou onderhand wel een quotum op moeten komen (of verplicht die beesten binnen houden).
                                              jij was toch niet zo van de quota en bemoeizucht ?
                                              gewoon lekker vrijlaten en de andere kant op kijken , zie je het probleem ook niet ;-)
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                jij was toch niet zo van de quota en bemoeizucht ?
                                                gewoon lekker vrijlaten en de andere kant op kijken , zie je het probleem ook niet ;-)
                                                Ja ho, ik ben natuurlijk tegen alles, behalve als het in mijn achtertuin gebeurt.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                  Ja ho, ik ben natuurlijk tegen alles, vooral als het in mijn achtertuin gebeurt.
                                                  Is het al vrijdag?
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Een nicht van me heeft schrikdraad rond de hele tuin. Ze werd gek van de kattenstront. Nu hangt er wel eens een dode kikker in, maar hť, wat heeft die daar nou te zoeken?
                                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Mocht iemand een ECHT afdoende methode weten om katten te weren van een beklinkerde parkeerplaats, graag melden. Ze schijten hier de boel onder. Heb alle huismiddelen geprobeerd, werkt helaas niet. Ook praten met de eigenaren helpt niet...
                                                      Schrikdraad is geen optie, en een windbuks, dat is om echte problemen vragen met eigenaar en/of wijkagent.
                                                      Ik heb er ooit een geraakt met het mega-waterpistool van mijn zoon, dat heeft weken geholpen, maar nu is ze er weer. Althans, het is een van de velen. We krijgen regelmatig bezoek van een stuk of 6-8 katten uit de omgeving.
                                                      Maar ik heb geen zin om elke avond/nacht op wacht gaan staan/liggen met een waterpistool.

Comment

Wat denken we van een sprinklersysteem dat je aansluit op een bewegingsdetector?

Blijft je gras ook gelijk lekker groen, uiteraard totdat alle katten niet meer langs durfen te komen.
                                                        Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=6yFUtJhUb7Q

met BMW oem spul ook nog ;)
                                                          Forza!

Comment

Ik snap het niet: als iemand aan mŪjn kat komt, dan komt 'ie voor me woage!!!!

Leuk dieren, maar niet in de stad graag. Ik bedoel: heb ik om dieren gvraagd? Weg met die dingen. Het is eigenlijk vreemd... ik heb helemaal niks met dieren, maar zal ze, behalve muggen, altijd ontzien. Heb respect voor die ellendige stommelingen zeg maar.
                                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Een kommetje melk met wat kattegif buiten zetten. Makkelijker wordt het niet :-)
                                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Nah, doe dan gelijk gebakken spons...
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X